Jorge García Betanzos, CEO de RUNNEA
Ekintzailetza Eraldaketa digitala Up Euskadi
Elkarrizketak 11 iraila, 2024

Runneak bere 10. urteurrena ospatuko du eta Awin Power 100ean aitortua izan da

Elkarrizketa honetan, Jorgek enpresaren mugarririk garrantzitsuenez, aurrez aurre dauden erronkez eta bere hedapena gidatu duten estrategiez hitz egin digu.
-

Runnea-ren hamargarren urteurrenean, Jorge García Betanzos konpainiako CEOrekin hitz egiteko aukera izan genuen, eta bere hausnarketak partekatu zizkigun afiliazio-marketinaren sektoreko hazkundearen eta ikaskuntzaren hamarkada honi buruz.

BIC Bizkaia Ezkerraldean duen egoitzatik, Runnea Europako hainbat herrialdetan egoteaz gain, duela gutxi Awin Power 100 ospetsuan ere aintzatetsia izan da, eta mundu osoan aktibo dauden milioi bat editore baino gehiagoren artean eragin handieneko 100 bazkideetako bat da.

 

Zer egiten duzue Runnean?

Runnean hamar urte daramatzagu herri kirolariari bere beharretara egokitutako produktua aurkitzen laguntzeko eta gero non eros dezakeen adierazteko asmoa betetzen.

Sei herrialdetan egiten dugu lan: Espainian, Frantzian, Italian, Erresuma Batuan, Alemanian eta gaur egun Portugalen.

 

Zein izan dira Runnearen mugarri nagusiak?

Denbora izan dugu askotan akatsak egiteko, eta, azkenean, hori da kontua, eta ere gauza onak lortzeko.

Garrantzitsuena izan da gai izan garela bide egokia aurkitzeko negozioa hazteko, Runnea osatzen dugun pertsonak hazteko eta herrialde horietan guztietan jende gehiagorengana iritsi ahal izateko.

 

Zer esan nahi du Runnearentzat marketinean eta afiliazioan Europako 100 enpresa onenen artean dagoela onartuta izatea?

Beno, errekonozimendu bat gehiago da, ezta? Errekonozimendu guztiak gustatzen zaizkizu, izan ere, lehenago YouTubeko plakan fidatzen zarete hemen, eta hori beste errekonozimendu bat da.

Interesgarria da zu aintzat hartzea. Europako merkatuan hamar urte hauetan egin dugun lanagatik ondo ezagutzen dugula afiliazio-marketina. Afiliazio marketina ez da marketin oso ezaguna orokorrean, eta da horrela nola laguntzen diogu erabiltzaileari produktua aurkitzen eta gero non eros dezakeen. Eta horretan ari gara lanean Europa osoko hirurehun eCommerce baino gehiagorekin.

 

Zeintzuk izan dira aurre egin dituzun erronkarik handienak eta zer ikasi duzu hauengandik?

Etengabe ikasten ari gara. Oraintxe bertan eta are gehiago marketin digitalari dagokionez, dena aldatzen da, dena aldatuko da. Hitz egiten ari garena, orain xehetasunez hitz egiten ariko bagina zeri eta nola egiten dugun, bospasei hilabete barru, ez dizut esango, bizpahiru urte, aldatzen ariko da.

Garrantzitsuena aldaketa horietara guztietara egokitzeko gai izatea dela uste dut.

Kontua da aldaketa horiek ikusteko, horietara egokitzeko eta eboluzionatzeko gai izan behar zara adimen argitsua entrenatzera.

Erronkarik zailenak, batzuetan, pertsonak berak dira, gauden pertsonen helburuak lerrokatzeko eta askotan ziurtasun argirik ez duzun zerbaitetara bideratzeko gai izatea.

 

Zein dira Runnea hedatzeko hurrengo urratsak eta zein merkatu berri ari dira esploratzen?

Herrialde garrantzitsuena Espainia da oraindik. Beste herrialde batzuetan posizio hori sendotu nahi dugu. Frantzian nahiko posizio onean gaude, Alemania oso zenbaki onak ematen ari da, eta gure hedapenerako interesgarria litzateke merkatu horietan guztietan sakontzea, Espainian gauden mailan moduan.

Eta gero, paraleloan, merkatu berriak irekitzea. Pixka bat hori da jarraitzen dugun estrategia: merkatu bat irekitzea, sendotzea eta berriak irekitzen joatea.

 

Zer izan nahi zenuen handitan?

Bideojokoak gustatzen zitzaizkidan, beste guztiei bezala. Aldizkariak erosten nituen, ordenagailuan ibiltzea guztatzen zitzaidan ere bai:  programazioarekin ere gauza txikiren bat egiten nuen. Baina gero komunikazioaren eta kazetaritzaren alderdiak ere erakartzen zidaten, nik mundu osoan zehar saskibaloiko txapelketak jarraituz joan nahi nuen, txapelketak kontatzen eta esperientziak bizi.

Eta nik uste dut hori Runnea denaren zati bat ere izan dela, kirolaren eta teknologiaren munduko komunikazioaren arteko nahasketa bat.

 

Zer esango zenioke ekin nahi duen norbaiti?

Bi gauza: bidea oinez egiten da, baina indar eta iraunkortasun handia izan behar da ere bai. Hau da, hau ez da, eta konparaziora eramanez, ez da lasterketa laburra, megai maratoi bat da, ultradistantzia bat.

