Dibulitoon Studioko lantaldearen zati bat, Donostiako bulegoetan
Eraldaketa digitala
Albisteak 27 iraila, 2021

Dibulitoon Studio, enpresentzat bideratutako 3Dko bideoak eta errealitate birtuala

Gipuzkoako animazio estudioak bere jarduera dibertsifikatu du industrientzako zerbitzu berriak abian jarriz.
-

Dibulitoon Studio euskal enpresa animazioan espezializatutako ikus-entzunezko produkzioetan espezializatuta dago1991tik. Hasieran, Estatu Batuetako edo Erresuma Batuko beste estudio batzuekin elkarlanean aritu zen eta 2000. urtetik aurrera animazio-film propioak egiten hasi zen. Bere lanik ezagunenen artean hauek nabarmentzen dira: ‘Elkano. La primera vuelta al mundo ‘,’El viaje más largo’ edo ‘ Yoko’. Urte horietan, animazioa egiteko modua nabarmen aldatu zen ordenagailuen prestazio berriei esker. Eskuzko marrazkitik ordenagailu bidezko marrazkira pasatu zen.

Denbora honetan, ordenagailuek grafikoen prozesamendurako eta tratamendurako gaitasuna handitu eta hobetu dute, eta, horri esker, Dibulitoonek zerbitzu-ardatz berri bat ireki du enpresan, 3D aurkezpenak eta simulazioak egiteko, errealitate birtualak ere erabiltzeko asmoarekin. “Industriarekin lotutako gure proposamen berriaren adibide bat Europako proiektu bati buruzko bideo bat egitea izan da. Bideo horretan, bezeroak proiektu horretan bi urteko lanean aurreratutako guztia erakutsi behar zen. Ibilgailuentzako bateria elektriko modularreko proiektu bat zen, eta bateria hori nola jartzen zen zehaztu behar zen, instalatu beharreko ibilgailuaren arabera. Argi eta garbi azaltzeko modurik onena animazioa da, zaila baitzen ulertzea nola funtzionatzen zuen bateria modular horrek; izan ere, nola jartzen zenuen kontuan hartuta, funtzio desberdinak zituen”, azpimarratu du Ricardo Ramón CEOak eta Dibulitoon Studioko sortzaileak.

Animazio hauek 3Dn edo errealitate birtualean egitearen erabilgarritasunen artean, ohikoenetako bat da honakoa da: tamaina edo kostua dela-eta benetako piezak eramatea ezinezkoa den azoka eta ekitaldietan erakusteko. Adibidez, helize bat edo errota eoliko baten pala. “Batzuek pentsa dezakete onena argazki bat ateratzea eta erakustea izango litzatekeela, baina ez da 3D animazio bat bezalakoa. Azken hori hobeto argiztatuta baitago, argiago ikusten da eta irudia biratu dezakezu edozein angelutatik ikusteko”, azaldu du Ricardo Ramónek. Gainera, animazio horiei esker, pieza bera ikusteaz gain, nola funtzionatzen duen ikus daiteke. “3D animazioarekin ezinezkoa dena ikus dezakezu. Imajinatu martxan dagoen ardatza oso azkar doala benetako irudian, ez genuke ezer ikusiko. Animazioari esker abiadura mantsotu dezakegu, barruan sartu, sekzio bat egin, eta abar”, azaldu du CEOak.

Errealitate areagotua edo murgiltze-errealitate birtuala duten proiektuei dagokienez, Dibulitoonek ekimen interesgarriak garatu ditu azken urteotan. Tecnaliarekin batera errealitate areagotuko proiektu batean lan egin zuen, haur liburu bateko pertsonaiak animazioen bidez erakusteko aukera ematen zuena. Errealitate birtualari dagokionez, Elkanok munduari bira eman zion La Victoria ontzia berregin zuten, ontziaren barrualdetik bisita birtual bat egin ahal izateko eta ‘Elcano. La primera vuelta al mundo’ filmean agertzen diren eszenatoki ezberdinak berregiteko. Proiektu horrek teknologia hori bisita birtualak egiteko fabriken eta fabrikazio-inguruneen barnealdea simulatzeko erabiltzeko ideia eman zien, Ricardo Ramónek adierazi duen bezala: “Koronabirusaren pandemiaren ondorioz, murriztu egin dira aurrez aurreko bisitak ekoizpen-instalazioetara, eta horrelako soluzioei esker, posible da bisita birtualak egitea eta bezeroekin berriz harremanetan jartzea. Fabrika hori irudi errealean birsortuz edo 3D kamera estereoskopikoekin filmatuz egin dezakegu”, azpimarratu du Dibulitoonen sortzaileak.

