Albisteak 20 urtarrila, 2022

Jolasek joko interaktiboen aldeko apustua egin du eskola-ingurunean kirola eraldatzeko

Enpresa zarauztarrak Lü izeneko ingurune espazial adimenduna gehitu dio bere produktu-zorroari, 3D teknologiari esker edozein espazio itxi joko interaktiboko gune bihurtzen duen tresna.

Jolasek, parke eta haurrentzako jolasen ekoizleak, 30 urte baino gehiago daramatza parkeetarako altzariak eskaintzen eta merkatuan erreferente bihurtu da, mundu osoko herrialdeetan presentzia duelarik. Zarautzen dagoen enpresa ezaguna da, besteak beste, iraunkortasunaren alde egiten duelako, edukiontzi horitik berreskuratutako hondakin plastikoak erabiltzen baititu jolas-parkeak egiteko. Orain, apustu horri faktore teknologikoa gehitu behar zaio, gehitu baitu bere jarduerara, hezkuntza-sektoreari zuzendutako produktu berri bat, edozein espazio joko interaktiboko ingurune bihurtzea ahalbidetzen duena.

“Jolasetik uste dugu teknologiarik onena pertsonen bizitza hobetzen duena dela eta Lü-k horretan laguntzen du. Berrikuntza digitala eskola-inguruneko bilakaera fisikoari eta mentalari aplikatzen dion produktua da; izan ere, edozein espazio itxi, gimnasio bat kasu, zeharkako ikaskuntza-espazio bihurtzen du, eta bertan forma fisiko eta mentalean egotea lortzen da sormen handiko proposamen interaktiboen bitartez”, azaldu du Gipuzkoako enpresak.

Soluzioak 3D kamerekin funtzionatzen du, eta horiek sabaian muntatuta, aukeratutako espazioaren horman elementu interaktiboekin egindako hainbat joko proiektatzen dituzte, hartzailearen parte-hartzea eskatzen dutenak. Halaber, denbora errealeko argi- eta soinu-sistema bat du, parte-hartzaileen murgiltzea handiagoa izan dadin. «Hiru konfigurazio posible daude. Lehena, Üno, horma interaktiboa bakarra sortzen duen instalazio iraunkorra da, eta sabaian finkatzeko aurrez muntatutako hiru modulu ditu: 3D kamera, soinua eta argiak eta proiektorea. Hori oso egokia litzateke espazio txikienentzat”, azaldu dute. “Ondoren, Düo daukagu, bi Ünoren elkarketa izango litzatekeena, bi horma interaktibo sinkronizatu sortuz esperientzia talde handiagoetan gauzatu ahal izateko. Eta, azkenik, konfigurazio mugikorra dugu, horma interaktibo garraiagarri bat izatea ahalbidetzen duena, hainbat aretotan erabiltzeko. Muntaia ez da 20 minutu baino gehiagokoa, eta oso formatu egokia da eskola edo enpresentzat”, Jolasetik adierazi dutenez.

Instalazioekin batera, Lü-k hainbat trebetasun pedagogiko garatzera bideratutako aplikazio-sorta zabala proposatzen du, psikomotrizitatearekin edo mugikortasunarekin zuzenean lotutakoetatik hasi eta, aurrekoaz gain, memoria, logika, matematika, erlaxazioa edo hizkuntza lantzen dutenetaraino. «Mineworld aplikazioak, adibidez, hizkuntzaren eta hitzen trebetasunak garatzen ditu. Horretarako, objektu bat proiektatzen da, adibidez, ardi bat, letrez inguratua, eta helburua hitza sortzea izango da, kasu honetan “ardia”, dauden letra guztien artean letra zuzenei sakatuz. Beraz, aukeratutako espazioko horma batean proiektatuko genuke jolasa, eta, adibidez, baloi bat botako genuke letra zuzenetara, bilatzen dugun hitza osatzeraino, punteriarekin lotutako trebetasunak garatuz,hitzak eratzearekin batera», azaltzen dute.

