Marokoko automobilgintza sektoreari buruzko txostenaren azaleko irudia.
Argitalpenak 8 urtarrila, 2020

Maroko Afrikako automobilgintza-sektoreko ekoizpenaren buru mantentzen da

Maroko automobilgintzaren sektoreko lehen ekoizlea izan da Afrikako iparraldean, 2014an abian jarritako Industria Azeleratzeko Planari (PAI) eta Renaulten eta PSAren ekoizpen-planten bultzadari esker. Txosten honen bidez, Marokoko ekonomian hain garrantzitsua den sektore baten egungo egoera hobeto eta sakonago ezagutzera gonbidatu nahi zaitugu.
-

Automobilgintzaren sektoreak automobilaren produkzio-prozesu osoa hartzen du bere barne, eta industria-sare oso zabala eratzen du. Sare hau, honako enpresa hauek osatzen dute: automobilaren fabrikatzaileak, 3. mailako enpresak (TIER 3), 2. mailako lehengaien hornitzaileak (TIER 2) eta sistemen, azpisistemen eta osagaien hornikuntza-kateko goragoko mailetara ekartzen duten 1. mailako fabrikatzaileak (TIER 1).

2014an, Marokoko Gobernuak Industria Azeleratzeko Plana (IAP) jarri zuen abian. Plan horretan, industriaren garapena antolatu nahi zen, automobil-ekosistemen bidez. Ekosistema horiek 1., 2. eta 3. mailako enpresak biltzen dituzte jarduera-sektore edo produktu berean. Gaur egun, bost ekosistema identifikatu dira guztira: automobil-kableak, ibilgailuaren barrualdea eta eserlekuak, metala eta zigilatzea, automobil-bateriak eta, azkenik, motorrak eta transmisioa. Horrez gain, automobil-fabrikatzaileen bi ekosistema (Renault eta PSA) eta bestelako beste hiru identifikatu dira.

Automobilgintza sektore industrial nagusietako bat da eta herrialdearentzat hazkunde-motorra, 6.600 milioi eurotik gorako negozio-zifrarekin. Ibilgailuen Fabrikatzaileen Nazioarteko Erakundearen (OICA) datuen arabera, Marokok 402.085 ibilgailu fabrikatu zituen 2018an; horietatik 368.601 autoak izan ziren ( % 19,9ko igoera 2017arekin alderatuta) eta 33.484 ibilgailu erabilgarri arinak ( % 2,9ko murrizketa 2017arekin alderatuta). Datu horien arabera, Maroko Afrikako iparraldeko turismo-ekoizle nagusia da eta, 2018tik, bolumenari dagokionez Hegoafrika gainditu ondoren, Afrikako lehena ere bada.

Marokon 2011 eta 2018 bitartean ekoiztutako ibilgailuak

Marokon 2011 eta 2018 bitartean ekoiztutako ibilgailu kopurua

Iturria: OICA 2019

Automobilgintza da, halaber, herrialdeko lehen sektore esportatzailea, esportazioaren % 29rekin. Automobilen Fabrikatzaileen Nazioarteko Erakundearen arabera, Maroko 28. postuan dago automobilak ekoizten dituzten herrialdeen munduko sailkapenean. Hala ere, tokiko integrazio-maila baxuak (herrialdean mihiztatutako ibilgailuak fabrikatzeko erabilitako osagaien balio osoaren % 50 inguru inportatzen da) sektore hau inportazioen oso mendekoa izatea eragiten du. Ekoizpenari dagokionez, hiru ekoizpen-polo nagusi daude: Tanger, Kenitra eta Casablanca, batez ere herrialdean instalatutako bi fabrikatzaile handien inguruan: Renault eta PSA.

Marokoko ekoizle nagusia Renault taldea da, 2018an 402.085 ibilgailu ekoitzi baitzituen; herrialdean ere fabrikatutako ibilgailuak, guztira. Ekoizpen osotik, 318.600 ibilgailu Tangerreko lantegian fabrikatu ziren eta 85.550 Casablancakoan (SOMACA). Kalkuluen arabera, Renault taldeak hornitzaileei 2.000 milioi euroko erosketak egin zizkien 2018an, % 50,5eko tokiko integrazio-tasarekin. Era berean, plantak 2022rako Marokon urtean 500.000 ibilgailu gehiago ekoizteko asmoa duela jakinarazi du, eta horietatik 340.000 Tangerreko lantegitik etorriko dira.