Ramónen ustez, “animazioak zerbait kontatzen dizu planoen bidez. Makina batek nola funtzionatzen duen jakin nahi duzu? Plano orokorretik hasiko gara, kanpotik, pieza nolakoa den ikusiko dugu. Gero, alde batera joango gara, zati horrek nola funtzionatzen duen ikusiko dugu, eta gero beste batera eramango zaitut. Film baten aurrean egotea bezala da. Errealitate birtuala desberdina da. Hor barruan nago. Makinaren barruan edo fabrika batean ere izan daiteke. Zu bertan zauden fabrikara bisita bat egitea bezala da, gertatzen ari den guztia ikusten duzu eta informazioa ematen duten elementuak agertzen dira. Makina bat ikusten ari zara, fresatzeko makina bat tailer horretan, baina, aldi berean, pantaila bat agertzen zaizu, eta bertan informazio osagarria agertzen da: grafikoak, datuak, testua, audioa, bideo bat eta abar”.

Industrian zentratuta, Dibulitoonek eskaintzen dituen zerbitzu berrien beste arlo baliagarri batzuk lantaldearen prestakuntzarekin lotuta daude, Jone Landaluze Ekoizpen zuzendariak azaldu duenez: “Teknologia hau instalazioko bisitaldietan aplikatu beharrean fabrikazio-prozesu batean erabiltzen baduzu, pertsona horiek hezi ditzakezu. Izan ere, mantentze-langileei edo urrutiko laguntza teknikoko zerbitzuko langileei, zure produktua instalatuta duzun lekutik, han gertatzen ari dena transmititu diezaiekezu. Laneko segurtasunari buruzko prestakuntzaz ere hitz egin genezake, babes-elementuak prestatzeari begira zer ingurune aurkituko duzun jakiteko, eta abar”.

Dibulitoonek enpresei zuzendutako zerbitzuen proposamen berri hau azken 30 urteetan zinematografia animatuaren ekoizpenean izan duen esperientzian oinarritzen da, baita ehun langileko eta kolaboratzaileko talde handi batean ere. “Gu ohituta gaude animazioaren bidez istorioak kontatzera, eta badakigu nola egin. Gidoilariak, animatzaileak, ilustratzaileak, soinu teknikariak eta istorioak kontatzeko behar diren langile guztiak ditugu”, azpimarratu du Jone Landaluzek.

4.0 industria, teknologia adimendunak eta material aurreratuak inplementatuz, SPRI Taldearen lehentasunetako bat da, eta hori lortzeko SPRIren aldetik lotura teknologiko bat bezala jarduten dugu, euskal enpresek 4.0 soluzioak eskura ditzaten, hala nola laguntzak eta prozesu osoan zehar arlo horretako profesionalen babesa. Informazio gehiago hemen.

Lotutako albisteak

DESI  2024  txostenak  baieztatu  du  Euskal  Autonomia  Erkidegoaren  digitalizazioa  erritmo  onean  doala  aurrera

DESI 2024 txostenak baieztatu du Euskal Autonomia Erkidegoaren digitalizazioa erritmo onean doala aurrera

Euskal Autonomia Erkidegoko Ekonomia eta Gizarte Digitalari buruzko azterlanak azpiegitura digitaletan lurraldeak Europa mailan duen lidergoa nabarmentzen du

KAUDATU:  Euskal  enpresentzako  digitalizazio  seguru  eta  jasangarria

KAUDATU: Euskal enpresentzako digitalizazio seguru eta jasangarria

KAUDATUren web plataforma errazten du eIDAS 2 araudian oinarritutako digitalizazioa, eta enpresei eskaintzen dizkie lege-betekizunak eta datuen pribatutasuna betetzeko beharrezko tresnak, digitalizazio arduratsu baterantz aurrera egiteko bidean

Aurrekontuak  berriro  zabalduko  ditugu,  adimen  artifizialeko  teknologiak  barne  hartzen  dituzten  eta  Euskadiko  enpresen  datuen  azpiegitura  optimizatzen  duten  proiektuak  babesteko.

