Elkarrizketak 23 apirila, 2018

Batz eta Ikerlan-ek azeleragailu elektroniko adimendun bat bultzatu dute elkarrekin  

Konpainia bizkaitarrak eta teknologi zentroak garatu duten produktuari esker, kooperatibak bere sektorean duen lidergoa sendotu du eta bidea prestatu du mekanikatik elektronikaranzko trantsizioa egiteko
-

Konpainia bizkaitarrak eta teknologi zentroak garatu duten produktuari esker, kooperatibak bere sektorean duen lidergoa sendotu du eta bidea prestatu du mekanikatik elektronikaranzko trantsizioa egiteko.

 

Elkartu, lehiatzeko eta hazten jarraitzeko. Horixe egin dute Bizkaiko Batz kooperatibak (Mondragon Taldeko konpainia, 1.750 langile dituena Euskadi, Txina, Mexiko, Brasil eta Txekiako bere lantegietan, eta 260 milioi euro fakturatzen dituena) eta Ikerlan IK4 teknologi zentroak (zentro liderra enpresetarako teknologia transferentzian eta balio-ekarpenean), azeleragailu elektroniko bat garatu baitute elkarrekin Automozioaren sektore dinamikorako, funtsezkoa euskal kooperatibaren negozio-ereduan.

Jakinik elektronikak iraultza geldiezin bat eragingo duela etorkizuneko autoetan, bi enpresek elkartzea erabaki dute une horri aurrea hartzeko, eta apustu sendoa egin dute mekanika tradizionala abangoardia elektronikora hurbiltzeko, abangoardia horrek epe laburrean eremu guztiak bereganatuko baititu. Jatsu Insagurbek (Batz kooperatibako Berrikuntza zuzendaria) eta Nerea Uriartek (Ikerlan zentrokoa) Made in Basque Country irratsaioan eman zituzten lankidetza estrategiko horren xehetasunak.

 

Mekanikatik elektronikaranzko trantsizioak geldiezina eta saihestezina dirudi, bereziki automozio sektorean. Zergatik?

Ibilgailuak gero eta digitalizatuago eta automatizatuago daude, eta horrek berekin dakar elementu mekanikoen ordez elektronikoak jartzea. Garai batean azelerazio pedalek logika mekaniko oso sinple bati erantzuten bazioten ere, gaur egun, motorren kudeaketa-sistema guztiz elektronikoa denean, sistema hauen osagai guztiek ere elektronikoak izan behar dute.

 

Zein testuingurutan gauzatu da zuen arteko aliantza?

Esan genezake automozio industriaren IV. iraultza deitzen den horren barruan kokatzen dela. Berrikuntza eta digitalizazio integraleko prozesu bat da, autoen fabrikazioa eta diseinua barne hartzen dituena eta bi erakundeoi hazten jarraitzeko aukera emango diguna.

 

Nola?

Batz enpresak pedal azeleragailu baten diseinu propioa izango du, eta horri esker, posible izango du merkatuan bere burua kokatzea auto-fabrikatzaileei pedal sistema osoa –alde mekanikoa nola elektronikoa– eskaintzeko gai den munduko bigarren hornitzaile bezala. Eta K4-IKERLAN zentroari aukera emango dio sentsorika, araudi eta entsegu arloetan duen gaitasuna handitzeko, eta dituen goi-mailako segurtasuneko ezagutzak sektore horretan aplikatzeko.

 

Zein da horrelako azeleragailuen balio erantsia?

Gailuan inplementatutako sentsoreak gai dira gidariaren azelerazio beharrei buruzko informazio zehatza transmititzeko ibilgailuaren kontrol sistemetara. Garai batean pedalak mekanikoak eta metalezkoak ziren; gero, segurtasunari eman zitzaion garrantzia; ondoren, plastikoa etorri zen, eta orduan arintasuna zen garrantzitsuena. Gaur egun, berriz, adimentsuak izan behar dute, autoko sistema guztiekin konektatutako pedalak, alegia.

 

Jauzi honekin fabrikatzaile zinetenak hornitzaile bihurtuko zarete…

Hala da, eta bide horretatik jo nahi dugu: mekatronika sektorean garapen propioak egiteko apustuari eutsi konponbide konplexuak garatuz. Pedalen sektoreko liderrak izaki, aukera paregabea dugu merkatuari erakusteko Ikerlan bezalako bazkideekin posible dela elementu konplexu bat garatzea, sektoreko bezero garrantzitsuenek eskatzen duten mailakoa.

 

Zein fasetan dago proiektua une honetan?

 Dagoeneko garatuak ditugu hainbat prototipo kontzeptualizazio-erronka bikoitza betetzen dutenak: batetik, sektoreko araudiak bete behar dira, ingurumen eta segurtasun baldintza oso zorrotzak (zentzu horretan, tenperatura, iraunkortasuna, eta bateragarritasun elektromagnetikoa eta elektrikoa neurtzeko entseguekin homologatzen dira prototipoak). Bestetik, pedal sendoa izan behar da, fabrikazio prozesuaren aldakortasunak eta pedalaren beraren zahartze prozesua jasango duena.

