Tagenea-k etiketa adimendunen belaunaldi berri bat garatu du retail eta logistika sektoreetarako
Elektronika malguan oinarrituriko pantailadun etiketa hauek aukera ematen dute beren informazioa denbora errealean eguneratzeko
Tagenea startup donostiarra etiketa adimendunen kontzeptu berri batean ari da lanean. Enpresaren helburua da online eta offlineko salmenta kanaletako informazioa biltzea erabiltzaileei erosketa-esperientzia hobea emateko. Saltzaileek ere probetxu aterako liokete prezio edo salmenten datuak denbora errealean bildu eta eguneratzeko aukerari. Proiektu honi buruz hitz egin dugu Ander de Bustosekin, Tagenea-ren fundatzaile eta zuzendari nagusiarekin.
Zein da Tagenea-ren helburua?
Konponbide sinple bat eman nahi diogu arazo konplexu bati: nola komunikatu onlineko salmenta kanalak offlineko salmenta kanalekin (hots, denda fisikoekin). Kontsumitzaile eta shopper garen aldetik, etengabe erabiltzen ditugu kanal biak. Denda fisikoan erostearen esperientzia oso aberatsa da zentzumenen aldetik, posible baita arropa ukitu eta probatzea, adibidez. Onlineko esperientzia ere gero eta sofistikatuagoa da, eta gero eta hobeto gidatzen du eroslea, aukera ematen diolarik beste erabiltzaile batzuen esperientzia ezagutzeko edo prezioen joerak eta alderaketak aztertzeko. Baina kanalen arteko nahasketa horretan badaude konpondu beharreko hainbat arazo, eta bada bat tamaina eta konplexutasun handikoa. Uste dugu arazo hori konpontzen lagundu dezakegula konponbide berritzaileak erabiliz.
Nolako teknologia edo zerbitzuak garatzen ari zarete konponbide horiek sortzeko?
Lanean ari gara elektronika malguarekin, zeina elektronika sektoreko nitxo bat baita, printed and organic elektronics bezala ere ezagutzen dena. Teknologia horren helburua da produktu elektroniko malguak sortzea, eta horrek erabat aldatzen du elektronikaren egungo prozesua. Produktua beraizik diseinatzen da inprimatua izateko edo zuzenean inplementatzeko substratu malguetan -tindu eroaleak erabiliz-, eta produkzio-prozesu hori erraz eskalatzeko modukoa da.
Zehazki, lanean ari gara etiketa digitalen hurrengo belaunaldian, posible izan dadin informazio digitala euskarri fisiko batera eramatea, hau da, pantaila bat eta haririk gabeko konexioa izango dituen etiketa digital batera. Proiektuaren helburua da tresnak ematea merkatariei onlineko erosketa-esperientzia hori denda fisikora eramateko, horregatik datuak bilduko ditugu Internetetik edo datu-baseetatik, eta informazio hori etiketetan jarriko dugu bezeroak ikus dezan.
Zein abantaila dituzte horrelako etiketek sistema tradizionalagoen aldean?
Pantailaz eta konektagarritasunez hornitutako etiketa hauekin posible izango da produktu baten prezioa eguneratzea edo eskaintzak egitea denbora errealean. Era berean, informazio baliotsua eman ahal izango diogu erabiltzaileari, adibidez, produktuaren ezaugarriak, iritziak eta merkatuko joerak. QR kodeen edo barra-kodeen aldean duen abantaila garrantzitsuena da kode horiek gailu elektroniko bat behar dutela bezeroekin elkarreragiteko, eta etiketak eskuz jarri behar izaten direla. Gure kasuan, kontsumitzaileak ez du zertan atera sakelakoa patrikatik, etiketa digital bakoitzak pantailaren bidez ematen duelako informazioa zuzenean. Berdin erabil daiteke produktu indibidualentzat, eta ez dago produktu bakoitza berriz etiketatu beharrik, pantailan agertzen den informazioa urrunetik aldatzen baita.
Zein sektoretan izan dezakete inpaktu handiena etiketa adimendun horiek?
Gure lehen jomuga txikizkako retail sektorea da, zehazki, elikadurarena eta modarena, baina uste dugu konponbide honek berdin balio dezakeela merkatuko beste segmentu batzuetarako edo beste sektore batzuetarako. Adibidez, 4.0 Industriari dagokionez, pentsatzen dugu baliagarria izan daitekeela informazio digitala formatu fisiko batera erraz eramateko premia duen edozein arlotan. Hala, zentzuzkoa izan daiteke logistikan.
Etiketa adimendunaz edo “hardware”-az gain, pentsatzen dut orobat garrantzitsuak direla etiketetan informazioa sartzeko softwarea eta salmenta prozesuak aztertzeko tresnak…
Gure negozio-ereduan batik bat zentratu gara garapen merkaturagarrietan: etiketa digitala, hardwarea eta baita ere softwarea, bere bitartez posible izan dadin etiketarako baliozko informazio bihurtu daitezkeen datuak eskuratzea big datatik nahiz beste datu-base batzuetatik (ERP).
Zeintzuk dira zuen epe laburreko erronkak Tagenea-n?
Proiektu hau 2018an jarri genuen martxan bi lagunen artean eta, orain, lantalde teknikoa sortzeko fasean gaude. Denbora horretan, laguntza eta aitortza ugari jaso ditugu: Donostiako Sustapenak enpresa ideia onenarentzako saria eman digu, Gipuzkoako Foru Aldundiaren eta SPRIren Ekintek eta Ekintzaile programetan parte hartu dugu, Europako Batzordearen laguntza jaso dugu SmartEES programaren bitartez eta, berriki, CDTIk (Garapen Teknologiko Industrialerako Zentroa) finantzatutako NEOTEC programaren -ekintzailetza teknologikoaren arloko Espainiako programa garrantzitsuenaren- babesa jaso dugu.
Gaur egungo erronka nagusia da ongi bukatzea gure lehen prototipoa, hurrengo urratsak ematea produktua industrializatzeko eta giza taldea sendotzeko eta, batez ere, merkatuarekin harremanetan jartzea eta bezeroei entzutea, konponbide baliagarri eta eraginkorrak eskaini nahi dizkiegulako.
Lotutako albisteak

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra
Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Sariki, metrologian liderra den ETEa: “BIND SMEk zure erronketarako soluzioak dituzten startupekin konektatzen zaitu”
Gipuzkoako ETEak 40 urte beteko ditu 2025ean, eta BIND SMEren, Eusko Jaurlaritzak sustatutako eta startupekin berrikuntza irekian jarduteko programaren, 2. edizioan parte hartu zuen

Novaut, blog batetik jaio zen marketplace industrialaren finkapena
Merkatuan bost urte daramatza, eta Arabako enpresak lortu du bere lekua egitea ordezko pieza kritikoen sektoreko erraldoien artean

GM2k digitalizazioaren eta nazioartekotzearen aldeko apustua egin du, motorraren sektorearen hazkundea bultzatzeko
Motorzaleentzako ekipamenduaren banaketan espezializatutako enpresa arabarrak adimen artifizialean oinarritutako laguntzaile birtual bat garatu du, ereduaren araberako ordezko piezen bilaketa errazteko, eta Mediterraneo inguruko herrialdeetan hedatzen hasi da.

Veiss-ek 20 urte baino gehiago dihardu tokiko enpresa eta erakundeen eraldaketa digitalean laguntzen
Arabako enpresak webgune korporatiboak, mugikorretarako aplikazioak edo online dendak garatzen ditu sektore mota guztietarako.

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra
Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra
Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”
Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna
Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura
Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.