Elkarrizketak 11 ekaina, 2018

Euskal enpresen nazioartekotze estrategia Euskadiko Nazioartekotze Agentziaren bitartez

Ainhoa Ondarzabalek, agentziako zuzendariak, elkarrizketa batean azaldu dizkigu euskal enpresei laguntzen dien organismo berri horren giltzarriak eta etorkizuneko erronkak
-

Ainhoa Ondarzabalek, agentziako zuzendariak, elkarrizketa batean azaldu dizkigu euskal enpresei laguntzen dien organismo berri horren giltzarriak eta etorkizuneko erronkak

 

Euskadiko Nazioartekotze Agentzia eragile sortu berri bat da, helburutzat duena erakunde bakar batean integratzea Eusko Jaurlaritzak eta SPRI Taldeak euskal enpresei eskaintzen dizkieten nazioartekotze arloko zerbitzu eta laguntza guztiak. Kanpo Sareak 16 bulego dauzka munduan zehar, eta 70 herrialdetara iristen da bulego horien bitartez. Agentziako zuzendari Ainhoa Ondarzabalek hizpide hartu ditu euskal enpresen oraingo eta etorkizuneko erronkak.

 

Arantxa Tapiak, Garapen eta Azpiegitura sailburuak, hauxe esan zuen Agentziaren aurkezpenean: “Euskadik urrats kualitatibo bat eman behar du bere nazioarteko estrategiaren kudeaketan”…

Nazioartekotzea da Jaurlaritzaren eta Euskadiren Nazioartekotze Planeko palanka garrantzitsuenetako bat. Lehiakortasun-iturrietako bat da, eta funtsezkoa enpresei eraldatzen eta hobetzen laguntzeko. Beraz, gaur egun atzerrira ateratzea beharrezkoa ez ezik, derrigorrezkoa ere bada. Gauzak horrela, egia da gure enpresen laguntza eta premiak aldatu egin direla, eta guk egokitu egin behar dugu behar dutena eskaintzeko.

 

Euskal enpresen nazioartekotzeaz eta Agentzian egiten ari zareten laguntza-lanaz hitz egitean, zein da gaur egungo egoeraren argazkia?

Euskadi ekonomia nazioartekotua da, munduari irekia. Une honetan, mundura esportatzen dugu gure BPGaren %30, hau da, 7.000 enpresa inguruk esportatzen dute, eta horietatik 3.200ek eskuarki egiten dute gainera. Konpainia horien segmentua da azken urteotan gehien hazi dena (%18); bestalde, esportatzaile handiak (beren negozio-ildoaren bitartez 50 miliotik gora fakturatzen dutenak) ere %16 hazi dira.

 

Zeintzuk dira gaur egungo jomuga ohikoenak?

Ekonomia irekia gara, gure produktuen zati handiena (ia %60) Hamabosten Europar Batasuneko herrialdeetan saltzen dugu gehienbat; beste %10 NAFTA gunera (Mexiko eta Estatu Batuak nagusiki) esportatzen da, eta gainerakoa BRIC herrialdeetara (Brasil, Errusia, India eta Txina).

 

Ezarpen fisikoek ere norabide bera daramate?

Baietz esan liteke. Une honetan Estatu Batuek, Erresuma Batuak eta Alemaniak hartzen dituzte gure enpresen ezarpen gehienak. Euskadiko 600dik gora konpainiak dute presentzia atzerrian, eta horietako 500ek lantegi propioa dute. Gainera, beste 1.600 enpresak merkataritza ordezkaritzaren bat dute atzerrian, beraz, oso ekonomia irekia da gurea. Baina oraindik gehiago hazi behar dugu Europako erreferente edo bazkideen mailara iristeko.

 

Adibidez?

Urrunegi joan gabe, geure burua Alemaniarekin alderatuta, ikus liteke hark BPGaren %39 esportatzen duela eta munduko hirugarren esportatzaile handiena dela. Beraz, badago hazteko marjinarik, eta erronka oso garrantzitsu bat ere bai: merkatuak dibertsifikatzea.

 

Nola lagundu diezaieke Euskadiko Nazioartekotze Agentziak enpresei?

Agentzia hau Nazioartekotze Plan berriaren apustuetako bat da, zutabe estrategiko bat, eta helburutzat dauka Eusko Jaurlaritzak nazioartekotzearen arloan dauzkan gaitasunak integratu eta indartzea. Zentzu horretan, urrats kualitatibo bat eman nahi dugu gure enpresei nazioartekotzen laguntzeko, horretarako eskainiz hurbiltasuna, malgutasuna eta, batez ere, biderako laguntasuna. Ildo horretatik, Agentziak kudeatuko dituen zortzi ardatz estrategiko identifikatu dira, eta, era berean, Agentziak bere baitan hartuko ditu lehen Eusko Jaurlaritzak kudeatzen zituen laguntza programak.

 

Hemendik gutxira inauguratuko da Kanpo Sarearen 17. bulegoa Milanen. Zergatik Italian?

