Jorge García Betanzos, CEO de RUNNEA
Ekintzailetza Eraldaketa digitala Up Euskadi
Elkarrizketak 11 iraila, 2024

Runneak bere 10. urteurrena ospatuko du eta Awin Power 100ean aitortua izan da

Elkarrizketa honetan, Jorgek enpresaren mugarririk garrantzitsuenez, aurrez aurre dauden erronkez eta bere hedapena gidatu duten estrategiez hitz egin digu.
-

Runnea-ren hamargarren urteurrenean, Jorge García Betanzos konpainiako CEOrekin hitz egiteko aukera izan genuen, eta bere hausnarketak partekatu zizkigun afiliazio-marketinaren sektoreko hazkundearen eta ikaskuntzaren hamarkada honi buruz.

BIC Bizkaia Ezkerraldean duen egoitzatik, Runnea Europako hainbat herrialdetan egoteaz gain, duela gutxi Awin Power 100 ospetsuan ere aintzatetsia izan da, eta mundu osoan aktibo dauden milioi bat editore baino gehiagoren artean eragin handieneko 100 bazkideetako bat da.

 

Zer egiten duzue Runnean?

Runnean hamar urte daramatzagu herri kirolariari bere beharretara egokitutako produktua aurkitzen laguntzeko eta gero non eros dezakeen adierazteko asmoa betetzen.

Sei herrialdetan egiten dugu lan: Espainian, Frantzian, Italian, Erresuma Batuan, Alemanian eta gaur egun Portugalen.

 

Zein izan dira Runnearen mugarri nagusiak?

Denbora izan dugu askotan akatsak egiteko, eta, azkenean, hori da kontua, eta ere gauza onak lortzeko.

Garrantzitsuena izan da gai izan garela bide egokia aurkitzeko negozioa hazteko, Runnea osatzen dugun pertsonak hazteko eta herrialde horietan guztietan jende gehiagorengana iritsi ahal izateko.

 

Zer esan nahi du Runnearentzat marketinean eta afiliazioan Europako 100 enpresa onenen artean dagoela onartuta izatea?

Beno, errekonozimendu bat gehiago da, ezta? Errekonozimendu guztiak gustatzen zaizkizu, izan ere, lehenago YouTubeko plakan fidatzen zarete hemen, eta hori beste errekonozimendu bat da.

Interesgarria da zu aintzat hartzea. Europako merkatuan hamar urte hauetan egin dugun lanagatik ondo ezagutzen dugula afiliazio-marketina. Afiliazio marketina ez da marketin oso ezaguna orokorrean, eta da horrela nola laguntzen diogu erabiltzaileari produktua aurkitzen eta gero non eros dezakeen. Eta horretan ari gara lanean Europa osoko hirurehun eCommerce baino gehiagorekin.

 

Zeintzuk izan dira aurre egin dituzun erronkarik handienak eta zer ikasi duzu hauengandik?

Etengabe ikasten ari gara. Oraintxe bertan eta are gehiago marketin digitalari dagokionez, dena aldatzen da, dena aldatuko da. Hitz egiten ari garena, orain xehetasunez hitz egiten ariko bagina zeri eta nola egiten dugun, bospasei hilabete barru, ez dizut esango, bizpahiru urte, aldatzen ariko da.

Garrantzitsuena aldaketa horietara guztietara egokitzeko gai izatea dela uste dut.

Kontua da aldaketa horiek ikusteko, horietara egokitzeko eta eboluzionatzeko gai izan behar zara adimen argitsua entrenatzera.

Erronkarik zailenak, batzuetan, pertsonak berak dira, gauden pertsonen helburuak lerrokatzeko eta askotan ziurtasun argirik ez duzun zerbaitetara bideratzeko gai izatea.

 

Zein dira Runnea hedatzeko hurrengo urratsak eta zein merkatu berri ari dira esploratzen?

Herrialde garrantzitsuena Espainia da oraindik. Beste herrialde batzuetan posizio hori sendotu nahi dugu. Frantzian nahiko posizio onean gaude, Alemania oso zenbaki onak ematen ari da, eta gure hedapenerako interesgarria litzateke merkatu horietan guztietan sakontzea, Espainian gauden mailan moduan.

Eta gero, paraleloan, merkatu berriak irekitzea. Pixka bat hori da jarraitzen dugun estrategia: merkatu bat irekitzea, sendotzea eta berriak irekitzen joatea.

 

Zer izan nahi zenuen handitan?

Bideojokoak gustatzen zitzaizkidan, beste guztiei bezala. Aldizkariak erosten nituen, ordenagailuan ibiltzea guztatzen zitzaidan ere bai:  programazioarekin ere gauza txikiren bat egiten nuen. Baina gero komunikazioaren eta kazetaritzaren alderdiak ere erakartzen zidaten, nik mundu osoan zehar saskibaloiko txapelketak jarraituz joan nahi nuen, txapelketak kontatzen eta esperientziak bizi.

Eta nik uste dut hori Runnea denaren zati bat ere izan dela, kirolaren eta teknologiaren munduko komunikazioaren arteko nahasketa bat.

 

Zer esango zenioke ekin nahi duen norbaiti?

Bi gauza: bidea oinez egiten da, baina indar eta iraunkortasun handia izan behar da ere bai. Hau da, hau ez da, eta konparaziora eramanez, ez da lasterketa laburra, megai maratoi bat da, ultradistantzia bat.

Pauso txikiak dira, bata bestearen atzetik eman behar dituzunak, gogorra da, baina bere gauzak ere atsegingarriak ditu.

 

Nola lagundu dizu BICak zure ekintzailetzan?

Langileak oso jatorrak dira, oso atseginak, instalazioak oso ondo daude, proposatzen nuen edozer gauza, dena delakoa, onartzen zidaten

Adibidez, guk obra bat egin genuen gure bulegoen barruan, horma bat bota genuen  dena pixka bat handiagoa egiteko, eta bere aldetik, erraztasun guztiak izan ziren. Eta nire ustez, norbait BICera etortzea planteatzen ari bada, nire aldez, seguru gomendatuko nioke.

Lotutako albisteak

Txikitok  euskal  transmedia  narratiba    berrikuntza  digitalaren  bitartez  bultzatzen  du
17/09/2025 Berrikuntza

Txikitok euskal transmedia narratiba berrikuntza digitalaren bitartez bultzatzen du

Euskal konpainiak Bilboko sinbolo tradizional bat tradizioa, teknologia eta entretenimendua uztartzen duen ‘unibertso’ sortzaile bihurtu du.

Iraunkortasunaren  aldeko  apustua  egin  du  Equipel  enpresak,  trantsizio  energetikoa  bultzatzen  duten  erdi-tentsioko  gelaxkekin
16/09/2025 Berrikuntza

Iraunkortasunaren aldeko apustua egin du Equipel enpresak, trantsizio energetikoa bultzatzen duten erdi-tentsioko gelaxkekin

Konpainia bizkaitarrak 200 gelaxka baino gehiago fabrikatu ditu azken urtean, teknologia garbia eta ingurumena errespetatzen duena, SF6rik gabe.

Ekomodok  hondakinak  diseinu  jasangarri  bihurtzen  ditu
15/09/2025 Nazioartekotzea

Ekomodok hondakinak diseinu jasangarri bihurtzen ditu

Motxiletatik hiri-altzarietara, Donostian egoitza duen enpresak ekoizpen-eredu zirkular eta arduratsu baten aldeko apustua egin du.

Bihar  Batteries:  “Sodiozko  bateriek  enpresen    energia-kostua  %  50  murrizten  lagun  dezakete”

Bihar Batteries: “Sodiozko bateriek enpresen energia-kostua % 50 murrizten lagun dezakete”

Gipuzkoako startupak lehengai oparoak erabiltzen ditu, gatza esaterako, eta Km0 industria bat sortzea du helburu, tokiko eragileekin lankidetzan.

Battery2Life  proiektuaren  helburua  baterien  bizitza  baliagarria  luzatzea  da

Battery2Life proiektuaren helburua baterien bizitza baliagarria luzatzea da

CIDETEC Energy Storage proiektu europar honen zuzendari teknikoa eta lan-pakete baten liderra da.

Wavegarden,  olatu  perfektuak  mundura  esportatzen  dituen  enpresa  donostiarra
10/09/2025 I+G+B

Wavegarden, olatu perfektuak mundura esportatzen dituen enpresa donostiarra

Teknologia propioarekin eta surf parkeetarako soluzio integralekin, orduko 1.000 olatu sortzeko gai den sistema patentatu bat garatu du eta dagoeneko 11 instalaziotan funtzionatzen du.

Bioplastics4health-ek  %  100  konpostagarriak  diren  filmen  eta  ontzien  soluzio  berritzaileak  sortzen  ditu

Bioplastics4health-ek % 100 konpostagarriak diren filmen eta ontzien soluzio berritzaileak sortzen ditu

Gaiker euskal zentro teknologikoak patata-almidoitik eratorritako biopolimero batekin egindako material horien garapenean parte hartu du bazkide teknologiko gisa.

Lanzo  Batteriesek  bateriak  emango  dizkio  MIURA  5  jaurtitzaile  espazial  espainiarrari
08/09/2025 I+G+B

Lanzo Batteriesek bateriak emango dizkio MIURA 5 jaurtitzaile espazial espainiarrari

Euskal enpresa proiektuaren buru den PLD Space-rekin elkarlanean ari da.

AI4SoilHealth:  lurzoruaren  jarraipenerako  bilakaera  digitala

AI4SoilHealth: lurzoruaren jarraipenerako bilakaera digitala

Neiker zentro teknologikoak parte hartzen du lurzoruen bilakaera aurreikusteko eta kudeaketa hobetzeko tresna digital bat garatzen duen ekimen honetan.

Webker:  “Mundu  digitalean,  erronka  nagusia  eguneratuta  egotea  da”
03/09/2025 Ekintzailetza

Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”

Iaz, Gasteizko bi gaztek sektore digitalean ekitea erabaki zuten, eta Webker sortu zuten. Bertatik, beren negozioa bultzatzeko online presentzia garatzeko aukera eskaintzen diete bezeroei.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.