Beste aplikazio batzuek parte-hartzaileen mugikortasuna, erritmoa eta memoria garatzen dituzte. Grööve izenekoak , adibidez, azken koreografia batera iritsi arte egin daitezkeen dantza-urratsen sekuentzia bat eskaintzen du; edo Corner edo Dunkekin futbol- edo saskibaloi-partidak egin daitezke, edo punteria praktikatu, Jolasen arabera, “ikasleentzat motibagarriagoa, eskuragarriagoa eta inklusiboagoa den ingurune batean”.

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako programak eta laguntzak ditu. Hemen kontsulta daitezke.

Lotutako albisteak

ETEentzako  produktuen  eta  prozesuen  berrikuntza  babesten  dugu  Hazinnovarekin
02/05/2025 Berrikuntza

ETEentzako produktuen eta prozesuen berrikuntza babesten dugu Hazinnovarekin

Hazinnova euskal ETE-ei doako aholkularitza eskaintzen dien programa da, produktu eta prozesuetan berrikuntza-mikroproiektuak bultza ditzaten. Eska ezazu 2025eko maitzaren 6tik urriaren 29ra.

ESGI  188  (European  Study  Group  with  Industry)  Bilbon  izango  da  2025eko  maiatzaren  26tik  30era
24/04/2025 Berrikuntza

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era

Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

BeDIGITALek  zazpigarren  edizioa  ospatuko  du  BECen,  enpresa  eta  erakunde  liderren  partaidetzarekin

BeDIGITALek zazpigarren edizioa ospatuko du BECen, enpresa eta erakunde liderren partaidetzarekin

Ekainaren 3tik 5era izango da, +INDUSTRYren esparruan, herrialdeko Smart Manufacturing-ari eskainitako topagunerik handienean. SPRI Taldea erakusketarien artean dago, ‘Invest in the Basque Country’ programarekin.

Zinemaldia  Startup  Challenge  2025
21/04/2025 Ekintzailetza

Zinemaldia Startup Challenge 2025

Izen-ematea: apirilaren 15etik ekainaren 2ra arte

Kontsulta  irekia:  Spri  Taldearen  laneko  prebentzio-zerbitzuak  definitzeko  zure  aukera
15/04/2025 Berrikuntza

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera

Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Sustatu  berrikuntza-proiektuak  zure  enpresan  Fast  Track  Innobideak  ekimenarekin
10/04/2025 Berrikuntza

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin

Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Europako  ordezkaritza  bat  etorri  da  Euskadira  industria  teknologiko  kuantikoaren  lider  izateko  bertako  estrategia  hobeto  ezagutzeko

Europako ordezkaritza bat etorri da Euskadira industria teknologiko kuantikoaren lider izateko bertako estrategia hobeto ezagutzeko

Finlandia, Grezia, Italia eta Espainiako ordezkariak izan dira Euskadin Europako QUANTUM+ proiektuan aurrera egiteko. GAIA klusterra da proiektuaren kideetako bat, eta helburu du teknologia kuantikoei buruzko ibilbide eta prestakuntza-plataforma bat garatzea goi-mailako hezkuntzako ikasleentzat, irakasleentzat eta enpresa teknologikoetako profesionalentzat

Egin  ezazu  prestakuntza-plana  zure  enpresan  Gaitasun  Digitalen  programarekin

Egin ezazu prestakuntza-plana zure enpresan Gaitasun Digitalen programarekin

«Gaitasun Digital Profesionalak» programaren edizio berriak 2 milioi euroraino igo du bere aurrekontua, euskal enpresen lehiakortasuna sustatzen jarraitzeko helburuarekin, langileen prestakuntza indartuz.

NudgeXperience  Bilbon:  CX  eta  Portaera  Zientzien  ekitaldia
28/03/2025 Berrikuntza

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia

Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak  Prestakuntza  prestatu  zure  lantaldea  balioan  lehiatzeko  eta  ez  prezioan
25/03/2025 Berrikuntza

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan

Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.