Filtros X
Tipos de Posts
Agenda

Joan blog-era Euskal enpresaren blog-a

Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

Albisteak 27 iraila, 2021 Digitalizazioa Industria adimenduna Smart Industry Programa

Dibulitoon Studio, enpresentzat bideratutako 3Dko bideoak eta errealitate birtuala

Gipuzkoako animazio estudioak bere jarduera dibertsifikatu du industrientzako zerbitzu berriak abian jarriz.
Dibulitoon Studioko lantaldearen zati bat, Donostiako bulegoetan

Dibulitoon Studio euskal enpresa animazioan espezializatutako ikus-entzunezko produkzioetan espezializatuta dago1991tik. Hasieran, Estatu Batuetako edo Erresuma Batuko beste estudio batzuekin elkarlanean aritu zen eta 2000. urtetik aurrera animazio-film propioak egiten hasi zen. Bere lanik ezagunenen artean hauek nabarmentzen dira: ‘Elkano. La primera vuelta al mundo ‘,’El viaje más largo’ edo ‘ Yoko’. Urte horietan, animazioa egiteko modua nabarmen aldatu zen ordenagailuen prestazio berriei esker. Eskuzko marrazkitik ordenagailu bidezko marrazkira pasatu zen.

Denbora honetan, ordenagailuek grafikoen prozesamendurako eta tratamendurako gaitasuna handitu eta hobetu dute, eta, horri esker, Dibulitoonek zerbitzu-ardatz berri bat ireki du enpresan, 3D aurkezpenak eta simulazioak egiteko, errealitate birtualak ere erabiltzeko asmoarekin. “Industriarekin lotutako gure proposamen berriaren adibide bat Europako proiektu bati buruzko bideo bat egitea izan da. Bideo horretan, bezeroak proiektu horretan bi urteko lanean aurreratutako guztia erakutsi behar zen. Ibilgailuentzako bateria elektriko modularreko proiektu bat zen, eta bateria hori nola jartzen zen zehaztu behar zen, instalatu beharreko ibilgailuaren arabera. Argi eta garbi azaltzeko modurik onena animazioa da, zaila baitzen ulertzea nola funtzionatzen zuen bateria modular horrek; izan ere, nola jartzen zenuen kontuan hartuta, funtzio desberdinak zituen”, azpimarratu du Ricardo Ramón CEOak eta Dibulitoon Studioko sortzaileak.

Animazio hauek 3Dn edo errealitate birtualean egitearen erabilgarritasunen artean, ohikoenetako bat da honakoa da: tamaina edo kostua dela-eta benetako piezak eramatea ezinezkoa den azoka eta ekitaldietan erakusteko. Adibidez, helize bat edo errota eoliko baten pala. “Batzuek pentsa dezakete onena argazki bat ateratzea eta erakustea izango litzatekeela, baina ez da 3D animazio bat bezalakoa. Azken hori hobeto argiztatuta baitago, argiago ikusten da eta irudia biratu dezakezu edozein angelutatik ikusteko”, azaldu du Ricardo Ramónek. Gainera, animazio horiei esker, pieza bera ikusteaz gain, nola funtzionatzen duen ikus daiteke. “3D animazioarekin ezinezkoa dena ikus dezakezu. Imajinatu martxan dagoen ardatza oso azkar doala benetako irudian, ez genuke ezer ikusiko. Animazioari esker abiadura mantsotu dezakegu, barruan sartu, sekzio bat egin, eta abar”, azaldu du CEOak.

Errealitate areagotua edo murgiltze-errealitate birtuala duten proiektuei dagokienez, Dibulitoonek ekimen interesgarriak garatu ditu azken urteotan. Tecnaliarekin batera errealitate areagotuko proiektu batean lan egin zuen, haur liburu bateko pertsonaiak animazioen bidez erakusteko aukera ematen zuena. Errealitate birtualari dagokionez, Elkanok munduari bira eman zion La Victoria ontzia berregin zuten, ontziaren barrualdetik bisita birtual bat egin ahal izateko eta ‘Elcano. La primera vuelta al mundo’ filmean agertzen diren eszenatoki ezberdinak berregiteko. Proiektu horrek teknologia hori bisita birtualak egiteko fabriken eta fabrikazio-inguruneen barnealdea simulatzeko erabiltzeko ideia eman zien, Ricardo Ramónek adierazi duen bezala: “Koronabirusaren pandemiaren ondorioz, murriztu egin dira aurrez aurreko bisitak ekoizpen-instalazioetara, eta horrelako soluzioei esker, posible da bisita birtualak egitea eta bezeroekin berriz harremanetan jartzea. Fabrika hori irudi errealean birsortuz edo 3D kamera estereoskopikoekin filmatuz egin dezakegu”, azpimarratu du Dibulitoonen sortzaileak.

