Alain Vivas: “Lau urtean hazi egin gara langile kopuruan eta apustua egin dugu Frantziako merkatu berrietan sartzeko”
Urratsbat proiektutik 2017an sortutako Zerbimek enpresa gipuzkoar gazteak gazte ekintzaileen saria jaso berri du Miguel Altuna Lanbide Heziketa, Bergarako Udala eta Urratsbat proiektuaren eskutik. 2020. urte hasieran euren instalazioak handitu zituzten eta Deba Bailarako Industrialdea, S.A.k (Sprilur-ek, Gipuzkoako Foru Aldundiak eta Debagoiena eta Debabarreneko Udalek partaidetua) kudeatzen duen Markulete Industrialdeko pabilioi berri batera joan ziren.
Zehaztasunezko mekanizatuan espezializatutako Zerbimek enpresak erronka berri bati heldu dio duela gutxi, bere burua Frantziako merkaturantz irekiz Basque Trade & Investment Agentziaren eta Eusko Ganberen laguntzarekin.
Alain Vivas zuzendari nagusiak azaldu digu nola egin duten enpresaren ibilbide laburra eta zeintzuk diren euren etorkizunerako proiektuak.
Noiz eta nola sortu zen Zerbimek?
Proiektua prestatzen eta eskualdeko merkatua aztertzen igarotako ia hiru urteko lanaren fruitua da Zerbimek. Urratsbat proiektuaren barruan Teknika-ren laguntzarekin baliozkotu zen eta apustu handi bat egin genuen arrakasta ziurtatzeko merkatu oso exijente batean.
Nola jaso duzue Miguel Altuna Lanbide saria hain bide laburra egin duen zuen enpresa gaztean? Zer eman dizue?
Esango nuke ez gaudela ohituta sariak jasotzen ez gure lanagatik ez beste edozergatik, beraz ilusioa egiten du eta beti eskertzen dira horrelako aitortzak. Bultzada txiki bat ematen dizute bide beretik lanean jarraitzeko eta, jakina, polita da saria lantalde osoarekin partekatzea.
Gaur egun Arrasateko Markulete Industrialdean zaudete. Zergatik aukeratu zenuten toki hori zuen jarduerarako?
Debagoieneko gune pribilejiatu batean gaude, konexio onenak ditugu gainerako lurraldeekin eta, gainera, ingurune natural eta paisaia paregabeak ditugu. Aipagarria da, baita ere, inguruko enpresa-ehuna garrantzitsua dela gure sektoreko enpresentzat.
Nolako produktuak egiten dituzue Markuleten eta zein jarduera-sektoretara zuzentzen zarete?
Ez dugu produktu zehatzik egiten, eskaintzen dugun zerbitzua da gure bereizgarria. Gustatzen zait esatea neurriko jantziak egiten ditugula, jostunek bezala, bezero bakoitzaren premia zehatzetara egokitzen garelako.
Sektore asko ukitzen ditugu zuzenean, baina gure piezak sektore guztietara iristen dira gure bezeroen bitartez. Gehienbat piezak fabrikatzen ditugu produktu propioa duten ingeniaritzentzat, zerbitzu mekanikoa edo automatizazio zerbitzua eskaintzen dutenentzat…
Nola sortu zen Frantziako merkaturantz irekitzeko apustua? Nolako laguntzak izan zenituzten eta nolako emaitzak izan dituzue?
Duela gutxi harremanetan jarri ginen Gipuzkoako Merkataritza Ganberarekin, eta Markuleteko instalazio berrietara aldatzen ari ginela hasi ginen ezagutzen eskaintzen zituzten zerbitzuak eta elkarrekin kolaboratzen. Ikusi genuen bazegoela aukera bat gure bezero-zorroa handitzeko eta lurralde eta sektore berrietan gehiago dibertsifikatzeko. Frantzia herrialde adiskidea da, kilometro gutxi batzuetara daukaguna.
Esan liteke lau urtean hazi egin garela langile kopuruan eta apustua egin dugula Frantziako merkatu berrian sartzeko.
Nola eragin dizue azken urteko osasun krisiak eta nola egingo diozue aurre enpresa-ziklo berri bati?
Bizirik irten gara pandemiatik eta zorionekoak gara. Langile guztiak mantendu ahal izan ditugu, eta aurrera jarraitu dugu 2020rako aurreikusita genituen inbertsioekin. Horrek emaitza positiboak eman zizkigun, eta gure fakturazioa aurreko urtekoa baino % 10 handiagoa izan zen.
Kasualitate asko gure alde atera dira eta, zentzu horretan, eskerrak eman nahi dizkiet hainbat bezerori, babesa eman digutelako Zerbimek-ek bere erritmo “normalarekin” jarrai zezan pandemia garaian ere. Horri esker ez dugu eskatu behar izan ABEErik.
Uste duzu enpresa-aliantzak arrakastarako bermea direla zuen sektorean proiektu berriei ekiterakoan?
Zalantzarik gabe. Uste dut oso lantalde aktiboa garela, enpresa-kluster askotan parte hartzen duena, esaterako Enpresare, BPTD, AFM, Gipuzkoako Merkataritza Ganbera, Adegi…
Aurten baieztatuta daukagu Estatu mailako hainbat azokatan egongo garela beste enpresa batzuekin batera. Esango nuke “koopetizioa” dela tamaina handiko proiektuetan epe luzeko arrakasta bermatzen duen arma sekretua.
Lotutako albisteak

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra
Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna
Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak
Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa
Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez.

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du
Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean
GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin
KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”
Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

WonderShop, WordPress-erako (“WP”) diseinatutako plugina, online denden jabeei katalogoen kudeaketa errazten die
Garatzen eta merkaturatzen duena WoonderSoft da. Enpresa gipuzkoarrak nazioarteko asmoak ditu eta bere produktuak interesa piztu du beste herrialde batzuetan.

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta
Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.