Bulego berri bat non ireki aukeratu aurretik analisi eta azterketa sakon bat egiten da.  Hainbat aldagai kontuan hartu eta 47 herrialde alderatu ostean, Italia bederatzigarren postuan kokatu da, eta ohartu gara herrialde horrek sinergia sektorial asko dauzkala Euskadirekin puntako sektoreetan, hala nola aeronautikan, energian, manufaktura aurreratuan edota robotikan. Sektore horiek aukera ematen dute gure enpresak hango merkatuan sartzeko, eta bat datoz RIS3rekin, hots, espezializazio adimenduneko gure estrategiarekin. Horregatik uste dugu hazteko potentzial handia dagoela. Baina egia da baita ere merkatu hurbila izanik eta itxura batean besteak baino errazagoa, zinez merkatu zaila dela, eragile guztiak antzekoak direlako.  Beraz, labur esateko, Italiak potentzial handia du, baina lehiakide ugari ere bai.

 

Une honetan, Italiak ezegonkortasun politikoa bizi du, duela hilabete batzuk Irani egokitu zitzaion bezala. Orobat hor dago Estatu Batuetako arantzelen kontua… Nola lortu daitezke sentsore fidagarriak euskal enpresak segurtasunez bidaiatu dezan munduan barrena, apustu seguruak egin ditzan eta ez ditzan aurkitu herrialde bateko ateak bat-batean itxita?

Agentziak sentsoreak dauzka mundu osoan horrelako eszenatokiak aurreikusteko. Bulego propioak dauzkagu 17 herrialdetan, gure aholkulari sarea 60 herrialdetara iristen da, eta badugu adimen lehiakorreko unitate bat ere, uneoro eguneratzen dena eta radar lanak egiten dituena gure enpresei informazio baliotsua emateko.

Lotutako albisteak

Sellex,  40  herrialdetan  baino  gehiagotan  presentzia  duen  “diseinu  zintzoko”  altzari-fabrikatzailea
12/06/2025 Nazioartekotzea

Sellex, 40 herrialdetan baino gehiagotan presentzia duen “diseinu zintzoko” altzari-fabrikatzailea

Gipuzkoako enpresak bankuak, aulkiak, mahaiak edo oheak ekoizten ditu instalazio handietarako, diseinu iraunkorraren aldeko apustu nabarmena eginez.

Javier  Zumarraga  (CMZ):  “Berrizen  izango  dugun  lantegi  berriak  urtean  800  makina  ekoizteko  gaitasuna  emango  digu”
04/06/2025 Nazioartekotzea

Javier Zumarraga (CMZ): “Berrizen izango dugun lantegi berriak urtean 800 makina ekoizteko gaitasuna emango digu”

80 urte baino gehiagoko ibilbidea izanik, CMZ erreferente bihurtu da Europan CNC tornuen fabrikazioan. Ekoizpen propioan, jasangarritasunean eta nazioartekotzean oinarritutako ereduari esker, une erabakigarrian murgilduta dago, bi gertakizun nagusiekin: Berrizen lantegi berri bat eta Europatik kanpo irekiko den lehenengo filial berria, Bostonen.

Geinsak  30  herrialdetan  baino  gehiagotan  presente  dauden  tratamendu-lerro  automatizatuak  fabrikatzen  ditu
22/05/2025 Nazioartekotzea

Geinsak 30 herrialdetan baino gehiagotan presente dauden tratamendu-lerro automatizatuak fabrikatzen ditu

Bizkaiko enpresak 50 urte baino gehiago eman ditu sektorean erreferente gisa, eta gaur egun bere merkatuaren %70 inguru nazioartekoa da.

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Haizelur,  nazioartekotzearen  aldeko  apustua  egiten  duen  doitasun-mekanizazioaren  arloko  Debako  ETEa
05/05/2025 Nazioartekotzea

Haizelur, nazioartekotzearen aldeko apustua egiten duen doitasun-mekanizazioaren arloko Debako ETEa

Enpresaren esportazioek SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programaren dirulaguntza jaso dute eta negozioaren % 35era iritsi dira dagoeneko

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

GuLink:  Kulturak  konektatzen  eta  negozioak  sustatzen  aro  globalean
28/03/2025 Nazioartekotzea

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean

GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Riza  Taldeak  bere  presentzia  handitu  du  Alemanian,  produkzio-kostuak  ia  %  40  murrizten  dituen  lanarekin
26/03/2025 Nazioartekotzea

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin

KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Irizar  Forge,  mende  bat  garabietarako  kakoetan  espezializatuta
11/03/2025 Nazioartekotzea

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta

Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.

Egaña  Group,  zazpi  hamarkadako  historia  eta  nazioarteko  asmoak  dituen  Gipuzkoako  familia  enpresa
03/03/2025 Nazioartekotzea

Egaña Group, zazpi hamarkadako historia eta nazioarteko asmoak dituen Gipuzkoako familia enpresa

Aurten hiru enpresak lantegi berean batzeaz gain, atzerrian duten presentzia zabaltzea du helburu konpainiak.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.