Javier Calleja, CEO Solaris
Solaris Bus & Coach
Berrikuntza Ekintzailetza I+G+B
Elkarrizketak 3 uztaila, 2020

“Azken hilabetetako egoerak emisiorik gabeko mugikortasunerako trantsizio are azkarrago batera bultzatu beharko gintuzke”

Mugikortasun iraunkorra da haien ikur aipagarrienetakoa. Jesus Calleja Solaris Bus & Coacheko buruak koronabirusaren ondorioz gizarteak bizi izan duen geldialdiak larrialdi klimatikoari aurre egiteko beharra bizkortu besterik ez duela egiten defendatzen du. CAF taldeko kide den enpresa honetako zuzendariak adierazi duenez, "garraio publikoa ezinbesteko faktorea da hiri modernoen garapen jasangarria lortzeko". Aurten bere enpresari egindako hamar eskarietatik ia bederatzi emisio gutxiko edo emisiorik gabeko ibilgailuenak direla adierazten du. 
-

Mugikortasun iraunkorra da haien ikur aipagarrienetakoa. Jesus Calleja Solaris Bus & Coacheko buruak koronabirusaren ondorioz gizarteak bizi izan duen geldialdiak larrialdi klimatikoari aurre egiteko beharra bizkortu besterik ez duela egiten defendatzen du. CAF taldeko kide den enpresa honetako zuzendariak adierazi duenez, “garraio publikoa ezinbesteko faktorea da hiri modernoen garapen jasangarria lortzeko”. Aurten bere enpresari egindako hamar eskarietatik ia bederatzi emisio gutxiko edo emisiorik gabeko ibilgailuenak direla adierazten du. 

Nolakoa izaten ari da trantsizio ekologikoaren eta Covid-19 gaixotasunaren aurrean sortu den normaltasunaren aurrean zuen mugikortasun-enpresaren garapena? 

Lehenik eta behin, gaixotasun honen eraginak gehien jasan dituzten pertsonei, beren senideak eta lagunak galdu dituztenei, nire oroitzapenak bidali nahi dizkiet. Momentu batean, gure bizimodua aldatu behar izan dugu. Birusak erakutsi digu zein ahulak garen kontrolatu ezin ditugun erasoen aurrean. Airearen kutsadurarekin eta klima-aldaketarekin gauza bera gertatzen ari da. Airearen kalitate txarra, CO2 emisioak eta trafikoaren zarata ere arriskutsuak dira gure osasunerako eta bizitzarako. Azken hilabete hauetan, isurketarik gabeko mugikortasunerako trantsizio are azkarragora bultzatu beharko gintuzke. Horregatik, azken urteotan Solarisen lanean aritu gara,  hirietan dauden herritarren bizi-kalitatea aldatzen laguntzeko. Garraio publikoa funtsezko faktorea da hiri modernoen garapen iraunkorrean. Gainera, gure bezeroei erantzun desberdinak aurkezten dizkieguCovid-19aren izurrite-egoerarekin lotutakoak. 

Estatu mailan gero eta eskaera gehiago dituzue. Garraio publikoaren propultsio garbi eta alternatiboak sustatzen ari dira? 

2010ean Solaris Espainiako merkatuan sartu zen, eta urtero merkatu-eremua irabazi du. 200 autobus baino gehiago ditugu martxan eta 60 eskaera baino gehiago ditugu ekoizpen fasean. Horietako batzuk Donostian eta Bilbon dabiltza dagoeneko. Gure estatuko bezeroek teknologia alternatiboak erabiltzen dituzten ibilgailuen gama zabalean interesa dute, batez ere. Izan ere, aurten egindako eskaeren ia % 90 emisio gutxi eta emisiorik ez duten ibilgailuei dagokie. Solaris Bus Iberica, Espainian dugun ordezkaritza, lan handia egiten ari da. Ziur nago, CAF Taldearen sinergia erabiliz, gehiago lor dezakegula.  

Teknologia, zehazki ibilgailu elektrikoarena, eskari-mailaren  bezain aurreratuta al dago? 

