José Ángel Muro Zabaleta
Berrikuntza
Elkarrizketak 20 otsaila, 2025

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”

Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira
-

Gipuzkoako enpresa hau Lazkaon dago, eta haren beirazko mosaikoak bost kontinenteetako 100 herrialdetik gorako igerileku, hotel eta fatxadetan daude. Badira 36 urte baino gehiago José Ángel Muro Zabaleta konpainian aritzen dela, eta Ezarri Mosaicoseko kontseiluko presidentea da orain. Pixkanakako eta etengabeko hazkundea eragin dutenen artean dago, enpresa Ikaztegietan sortu zutenetik 1979an. Gaur egun, nazioarteko transakzioak made in Euskadi enpresa horren negozio-zifraren % 70 dira. Gainera, Josean Murok 2024ko Joxe Mari Korta saria jaso du berriki, hautagaitza ADEGIk bultzatuta.

1994an, 30 urte zenituela, enpresa baten gerente hasi zinen, eskuratu berriko Sarrin, hain zuzen ere. Hastapen horietako zer oroitzapen dituzu?

26 lagun ginen: bulegoan lau, haien artean gerentea, ordurako 64 urte zituena. Bihotzeko ebakuntza egina zioten eta nahiko jota zegoen. Horregatik, bere zatia saldu eta enpresatik irtetea erabaki zuen. Beste pertsona bat urte berean hil zen, tamalez, eta sartu ginen gainerako bazkideak, beste bostak, produkzio-lineakoak ziren. Deustuko Unibertsitateko enpresa-ikasketak eginda nituen nik eta, une horretan, enpresaren esportazioa neraman. Beraz, nolabaiteko ezagutza edo gaitasuna neukan, ustez, gerente-lana egiteko. Niri egokitu zitzaidan, eta atsegin eta gogo handiz ekin nion. Horrelaxe jardun genuen, bazkideen laguntzarekin batez ere, oso ondo aritzen baitziren produkzioan.

Nolakoa izan zen Kaliforniarako bidaia hori, konpainian izandako hasiera markatu zuena?

Enpresan sartu nintzenean, 1988an, harrituta gelditu nintzen, nolatan Ikaztegietan galduta zegoen enpresa batek, hain produktu berezia egiten zuenak, bidaiatzera bidali baininduen. Eta munduari bira eman nion. Kaliforniara joan nintzen bezero bat ikustera, eta hortik Australiaraino, Tahitin geldialdia eginda. Australian bi aste egon ginen, bezero on bat egin genuen, gurekin urte ugari egin zituena, eta une horretan bertan pare bat edukiontziko eskaera berretsi zigun. Gero Tailandiatik eta arabiar herrialdeetatik itzuli ginen, eta etxera bueltan. Garai horretan, 88an, 24 urterekin eta sartu berritan, zur eta lur gelditu nintzen bidaiagatik. Hala ere, argi gelditu zitzaidan zer aukera izan zitzakeen enpresak eta nolako gaitasuna izan zezakeen munduko edozein bazterretan saltzeko, nolabait esanda. Eta, pixkanaka, hori lortu dugu ia-ia.

Zergatik dira hain preziatuak Ezarriren mosaikoak, mundu osoan zeharreko hainbeste proiektutan erabiltzeko?

Gure mosaikoa beira birziklatutik abiatuta fabrikatzen da. Beira oso ona da prestazioei dagokienez, eta igerilekuen ontzietan baliatzen da. Kontua da beirak ez duela ura xurgatzen, eta igerilekuak garbitzeko erabili behar diren produktu kimikoetako batek ere ez dio eragiten. Eta, horrez gain, eskaintzen duen estetikak igerilekua nabarmentzen du. Hortaz, prestazio horiek edukita, produktuari kalitate ona ematea dator gero: eskuragarri eduki, bezeroei bizkor helarazi, artatu, arazorik ez eman eta, edozein behar dutela ere, erantzun. Arkitektoek oso gauza pertsonalizatuak garatu nahi izan dituzte, inprimatze digitaleko irudiekin eta bestelako berezitasunekin. Bezeroei erantzuteak, zerbitzua emateak eta gogobetetzeak aurrera egiteko aukera eman digu, eta gure nazioarteko presentzia areagotu ahal izan dugu herrialde askotan.

Zer toki du teknologiak Ezarri bezain tradizionala den enpresa batean?

Lehenik, buruan eduki behar dugu ezin garela inoiz geldirik egon, aurrerapausoak eman behar dira beti. Merkatua oso lehiakorra da, eta gelditzen dena atzean geratzen da, merkatuak abandonatu egiten zaitu. Urratsak egin behar dituzu, produktu berriak garatu, produktuari balio handiagoa ematen dioten aukerak bilatu… bezeroak harritu ahal izateko sarri.

Eta zer garrantzi du berrikuntzak?

Askotan esaten dugu espero ez zituzten produktuekin utzi ditugula bezeroak harrituta, eta gero ikusi dute merkatuak oso ondo onartzen dituela. Azken bezeroak prestazio horiek aintzat hartzen ditu, nahiz eta geure bezeroak, bitartekariak, horrelako eskaintzarik ez espero gugandik. Gakoa produktua garatzea da, asko ikertzea, I+G asko egitea eta bezeroei erantzunak ematea. Halaber, lehiakorrak izan behar dugu eta munduan zehar dauden gainerako lehiakideen aurretik joan. Lehiatu eta lehiatu egin behar duzu. Hori da enpresen egunerokoa.

 

 

Lotutako albisteak

Battery2Life  proiektuaren  helburua  baterien  bizitza  baliagarria  luzatzea  da

Battery2Life proiektuaren helburua baterien bizitza baliagarria luzatzea da

CIDETEC Energy Storage proiektu europar honen zuzendari teknikoa eta lan-pakete baten liderra da.

Wavegarden,  olatu  perfektuak  mundura  esportatzen  dituen  enpresa  donostiarra
10/09/2025 I+G+B

Wavegarden, olatu perfektuak mundura esportatzen dituen enpresa donostiarra

Teknologia propioarekin eta surf parkeetarako soluzio integralekin, orduko 1.000 olatu sortzeko gai den sistema patentatu bat garatu du eta dagoeneko 11 instalaziotan funtzionatzen du.

Bioplastics4health-ek  %  100  konpostagarriak  diren  filmen  eta  ontzien  soluzio  berritzaileak  sortzen  ditu

Bioplastics4health-ek % 100 konpostagarriak diren filmen eta ontzien soluzio berritzaileak sortzen ditu

Gaiker euskal zentro teknologikoak patata-almidoitik eratorritako biopolimero batekin egindako material horien garapenean parte hartu du bazkide teknologiko gisa.

Lanzo  Batteriesek  bateriak  emango  dizkio  MIURA  5  jaurtitzaile  espazial  espainiarrari
08/09/2025 I+G+B

Lanzo Batteriesek bateriak emango dizkio MIURA 5 jaurtitzaile espazial espainiarrari

Euskal enpresa proiektuaren buru den PLD Space-rekin elkarlanean ari da.

AI4SoilHealth:  lurzoruaren  jarraipenerako  bilakaera  digitala

AI4SoilHealth: lurzoruaren jarraipenerako bilakaera digitala

Neiker zentro teknologikoak parte hartzen du lurzoruen bilakaera aurreikusteko eta kudeaketa hobetzeko tresna digital bat garatzen duen ekimen honetan.

Webker:  “Mundu  digitalean,  erronka  nagusia  eguneratuta  egotea  da”
03/09/2025 Ekintzailetza

Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”

Iaz, Gasteizko bi gaztek sektore digitalean ekitea erabaki zuten, eta Webker sortu zuten. Bertatik, beren negozioa bultzatzeko online presentzia garatzeko aukera eskaintzen diete bezeroei.

Ojmarrek  pilarik  eta  kablerik  gabeko  lehen  ‘smart  lock’-a  sortu  du
03/09/2025 Berrikuntza

Ojmarrek pilarik eta kablerik gabeko lehen ‘smart lock’-a sortu du

Eibarko enpresa, itxiera-sistema adimendunetan espezializatua, 80 herrialdetan baino gehiagotan dago. Iaz 22 milioi eurotik gorako fakturazioa izan zuen.

Purple  Blob-ek  benetako  digitalizazioa  soluzio  teknologiko  egokituak  dituzten  enpresa  eta  erakundeetara  hurbiltzen  du

Purple Blob-ek benetako digitalizazioa soluzio teknologiko egokituak dituzten enpresa eta erakundeetara hurbiltzen du

Euskal konpainiak softwarea, IoT eta zibersegurtasuna industria, turismoa edo Administrazio publikoa bezalako sektoreei zerbitzu pertsonalizatuak eskaintzeko uztartzen ditu.

Iori  Hontek  produktu  industrialak  esperientzia  bisual  bihurtzen  ditu
30/07/2025 Berrikuntza

Iori Hontek produktu industrialak esperientzia bisual bihurtzen ditu

Gipuzkoako estudioak irudi fotoerrealistak sortzen ditu, hainbat industria-sektoretako produktuen komunikazioa eta salmenta errazten dutenak.

Leartikerrek  elikagaien  hartzidurari  buruzko  ikerketa-proiektu  bat  bultzatzen  du
29/07/2025 I+G+B

Leartikerrek elikagaien hartzidurari buruzko ikerketa-proiektu bat bultzatzen du

Hartzidura-prozesuei buruzko ezagutza zientifiko-teknikoa sortzea da helburua, eta nekazaritzako elikagaien sektorera transferitzea, produktu osasungarriak, iraunkorrak eta balio erantsia dutenak sor daitezen bultzatzeko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.