Loco Polo, polo tradizionalaren alternatiba berritzailea
2015ean, Oier Almandozek eta Iñigo Galdonak, haurtzaroko bi lagunek, ordura arte inoiz ezagutu ez zuten produktu bati erreparatu zioten. Brasileko produktu tipikoa zen, polo bete bat bezain sinplea, baina ezberdina. Bata Txinatik eta bestea New Yorketik, aurkikuntza hau beren jatorrizko hirira, Donostiara, eramateko ideiari forma ematen hasi ziren. Eta, horrela, 2017an, Loco Polo sortu zen, polo beteen konpainia bat, polo tradizionalaren errezeta birformulatu duena alternatiba berritzaile bihurtzeko.
“Donostiako gure lantegian poloak sortzen ditugu betegarri harrigarriekin. Gainera txokolatez busti eta topping-ak gehitzea ere posible da. Osagai % 100 naturalekin lan egiten dugu, eta 900 erreferentzia baino gehiagoko errezeta-liburua dugu. Horri esker, artisau moduan ia edozein zaporeko poloak ekoizten ditugu”, azaldu du Iñigo Galdonak, Loco Poloren sortzaileetako batek. Dendetan 30 erreferentzia inguru izaten dituzte, txandakatze etengabean daudenak urteko denboraldiaren arabera, eta pertsona zeliakoentzako, beganoentzako eta diabetikoentzako aukerak izaten dituzte.
Gipuzkoako hiriburuan lehen denda ireki zuenetik, SPRI Taldearen Hazinnova programan parte hartu duen marka, Espainiako eta nazioarteko lurralde osoan hedatu da, askotariko salmenta-formatuei esker. Hala azaltzen du Galdonak: “Hiru salmenta-mota ditugu. Alde batetik, dendak daude, eta gaur egun bederatzi ditugu Espainian, Donostian, Bilbon, Madrilen, Sevillan, Zaragozan, Lleidan, Sitgesen, Rotan eta laster Tenerifen; eta bi Frantzian, Lillen eta Bordelen. Bestalde, Pop-Upak ditugu, Madrilen, Bartzelonan eta Omanen, Ekialde Hurbilean. Eta, azkenik, 100 Mini Corners baino gehiago daude, Espainiako hainbat hiritako errestaurazio-negoziotan kokatuak, batez ere Andaluzian”.
2 milioi bere hedapena bultzatzeko
Pasa den 2022an Omanen sartu ondoren, “datozen urteetan Persiar Golkoan negozio-lerro berriak garatzeko hazia erein izana” esan nahi du horrek, Galdonaren arabera; duela gutxi bi milioi euroko finantzaketa-erronda itxi du. Inbertitzaile amerikar batek gidatuta, kapital-injekzio hori funtsezkoa izango da marka hedatzeko prozesuan. “Zalantzarik gabe, jauzi oso garrantzitsua egiteko eta kategoriaz igotzeko aukera emango digu, baina, horretaz gain, gugan jarritako konfiantzak ilusio eta erantzukizun izugarria sortzen digu”, onartu du sortzaileetako batek. Horrela, datozen urteetan konpainiak beste herrialde batzuetan sartzea aurreikusten du, hala nola Estatu Batuetan, Australian, Erresuma Batuan, Portugalen eta Alemanian.
Era berean, konpainiak espero du 2023an 1,5 milioi unitate baino gehiago ekoiztea, hau da, 4,5 milioi euro inguru fakturatzea. “Gure lehentasun nagusia prozesuak finkatzea eta merkatu nazionalean ezartzen amaitzea da, marka nazioarteko lurraldean hedatzen eta sendotzen jarraitzeko”.
Urtarotasuna gainditzeko produktu berriak
Produktu hotza denez, batez ere bero-hilabeteetan kontsumitzen dena, konpainiak urtarokotasunaren erronkari egin behar dio aurre. Hori gainditzeko, duela urte batzuk Hot Polo merkaturatu zuen, “hotz denboraldietan gailentzen den poloz betetako gofre bat”, adierazi du Galdonak.
Orain, konpainia txokolate-produktu berriak garatzen ari da, marka atenporal batean bihurtzeko, urte osoan kontsumitu daitezkeen produktuekin. “Locobon produktuan ari gara lanean, Loco Poloren norabidea erabat aldatuko duen bonboi izoztu betea da, hamabi zaporeko txokolatezko estaldura dituena“, adierazi du sortzaileetako batek. “Gure produktu nagusietako bat izatea nahi dugu”.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
Lotutako albisteak

Euskal enpresek Estatu Batuetako itsas-sektore eolikoan duten presentzia sendotu dute
Euskadiko ordezkaritza bat International Partnering Forum 2025 ekitaldian egon da merkatuaren azken joerak aztertzeko, saio teknikoetan parte hartzeko eta sektoreko eragile estrategikoekin zuzeneko harremanak ezartzeko

Koreako automatizazioa eta robotika industriala, aztergai
Basque Trade & Investmentek euskal enpresen eskura jarri ditu Smart Factory + Automation World 2025 ekitaldian egindako bi txosten, Hego Koreako merkatuaren joerak eta aukerak jasotzen dituztenak

Euskadik eta Japoniak lankidetza sendotu dute berrikuntza teknologikoan eta energia berriztagarrietan
Euskadik Japoniako Mie prefekturako ordezkaritza baten bisita jaso du aste honetan, sektore estrategikoetan balizko lankidetza-arloak esploratzeko asmoz

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era
Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Euskadik energia eolikoan duen gaitasuna erakutsi du WindEurope 2025 azokan
Euskal parte-hartzeak ordezkaritza zabala bildu du Wind Energy Basque Country stand bateratuan, 17 enpresa eta erakunde hauei abian dituzten soluzioak eta teknologiak ezagutzeko aukera emanez

Ukrainako susperraldi ekonomikoa, Bruselan eztabaidagai
Bertaratutako erakundeen artean egon da SPRI Taldeari atxikitako Basque Trade & Investment (BasqueTrade) enpresak nazioartekotzeko euskal agentzia

Euskadik eta Egiptok bien arteko lankidetza ekonomikoa indartu dute Egiptok Espainian duen enbaxadorearen bisitarekin
Ehab Badawi agintari nstituzionalekin eta euskal enpresa-sektorearen ordezkariekin bildu da aste honetan inbertsio eta lankidetzarako aukera berriak esploratzeko asmoz

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Imanol Pradales lehendakariaren arabera, muga-zerga berrien aurrean, “ezinbestekoa da Europak ahots bakarrarekin erantzutea
Enpresek izan ditzaketen zalantzak argitzeko eta araudi berriak nola aplikatuko diren eta haien produktu eta merkatuetan zer eragin izan dezakeen jakiteko orientazio pertsonalizatua eskaintzeko eta izan ditzaketen zalantzak argitzeko diseinatutakoarreta goiztiarreko zerbitzua-Helpdesk zabaldu du SPRI Taldeko Basque Tradek. Zerbitzuak telefono-zenbaki bat eta arreta emateko formularioa ditu, eta dagoeneko hasi da...