Brasilek bere automozio industria bultzatzen du osagaien sektorea indartuz
Automobilgintzaren merkatuak partaidetza handia du munduko industria-egituran. Brasilen, BPG industrialaren % 22 inguru da.
2018an, munduko ibilgailuen ekoizpena 96,3 milioi unitatekoa izan zen, eta horietatik 2,8 milioi Brasilen ekoitzi ziren. Horrek munduko zortzigarren ibilgailu ekoizle handiena izatea ekarri zuen, Txina, Estatu Batuak, Japonia, India, Alemania, Mexiko eta Hego Korearen atzetik. Merkatuaren tamainari dagokionez, urte berean Brasilek 2,88 milioi ibilgailu merkaturatu zituen (herrialdean ekoitziak eta inportatuak), Txina, Estatu Batuak, Japonia, India, Alemania, Erresuma Batua eta Frantziaren atzetik, eta zortzigarren merkatu handiena izan zen.
Iturria: Guk geuk egina, Anuário da Indústria Automobilística Brasileira 2019ko datuak kontuan izanda
Brasilgo automobil-industria, zenbaki handietan, honela laburbil daiteke:
- 26 fabrikatzaile (ibilgailu erabilgarriak eta nekazaritzako eta obra publikoko makinak), 644 osagai-fabrikatzaile (Sindipeçasen arabera).
- 66 industria-unitate, 10 estatu eta 42 udalerritan
- 5,05 milioi ibilgailu-unitate ekoizteko ahalmena
- Brasilgo merkataritza-balantza automobilgintzarako (automobilak, osagaiak, nekazaritzako makineria, errepideko makineria, etab.): 20,4 mila milioi dolarreko esportazioak eta 23,8 mila milioi dolarreko inportazioak 2018an
- Brasilgo merkataritza-balantza automobilgintzako osagaientzat: esportazioak 7,6 mila milioi dolarrekoak izan ziren eta inportazioak 16,3 mila milioi dolarrekoak.
- Zuzeneko eta zeharkako enpleguak, guztira 1,3 milioi pertsona.
- BPG industrialaren % 22ko partaidetza eta BPG osoaren % 4koa (2015) (daturik berrienak)
- 8. Munduko ekoizlea eta 8. Barne-merkatuaren tamainaren arabera (2018)
Autoparteen sektorean, marka handien zuzeneko hornitzaileek (Tier 1) ordezkatzen duten segmentuan atzerriko kapitaleko enpresak dira nagusi. Fabrikatzaile txikienen kasuan (Tier 2 eta 3), forjatuak, galdategiak, estanpatuak, plastikoak, kautxuzko produktuak, produktu ez-metalikoak fabrikatzen dituztenak, enpresa gehienak kapital nazionalekoak dira, inportazioak nabarmen hazi diren arren.
Erosketa-prezioen negoziazioetan OEM eta Tier 1 erakundeek Tier 2 eta 3 ibilgailuen gainean egindako presioak eta azken horien inbertsio-ahalmen txikiak, materialen eta zerbitzuen kostu handiak direla eta, enpresa-segmentu horren hauskortasuna areagotzen dute.
Beraz, Tier 2 eta 3 autoparteen fabrikatzaileek, munduko sistemikoen hornitzaile diren aldetik, gaitasun gutxi dute lehiatzeko eta pertsonalean, teknologian eta berrikuntzan inbertitzeko, autoparteen produkzio-katearen eskaintzaren oinarria diren arren eta sektorearen errendimenduarentzat funtsezkoak diren arren, sistemikoen eta automobil-fabrikatzaileen ekoizpena bideragarri egiten dutelako.
Brasilgo osagaien industriari dagokionez, SINDIPEÇAS enpresarekin elkartutako enpresak hamar estatutan kontzentratzen dira, eta São Paulokoa da pisu ekonomiko handiena duena, alde handiarekin; ondoren, Minas Gerais eta Santa Catarina daude. Sektorea 644 enpresak osatzen dute, 26.116,1 milioi dolar inguruko diru-sarrerekin, 2018an 174.537 lanpostu sortuz, ekoizpen fisikoaren % 4,5eko igoeraren ondorioz 2017arekin alderatuta.
OEMen ekoizpenari dagokionez, jarduera gehien duen estatua Sao Paulo da berriro ere. Hemen biltzen dira ANFAVEAren 2018ko datuen arabera ekoitzitako ibilgailuen % 46. Ondoren Minas Gerais ( % 13), Paraná ( % 12,4) eta Bahia ( % 8,3) datoz, Fordek estatu horretan duen faktoriari esker.
Herrialdeko 4 OEM handienen artean, automobilen eta merkataritza-ibilgailu arinen produkzioaren % 61,5 hartzen dute. Fiat izango litzateke liderra gaur egun, 2018ko ekoizpenari dagokionez ibilgailuen % 18,11rekin. Ondoren General Motors ( % 16,98), Volkswagen ( % 15,79) eta Renault ( % 10,60). Kopuru horietatik gertu dago Ford, 2018an % 9,76ko sharearekin.
