Jon Apaolaza, Mar Viva-ren sortzailea
Elkarrizketak 17 urtarrila, 2023

Mar Viva: “Funtsezkoa da modu jasangarrian kontsumitzea zein garrantzitsua den jabetzea”

Jon Apaolaza gasteiztarra da itsasoan inspiratutako arropa-marka honen sortzailea

Mar Viva Jon Apaolaza gasteiztarraren ilustrazioetatik jaio zen 2020an. Itsasoan inspiratutako arropa marka hau bere esentziarekin bat dator: lurraldea eta ingurunea. Apaolazarentzat, iraunkortasuna funtsezko balioa da kamisetak eta jertseak sortzeko. Horregatik kotoi organikoa erabiltzen du eta tokiko hornitzaile, saltoki eta garraiolarietan oinarritzen da.  

Noiz jaio zen Mar Viva? 

Marka nire buruan jaio zen pandemian, 2020an, denok etxean giltzapetuta geundenean. Ilustrazioak egiten hasi nintzen, eta Instagrameko nire kontura igotzen nituen. Oraindik ere markaren edukia igotzen jarraitzen dut, baita bururatzen zaizkidan marrazkiena ere.   

Eta nola izan da proiektuaren bilakaera hasiera horretatik gaur egun denara arte? 

Hasieran ez nuen pentsatu arropa marka bat ateratzea, marrazkiak egitea eta jendeari erakustea soilik gustatzen zitzaidan. Orduan jaso nituen bai senideen eta bai lagunen hainbat babes-mezu, nire marrazkiekin kamiseta bat erosiko zutela esanez. Horregatik galdetu nion neure buruari: “Eta zergatik ez?”. Ia urtebete behar izan nuen marka patentatzeko eta nire lehen bilduma ateratzeko, 30 bat jantzi zituena, denak lagun eta familiakoentzat.  

Lehen esperimentu hau nire bezeroek erabat pertsonalizatua izan zen, eta, beraz, niretzat geratu zitzaidan tartea oso txikia izan zen. Irabazi nuen apurra kamiseten bila joateko gasolinan utzi nuen arren, pozten nintzen egiten nuena gustatzen zitzaiela ikusteaz, eta harro sentitzen nintzen horretaz. Apurka-apurka kontaktuak sortu ditut, hornitzaile profesionalagoak eta produkzio- eta estanpazio-prozesuei buruzko informazioa, tokian ekoiztutako arropa jasangarriaz osatutako bilduma berri bat sortzeko. Bilduma berri hau duela pare bat hilabete dago web orrian ikusgai.  

Nola lortu nahi da Mar Viva marka jasangarria izatea? 

Funtsezkoa da pertsona guztiok jabetzea zein garrantzitsua den modu jasangarrian kontsumitzea, ez bakarrik arropa erosterakoan, baita gure bizitza osoko kontsumoaren alderdi guztietan ere. Mar Vivan, tokiko hornitzaileek ekoizten dituzte kamisetak eta jertseak, eta kalitate handiko materialak erabiltzen dituzte, hala nola kotoi organikoa, gure bezeroei jantzi bakar, iraunkor eta iraunkorrak eskainiz.  

Eta erraza al da gaur egungo moda/ehungintzako industrian toxikoak ez diren material organikoen eta fabrikazio-metodoen aldeko apustu hori? 

Zaila da etika hori ez duten enpresa oso indartsuekin lehiatzea, ageriko arrazoiengatik. Niri txikitatik erakutsi didate ingurumena zaintzen, eta gero eta ohikoagoa dela uste dut. Edo, behintzat, kontzienteago gara horretaz. Nirea bezalako enpresa txikiek aurrera egin dezaten, herritarren laguntza behar dute, eta konfiantza osoa dut horretan. 

Mar Vivak, material eta ekoizpen jasangarrien alde egiteaz gain, tokiko merkataritzaren alde ere egiten du. Nola?  

Tokiko lankidetzak izatea funtsezkoa da eta zuzenean lotuta dago gure produktuek ingurumenean duten inpaktuarekin. Tokiko merkataritza % 100ean babesten dugu eta asko gustatzen zaigu hemengo dendekin kolaborazioak egin ahal izatea. Oraingoz hiru dendarekin kolaboratu dugu, bi Donostian (El Bunker eta Indie Basque Surfing) eta bat Gasteizen (123 Lets go Surfing), baina oraingoz Mar Vivaren bilduma berria Gasteizen bakarrik aurki daiteke.  

Euskadi kokapen egokia al da Mar Viva bezalako proiektuak gauzatzeko? 

Nik baietz esango nuke, nire esperientzian oinarrituta behintzat. Euskadin oso apustu handia egiten dugu gurearen alde, asko gustatzen zaigu ikustea kontsumitzen ditugun produktuak hemengoak direla, hemengo enpresa batek arrakasta duela, etab.

 

SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza ekintzailetzarako laguntza-programen bidez egiten du hori.   

Lotutako albisteak

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Sariki,  metrologian  liderra  den  ETEa:  “BIND  SMEk  zure  erronketarako  soluzioak  dituzten  startupekin  konektatzen  zaitu”
07/05/2025 Ekintzailetza

Sariki, metrologian liderra den ETEa: “BIND SMEk zure erronketarako soluzioak dituzten startupekin konektatzen zaitu”

Gipuzkoako ETEak 40 urte beteko ditu 2025ean, eta BIND SMEren, Eusko Jaurlaritzak sustatutako eta startupekin berrikuntza irekian jarduteko programaren, 2. edizioan parte hartu zuen

Novaut,  blog  batetik  jaio  zen  marketplace  industrialaren  finkapena

Novaut, blog batetik jaio zen marketplace industrialaren finkapena

Merkatuan bost urte daramatza, eta Arabako enpresak lortu du bere lekua egitea ordezko pieza kritikoen sektoreko erraldoien artean

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

EatAmigo,  ostalaritzako  eskaerak  automatizatzeko  AA  erabiltzen  duen  tresna

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna

Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Lorra,  lau  hamarkada  inguru  Bizkaiko  nekazaritzako  elikagaien  kooperatibismoaren  funtsezko  zutabe  gisa 
31/03/2025 Berrikuntza

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa 

Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez. 

Surphasek  merkatuan  parekorik  ez  duen  teknologia  garatzen  du  eta  gatzgabetzeko  planten  eraginkortasuna  handitzea  lortzen  du

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du

Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

Kimaiwi:  “Gure  proposamen  teknologikoa  balioztatzean  eta  nazioarteko  turismo-industriaren  aurrean  proiektatzean  zentratu  gara”
25/03/2025 Ekintzailetza

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”

Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

WonderShop,  WordPress-erako  (“WP”)  diseinatutako  plugina,  online  denden  jabeei  katalogoen  kudeaketa  errazten  die
20/03/2025 Ekintzailetza

WonderShop, WordPress-erako (“WP”) diseinatutako plugina, online denden jabeei katalogoen kudeaketa errazten die

Garatzen eta merkaturatzen duena WoonderSoft da. Enpresa gipuzkoarrak nazioarteko asmoak ditu eta bere produktuak interesa piztu du beste herrialde batzuetan.

NAW:  “Gure  abantaila  lehiakorra  10  urte  bitarteko  kirol-oinetako  minimalista  eskaintzea  da”
04/03/2025 Berrikuntza

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”

Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.