10 urte daramatzagu gure autobus elektrikoak ekoizten eta merkaturatzen. Gaur egun, 1.000 autobus elektriko inguru ditugu entregatuta edo ekoizte-prozesuan, 18 herrialdetako 80 hiritan. Garraio publikoko mugikortasun elektrikoaren arloan, Solaris Europako liderra da. Frogatu gabeko soluzioekin, zaila da bezeroaren konfiantza irabaztea. Herri txikiek, hiriek eta metropoli handienek konfiantzazko bazkide bat dute Solarisen, ibilgailu eta autobus fidagarriak aurkezten dizkiegulako. Gertuen dugun proba Bilbon dago: 4 Solaris Urbino 12 electric herritarrei zerbitzua ematen ari dira.  

Horrelako ibilgailuekin distantzia ertain-luzera egokitzeko aurrera pausoa eman ahal da?  

Jakina, oraintxe ari gara egiten! Aurten, Solarisek Urbino modeloaren bertsio berria izango du, 15 metrokoa, autobus elektrikoen ‘portfolioan‘. Orain arte, Solarisen eskaintza elektrikoak hiriko autobusak bakarrik hartzen zituen, baina Urbinoren 15 metroko bertsioak, hiriarteko garraio baldintzak bete egingo ditu ere. Autobusa I. eta II. klaseetan ziurtatuta egongo da, eta hiri-barruko autobus baten eta hiri inguruko autobus baten ezaugarri bereizgarriak izango ditu.  

Zuen modeloetako bat hidrogenozko bateriekin bultzatuta dago. Mugikortasunaren etorkizuna izango da horiNoizi izango dugu errepideetan?  

Hidrogenozko erregai-gelaxkak babesa sortzeko laguntzailea(‘range extender‘) zituzten lehen Solaris autobusak 2014an entregatu genituen. 2019ko ekainean, Solarisek hidrogenozko hiri-autobusen belaunaldi berri bat aurkeztu zuen. Urtebete baino gutxiagoan ia 60 eskaera jaso ditugu ibilgailu horietatik. Aurtengo lehenengoak Kolonian eta Wuppertalen, Alemanian, eta Bolzanon, Italian, entregatuko dira. Ez da etorkizuneko kontua, une honetan gertatzen ari da. Azken 10 urteetan mugikortasun elektrikoan joerak sortzeaz harro gaude Solarisen. Laster hasi garenez, gaur egun gure bezeroekin partekatzen dugun esperientzia lortu ahal izan dugu, haiei emisiorik gabeko trantsizio-prozesuan lagunduz.  

Zeintzuk dira Solaris Bus Ibericaren erronka nagusiak?  

Espainiako merkatuan, hazkunde azkarra izatea da gure helburua. CAF taldeko kide gisa, gehiago egin dezakegu, eta gehiago nahi dugu. Alemanian edo Italian dugun posizio indartsuaren antzekoa edo hobea lortu nahi dugu. Solaris Bus Ibericaren ikuspegi aktiboa ez da soilik duela gutxi irabazitako lizitazio kopuruaren bidez ikusten (datozen hilabeteetan soilik Solarisen 15 autobus entregatuko ditugu, horietatik 11 hibridoak edo elektrikoak, euskal enpresa desberdinei), baita saldu osteko eremuan ere. Urtarrilean zabaldu genuen Solarisen zerbitzu-sareak Solaris autobusen mantentze-lanak eta konponketak egiteko aukera emango du operadore espainiarren flotetan, modu eraginkorragoan. 

Lotutako albisteak

Mein,  zehaztasun  eta  kalitate  handiagoa  ahalbidetzen  duen  Gipuzkoako  fundazioa
07/07/2025 I+G+B

Mein, zehaztasun eta kalitate handiagoa ahalbidetzen duen Gipuzkoako fundazioa

Ezkio-Itsasoko enpresak SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntza bat jaso du eta fakturazioaren % 95 baino gehiago esportatu egiten du.