Ibilgailuen zati eta osagarrien inportazioei dagokienez, azken 5 urteetan errekuperazioa gertatu da. Lehenengo bi urteetan inportazioek behera egin zuten, ibilgailuen barne-eskariak eta, oro har, automobilgintzak behera egin zuelako. Hala ere, susperraldi ekonomikoak eta Inovar Auto programak, industria sustatzeko hartutako neurriekin batera, inportazioak areagotu zituzten 2016 eta 2018 artean. Oro har, Brasilera inportatzen diren autoparte gehienek susperraldi horri jarraitu diote, sektorearen portaerarekin zuzenean lotuta.
Inportazioen jatorriari dagokionez, Asiako herrialdeak (Txina, Japonia eta Hego Korea) gainerako herrialdeak hartzen ari direla ikus daiteke, lehiakortasun teknologiko handia baitute. Hala ere, Alemania, AEB eta Mexiko bezalako herrialdeek oraindik ere partaidetza handia dute inportazioetan Brasilen, herrialdeko automobil-fabrikatzaile nagusiekin (Volkswagen, Ford, General Motor, etab.) lotura zuzena dutelako.
Euskal enpresarentzako perspektibak eta aukerak automobilgintzaren sektorean
Tokiko ekoizpenean defizit handiena duten eta inportazio-bolumen handienak dituzten automobilgintzako osagaien partidak honako hauek dira, dagokion NCMaren arabera:
- 8708: 8701-8705 partidetako ibilgailu automobilen zatiak eta osagarriak.
- 8542: zirkuitu elektroniko integratuak
- 8409: 8407 edo 8408 – 8483 partidetako motorretara soilik edo nagusiki bideratuta dauden zatiak: transmisio-zuhaitzak, espeka-zuhaitzak eta birabarkiak eta biraderak barne; kojinete- eta kojinete-kaxak; marruskadura-engranajeak eta -gurpilak; bolen edo arrabolen torloju xerrak; murriztaileak, biderkatzaileak eta abiadura-aldagailuak
- 8536: zirkuituak babesteko eta konektatzeko aparatuak
Datu horien azterketa sakona izateko, kontsultatu txostenaren 3. kapitulua.
Bestalde, tarifa ohien erregimenak eta Rota 2030 programak euskal enpresak sektore horretan proiektatzeko interesgarriak izan daitezkeen automobilgintzaren industriako agertoki berriak irekitzen dituzte.
Ex tarifa erregimenarekin, II. inportazio-zerga % 0ra pasa daiteke kapital-ondasunetan eta telekomunikazioei buruzko informazio-ondasunetan, eta hori epe laburrerako pizgarria izateaz gain, epe luzerako aurrezpena ahalbidetzen du, eta aurrezpen hori, industria berriaren garapenarekin eta sustapenarekin lotuta egoteaz gain, enpresek beraiek berrikuntzan inbertitzeko aukera dute, industria lehiakorragoa izateko helburuarekin. Araubide hori ekoizpen-ondasunei aplikatzen bazaie ere, badago salbuespen fiskal bat, herrialdean ekoizten ez diren autoei soilik aplikatzekoa dena. Guzti honengatik, automobilgintzaren industria garatzeko zerga-pizgarriak askotarikoak dira, eta horrek agerian uzten du sektore horrek garrantzi handia duela Brasilgo ekonomian.
Erregimen horrek Euskadiko enpresentzat duen garrantziari dagokionez, honako ideia hauek azpimarratu behar dira. Lehenik eta behin, ondasun produktiboak eta osagaiak merkaturatzeko aukera ona da, eta, beraz, Brasilen beren ondasunak merkaturatu nahi dituzten hainbat sektoretako euskal enpresentzako merkatu potentziala zabaltzen du. Hala ere, zerga-salbuespenaren onuradun izateko, Brasilgo nortasun juridikoa eduki behar da. Horregatik, Brasilen pareko produkturik ez badute, bertan ezarri nahi diren euskal enpresentzat aukera paregabea da, haien ekoizpen-ondasunak eta osagaiak Euskal Autonomia Erkidegotik inporta baitaitezke % 0ko zerga aplikatuta.
Baliabiderik ez duten edo Brasilen epe laburrean ezartzea bilatzen ez duten enpresentzat, herrialdean bazkideak bilatzeko aukera bat da; izan ere, beren produkzio-ondasunak eta osagaiak merkatuan sartzeko aukera ematen die, eta inportazio-zergatik salbuetsita daude beren merkatua zabaltzeko, beren ondasunen kalitatearen eta berrikuntzaren bitartez.
ROTA 2030 programaren arabera, sektoreko enpresentzako aurreikuspenak interesgarriak izan daitezke, baina kontuan hartu behar da Euskadiko enpresei eragiten diela. Programaren gidalerroen arabera, pizgarriak emango zaizkie enpresei I+Gko gastuak pairatzeko eta teknologia berriak bilatzeko, eta, beraz, enpresek pizgarriez baliatu ahal izango dira konponbide eta berrikuntza berriak garatzeko. Horrek, alde batetik, tokiko lehia areagotu dezake kalitateari dagokionez, eta abantaila hori dela-eta nabarmendu ohi da euskal enpresa. Bestalde, euskal enpresak bere ikerketa-zentroak eta I+Gko gastuak Euskal Autonomia Erkidegoko matrizeetan izan ohi ditu, eta, beraz, zaila izan daiteke programa honi atxikitzea.
