Asier Elorriaga, Ainhoa Gomez eta Iñigo Lavin, Ismarken sortzaileak
Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 1 Marzo, 2021

Ismark: “Digitalizazioa funtsezkoa da industriaren biziraupenerako”

La firma vasca se define como una agencia de ventas y marketing orientada de forma exclusiva a la industria
-

Digitalizazioa edozein enpresaren eraldaketa digitala egin baino lehen eman behar den urrats gisa ulertu daiteke. Digitalizazioak gure negozioetan “oinarrizko” tresna teknologikoak izatearen garrantzia azpimarratzen du, hala nola azpiegitura informatikoa, web orria, sare sozialetako presentzia, ‘Online’ denda, CRM edo ERP bezalako informazio-kudeatzaileak, eta abar.

Digitalizazioaren garrantzia argi geratu da Coronavirusaren pandemiaren testuinguruan; izan ere, enpresa askok langileen telelana sustatu behar izan dute, bideokonferentzia-zerbitzuen bidez bezeroekin harremanetan jarri behar izan dute eta produktuen online salmentak bultzatu dituzte.

Ismark euskal enpresa ‘smarketing’ agentzia gisa definitzen da, hau da, salmenta eta marketin agentzia, industriara soilik bideratuta, Ainhoa Gomezek sortzaileetako bat, azaldu duenez: “Produktu jakin bat erosten duten bezeroetan, azoketan, edo nazioartekotzean espezializatuta gaude. Teknologiaren bidez horrelako enpresak bilatzen ditugu gure bezeroentzako. Izan ere, Ismark martxan jarri dugun hiru bazkideok industrian espezializatuta gaude”.

Horrelako zerbitzuak emateko erabiltzen dituzten tresnek konplexutasun-maila desberdinak dituzte, bezeroaren beharren arabera. “5.0 webgunearen kasuan, edukia aldatu egiten da web-orria ikusten ari den erabiltzailearen arabera. Erabiltzailea identifikatzeko tresnak ditugu, baita enpresaren bat zure webgunean sartzen ari den ikusteko tresnak ere”, gaineratu du Gomezek. “Erabiltzen dugun beste tresna bat Marketing Automation da; horri esker, erosketa-prozesuan erabiltzailea zein puntutan dagoen jakin daiteke, eta, zein fasetan dagoen kontuan hartuta, Marketing Automationek erabakitzen du zer egin behar den erosketa hori gauzatu dadin”.

‘Smarketin ‘soluzio horiekin batera, Ismarken bazkide sortzaileetako batek, Asier Elorriagak,’ Web scraping ‘eta’ big data ‘tresnak uztartzearen garrantzia azpimarratu du: “Legez kanpoko ezer egin gabe, soilik webgunean sakabanatutako datu publikoak hartuz, merkatu jakin batek saldu edo fabrikatzen duzun produktuarekiko interesa izan dezakeen iker dezakegu. Merkataritza-ganberetako edo aduanetako informazioa aztertzen dugu, produktu mota hori inportatzen ari diren enpresei eta horien kopuruari buruzko datuak ematen baitituzte. Oso informazio garrantzitsua da nazioarteko merkatu berriak bilatzeko orduan. Ez da beti bideragarria den zerbait, eta lan handia egin behar da datuak bildu eta tratatzeko”.

Marketin digitalarekiko eta ‘smarketinarekiko’ interesak gora egin du pandemiaren ondorioz, Elorriagak gogorarazi duenez: “Postcovid eta precovid testuinguru bat dagoela esan dezakegu. Precovidean, enpresa askok marketin-ekintza horiek behar ez ziren zerbait bezala eta erabiliko ez zituzten zerbait bezala ikusten zituzten. Hori ez zen guztiz egia; izan ere, industrian salmenta teknikoagoa da, ontze-prozesuak luzeagoak dira, eta prozesu bat zenbat eta luzeagoa izan, orduan eta eragile gehiagok esku hartzen dute eta zailagoa da salmenta amaitzea. Testuinguru horretan, marketin digitalak tresna gehiago eskaintzen ditu prozesu hori amaitzeko. Beste gauza bat da salmenta ‘ecommerce’ batean zuzenean ez ixtea. COVID-19aren ondoren, enpresak konturatu dira zerbait egin behar dutela; izan ere, lehen salmenta-, prospekzio- edo arreta-lanak egiten zituzten pertsonek, orain beren etxeetan daude, salmentarik itxi gabe, azoketara joan gabe, ekitaldietan presentziarik izan gabe, fabrikazio-plantak bisitatu ezinik…Horrela konturatzen dira ez dutela tresnarik digitalean lan egiteko, webgune zahar bat dutelako edo sare sozialak gaizki erabiltzen dituztelako”.

Bere ustez, pandemiak “saltzaileak eta erosleak salmentak egiteko moduak aldatzera eta kanal digitalak erabiltzera behartu ditu. Orain erabiltzen ohitzen ari dira eta lehen bisitak bideokonferentziaz egiten dira, denbora eta diru asko aurrezten delako. Pandemia egoera hau bukatutakoan, enpresa gehienek argi dute bi munduak batera egon behar direla: tradizionala eta digitala”.