Gainera, SOMACAko lantegia handitzeko proiektua ere abian da, ekoizpena bikoizteko, 160.000 unitatera iritsiz.

Era berean, 2019ko ekainaren 20ak urrats berri bat markatu zuen Marokoko automobilaren historian. Marokoko Estatuaren eta PSA Taldearen arteko akordio estrategikoa sinatu eta lau urtera, 2015eko ekainaren 19an, Mohammed VI.a Erregea buru izan zen Kenitrako PSA taldearen ekoizpen planta berriaren inaugurazio ekitaldian. Proiektu honek sektore autoeragile nazionalaren garapena sustatzen du eta “made in Morocco” delakoaren bikaintasuna ilustratzen du. Lantegia urtean 100.000 ibilgailu eta motor elkarturen ekoizpen-ahalmenarekin inauguratu zen. Gainera, industria-gunea zabaltzen hastea aurreikusi da, 2023a baino lehen ere produkzioa bikoizteko, hori lortzeko ezarritako data, alegia. Horrekin guztiarekin PAIren helburuek ezartzen duten bezala, 4.000 enplegu inguru eta hasieratik % 65eko tokiko integrazioa sortzea lortuko duela kalkulatzen da.

Helburuak honakoak dira:

  • 500.000 enplegu baino gehiago sortzea: gaur egun, sektorea esandakoaren % 97an dago (405.496 lanpostu sortu ziren 2014 eta 2018 artean, eta horietatik 163.000 2018an).
  • Tokiko integrazio-tasa % 65era iristea: gaur egun tasa % 50,5ekoa da, helburuaren % 78koa alegia. 2020rako % 80ko tasa lortzea espero da.
  • 1.000.000 ibilgailuko ekoizpen-ahalmena lortzea: duela gutxi ezarritako helburua, hasiera batean 700.000 ibilgailura iritsi nahi baitzen. Industria % 70ean dago jada, 2018an 439.537 unitate fabrikatu baitziren. 2020an helburua lortzeko, beharrezkotzat jotzen da gutxienez hirugarren fabrikatzaile handi bat ezartzea herrialdean, Renaultez eta PSAz gain.
  • Esportazioetan 100.000 milioi dírham fakturatu (10.000 milioi dolar estatubatuar): gaur egun % 65a bete da.

Marokoko automobilgintzaren egungo egoera sakonago ezagutu nahi baduzu, txosten osoa kontsultatzera gonbidatzen zaitugu.

Maroko Afrikako automozioaren plataforma estrategiko bihurtu da, eta aukera interesgarria da Euskadirentzat

Renault eta PSA taldeek eta Industria Azeleratzeko Planak bultzatuta, Marokok Afrikako ekoizpen automobilistaren lidergoa eskuratu du. Basque Trade & Investment erakundearen txostenak erakusten du Euskadiko osagai, ingeniaritza edo soluzio aurreratuetako hornitzaileek zer aukera dituzten hazkunde betean dagoen industria-ekosistema honetan.

Tánger, Kenitra eta Casablancako polo industrialek gaitasuna handitzen ari dira, eta herrialdeak milioi bat ibilgailu urtean ekoiztea du helburu. Kableatua, barnealdeak, moldeak edo automatizazioa bezalako esparruetan euskal enpresentzat aukera handiak daude.

Horretarako bidea errazten ari dira ekimenak, hala nola Marokora egindako misio komertziala edo Ganberak bultzatutako nazioartekotze-misioen plana, Euskadiren eta Marokoren arteko lotura ekonomikoa sendotuz.

Aukera hauek aztertzeko, enpresek nazioartekotzerako laguntzak eskuratu ditzakete, eta SPRI Taldearen buletinera harpidetuz eguneratuta egon daitezke, merkatu estrategikoetan kokatzeko gakoak jasoz.

 


Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.

Zerikusia duten beste txosten batzuk:

Lotutako albisteak

Merkataritza  globalak  muga-zergen  eraginpean  helduko  dio  2025eko  bigarren  seihilekoari
02/06/2025 Nazioartekotzea

Merkataritza globalak muga-zergen eraginpean helduko dio 2025eko bigarren seihilekoari

Basque Trade & Investmentek munduko merkataritzaren hazkundearen inguruko ziurgabetasuna aztertu du Nazioarteko Merkataritzaren Behatokiaren azken edizioan.