Bestalde, Rota 2030 programaren helburua ibilgailuen merkaturatzean kalitate-baldintza batzuk ezartzea eta prozesu automatizatuagoak eta produktiboagoak aplikatzea da. Euskal enpresek tokikoek baino esperientzia handiagoa dute horrelako inguruneetan, eta, beraz, kalitatezko eta goi-teknologiako hornitzaile gisa kokatzeko eta automobil-fabrikatzaileek (OEMak) horrela hautemateko aukera gisa har liteke.
Ibilgailuetan ezarri nahi diren segurtasun-eskakizunei dagokienez, 2022tik aurrera hobekuntza edo konponbide hauek ezarri nahi dira:
- Alboko inpaktuen aurkako babesa
- Egonkortasunaren kontrol elektronikoa (ESC)
- Alboko norabidearen adierazlea
- Eguneko zirkulazio-argia (DLR)
- Gidariaren gerrikoa lotu gabe izatearen abixua
- Larrialdi-balaztatzearen abisua (ESS)
- Alerta edo atzeko ikuspena (kamera edo ohar entzungarria)
Honetaz gain:
- Larrialdiko balazta-sistema automatikoa (AEB)
- Erreia hustutzeko abixu edo laguntza elektronikoa (LDWS o LKAS)
- Bidaia abiadura egokitzailearen kontrola (ACC)
- Oinezkoentzako babes-egitura eta albo-inpaktua zutoinean
- Gidariaren logura eta distrakzio kontrolatzailea
- Ibilgailuen aurrez-aurreko talken aurkako babesa
Rota 2030 programari eta ex tarifa erregimenari buruzko informazio gehiago nahi izanez gero, ikusi txostenaren 5. eta 6. kapituluak.
Brasil aukera berriak irekitzen ari da euskal automozioaren osagai eta teknologiarako sektorearentzat
Brasil gaur egun ibilgailuen munduko zortzigarren ekoizlea da eta automozio-industrian kontinente osoko merkatu garrantzitsuenetako bat da. Bere egungo industria-politikak —hala nola, Ex tarifario erregimena eta Rota 2030 programa— aukera-leiho berria irekitzen dute osagai, soluzio teknologiko eta ekoizpen-ekipamendu hornitzaile diren euskal enpresentzat.
Basque Trade & Investment erakundeak herrialdearen egoera sakon aztertzen du bere txostenean, bere ekoizpen-gune nagusiak eta tokiko produkzio-defizit handiena duten osagai-partidak identifikatuz. Gainera, Brasilgo zerga-esparruak eskaintzen dituen abantailak aztertzen ditu, ezartzeko edo tokiko bazkideekin lankidetzan jarduteko asmoa duten enpresentzat. Xehetasun gehiago aurki daitezke Brasilgo industria-egoerari buruzko oharraren bidez.
São Paulon ezarrita dauden euskal enpresek metatutako esperientziak erakusten du Brasil helmuga egokia dela aliantza industrial eta logistikoak ezartzeko. Horren adibide da Brasilgo euskal enpresen arteko topaketa, merkatuan jada lanean ari diren enpresen arrakasta-kasuak ezagutzeko aukera ematen duena.
OEM handiez gain, Tier 2 eta Tier 3 segmentuetan behar teknologiko argiak daude, eta tokiko enpresen inbertsio- eta berrikuntza-gaitasuna mugatua da. Honek aukera zuzena eskaintzen die euskal hornitzaileei balio erantsi handiko soluzioekin, automatizazioarekin, elektronika txertatuarekin edo ekipamendu espezializatuarekin.
Brasilgo nazioartekotzea lagundu daiteke kanpo-implantaziorako laguntza espezifikoez, eta SPRI Taldeak eta BasqueTradek ezarritako euskal enpresen nazioartekotze-ikuspegien parte da. Horri esker, estrategia sendo eta jasangarri bat eraiki daiteke hazkunde, tamaina eta industria-orientazioa duen merkatu batean sartzeko.
Txosten sektorialak, aukerak eta laguntzak ezagutzeko, harpidetu zaitez SPRI Taldearen buletinera eta jaso zure posta elektronikoan merkatu berriak esploratzeko eta erabaki estrategikoak hartzeko behar duzun informazioa.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&Iren Automobilgintzako Behatokia
Munduko automozio-industriaren ikuspegi xehea eskaintzen du azterketa horrek, eta haren egituran, eragile nagusietan eta estrategietan jartzen du arreta, euskal enpresek negozio-aukerak aurkitu eta nazioartekotze-planak garatu ahal izan ditzaten. - Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Europa Ekialdeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Estatu Batuetako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Errusiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- ASEANeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena
Lotutako albisteak