Ramónen ustez, “animazioak zerbait kontatzen dizu planoen bidez. Makina batek nola funtzionatzen duen jakin nahi duzu? Plano orokorretik hasiko gara, kanpotik, pieza nolakoa den ikusiko dugu. Gero, alde batera joango gara, zati horrek nola funtzionatzen duen ikusiko dugu, eta gero beste batera eramango zaitut. Film baten aurrean egotea bezala da. Errealitate birtuala desberdina da. Hor barruan nago. Makinaren barruan edo fabrika batean ere izan daiteke. Zu bertan zauden fabrikara bisita bat egitea bezala da, gertatzen ari den guztia ikusten duzu eta informazioa ematen duten elementuak agertzen dira. Makina bat ikusten ari zara, fresatzeko makina bat tailer horretan, baina, aldi berean, pantaila bat agertzen zaizu, eta bertan informazio osagarria agertzen da: grafikoak, datuak, testua, audioa, bideo bat eta abar”.

Industrian zentratuta, Dibulitoonek eskaintzen dituen zerbitzu berrien beste arlo baliagarri batzuk lantaldearen prestakuntzarekin lotuta daude, Jone Landaluze Ekoizpen zuzendariak azaldu duenez: “Teknologia hau instalazioko bisitaldietan aplikatu beharrean fabrikazio-prozesu batean erabiltzen baduzu, pertsona horiek hezi ditzakezu. Izan ere, mantentze-langileei edo urrutiko laguntza teknikoko zerbitzuko langileei, zure produktua instalatuta duzun lekutik, han gertatzen ari dena transmititu diezaiekezu. Laneko segurtasunari buruzko prestakuntzaz ere hitz egin genezake, babes-elementuak prestatzeari begira zer ingurune aurkituko duzun jakiteko, eta abar”.

Dibulitoonek enpresei zuzendutako zerbitzuen proposamen berri hau azken 30 urteetan zinematografia animatuaren ekoizpenean izan duen esperientzian oinarritzen da, baita ehun langileko eta kolaboratzaileko talde handi batean ere. “Gu ohituta gaude animazioaren bidez istorioak kontatzera, eta badakigu nola egin. Gidoilariak, animatzaileak, ilustratzaileak, soinu teknikariak eta istorioak kontatzeko behar diren langile guztiak ditugu”, azpimarratu du Jone Landaluzek.

4.0 industria, teknologia adimendunak eta material aurreratuak inplementatuz, SPRI Taldearen lehentasunetako bat da, eta hori lortzeko SPRIren aldetik lotura teknologiko bat bezala jarduten dugu, euskal enpresek 4.0 soluzioak eskura ditzaten, hala nola laguntzak eta prozesu osoan zehar arlo horretako profesionalen babesa. Informazio gehiago hemen.

Lotutako albisteak

23 apirila, 2024 Digitalizazioa
SPRIk Hannover Messe 2024 azokan dauden Euskadiko enpresei lagunduko die
Irakurri gehiago
18 apirila, 2024 Digitalizazioa
Hobycasa, aurrez fabrikatutako egurrezko etxeen arloan liderra den Gasteizko enpresa
Irakurri gehiago
12 apirila, 2024 Digitalizazioa
Lau ekintzailek plataforma bat sortu dute 4.0. Industriako proiektuak online kudeatzeko
Irakurri gehiago
12 apirila, 2024 Digitalizazioa
ScrapAdek hondakinen salerosketa-prozesua errazten die mundu osoko enpresei
Irakurri gehiago
5 apirila, 2024 Digitalizazioa
Zure enpresa industria adimendun bilakatzen laguntzen dizu Smart Industry programak
Irakurri gehiago
Joan blog-era

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak