Ekintzailetza Nazioartekotzea
Elkarrizketak 12 Azaroa, 2019

Kendu: “Produktua behar duzu bezeroa irabazteko, eta zerbitzua kontserbatzeko”

Álvaro Cabrera, arropa-dendak diseinatzeko neurrira egindako soluzioei esker nazioarteko erreferentzia bihurtu den ETEko zuzendari nagusia da
-

Kendu donostiarra da, gustuko arropa-denden erakusleihoen aurretik igarotzen dugun bakoitzean, argi, kolore eta soinuzko ikuskizun apartaz gozatzeko gelditu eta, finean, horixe baita helburua, saltokira sartzera bultzatzen gaituen joeraren errudunetako bat. Hari zor diogu, besteak beste, lortu arteko bidea produktua bera bezain garrantzitsua bihurtu duen erosketa-esperientzia berriaren sorrera.

Izan ere, duela ia 20 urtez geroztik, zeregin horretan dihardu nazioarteko bokazio argia duen konpainia gipuzkoar honek, Londres, New York eta Singapurren dituen ordezkaritzen laguntzaz eta Miamin finkatua duen lantegiaren bultzadaz. Kenduk 160 langile ditu eta munduko retail marka nagusien erreferentziazko bazkide teknologikotzat lan egiten du. Álvaro Cabrera zuzendari nagusiak euskal konpainia honek mundura esportatu duen talentu eta teknologia bisualaren berri eman digu.

 Zeintzuk dira aipa daitezkeen markak?

Donostian, esaterako, Zara, Mango eta Real Sociedaden dendetan ikus daitezke gure produktuak. Eta munduko beste hiri batzuetan, Adidas, L’Oreal eta Dior aipa ditzakegu, baita Madrilgo Gran Vian bost solairuko saltokia ireki eta retailaren arloko erraldoi berrietako bat bihurtu den Primark ere.

Hortaz, janzten gaituztenak jazten dituzue zuek…

Hala esan liteke, bai… Gure lana, funtsean, jendea erostera joaten den espazio horiek ahalik eta erakargarrienak eta deigarrienak bihurtzea da, gure bezeroentzat ahalik eta errentagarrienak bihurtzeko helburuarekin, noski.

Zure ustez, non dago Kenduren indarra?

Paregabekoak gara. Geurea ez da diseinu-agentzia, retail sektorerako nahiz salmenta-gunerako soluzioak diseinatzen ditugun arren. Geurea ez da kudeaketa-enpresa, baina soluzio integralak eskaintzen ditugu, baita bisualak kudeatzeko tresnak eta retailerrentzako logistika-zerbitzuak ere. Kendu ez da enpresa ekoizlea, baina produktuak ekoizten ditugu geure instalazioetan. Kendu bezero bakoitzari egokitutako 360ºko soluzioak eskaintzen dituen partnerra da, eta horixe da paregabekoak bihurtzen gaituena.

Zuen enpresaren tamaina gorabehera, nolako eragina duzue sektorean, nazioarteko enpresa-talde handiak lahiakida eta bezero dituzuelarik?

Guri gustatzen zaigu esatea tamainaz txikiak garela, baina espirituz handiak. Ia 20 urte daramatzagu retailaren munduari lotuta eta gure lantaldea osatzen duten prestakuntza eta eskarmentu handiko 160tik gora pertsonek grina bizi-bizia dute horren berrikuntza eta eskakizun maila handia duen sektore dinamiko honekin. Hamar hizkuntzatan hitz egiten dugu eta gure soluzioak 130etik gora herrialdetara, 4.500 hiritara eta 20.000 salmenta-gune ingurutara hedatuta daude. Ez da gutxi. Gurekin lan egiten duten markak globalak dira, eta ahalik eta zerbitzurik onena eskaintzeko xedez, nazioarteko bokazio sendoa duen enpresa gara betidanik, izan ere, bulegoak ditugu Londresen, Singapurren, New Yorken eta Chicagon, Donostiako eta Miamiko lantegiez gain. Horri esker, bereizgarri dugun kalitateko arreta eta zerbitzu berbera eskaini ahal diegu Durangoko supermerkatuko bati edo Tokioko Adidas denda bati.