Zerbitzu aurreratuetako euskal enpresen nazioartekotze-estrategiak, aztergai
Basque Trade & Investmentek azterlan batean jorratu ditu erabilitako nazioartekotze-moduak eta eragiketa-moduak, kanpoko proiektuen gauzatzea eta sektoreko konpainiek gainditu beharreko erronka nagusiak.

Automobilgintzako osagaien merkatuaren negozio-aukerak eta -aukerak EE.UU.
AEBetako automozio-sektorean sartzeko oztopo nagusiei eta negozio-aukerei buruzko 68 orrialdeko azterketa.

BT&I-ren Nazioarteko Behatokia: Ekonomia globala % 2,5 haziko da 2025ean, AEBetako politika eta muga-zergen ziurgabetasunaren eraginpean
Basque Trade & Investmentek Nazioarteko Behatokiaren azken edizioan argitu duenez, hazkunde ekonomikoa Estatu Batuetako merkataritza-politikaren gogortzeak markatuko du, beste faktore batzuen artean.

Maroko, Ipar Afrikako automobilgintzaren hub estrategiko nagusia
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Afrika iparraldeko automobilgintzaren sektorea aztertu du, euskal enpresei eskaintzen dizkien aukerak barne.

Australia, merkatu estrategikoa energia, teknologia eta garraio arloetan euskal enpresentzat
Australia lehentasunezko merkatua bihurtu da Eusko Jaurlaritzaren nazioartekotze-estrategian. Ekonomia sendoa eta merkatu heldua dituen herrialdea da, baina euskal enpresen presentzia mugatua du oraindik. Hala ere, haren erakargarritasuna sektore estrategikoetan eskaintzen dituen negozio-aukerei esker mantendu da.

AEBko industria aeroespaziala: hazkundea eta erronkak
AEBko merkatu aeronautikoak oso erakargarria izaten jarraitzen du, eta etengabe handitzen ari da, bidaiarien eta merkantziaren trafikoaren gorakada dela eta. Aukera handiak daude teknologia berritzaileak eskaintzen dituzten euskal enpreseentzat; bereziki, erregaiaren eraginkortasunean eta isurpenen murrizketan zentratuta dauden horientzat.

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak
Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan
Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.

T&D Behatokia S2 2024: Europa, Estatu Batuak eta Indiaren dinamismoak aukera berriak ireki ditu Transmisio eta Banaketaren sektorean
Transmisio eta Banaketan (T&D) espezializatutako euskal enpresek eskuragarri dute dagoeneko sektore honen joerak eta aukerak aztertzen dituen Behatokiaren laugarren edizioa. Txostena Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldeari atxikitako euskal enpresen nazioartekotze-agentziak argitaratu du, eta sektorea sei hilean behin monitorizatzen duen azterketa sakona eskaintzen du aukera globalak identifikatzeko, lehiakortasuna indartzeko...