Filtros X
Tipos de Posts
Agenda

Joan blog-era Euskal enpresaren blog-a

Zure enpresarentzat garrantzitsua den eguneroko informazioa

Elkarrizketak 5 abendua, 2019 Berrikuntza Digitalizazioa Fast Track Innobideak programa Industria adimenduna Ris3 Euskadi Smart Industry Programa

“ITP Aerorentzat, Fabrikazio Aditiboa ez da etorkizuna, oraina baizik”

Zamudion finkatutako enpresa aeronautikoak 3D inprimaketan egindako lehenengo piezak ekoiztu ditu Airbusen bi modelotarako, 4.0 Industriaren aldeko konpromisoa berretsiz

Zamudion finkatutako enpresa aeronautikoak 3D inprimaketan egindako lehenengo piezak ekoiztu ditu Airbusen bi modelotarako, 4.0 Industriaren aldeko konpromisoa berretsiz

ITP Aero ezagutza eta talentu teorikoa errealitate industriala bihurtu izanaren eredu bizia da. Zehazkiago esanda, bertatik bertara frogatu du Fabrikazio Aditiboko prozesu baten bidez (3D inprimaketa) hegazkin baten motorreko osagaien pisua % 40 ere murriz daitekeela. Horixe da Bizkaiko Zientzia eta Teknologia Parkean finkatutako euskal konpainia honek lortu berri duena, 4.0 Industriaren adar horretaz baliatu baita Airbusen ‘A350’ eta ‘A400M’ modeloetan inplementatzeko. ITP Aero da motor eta osagai aeronautikoen Espainiako enpresa nagusia eta mundu osoko bederatzigarrena.

 

30 urtetik gorako hazkunde iraunkorra eta I+Garen aldeko apustu etengabea tarteko (360 milioi baino gehiago inbertitu ditu azken bost urteotan), egun 3.800 langile baino gehiago ditu bost herrialdetan banatuta eta 880 milioi euro fakturatzen ditu, euskal konpainia honetako Hegazkintza Komertzialeko zuzendari exekutibo Mikel Lanterok ziurtatu duenez.

 

Zergatik da garrantzitsua lortu berri duzuena?

Guretzat oso garrantzitsua da, izan ere, beste aurrerapausoa bat da teknologia propioa garatzeko prozesuan eta hau guztiz funtsezkoa da gu mugitzen garen merkatuan. Eskakizun maila handiko merkatua da, etengabeko hazkuntzan dagoena, eta gure osagaiak eta kostuak hobetzen lagundu ahal digun teknologia propioa garatzea oinarri-oinarrizkoa da. Eta hortxe sartzen da jokoan egun 4.0 Industria izenaz ezagutu eta ITPn digitalizazioa deritzogun hori, eta horren barruan, Fabrikazio Aditiboa esku artean darabiltzagun giltzarrizko hiru oinarrietako bat da.

 

Zein ildotan garatzen ari da 3D inprimaketaren alde egin duzuen apustua?

Lehenik eta behin, argi utzi nahi dut ITPrentzat Fabrikazio Aditiboa ez dela etorkizuna, oraina baizik, gaur egungo jarduna. Hortik abiatuta esan behar dizut ez garela mugatzen osagaiak fabrikatzera, baizik eta diseinuari buruzko irizpide propioetan oinarritzen garela horretarako, guretzat oso garrantzitsua baita. Zergatik? Produktua ziurtatu eta hegazkintza komertzialean abian jartzeko aukera errazten digulako. Ildo horretan, beste aurrerapauso bat ematen ari gara Zamudion dugun lantegian, Bizkaiko Teknologia Parkean: fabrikazio aurreratuko ildo berria abian jartzea. Horri esker, hasierako prototipoetatik serieko fabrikaziora igaro ahal izango gara. Enpresak 14 milioi euroko inbertsioa egin du inflexio-puntu horretara iristeko.

 

4.0 Industriako zein beste adarretan lan egiten ari zarete?

Bigarren jarduera-ildoa simulazio aurreratua izango litzateke, hau da, simulazio-prozesuak gero eta zehatzagoak eta gaitasun handiagokoak izaten saiatzea, motorraren makinan egin beharreko geroko egiazko proben kostuak murrizteko eta gure produktuak eta piezak abian jartzean denbora eta dirua aurrezteko.

 

Zuen agertokiak ba al du hirugarren hanka digitala epe labur-ertainean?

Badago bai, eta nik esango nuke behin eta berriz aipatzen den datuen tratamenduaren ildo handi samarra dela, gure lantegietan etengabe lantzen ari garen Big Data delakoa. Finean, datu-kopuru handi baten bitartez, gure produktuen kalitatea hobetzeko, zuzenketa-neurriak ezartzeko edo mantentze-lanetarako politikak planifikatzeko informazio baliagarria lortzea da xedea. Betiere lehiakortasuna eta kostuak hobetzeko helburuari begira.

