José Ángel Muro Zabaleta
Berrikuntza
Elkarrizketak 20 otsaila, 2025

Ezarri Mosaicos: “Enpresa baten egunerokoa lehiatzea, ikertzea eta bezeroei erantzunak ematea da”

Gipuzkoako enpresaren beirazko diseinuak 100 herrialdetan baino gehiagotan daude, eta nazioarteko transakzioak haren negozio-zifraren % 70 dira

Gipuzkoako enpresa hau Lazkaon dago, eta haren beirazko mosaikoak bost kontinenteetako 100 herrialdetik gorako igerileku, hotel eta fatxadetan daude. Badira 36 urte baino gehiago José Ángel Muro Zabaleta konpainian aritzen dela, eta Ezarri Mosaicoseko kontseiluko presidentea da orain. Pixkanakako eta etengabeko hazkundea eragin dutenen artean dago, enpresa Ikaztegietan sortu zutenetik 1979an. Gaur egun, nazioarteko transakzioak made in Euskadi enpresa horren negozio-zifraren % 70 dira. Gainera, Josean Murok 2024ko Joxe Mari Korta saria jaso du berriki, hautagaitza ADEGIk bultzatuta.

1994an, 30 urte zenituela, enpresa baten gerente hasi zinen, eskuratu berriko Sarrin, hain zuzen ere. Hastapen horietako zer oroitzapen dituzu?

26 lagun ginen: bulegoan lau, haien artean gerentea, ordurako 64 urte zituena. Bihotzeko ebakuntza egina zioten eta nahiko jota zegoen. Horregatik, bere zatia saldu eta enpresatik irtetea erabaki zuen. Beste pertsona bat urte berean hil zen, tamalez, eta sartu ginen gainerako bazkideak, beste bostak, produkzio-lineakoak ziren. Deustuko Unibertsitateko enpresa-ikasketak eginda nituen nik eta, une horretan, enpresaren esportazioa neraman. Beraz, nolabaiteko ezagutza edo gaitasuna neukan, ustez, gerente-lana egiteko. Niri egokitu zitzaidan, eta atsegin eta gogo handiz ekin nion. Horrelaxe jardun genuen, bazkideen laguntzarekin batez ere, oso ondo aritzen baitziren produkzioan.

Nolakoa izan zen Kaliforniarako bidaia hori, konpainian izandako hasiera markatu zuena?

Enpresan sartu nintzenean, 1988an, harrituta gelditu nintzen, nolatan Ikaztegietan galduta zegoen enpresa batek, hain produktu berezia egiten zuenak, bidaiatzera bidali baininduen. Eta munduari bira eman nion. Kaliforniara joan nintzen bezero bat ikustera, eta hortik Australiaraino, Tahitin geldialdia eginda. Australian bi aste egon ginen, bezero on bat egin genuen, gurekin urte ugari egin zituena, eta une horretan bertan pare bat edukiontziko eskaera berretsi zigun. Gero Tailandiatik eta arabiar herrialdeetatik itzuli ginen, eta etxera bueltan. Garai horretan, 88an, 24 urterekin eta sartu berritan, zur eta lur gelditu nintzen bidaiagatik. Hala ere, argi gelditu zitzaidan zer aukera izan zitzakeen enpresak eta nolako gaitasuna izan zezakeen munduko edozein bazterretan saltzeko, nolabait esanda. Eta, pixkanaka, hori lortu dugu ia-ia.

Zergatik dira hain preziatuak Ezarriren mosaikoak, mundu osoan zeharreko hainbeste proiektutan erabiltzeko?

Gure mosaikoa beira birziklatutik abiatuta fabrikatzen da. Beira oso ona da prestazioei dagokienez, eta igerilekuen ontzietan baliatzen da. Kontua da beirak ez duela ura xurgatzen, eta igerilekuak garbitzeko erabili behar diren produktu kimikoetako batek ere ez dio eragiten. Eta, horrez gain, eskaintzen duen estetikak igerilekua nabarmentzen du. Hortaz, prestazio horiek edukita, produktuari kalitate ona ematea dator gero: eskuragarri eduki, bezeroei bizkor helarazi, artatu, arazorik ez eman eta, edozein behar dutela ere, erantzun. Arkitektoek oso gauza pertsonalizatuak garatu nahi izan dituzte, inprimatze digitaleko irudiekin eta bestelako berezitasunekin. Bezeroei erantzuteak, zerbitzua emateak eta gogobetetzeak aurrera egiteko aukera eman digu, eta gure nazioarteko presentzia areagotu ahal izan dugu herrialde askotan.

Zer toki du teknologiak Ezarri bezain tradizionala den enpresa batean?

Lehenik, buruan eduki behar dugu ezin garela inoiz geldirik egon, aurrerapausoak eman behar dira beti. Merkatua oso lehiakorra da, eta gelditzen dena atzean geratzen da, merkatuak abandonatu egiten zaitu. Urratsak egin behar dituzu, produktu berriak garatu, produktuari balio handiagoa ematen dioten aukerak bilatu… bezeroak harritu ahal izateko sarri.

Eta zer garrantzi du berrikuntzak?

Askotan esaten dugu espero ez zituzten produktuekin utzi ditugula bezeroak harrituta, eta gero ikusi dute merkatuak oso ondo onartzen dituela. Azken bezeroak prestazio horiek aintzat hartzen ditu, nahiz eta geure bezeroak, bitartekariak, horrelako eskaintzarik ez espero gugandik. Gakoa produktua garatzea da, asko ikertzea, I+G asko egitea eta bezeroei erantzunak ematea. Halaber, lehiakorrak izan behar dugu eta munduan zehar dauden gainerako lehiakideen aurretik joan. Lehiatu eta lehiatu egin behar duzu. Hori da enpresen egunerokoa.

 

 

Lotutako albisteak

Lancor,  altxatzeko  motor  elektrikoen  fabrikazioan  Europako  liderra

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra

Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Ormazabalek  20  milioi  inbertitu  ditu  Igorreko  lantegian  bere  industria  ahalmena  handitzeko
29/04/2025 Deskarbonizazioa

Ormazabalek 20 milioi inbertitu ditu Igorreko lantegian bere industria ahalmena handitzeko

SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu.

Mercanza:  “Bezeroa  bere  datuen  ustiapenean  espezializatua  bihurtzen  dugu”

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”

Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

EatAmigo,  ostalaritzako  eskaerak  automatizatzeko  AA  erabiltzen  duen  tresna

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna

Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

HIMUGI  proiektuak  mugikortasunean  eta  garraioan  aplikazioak  dituen  hidrogeno-propultsio  sistema  bat  lortu  nahi  du
23/04/2025 I+G+B

HIMUGI proiektuak mugikortasunean eta garraioan aplikazioak dituen hidrogeno-propultsio sistema bat lortu nahi du

Euskal erakundeen arteko partaidetza eta lankidetza handia du, eta SPRIren Hazitek programaren laguntza ekonomikoa jaso du.

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

MEPRO  Medical  Reproductive  Solutions,  gizarte-helburu  teknologia:  ugalkortasun  maskulinoa  berritzen
15/04/2025 Berrikuntza

MEPRO Medical Reproductive Solutions, gizarte-helburu teknologia: ugalkortasun maskulinoa berritzen

Gure helburua osasun-profesionalei eta bikoteei antzutasunaren erronkei aurre egiteko tresna berritzaile, seguru eta eraginkorrak eskaintzea da

Tecoplasek  plastiko  teknikoen  eraldaketan  erreferentzia  gisa  sendotzea  du  helburu

Tecoplasek plastiko teknikoen eraldaketan erreferentzia gisa sendotzea du helburu

Bizkaiko enpresak industria-sektorerako eta uren tratamenduko sektorerako lantzen du material hori, eta akuikultura- edo elikagaigintza-sektoreetan duen posizioa handitzea esploratzen ari da.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.