EIDEk  diseinuaren  eta  prestakuntzaren  munduko  mapan  jarri  du  Bilbo
03/07/2025 Berrikuntza

EIDEk diseinuaren eta prestakuntzaren munduko mapan jarri du Bilbo

Euskadiko Diseinugileen Elkarteak Guggenheim museoan 22 herrialdetako 100 gazte diseinatzaileren talentua aitortu du, diseinuari gizarterako bektore estrategiko gisa egindako ekarpenagatik

Wend-ek  harreman  sozialak  plan  errealekin  egindako  aplikazioaren  bidez  iraultzen  ditu
03/07/2025 Berrikuntza

Wend-ek harreman sozialak plan errealekin egindako aplikazioaren bidez iraultzen ditu

Euskal aplikazioak jende berria ezagutzeko berezkotasuna aisialdi partekatuaren bidez berreskuratzen du eta erabiltzailearen esperientzia hobetzeko berrikuntzaren alde egiten du.

Smart  to  Walk,  trekking-a  esperientzia  adimentsu  bihurtzen  duen  startup-a
03/07/2025 Ekintzailetza

Smart to Walk, trekking-a esperientzia adimentsu bihurtzen duen startup-a

Urdulizen jatorria duen enpresa honek, makila adimendun bat eta app osagarri bat sortu ditu mendi-ibiliak seguruagoak, sozialagoak eta konektatuagoak izan daitezen.

Kalmanek  makineriaren  arriskuetatik  babesten  duten  karenatuak  egiten  ditu
30/06/2025 Berrikuntza

Kalmanek makineriaren arriskuetatik babesten duten karenatuak egiten ditu

Gipuzkoako enpresak neurrira egindako zerbitzua eskaintzen du, galdaragintzako prozesu guztiak barne hartzen dituena, diseinutik hasi eta egiturak ebaki, tolestu, soldatu, muntatu eta margotzeraino.

Aitzgorri:  «Ezin  da  dibertsifikatu  berritu  gabe,  eta  geure  kasuan  hori  gertatzen  zen  robotikarekin»
30/06/2025 I+G+B

Aitzgorri: «Ezin da dibertsifikatu berritu gabe, eta geure kasuan hori gertatzen zen robotikarekin»

Gipuzkoako enpresa 35 urteko esperientzia du galdaragintza astunaren sektoreko erreferente moduan, eta ekarpenak egiten dizkie I+G prozesuei eta teknologia aurreratuari

Developair-ek  AA  aplikatzen  du  software  tresnen  belaunaldi  berri  bat  sortzeko

Developair-ek AA aplikatzen du software tresnen belaunaldi berri bat sortzeko

Donostiako startupak hainbat soluzio eskaintzen ditu industriarako, hala nola trenbide aeroespaziala, energia, automobilgintza eta medikuntzarako, besteak beste.

Cimico:  “Gure  teknologiek  funtsezko  abantaila  teknikoak  eskaintzen  dituzte  hondakin-uren  tratamendu  biologikorako”
26/06/2025 I+G+B

Cimico: “Gure teknologiek funtsezko abantaila teknikoak eskaintzen dituzte hondakin-uren tratamendu biologikorako”

Gipuzkoako enpresak irtenbide berritzaileak sortzen ditu bere sektorean, Estatuko zein nazioarteko proiektuekin. Gainera, AnIFAS proiektuan lan egiten du, Hazitek programaren laguntzarekin eta oxigenorik gabeko tratamendurako teknologia bat garatzen zentratuta.

Etxe  bat,  pieza  asko:  AtomModular-aren  “Lego  eredua”  etxebizitza  krisia  konpontzeko
24/06/2025 Ekintzailetza

Etxe bat, pieza asko: AtomModular-aren “Lego eredua” etxebizitza krisia konpontzeko

La startup, con sede en BIC Araba, propone industrializar la vivienda con inteligencia artificial, diseño modular y materiales sostenibles.

Gorlan  taldea,  I+G  arloan  jarduten  duen  balio  erantsi  handiko  produktu  elektrikoen  enpresa
23/06/2025 I+G+B

Gorlan taldea, I+G arloan jarduten duen balio erantsi handiko produktu elektrikoen enpresa

Zornotzako enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du, eta produktu berriak garatzen bakarrik diharduten 90 pertsona ditu.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.