Agiña Piperrak 20 urte baino gehiago piparrak landatzen “gure aitona-amonek egiten zuten bezala”
Iñaki eta Ibon bazkideek, 2002ko maiatzean, Ibarrako piparren beratze- eta artisuau-enpresa propioa eratu zuten Agiña Piperrak izenpean. Usurbilgo enpresa sortu zen “gure aitona-amonek egiten zuten bezala piparra modu tradizionalean lantzeko konbentzimenduarekin”, Iñaki Labaien enpresako bazkidearen esanetan.
Bere lan guztia eskuz egiten du, bai landa-eremuan, bai ekoizpen-aretoan, eta bi laborantza mota burutzen ditu: tradizionala, bere ekoizpenaren %75 dena; eta ekologikoa, gaur egun %25 dena, baina pixkanaka handitzen ari dena. Bigarren laborantza-modu hori desberdina da: “lurrak bi urtez egon behar dira simaurtu gabe, eta ez dute ongarrien arrastorik izan behar. Bestalde, Eusko Jaurlaritzak ziurtatutako pipermin ekologikoaren hazia baino ezin da landatu”, azaldu du Agiña Piperrakeko bazkideak. Horrek Eusko Label zigilu aitorpena lortzea dakar.
Agiña Piperrak merkatu nazionalean zein nazioartekoan mugitzen da. Estatu mailan, ekoizpenaren laurdena saltoki handietako hainbat kateren bidez merkaturatzen du, eta produktuen %60 tokiko eta eskualdeko banatzaileen bidez. Nazioarteko merkatuan, Europako hainbat herrialdetan dago, hala nola Frantzian, Norvegian edo Danimarkan. Gainera, batez ere Estatu Batuetan, Kanadan eta Japonian merkaturatzen ditu bere produktu ekologikoak, “merkatu zailak baitira haien osasun-arauengatik, batez ere Bio produktuak behar dituztelako”, azaldu du Iñaki Labaienek. Gaur egun, kanpo-merkatua enpresaren banaketaren %15 da. “Hazten doa, poliki, baina hazten doa, gure produktua oso baloratua baita atzerrian”.
Bezeroek gehien eskatzen dituzten ekoizpen ekologikoko produktuak 314 piperra dituzten poteak dira. Modu tradizionalean ereindako produktuen artean, eskari handiena duten produktuak galoiak dira, 1.600 gramoko poteak, batez ere ostalaritzara eta jatetxeetara saltzen direnak.
Enpresaren apustuen artean dago “produktu ekologikoa merkatuan finkatzea“, azpimarratu du Agiña Piperrakeko bazkideak. Era berean, Gipuzkoako enpresaren helburua da: “nazioartean haztea eta dagoeneko lan egiten dugun merkatuetan finkatzea”, bezeroak dibertsifikatzeko. “Zorrotza den arren, gure ekonomiari arnasa eman diezaiokeela uste dugu, produktuak merkatu nazionalean duen saturazioa dela eta”.
Etorkizunari begira, produktu berriak sartu nahiko lituzke bere katalogoan, hala nola Arabako Errioxan landatutako olibekin egindako oliba-olio birjina estra, bere ekoizpena gelditu egin baitzen COVID-19aren pandemiaren ondorioz. Aldi berean, bere gilda eta piparra frijituak prestatzeko aukera aztertzen du.
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
Lotutako albisteak

Euskal enpresek Bogotako hiri-eraldaketari lotutako aukerak esploratu dituzte
Jardunaldian azpiegituretan espezializatutako hamar euskal enpresak parte hartu zuten, Kolonbiako hiriburuari soluzio teknologikoak eskaintzeko asmoz.

Horizon Europe 2025: 7.300 milioi euro enpresa berrikuntza bultzatzeko Europan
SPRI-ren eskutik, EEN sarearen euskal nodoaren koordinatzaileak garen aldetik, euskal enpresei Horizon Europe programan parte hartzen laguntzen diegu. Enterprise Europe Network (EEN) Europako sare bat da, ETEen hazkundea eta nazioartekotzea bultzatzen duena

Global Training bekak kudeatuko dituzten erakunde laguntzaileen bila ari gara
Erakunde bakoitzak 50 eta 80 beka arteko eskaintza aurkeztu ahal izango du graduko unibertsitate-titulua edo goi mailako lanbide-heziketako titulazioa duten gazteentzat

Eusko Jaurlaritzak Euskadiren eta Japoniaren arteko ekonomia- eta enpresa-harremanak estutzen jarraitzen du
Mikel Jauregi sailburua Japoniako Finantza ministrordearekin bildu da, eta erakundeen, ekonomiaren eta enpresen arloko zenbait topaketatan parte hartu du, Euskadiren eta Japoniaren arteko harremanak sendotze aldera.

BEINT bekek ehun hautagai baino gehiago bildu dituzte azterketa-egunean
Guztira 134 pertsonak (73 emakumek eta 61 gizonek) parte hartu zuten hautaketa-prozesuaren fase honetan

Txosten estrategikoak, euskal enpresa-sareari automobilgintzako berrikuntza globala hurbiltzeko
Basque Trade & Investmentek sektorearen nazioarteko azoka nagusietako bostetan aurkeztu diren produktu eta teknologiei buruzko informazio zehatza jarri du euskal enpresen eskura

Euskadiko enpresek nazioartekotzeari buruzko aholkularitza jaso ahal izango dute 23 herrialdetan
Basque Trade & Investment erakunde publikoko profesionalek bilera pertsonalizatuak egingo dituzte maiatzaren 26an, 27an eta 28an.

Eusko Jaurlaritzak eta Hithium enpresak akordio estrategikoa sinatu dute, Europako biltegiratze egonkorraren industria gidatzeko
Hitzarmenari esker, Euskadin biltegiratze egonkorreko sistemak fabrikatzea ahalbidetuko duen soluzio integral baten garapenean lan egingo da, erreferentziazko bazkide industrial batekin elkarlanean eta Euskal Autonomia Erkidegoko zentro teknologikoen babesarekin

Euskadi eta Italiako klusterren haien arteko lankidetza indartu dute
Italiako Emilia Romagna eskualdeko klusterrek euskal lurraldea bisitatu dute aste honetan, sektore estrategikoetan balizko lankidetzak esploratu eta ezartzeko asmoz

Robotikak eta automatizazioak Euskadiren eta Txekiar Errepublikaren industriarako dituzten aukerak aztertu dituzte
Bilboko Merkataritza Ganberan egindako Euskadi – Txekiar Errepublika “Aukerak robotikan eta automatizazioan” jardunaldi ekonomikoan, Euskal Autonomia Erkidegoko hogei bat enpresatako ordezkariak eta ekonomiaren eta industriaren arloko beste eragile batzuk bildu dira.