Europako  sektore  eolikoak  errekorra  lortu  du  enkanteetan  2024an,  eta  Estatu  Batuetan,  ziurgabetasunak  eragin  die  aurreikuspenei
23/05/2025 Nazioartekotzea

Europako sektore eolikoak errekorra lortu du enkanteetan 2024an, eta Estatu Batuetan, ziurgabetasunak eragin die aurreikuspenei

Basque Trade & Investmenten azken Behatoki Eolikoak sektorearen egungo egoera aztertu eta aurreikuspenak plazaratu ditu eskualde-garapenari buruz, enkanteei buruz eta zorroan dauden proiektuei buruz

Estatu  Batuetako  merkatu  aeroespazialak  jaun  eta  jabe  jarraitzen  du  industriaren  dibertsifikazioagatik  eta  profil  esportatzaile  sendoagatik
19/05/2025 Nazioartekotzea

Estatu Batuetako merkatu aeroespazialak jaun eta jabe jarraitzen du industriaren dibertsifikazioagatik eta profil esportatzaile sendoagatik

Estatu Batuek mundu mailako lidergotasunari eusten dio aeronautika zein espazioaren arloetan, bertako industriaren sendotasun eta dibertsifikazio handiaren eraginez. Hala islatu du SPRI Taldeari atxikitako Basque Trade & Investment (BasqueTrade) euskal enpresak nazioartekotzeko agentziak, apirilean partekatutako informazioa handitu eta zabaltzeko, Estatu Batuetako sektore aeroespazialari buruz landu duen azken txostenean.

Zerbitzu  aurreratuetako  euskal  enpresen  nazioartekotze-estrategiak,  aztergai
12/05/2025 Nazioartekotzea

Zerbitzu aurreratuetako euskal enpresen nazioartekotze-estrategiak, aztergai

Basque Trade & Investmentek azterlan batean jorratu ditu erabilitako nazioartekotze-moduak eta eragiketa-moduak, kanpoko proiektuen gauzatzea eta sektoreko konpainiek gainditu beharreko erronka nagusiak.

Automobilgintzako  osagaien  merkatuaren  negozio-aukerak  eta  -aukerak  EE.UU.
29/04/2025 Nazioartekotzea

Automobilgintzako osagaien merkatuaren negozio-aukerak eta -aukerak EE.UU.

AEBetako automozio-sektorean sartzeko oztopo nagusiei eta negozio-aukerei buruzko 68 orrialdeko azterketa.

BT&I-ren  Nazioarteko  Behatokia:  Ekonomia  globala  %  2,5  haziko  da  2025ean,  AEBetako  politika  eta  muga-zergen  ziurgabetasunaren  eraginpean
16/04/2025 Nazioartekotzea

BT&I-ren Nazioarteko Behatokia: Ekonomia globala % 2,5 haziko da 2025ean, AEBetako politika eta muga-zergen ziurgabetasunaren eraginpean

Basque Trade & Investmentek Nazioarteko Behatokiaren azken edizioan argitu duenez, hazkunde ekonomikoa Estatu Batuetako merkataritza-politikaren gogortzeak markatuko du, beste faktore batzuen artean.

Maroko,  Ipar  Afrikako  automobilgintzaren  hub  estrategiko  nagusia
10/04/2025 Nazioartekotzea

Maroko, Ipar Afrikako automobilgintzaren hub estrategiko nagusia

Basque Trade & Investmenten azken txostenak Afrika iparraldeko automobilgintzaren sektorea aztertu du, euskal enpresei eskaintzen dizkien aukerak barne.

Australia,  merkatu  estrategikoa  energia,  teknologia  eta  garraio  arloetan  euskal  enpresentzat
01/04/2025 Nazioartekotzea

Australia, merkatu estrategikoa energia, teknologia eta garraio arloetan euskal enpresentzat

Australia lehentasunezko merkatua bihurtu da Eusko Jaurlaritzaren nazioartekotze-estrategian. Ekonomia sendoa eta merkatu heldua dituen herrialdea da, baina euskal enpresen presentzia mugatua du oraindik. Hala ere, haren erakargarritasuna sektore estrategikoetan eskaintzen dituen negozio-aukerei esker mantendu da.

Lehengaien  Nazioarteko  Behatokia  2025ean  petrolioaren  prezioa  progresiboki  murriztuko  dela  aurreratu  du  Lehengaien  Behatokiak
06/03/2025 Nazioartekotzea

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak

Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako  automozioa:  Indiak  hub  estrategikotzat  duen  posizioa  indartu  du  automobilgintzako  industria  globalean
27/02/2025 Nazioartekotzea

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean

Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.