Bestalde, Iñigo Lavin Ismarkeko kideak aurreratu duenez, “COVIDak industria barruko eraldaketa digitala bizkortu du, pandemia iritsi arte ez baitzen lehentasunezkoa. Une honetan kontsulta asko izaten ari gara. Enpresetako arduradunek marketin digitala merkataritza-sailean lagungarria dela ulertzen dute orain. Oraintxe bertan, nahiz eta hasiberria izan, CEOek marketin digitaleko agentziak bilatzen dituzte, salmenta-modu tradizionalak nahikoak ez direlako. Digitalizazioa funtsezkoa da industriaren biziraupenerako”.

Edozein enpresak, baita bezeroei soluzio teknologikoak eskaintzen dituztenak ere, aurre egin beharreko erronketako bat bere produktuak eta zerbitzuak eboluzionatzen jarraitzen duten teknologia berrietara egokitzea da. Ildo horretan, Ismarken barne-behartzat markatu dute zeharkako ezagutzak gehitzea, hala nola “lidergoa, arazo-konponketa, Design Thinking, ‘big data’ eta horrek marketinean eta salmentetan dituen aplikazioak, baita metodologia arinak ere”. “Zeharkako gaitasun horiez ez arduratzeak enpresa ez haztea edo bere aukerak ahalik eta gehien ez estutzea eragiten du”, ondorioztatu du Asier Elorriagak.

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresak digitalizatzea da, big data, machine learning, adimen artifiziala eta marketing digitala bezalako tresnak, zerbitzuekin, laguntzekin eta hemen zehazten diren aktiboekin sustatuz.

Lotutako albisteak

AT  Mecasol-ek  digitalizazioaren  eta  jasangarritasunaren  aldeko  apustua  sendotzen  du  bere  hazkunde  industrialean

AT Mecasol-ek digitalizazioaren eta jasangarritasunaren aldeko apustua sendotzen du bere hazkunde industrialean

Bizkaiko enpresak bere gaitasun produktiboak hobetu ditu eta soluzio pertsonalizatuak eskaintzen dizkie mekanizazio eta soldadura arazo konplexuei.

Nuuk  Mobility-k  Espainiako  bi  gurpileko  flotarik  handienak  kudeatzen  ditu

Nuuk Mobility-k Espainiako bi gurpileko flotarik handienak kudeatzen ditu

Bizkaiko enpresak 14.000 ibilgailu baino gehiago administratzen ditu Espainian eta Portugalen. Bere bezeroen artean Correos, Burger King edo Popeyes daude.

Erakarrek  LED  panel  jasangarri  eta  adimendunak  fabrikatzen  ditu

Erakarrek LED panel jasangarri eta adimendunak fabrikatzen ditu

Gipuzkoako enpresak tinta elektronikoaren teknologia sartu berri du bere eskaintzan, energia kontsumo baxuarekin eta ikuspen handiarekin.

RKL  Integral-ek  larrialdietarako  planak  prozesu  digital  adimendunetan  bihurtzen  ditu

RKL Integral-ek larrialdietarako planak prozesu digital adimendunetan bihurtzen ditu

Enpresa bizkaitarrak VES izeneko software bat garatu du, segurtasun integraleko planak digitalizatzen eta automatizatzen dituena.

Altersys,  bidesarietako  matrikula  bidezko  kobrantza  adimendunean  espezializatutako  enpresa

Altersys, bidesarietako matrikula bidezko kobrantza adimendunean espezializatutako enpresa

Enpresa bizkaitarrak ia hamar urte eman ditu softwarea garatzen, eta bere lehen hardwarea patentatzeko prozesuan dago, trafikoa aztertzeko kamera propioa.

Labelan,  labeak  eta  galdarak  konpontzen  espezializatutako  Zegamako  ETEa

Labelan, labeak eta galdarak konpontzen espezializatutako Zegamako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du eta digitalizazioaren aldeko apustua egiten du, 3D piezak diseinatzearen bidez.

Ariadna  Grid,  eraldaketako  40.000  zentro  elektriko  baino  gehiago  kudeatzen  dituen  ETEa

Ariadna Grid, eraldaketako 40.000 zentro elektriko baino gehiago kudeatzen dituen ETEa

Zornotzako enpresak tentsio baxuko sare elektrikoa monitorizatzen duen plataforma bat eskaintzen du, sarean arazoak edo galerak ekidite aldera

Laura  Francos  (SMARTPM):  “Prozesuak  digitalizatu  eta  automatizatzea  edozein  enpresaren  esku  dago”

Laura Francos (SMARTPM): “Prozesuak digitalizatu eta automatizatzea edozein enpresaren esku dago”

SMARTPM enpresak MIC plataforma garatu du ETE industrialen digitalizazio progresiboa errazteko, hainbat teknologia garapen-mailatara egokituz.

Zucchetti  Spainek  enpresen  kudeaketa-prozesuen  digitalitzazioan  laguntzen  du

Zucchetti Spainek enpresen kudeaketa-prozesuen digitalitzazioan laguntzen du

Enpresa bizkaitarrak enpresa-kudeaketarako software soluzioak garatzen ditu. 4.000 bezero baino gehiago ditu industriaren, zerbitzuen eta aholkularitzen sektoreetan, eta horietatik 1.200 Euskadin daude. Gaur egun, Latinoamerikan barneratzea aztertzen ari da.

Lantekek,  software  industrialean  munduko  liderrak,  36.000  bezero  baino  gehiago  ditu  dagoeneko

Lantekek, software industrialean munduko liderrak, 36.000 bezero baino gehiago ditu dagoeneko

Arabako Parkean kokatuta dagoen enpresak 400 langile baino gehiago ditu, eta SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programako laguntza bat jaso du

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.