Pauso txikiak dira, bata bestearen atzetik eman behar dituzunak, gogorra da, baina bere gauzak ere atsegingarriak ditu.

 

Nola lagundu dizu BICak zure ekintzailetzan?

Langileak oso jatorrak dira, oso atseginak, instalazioak oso ondo daude, proposatzen nuen edozer gauza, dena delakoa, onartzen zidaten

Adibidez, guk obra bat egin genuen gure bulegoen barruan, horma bat bota genuen  dena pixka bat handiagoa egiteko, eta bere aldetik, erraztasun guztiak izan ziren. Eta nire ustez, norbait BICera etortzea planteatzen ari bada, nire aldez, seguru gomendatuko nioke.

Lotutako albisteak

HA  Ilarduya,  galdategietarako  lehengaien  hornitzaile  liderra
22/12/2025 Berrikuntza

HA Ilarduya, galdategietarako lehengaien hornitzaile liderra

Ehun urte baino gehiago bete ditu Zornotzako enpresa honek eta SPRI Taldearen Hazinnova programako laguntzak jaso ditu. HA Group multinazionalaren I+G arloko bederatzi zentroetako bat dago bertan.

Biwin2:  Mahastizaintzako  eta  ardogintzako  hondakinak  material  biodegradagarri  bihurtzea
22/12/2025 I+G+B

Biwin2: Mahastizaintzako eta ardogintzako hondakinak material biodegradagarri bihurtzea

Gaiker buru duen ekimenak Euskadin ekonomia zirkularra bultzatzea eta lehengai fosilekiko mendekotasuna murriztea du helburu.

Empronor:  “Enbutizioaren  eta  estanpazioaren  sastreak  gara”
22/12/2025 Nazioartekotzea

Empronor: “Enbutizioaren eta estanpazioaren sastreak gara”

Enpresak 60 urteko historia du eta nazio-mailako erreferentea da enbutizio sakon eta soldadura bidez pieza metalikoak fabrikatzen. 2021az geroztik, Frantziako merkatuan ere ezarri da, eta Belgikan, Italian eta Suitzan ere egin nahi du.

Odei,  eraikuntza-enpresei  beren  obrak  eta  errentagarritasuna  denbora  errealean  kontrolatzeko  aukera  ematen  dien  plataforma
19/12/2025 Ekintzailetza

Odei, eraikuntza-enpresei beren obrak eta errentagarritasuna denbora errealean kontrolatzeko aukera ematen dien plataforma

Bizkaiko startupak, batez ere Espainian jarduten duenak, nazioartekotze-prozesu bati ekingo dio 2026an, Eskandinavian eta Estatu Batuetan sartzearekin batera.

Elursa,  doitasunezko  mekanizazioan  espezializatutako  ETEa
17/12/2025 Berrikuntza

Elursa, doitasunezko mekanizazioan espezializatutako ETEa

Bergarako enpresak negozioa dibertsifikatu nahi du automobilgintzaren sektorearekiko mendekotasun txikiagoa izan dezan

Optimitive  eta  EDE  Ingenieros  energia  eraginkortasun  industriala  adimen  artifizialarekin  bultzatzeko  aliatu  dira

Optimitive eta EDE Ingenieros energia eraginkortasun industriala adimen artifizialarekin bultzatzeko aliatu dira

Bi euskal konpainiak adimen artifizialean oinarritutako energia-optimizaziorako eta ingurumen-jasangarritasunerako irtenbideak sustatzeko elkarlanean ari dira.

Universal  Omics:  “Gaixotasun  metabolikoak  ikertu  eta  tratatzeko  AA  erabiltzeko  unea  da”

Universal Omics: “Gaixotasun metabolikoak ikertu eta tratatzeko AA erabiltzeko unea da”

Matxalen Uriartek, bioteknologia konputazionalean espezializatutako enpresaren sortzaileak eta CEOak, datu biomedikoen analisi aurreratuak farmakoen benetako eraginkortasuna aurreikusteko eta albo-ondorioak aurreikusteko aukera ematen duela zehazten du.

Electro  Alavesa:  “Errotzea  ez  da  diluituko;  betiko  gertutasun  berarekin  jarraituko  dugu  lanean”
15/12/2025 Berrikuntza

Electro Alavesa: “Errotzea ez da diluituko; betiko gertutasun berarekin jarraituko dugu lanean”

Leire Fernández de Alaiza da berriki Cottesekin integratu den Euskadiko Segurtasun sektoreko enpresa horren zuzendari nagusia.

Serbitizazioaren  aldeko  apustua  egiten  duen  ekipo  eta  osagarri  hidraulikoen  fabrikatzailea  da  Oilgear

Serbitizazioaren aldeko apustua egiten duen ekipo eta osagarri hidraulikoen fabrikatzailea da Oilgear

Hernaniko enpresak neurrira egindako soluzioak eskaintzen ditu, eta SPRI Taldearen Konpetentzia Digital Profesionalen programaren dirulaguntza jaso du

Footplastic:  ingurumen-aztarnaren  ebaluazioa  errazten  duen  soluzio  digitala

Footplastic: ingurumen-aztarnaren ebaluazioa errazten duen soluzio digitala

MIK ikerketa-zentroak eta GoiSolutions-ek garatutako tresnak aukera ematen die enpresei beren produktu plastikoen ingurumen-inpaktua neurtzeko eta murrizteko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.