Zer dela eta, izen handiko marka horiek zuen tamaina txikiko ETEan duten konfiantza hori?

Nire ustez, produktuaren berrikuntzaz eta zerbitzuaren kalitateaz fidatzen dira, nagusiki. Guk ahalegin handia egin dugu eta baliabide ugari inbertitu dugu produktuaren berrikuntzan, espazioen diseinuan, euskarrietan edo teknologian, baina azkenean horrek guztiak bezeroa irabazteko baino ez dizu balio. Bezeroa mantentzeko eguneroko zerbitzua eskaini behar diozu. Ez dago bestelako sekreturik. Eta berdin dio bezeroa Euskadikoa nahiz Tokiokoa izateak. Berriro diot: produktuen arloko I+Ga behar duzu bezeroa erakartzeko, baina zerbitzuarekin atxikitzen dituzu.

Denda guztiek berdinak dirudite. Egun, nolakoa izan behar du denda batek erostera gonbidatzeko?

Zuk une horretan nahi duzun horretara egokitzen den denda izan behar du. Bezeroekin daukagun arazoa da oso espazio handiak direla eta horietan oso inbertsio handia egin dutela, azkar-azkar amortizatu beharrekoa. Horregatik, oso espazio moldaerrazak izan behar dute, bezeroen gustuetara egokitzeko modukoak. Izan ere, bezero batzuek bi minutu baino ez dute egin nahi, beste batzuek ordu erdi, zenbaitek norbaiten arreta nahi dute, beste batzuek ez, badira begiratu baino nahi ez dutenak, baita etxetik baino erosten ez dutenak ere… Horixe da gure erronka, eta horregatik garatzen ditugu erraztasun osoz moldatu, aldatu eta kustomiza daitezkeen euskarriak.

Hilabete batzuk baino ez dituzu egin enpresako buru bezala. Non kokatu nahi duzu?

Dendak ez dira jadanik transakzio-gune hutsak, aisialdirako eta entretenimendurako eremuak baizik, eta Kendu hainbat salmenta-gune eta roll-out handitan erreplika daitezkeen espazio eta esperientzia paregabeak diseinatzeko proiektuei zuzendutako soluzioen enpresatzat posizionatu behar dugu. Bezeroekin eskuz esku lanean jarraituko dugu kontsumitzaileek eta kontsumitzaileentzat asmatutako esperientziak eskaintzeko. Eta jakina, berrikuntzaren alde apustuari eutsiko diogu, produktu berriak sortuz eta bezeroen beharrei erantzungo dieten zerbitzu berriak abian jarriz.

Lotutako albisteak

Euskal  heldulekuak  Saudi  Arabiako  ‘The  line’  proiekturako
11/07/2025 Nazioartekotzea

Euskal heldulekuak Saudi Arabiako ‘The line’ proiekturako

Didheya enpresa gipuzkoarrak, nazioartean presentzia handia duenak, altzairu herdoilgaitzezko osagaien ekoizpenaren % 80 esportatzen du. 2025erako 6,7 milioi euroko fakturazioa aurreikusten du.

Lander  Simulationek  mundu  osoko  gidariak  formatzen  dituen  teknologia  garatzen  du
08/07/2025 Nazioartekotzea

Lander Simulationek mundu osoko gidariak formatzen dituen teknologia garatzen du

Gipuzkoako enpresak gidatze simulagailuak neurrira fabrikatzen ditu eta Kanada, Alemania edo Australia bezalako herrialdeetara esportatzen ditu.

Smart  to  Walk,  trekking-a  esperientzia  adimentsu  bihurtzen  duen  startup-a
03/07/2025 Ekintzailetza

Smart to Walk, trekking-a esperientzia adimentsu bihurtzen duen startup-a

Urdulizen jatorria duen enpresa honek, makila adimendun bat eta app osagarri bat sortu ditu mendi-ibiliak seguruagoak, sozialagoak eta konektatuagoak izan daitezen.

