Filtros X
Tipos de Posts
Agenda

Joan blog-era Euskal enpresaren blog-a

Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

Albisteak 7 iraila, 2020 Digitalizazioa Nazioartekotzea AEBak Alemania BasqueTrade & Investment Erresuma Batua Errusia Europa Industria adimenduna Ipar Amerika Irlanda Italia Polonia eta Ukrainia Smart Industry Programa Txekiar Errepublika eta Eslovakia

Additout enpresak adimen artifizialean oinarritutako sistema bat sortu du Dublingo unibertsitate garrantzitsuenerako

Enpresa bizkaitarrak hizkuntza naturala ulertzeko sistema bat erabili du, zeinak hainbat hizkuntzetan era guztietako galderei erantzuna ematen laguntzen duen, arazoak konpontzeko eta informazioa automatikoki emateko. 
Additout crea un sistema basado en inteligencia artificial para la principal universidad de Dublín

Additout euskal enpresak UCD Dublingo unibertsitate nagusia osatzen duten pertsonei arreta emateko zerbitzu berri bat jarri berri du martxan. Bertan, 40.000 pertsona inguru bizi dira, ikasleen eta langileen artean. Bizkaiko Teknologia Parkean (Zamudio) kokatuta dagoen enpresa bizkaitarrak hizkuntza naturala ulertzeko sistema bat erabili du, zeinak hainbat hizkuntzetan era guztietako galderei erantzuna ematen laguntzen duenarazoak konpontzeko eta informazioa automatikoki emateko. 

Unibertsitateak 130 hektarea baino gehiago hartzen dituen campus bat du Irlandako hiriburuaren hegoaldean. 2.000 pertsona baino gehiago bizi dira campusean bertan, eta, guztira, 40.000 pertsonak parte hartzen dute unibertsitatearen bizitzan. Haien informazio-beharrak izugarriak dira, eta, horregatik, ezinbestekoa da erantzunak automatizatzea. 

Hor sartzen da jokoan 2013tik hainbat sektoretarako aplikazio pertsonalizatuak garatzen dituen enpresa hau, bere teknologiaren bidez soluzioak ematen. Konpainia bizkaitarrak urteak daramatza unibertsitate honekin lanean, informazioa ematen duten tresnak bermatuz, hain zuzen ere. Zerbitzu mapa interaktibo batekin hasi ziren (haien zerbitzu guztiak barne hartzen dituena eta, aldi berean, trafikoaren egoera denbora errealean bezalako datuak ere biltzen dituena), eta orain erantzun-sistema automatizatu berri bat dute. “Duela bost urte sistema bat ezarri genuen, baina hizkuntza naturalaren eremua izugarri aldatu da, eboluzio bat eman da, eta sistema berri aurreratuago bat sortu dugu”, azaldu du Iñigo ArgaluzakAdditouten CEOak eta euskal enpresa honen sortzaileak. 

Sistema berriak hainbat hizkuntza ulertzeko eta askotariko gaiei erantzuteko gaitasuna du. “Hainbat modutan planteatutako gai berdin bati erantzun zuzenak emateko gai da”, azpimarratu du Argaluzak. Leiho bateko kristala hautsita dagoela ikusi eta gero zer egin behar den galdetu daiteke, edo baita unibertsitatean berandu arte ikasten dutenentzat ematen den gaueko eskolta-zerbitzua eskatu ere, erantzun guztiak sisteman daude. 

Erantzunak emateaz gain, sistemak beharrak entzuteko gaitasuna ere badu: software honetan erantzunik ez duen informazioa eskatzen denean, posta elektroniko bidez ematen da informazio hori. Aldi berean, eskaera aztertzen da, eta gai horri buruzko informazioa sartzea erabakitzen da, sistemak ‘ikas’ dezan eta erantzun automatizatu berriak izan ditzan. Hori da, adibidez, koronabirus pandemia berriaren eta unibertsitate honek Covid-19 gaixotasunaren aurrean dituen zerbitzuei lotutako informazio guztiaren kasua. Horren ondorioz, sistema Irlandako campusean dauden pertsonen benetako beharrizanei lotuta dago erabat. 

Unibertsitatetik hasita erizainen ezagutzara ailegatuta 

Additoutek beste sektore batzuetarako irtenbideak ere garatu ditu, hala nola osasun-sektorerako. Ildo horretan, hizkuntza naturala prozesatzeko teknologietan oinarritutako sistema bat garatu du Salusplayrentzat, erizaintzako profesionalei egunerokotasunari buruzko galderak egiten laguntzeko. ‘Bot ‘bat da, eta datu-base zientifikoek duten balio eta informazio berarekin erantzuten du, baina, Additoutek adierazi duenez, “askoz azkarrago da, eta online” egiten du. Erabili ahal izan duten lehen erizainak, hain zuzen ere, Bizkaiko Erizainen Elkargo Ofizialekoak izan dira, eta helburua zerbitzua Estatuko beste leku batzuetara zabaltzea da. 

Gaur egun, euskal enpresa honek Euskadin eta beste herrialde batzuetan ditu bezeroak, hala nola AEBetan eta Irlandan. Konponbideak askotariko sektoreetan ezartzen dira, hezkuntza-esparrutik manufaktura-enpresetara, osasun-erakundeetara edo talentua kudeatzen duten enpresetara. Ezberdintasun horren aurrean, “gure proiektu guztiek komunean dutena balio-ekarpenean oinarritzen direla da. Ekarpen hau, kasu guztietan, TI (teknologia-informazioa) sistemen eremuko hainbat elementu integratzetik eta erabilgarritasun maila handia gehitzetik sortzen da“, zehaztu du Argaluzak. 

Lotutako albisteak

20 maiatza, 2024 Digitalizazioa
Proiektu batek parke eolikoen mantentze-lanak optimizatu nahi ditu software baten bidez
Irakurri gehiago
16 maiatza, 2024 Digitalizazioa
Arkikusek denboran zehar bidaiatzeko aukera ematen du, errealitate birtualari esker
Irakurri gehiago
14 maiatza, 2024 Digitalizazioa
Kerrek informazioa bateratzen duen, zereginak automatizatzen dituen eta erabakiak hartzea hobetzen duen ERP bat eskaintzen du
Irakurri gehiago
8 maiatza, 2024 Digitalizazioa
Layde Steelek isuririk gabe modu berritzailean altzairua produzitzeko aukera sustatu du
Irakurri gehiago
6 maiatza, 2024 Digitalizazioa
BAICek Euskadiko Adimen Artifizial Aplikatuaren lehen kongresua egingo du maiatzaren 15ean
Irakurri gehiago
Joan blog-era

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak