Euskal enpresaren blog-a Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa
Albisteak 26 urtarrila, 2022 Berrikuntza

Dastatzen Group online haragi-dendetako lehena bihurtu da Estatu mailan

Enpresa gipuzkoarrak haragi-produktuen e-commerce bat sortu zuen 2020an haren Iruki markaren baitan, eta urte horretan bertan 40.000 eskaera baino gehiago erregistratu zituen, sektoreko erreferente bihurtuz. Duela gutxi, Sáenz Horeca Arabako haragi-banatzaile nagusia erosi du.

Harakinen lau belaunaldik gaur egun Dastatzen Group bezala ezagutzen dugunari bide ematen diote, haragiaren sektorean ibilbide luzea duten bi enpresen bat-egitea, Cárnicas Dastatzen haragi-banatzailea eta Iruki, Behi Nagusiaren heltzean eta esportazioan aditua. Elkarrekin Europar Batasuneko hainbat herrialdetan egotea lortu dute, eta estatu mailan haragitarako online denden artean lehen postuan kokatu dira. Izan ere, 2020an 40.337 eskaera pilatu zituzten eta 2021ean salmenta kopurua mantentzea lortu dute urtean ia bi milioi euro fakturatuz kanal horren bidez bakarrik.

“Pandemia hasi zenean, taldea sortzen ari ginen bete-betean. Horrek proban jarri gintuen eta oso une gogorrak bizi izan genituen, baina aukera bat izan zen guretzat”, onartu du Jon Gorostiagak, taldeko presidenteak. Izan ere, 2020an Astigarragako enpresaren bezero nagusiak, ostalaritzak, ateak erabat itxi zituen, bere negozio-estrategia berriz zuzentzeko beharra eraginez. “Testuinguru horretan, argi ikusi genuen azken kontsumitzailearengana, etxeetara, iritsi behar genuela, eta Iruki gure marka espezializatuaren bidez egitea erabaki genuen. Negozio-ildo berri bat sortu genuen, horrek dakarren guztiarekin: marketina, bezeroarentzako arreta, logistika, espedizioak, mozketa berriak, etab. Ez zen bide erraza izan, erabiltzaile digitala oso bezero zorrotza baita, eta berehalakotasuna eta zehaztasuna bilatzen ditu beti, baina milaka eta milaka etxetara iristeko gai izan ginen, eta, horrela, Espainia osoko haragiaren online denden artean lehenak bihurtu ginen”, azaldu du Gorostiagak.

Negozio-lerro berri hori Astigarragako enpresaren fakturazio osoaren % 10 da dagoeneko, eta horri denda fisikoaren eta B2B bezeroen salmentak gehitu behar zaizkio: handizkariak, banatzaileak, harategiak, ostalaritza, etab. Publiko horiei guztiei arraza eta kalitate desberdinetako produktuak eta mozketa ugari eskaintzen dizkiete, tartean amerikarrak eta argentinarrak, eta e-commerce bidez 72 ordu baino gutxiagoan iristen dira kontsumitzailearen etxera. Gainera, behiak, txahala eta arkumea ere banatzen dituzte, baita Dry Aged izeneko haragiak ere (heltze-aldi luzeekin), ez bakarrik tokian-tokian, baita Europan ere; horrela, Italia, Frantzia, Inglaterra edo Portugalera iristen dira. “Haragiaren kalitatea hasieratik amaierara kontrolatzen dugu balio-kate osoan. Hautaketa bikoitzaren teknikarekin lan egiten dugu, hau da, jatorrian haragirik onena aukeratzen dugu eta bigarren aukeraketa bat egiten dugu gure instalazioetan. Horrela, gure bezeroei kalitaterik onena eskaintzea lortzen dugu”, dio Gorostiagak. Horren ildora, 2019an munduko haragi onenaren brontzezko domina lortu zuten World Steak Challengen, eta Basque Culinary Centerreko kolaboratzaile eta hornitzaile ofizialak izan dira.

Inbertsioa eta berrikuntza hazkundearen gako gisa

Duela gutxi, Gipuzkoako taldeak Arabako haragi-banatzaile nagusia, Sáenz Horeca, erosi du, eta, horrela, plantilla % 50 handitu du. “Sáenz Horecaren instalazio berritzaileek aukera ematen digute gure eraldaketa-bolumena handitzeko eta HORECA sektorean (Hotelak, jatetxeak eta cateringa) intentsitate handiagoz sartzeko”, gaineratu du Dastatzen Group-eko presidenteak. Arabako enpresak ibilbide luzea du sektore horretan, hotel-talde handietan (Melia, Silken, NH, etab.) eta lurralde nazionaleko hainbat kolektibotan (Auzolagun, Senal, Serunion, Aramark, etab.) banatzen esperientzia handia baitu.

Era berean, 2020an, CEPYMEk (Enpresa Txiki eta Ertainen Espainiako Konfederazioak) nazio mailan hazkunderik handiena izan duen ETEetako bat bezala nabarmendu zuen Dastatzen Group, eta 2021ean Diariovasco.com sarietan industria-enpresen kategoriako estrategia digital onenaren saria lortu zuen. Iaz ere, SPRI Taldeak eskainitako Hazinnova programan parte hartu zuen, eta, horren bidez, ikerketa bat egin zuen bere produktuak merkatu berrietara egokitzeko. “2020 eta 2021 artean retail sektorean merkaturatzeko eta gure produktuak kontsumo handiko merkatuan banatzeko lan egiten dugu. Azterketa horri esker, baliozko proposamen berri bat garatu ahal izan genuen Iruki markarekin, Prosumer Lab aholkularitza-enpresaren lankidetzari esker. Guretzat erronka handia zen arreta Retail sektorean (B2C) jartzea; izan ere, 2020ra arte Dastatzen Group esklusiboki B2B motako merkatuetara zuzentzen zen”, azaldu du Gorostiagak.

Gaur egun, bezeroen beharretara egokitzen diren formatu eta packaging berriak garatzen jarraitzen dute proiektu honetan, eta Dastatzen Groupek argi dauka: “Zaila da etorkizuna aurreikustea, baina argi dago kontsumoa gero eta azkarrago aldatzen ari dela eta etengabe egokitu eta berrasmatzea dagokigula. Zientziak zeresan handia du elikaduraren etorkizunean, eta, zalantzarik gabe, inbertsioan eta berrikuntzan dago gakoa”, taldeko presidentearen esanetan.

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako programak eta laguntzak ditu. Hemen kontsulta daitezke.

Cikautxo_Indeus Elkarrizketak
Albisteak 20 maiatza, 2022 Berrikuntza
“Euskara kudeatzera ohituta egotea lagungarria izan da hizkuntza politika landu eta gainerako hizkuntzak txertatzerakoan” Javier Principe, CIKAUTXO
Irakurri gehiago
Indeusberri_maiatzeko bannerra
Albisteak 19 maiatza, 2022 Berrikuntza
IndeusBerri: industria eta euskara uztartzen dituen informazioaren topagunea
Irakurri gehiago
Albisteak 17 maiatza, 2022 Berrikuntza
IAM taldeak mekanizazio-zentro bat gehitu du bere eskaintzara, elektrohigadura eta ur-zorrotada bidezko zerbitzuak emateko
Irakurri gehiago
Albisteak 16 maiatza, 2022 Berrikuntza
Draxton Atxondo Europako liderra da automobilgintzarako balazta-urkilen fabrikazio merkatuan
Irakurri gehiago
Rikardo Bueno_BRTA_IndeusElkarrizketak
Albisteak 12 maiatza, 2022 Berrikuntza
“Lan-bizitza euskaraz egiteko aukera ematen badugu, horrek enpresa erakargarriagoa egingo du” Rikardo Bueno, BRTA
Irakurri gehiago

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak