Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”
Web proiektu propioekin egindako esperimentazioan, non ideiatik hasi eta estrategia digital osoa garatzen zuten, Iker Ruizek eta Oier Bravok aukera bat ikusi zuten: enpresei online negozioa sortzen laguntzea. Lehenengo esperientzia horietatik, biek ekitea erabaki zuten, eta horrela sortu zen Webker, batez ere “emaitzak sortzen dituzten” webguneak egiteko. Haien sektorean, eta AA-a bezalako garapen disruptiboek errealitatea etengabe iraultzen duten testuinguru batean, biek onartzen dute funtsezkoa dela informazioa iragazten jakitea eta etengabe prestatzen jarraitzea; izan ere, “egunero jaikitzen gara ezagutzen dugun guztiari buelta emango diola baieztatzen duen berritasun batekin”.
Noiz eta non jaio zen enpresa?
Webker ofizialki Gasteizen jaio zen 2024ko apirilean. Hala ere, gure historia urte batzuk lehenago hasi zen, bi bazkideek batera web orriekin esperimentatu genuenean. Une horretan, web-garapenean eta SEO posizionamenduan ezagutzak, prestakuntza eta esperientzia genituen, baina gehiago ikasi nahi genuen.
Helburu horrekin, gure kabuz zerotik abiatutako proiektuak sortzen hasi ginen. Horietan, alderdi guztiak kontrolatzen genituen: ideia, diseinua, garapena, posizionamendua, trafikoa erakartzea, etab. Horietako batzuk bisitak jasotzen hasi ziren, eta horrek erakutsi zigun webguneak ez ezik, negozio-gune potentzialak ere bagenituela. Horregatik sortu genuen Webker: enpresei Interneten hobeto funtzionatzen laguntzeko. Hau da: online negozioa sortzen.
Lehen proiektu horien adibiderik?
Azpimarragarrienetako bat Gasteizko aireportuari buruzko atari bat da. Webgune informazionala da, eta aireportuko edozein erabiltzailek jakin behar duen guztia jasotzen du: hegaldiak, nola iritsi… Halaber, Forondatik abiatzen diren helmuga berriei edo bidaia antolatuei buruzko albisteak.
Kasu honetan, web gune funtzional bat diseinatu genuen, trafikoa erakartzera bideratutako SEO estrategia batekin konbinatuta, eta horrek zerikusia duten proiektu gehiagori bide eman die. 2024an, atariak irismen handia lortu zuen, Googlen 2 milioi inpresio inguru, 110.000 erabiltzaile bakar baino gehiago eta 140.000 saio guztira. Lan horri esker, webguneak turismo-sektoreko enpresentzako sustapen espezializatuko plataforma gisa balio du hasieratik.
Ordutik, zer bilakaera izan du Webkerrek?
Aldaketa nagusia da, denbora honetan, “denetarik egitetik” % 100 gure bezeroei ahalik eta negozio handiena sortzera bideratutako webguneak garatzera igaro garela. Gainera, “laborategi” txiki bat mantentzen dugu proiektu propioekin, egiturak, edukiak eta hierarkiak probatzeko. Han funtzionatzen duena gure bezeroei helarazten diegu.
Horretarako, etengabe prestatzen gara, argi baitugu gure sektorea aldakorra dela, batez ere azken urteetan. Horri esker, etengabe hobetzen ditugu gure zerbitzuak eta gure balio-proposamena.
Zein dira gaur egun Webkerrek eskaintzen dituen zerbitzu horiek?
Lehenik eta behin, web-garapena. Egia esan, webgune askok ez diete emaitzarik ematen beren negozioei: ez dute bisitaririk hartzen, eta ez dute estrategia argirik bisitak bezero bihurtzeko. Aldiz, guk gure bezeroak Interneten “egotetik” Interneten saltzera pasatzea nahi dugu.
Zerbitzu hori bilatzaileetan kokatzeko estrategiekin (SEO) konbinatzen dugu. Arkitektura, edukiak eta autoritatea lantzen ditugu benetako aukerak dakartzaten bilaketak atzemateko.
Azkenik, mantentze-lanez, web-ostatuaz eta domeinuen erregistroaz arduratzen gara. Helburua: bezeroa ez kezkatzea bere webgunearekin zerikusia duen edozein alderdi teknikorekin. Guk martxan mantentzen ditugu eta sor daitezkeen gorabeherei heltzen diegu.
Zer balio erantsi eskaintzen dute zerbitzu horiek?
Hiru zutabe nagusi bereizten ditugu. Alde batetik, pertsonalizazioa: enpresa bakoitzarentzat neurrira egindako zerbitzu bat definitzen dugu, ez baitugu negozio bakoitzaren arazoak konpontzen ez dituzten konponbide orokorretan sinesten. Bigarrenik, emaitzetarako orientazioa: KPIak neurtzen ditugu eta datuak iparrorratz gisa erabiltzen ditugu hilez hileko estrategia hobetzeko. Azkenik, tratu zuzena: mikroenpresa izatearen abantaila nagusia da gure bezeroek une oro erreferentziazko pertsona bera dutela; Ikerrek edo Oierrek hasieratik amaierara laguntzen dugu.
Sektore honetan, zein da erronka handienetako bat?
Erronka nagusia, zalantzarik gabe, eguneratuta egotea da. Adimen artifizialen agerpenak Interneten mundua irauli du, eta egunero altxatzen gara ezagutzen dugun guztiari buelta emango diola baieztatzen duen berritasun batekin. Egoera horretan, garrantzitsua da, lehenik eta behin, gure enpresarentzat eta bezeroentzat benetan baliagarria dena iragazten jakitea. Eta, bigarrenik, etengabe prestatzea azken berrikuntzak modu ezin hobean aplikatzen jakiteko.
SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.