Aurrekontuak berriro zabalduko ditugu, adimen artifizialeko teknologiak barne hartzen dituzten eta Euskadiko enpresen datuen azpiegitura optimizatzen duten proiektuak babesteko.

Laguntza horiek Europar Batasunak finantzatzen ditu NextGenerationEU berreskuratze-planaren bidez, pandemiak eragindako kalteak konpontzeko eta etorkizun jasangarriago, digitalago eta erresilienteago baten oinarriak ezartzeko. Espainian, funts horiek Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez kudeatzen dira.

Seinalek  enpresei  beren  informazioa  edozein  mehatxuren  aurrean  babesten  laguntzen  die
08/07/2025 Zibersegurtasuna

Seinalek enpresei beren informazioa edozein mehatxuren aurrean babesten laguntzen die

20 urte baino gehiagoko esperientziarekin, Seinale zibersegurtasunean eta Zuzenbide Digitalean espezializatutako konpainia gisa finkatu da

SPRI  Taldeak  adimen  artifizialari  buruzko  sei  tailer  antolatuko  ditu  Euskal  Encounterren

SPRI Taldeak adimen artifizialari buruzko sei tailer antolatuko ditu Euskal Encounterren

Hilabete honetako 24tik 26ra egingo dira eta izen-emateak (doakoak) irekita daude dagoeneko

Bullhost-ek  SPCNet  enpresaren  erosketa  osatzen  du  Cloud  eremuan  sendotzeko  estrategiaren  zati  gisa

Bullhost-ek SPCNet enpresaren erosketa osatzen du Cloud eremuan sendotzeko estrategiaren zati gisa

"Gure bezeroek beren datuak gertu izan behar dituzte lan kritikoetan erabiltzeko, hala nola, iragarpenean, optimizazioan edo erabakiak denbora errealean hartzean..."

Babestu  zure  enpresa  zibererasoetatik  Enpresa  Zibersegurtasuneko  dirulaguntza  berriei  esker
17/06/2025 Zibersegurtasuna

Babestu zure enpresa zibererasoetatik Enpresa Zibersegurtasuneko dirulaguntza berriei esker

Gaur zabaldu den Enpresa Zibersegurtasuna laguntza-programaren edizio berria 4.5 milioi €-ko aurrekontua izango du. Zibererasoei aurre egiteko indartu egin nahi duten euskal enpresek 2025ko azaroaren 24ra arteko epea dute euren eskaerak aurkezteko.

Tecnaliak  TramoIA  Intralogistics  Robots  startupa  sortu  du,  logistikako  prozesu  konplexuak  automatizatzeko  soluzio  teknologiko  bat
16/06/2025 Ekintzailetza

Tecnaliak TramoIA Intralogistics Robots startupa sortu du, logistikako prozesu konplexuak automatizatzeko soluzio teknologiko bat

Startup berriak Basque Tek Venturesen laguntza du, zeina baita Eusko Jaurlaritzaren ekimen bat, helburu duena oinarri teknologikoko enpresa berriak sortzen laguntzea eta haien hazkundea sustatzea

IndeusBerri:  Industria  eta  Euskararen  plaza

IndeusBerri: Industria eta Euskararen plaza

Gaur albiste dira ETEKIN Ekonomia Topaketak, LanHitz deialdia, Jauzia Gara ekitaldia, ChatGPT eta Nanoeskala

Digitalizazioa  eta  pentsamendu  kritikoa:  honela  bizi  izan  da  CodeOKen  1.  edizioa  Euskadiko  ikasgeletan

Digitalizazioa eta pentsamendu kritikoa: honela bizi izan da CodeOKen 1. edizioa Euskadiko ikasgeletan

280 ikastetxetako, 12 eta 16 urte arteko ia 5.000 ikasle eta 600.000 jarduera baino gehiago bildu ditu CodeOK 2024-2025en lehen edizioak. Hezkuntza Sailak eta GAIA Klusterrak bultzatutako ekimenak digitalizazioa eta pentsamendu konputazionala Euskadiko ikasgeletara eraman ditu, erronketan, gamifikazioan eta benetako problemak ebazten oinarritutako metodologia berritzailearekin.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.