Developair-ek  AA  aplikatzen  du  software  tresnen  belaunaldi  berri  bat  sortzeko

Developair-ek AA aplikatzen du software tresnen belaunaldi berri bat sortzeko

Donostiako startupak hainbat soluzio eskaintzen ditu industriarako, hala nola trenbide aeroespaziala, energia, automobilgintza eta medikuntzarako, besteak beste.

Etxe  bat,  pieza  asko:  AtomModular-aren  “Lego  eredua”  etxebizitza  krisia  konpontzeko
24/06/2025 Ekintzailetza

Etxe bat, pieza asko: AtomModular-aren “Lego eredua” etxebizitza krisia konpontzeko

La startup, con sede en BIC Araba, propone industrializar la vivienda con inteligencia artificial, diseño modular y materiales sostenibles.

Acuratiok  erabaki  adimendunak  hartzeko  teknologia  bat  bultzatzen  du  pertsonen  pribatutasuna  babesten  den  bitartean
18/06/2025 Zibersegurtasuna

Acuratiok erabaki adimendunak hartzeko teknologia bat bultzatzen du pertsonen pribatutasuna babesten den bitartean

Autoak edo erlojuak bezalako gailuetan adimen artifiziala da, 'ikasketa automatikoa muturrean' izenekoa. Datuak sortzen diren lekuan zuzenean prozesatzeko eta erabaki independenteak hartzeko aukera ematen du, datu-zentro handietara eraman beharrik gabe.

PhotoKrete,  hiriak  hozteko  morteroak  garatzen  dituen  euskal  startup-a
13/06/2025 Ekintzailetza

PhotoKrete, hiriak hozteko morteroak garatzen dituen euskal startup-a

Bere teknologia berritzaileari esker, %70etik gorako energia aurrezpena lortu daiteke hozte-gastuan, material pasibo eta jasangarrien bidez.

Sellex,  40  herrialdetan  baino  gehiagotan  presentzia  duen  “diseinu  zintzoko”  altzari-fabrikatzailea
12/06/2025 Nazioartekotzea

Sellex, 40 herrialdetan baino gehiagotan presentzia duen “diseinu zintzoko” altzari-fabrikatzailea

Gipuzkoako enpresak bankuak, aulkiak, mahaiak edo oheak ekoizten ditu instalazio handietarako, diseinu iraunkorraren aldeko apustu nabarmena eginez.

Yorsio:  “Jabetzakidetzan  oinarritutako  etxebizitza  emantzipatzeko  modurik  adimentsuena  da”
11/06/2025 Ekintzailetza

Yorsio: “Jabetzakidetzan oinarritutako etxebizitza emantzipatzeko modurik adimentsuena da”

Sara Recalde Yorsio-ren sortzaile eta zuzendari nagusiak, plataformak hipotekarik gabe eta jabetza partekatutako eredua erabiliz etxebizitza eskuratzeko modua nola eraldatzen duen azaltzen du.

Javier  Zumarraga  (CMZ):  “Berrizen  izango  dugun  lantegi  berriak  urtean  800  makina  ekoizteko  gaitasuna  emango  digu”
04/06/2025 Nazioartekotzea

Javier Zumarraga (CMZ): “Berrizen izango dugun lantegi berriak urtean 800 makina ekoizteko gaitasuna emango digu”

80 urte baino gehiagoko ibilbidea izanik, CMZ erreferente bihurtu da Europan CNC tornuen fabrikazioan. Ekoizpen propioan, jasangarritasunean eta nazioartekotzean oinarritutako ereduari esker, une erabakigarrian murgilduta dago, bi gertakizun nagusiekin: Berrizen lantegi berri bat eta Europatik kanpo irekiko den lehenengo filial berria, Bostonen.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.