 

Une honetan, 180.000 pertsona baino gehiago bidaiatzen ari dira ITP Aerok fabrikatutako osagaiak dituzten hegazkinetan…

Hala da, pieza horiek guztiak Zamudion eta ITPren gainerako lantegietan fabrikatzen dira. Pieza horiek erosten dizkigute gure bezero nagusiek, motoreroek, halaxe esaten baitiegu munduko motor-fabrikatzailerik garrantzitsuenei: Rolls Royce, General Electric… Motorrak fabrikatzen dituen munduko bederatzigarren konpainia garen aldetik, mailarik nazioartekoenean jokatzen dugu.

 

3D faktorea giltzarrizkoa da industria aeronautikoarentzat iraunkortasunaren zein kostuen ikuspegitik… Zenbat eta pisu txikiagoa, orduan eta erregaien kontsumo txikiagoa, eta itxura denez, horixe izango da etorkizuneko hegazkinen joera datozen urteotan…

Egia da, horixe da gure industriaren driver nagusietako bat: pisua murriztea, osagaiek gero eta pisu txikiagoa izatea, horrek kontsumoa gutxituko baitu, baita isurpenak ere. Horren harira, azken aldi honetan, iraunkortasunaren aldeko apustuari eutsi diogu, eta ahalegin horretan, pisua, kontsumoa eta zarata dira duela zenbait urtez geroztik nabarmen murriztu nahian gabiltzan hiru faktore nagusiak. Ildo horretan jarraituko dugu.

 

Ikuspuntu teknologikotik, zein izango da ITP Aeroren ondorengo urratsa?

Lehen aipatu dugun Fabrikazio Aditiboaren inguruko prozesuaz gain, Zamudion ere kokatuta dagoen Teknologia Aeronautikoko Zentroan amaitu berri dugu hurrengo belaunaldiko turbinaren saiakuntza. Presio ertaineko turbina hau bat dator Rolls Royce datozen hamar edo hamabost urteetara begira garatzen ari den ultrafan motorraren kontzeptuarekin eta motorraren kontzeptu berri honek hegazkinen iraunkortasuna hobetzea du helburu.

 

Hegazkinak % 100 elektrikoak diren motorrek bultzatuko dituzte egunen batean?

Bai, zalantzarik gabe. Eta ikusi egingo dugu. Sektorea horretan lan egiten ari da, baita gu ere, noski. Propultsio elektrikoa edo propultsio hibridoa duten motorren ekoizpen-ildoa errealitatea izan liteke 2050. urtearen inguruan… Eta iraultza teknologikoa eta talentuaren garapena nagusi diren prozesu honen erdian, pertsonen balioa aldarrikatu nahi dut, enpresa hau osatzen duten mundu osoko pertsona guzti-guztiena, horien zeregina kritikoa baita. Pertsonak dira konpainian dugun aktiborik handiena, izan ere, pertsonei esker lortu dugu enpresa-jardunean 30 urte egitea, eta beste horrenbeste egitea espero dugu pertsonen eskutik.

 

Lotutako albisteak

15 apirila, 2024 Berrikuntza
Gymchess: “Entrenamendu kognitiboa da gure garuna zaintzeko modu eraginkorrena”
Irakurri gehiago
Ion Etxeberria_Ikerlan_IndeusElkarrizketak 25 Marzo, 2024 Berrikuntza
“Euskararen aldeko apostua ez da bakarrik emozionala, praktikoa ere bada, enpresari balioa ematen diona” Ion Etxeberria, IKERLAN
Irakurri gehiago
19 Marzo, 2024 Berrikuntza
Sirope: “Brandingaren garrantzia bereganatu ez duten enpresak desabantaila-posizio batetik abiatzen dira”
Irakurri gehiago
11 Marzo, 2024 Berrikuntza
Altzairu herdoilgarria da Didheyaren etxebizitzetarako eta garraio publikorako osagarrien balio bereizgarria
Irakurri gehiago
4 Marzo, 2024 Berrikuntza
Kupsak hogei bat herrialdetara saltzen ditu modu erregularrean bere berniz eta pintura industrialak
Irakurri gehiago
Joan blog-era

Laguntza berriei buruzko azken orduko albisteak

ETEentzako, merkatuak dibertsifikatzeko, atzerriko bekak, nazioarteko lizitazioak, itzuli beharrik gabeko dirulaguntzak esportazioak sendotzeko, ezarpenak egiteko laguntzak edo nazioartekotzeko prestakuntza espezifikoa.

Interesgarria, ezta?
// Kanal espezializatuak

Jarrai iezaguzu. Kanal espezializatuak
eta eguneroko berriak