Lotutako albisteak

Aitzgorri:  «Ezin  da  dibertsifikatu  berritu  gabe,  eta  geure  kasuan  hori  gertatzen  zen  robotikarekin»
30/06/2025 I+G+B

Aitzgorri: «Ezin da dibertsifikatu berritu gabe, eta geure kasuan hori gertatzen zen robotikarekin»

Gipuzkoako enpresa 35 urteko esperientzia du galdaragintza astunaren sektoreko erreferente moduan, eta ekarpenak egiten dizkie I+G prozesuei eta teknologia aurreratuari

Cimico:  “Gure  teknologiek  funtsezko  abantaila  teknikoak  eskaintzen  dituzte  hondakin-uren  tratamendu  biologikorako”
26/06/2025 I+G+B

Cimico: “Gure teknologiek funtsezko abantaila teknikoak eskaintzen dituzte hondakin-uren tratamendu biologikorako”

Gipuzkoako enpresak irtenbide berritzaileak sortzen ditu bere sektorean, Estatuko zein nazioarteko proiektuekin. Gainera, AnIFAS proiektuan lan egiten du, Hazitek programaren laguntzarekin eta oxigenorik gabeko tratamendurako teknologia bat garatzen zentratuta.

Gorlan  taldea,  I+G  arloan  jarduten  duen  balio  erantsi  handiko  produktu  elektrikoen  enpresa
23/06/2025 I+G+B

Gorlan taldea, I+G arloan jarduten duen balio erantsi handiko produktu elektrikoen enpresa

Zornotzako enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du, eta produktu berriak garatzen bakarrik diharduten 90 pertsona ditu.

Ikusmen,  25  urte  baino  gehiagoko  esperientzia  ikusmen  artifizialeko  soluzioak  garatzen
10/06/2025 I+G+B

Ikusmen, 25 urte baino gehiagoko esperientzia ikusmen artifizialeko soluzioak garatzen

Konpainia bizkaitarrak ekoizten dituen ekipoak akatsen ikuskapena eta objektuen azterketa bezalako prozesuak automatizatzeko ahalmena dute. Azken urteetan, elikagaien sektorean duen presentzia handitu du enpresak.

UNLOCK  proiektuak  oilasko  lumak  nekazaritza  produktu  jasangarri  bihurtzen  ditu
06/06/2025 I+G+B

UNLOCK proiektuak oilasko lumak nekazaritza produktu jasangarri bihurtzen ditu

Lau urteko ikerketaren ondoren, Cidetec Surface Engineering buru duen proiektu europarrak oilasko-lumak nekazaritzarako lehengai jasangarri bihur daitezkeela frogatu du.

ATE  Informatikak  adimen  artifizialaren  bidezko  digitalizazioa  bultzatzen  du  euskal  ETE-etan
29/05/2025 I+G+B

ATE Informatikak adimen artifizialaren bidezko digitalizazioa bultzatzen du euskal ETE-etan

Gipuzkoako konpainia erreferentziazko bazkide teknologiko gisa finkatu da gero eta ingurune digitalagoan eboluzionatzearen alde egiten duten enpresentzat.

KA-IA,  ibilgailu  elektriko  eraginkorragoak  eta  malguagoak  fabrikatzeko  adimen  artifiziala
29/05/2025 I+G+B

KA-IA, ibilgailu elektriko eraginkorragoak eta malguagoak fabrikatzeko adimen artifiziala

Hazitek proiektu estrategiko hau 2021etik 2023ra bitartean garatu zen, eta Gestamp izan zuen buru. Lau jarduera-eremutan lortu zituen helburuak: produktuaren diseinuan, prozesuaren diseinuan eta balorazioan, ekoizpenaren kudeaketan eta kalitate-kontrolean.

FIDEGAS,  40  urte  baino  gehiago  gasak  detektatzeko  sistemak  diseinatzen  eta  fabrikatzen
26/05/2025 I+G+B

FIDEGAS, 40 urte baino gehiago gasak detektatzeko sistemak diseinatzen eta fabrikatzen

Donostiako enpresa hidrogenoaren bidez jasangarritasunaren alde egiten duten bi proiekturen parte da: HIMUGI eta H2Sarea. Proiektu horiek SPRIren Hazitek dirulaguntza jaso dute.

Hemolinek  test  anitzeko  sistema  portatila  garatu  du  hemostasiaren  diagnostiko  azkar  eta  zehatza  lortzeko
19/05/2025 I+G+B

Hemolinek test anitzeko sistema portatila garatu du hemostasiaren diagnostiko azkar eta zehatza lortzeko

iLine Microsystemsek zuzendutako proiektua osasun-sektorerako dispositibo bat garatzen ari da, antikoagulatutako pazienteak tratatzeko. SPRI Taldearen Hazitek Laguntza Programaren babesa izan du.

EGOKIA  proiektuak  elkarlaneko  ikaskuntza  automatikoko  plataforma  aitzindari  ziberseguru  bat  lortu  du
16/05/2025 I+G+B

EGOKIA proiektuak elkarlaneko ikaskuntza automatikoko plataforma aitzindari ziberseguru bat lortu du

Hazitek proiektu hau hamar bat euskal enpresa eta ikerketa zentrok garatu zuten, Mondragon Assembly buru zela.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.