Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 29 Marzo, 2019

Fulsion Smart Systems: chatbot-ak gizaki eta makina arteko komunikazioa hobetzeko

Luis Gonzalo Aller, Fulsion Smart Systems enpresako bozeramailea.
-

 

Enpresa bizkaitarrak adimen artifizialean oinarritutako konponbideak garatzen ditu hizkuntza naturala interpretatzeko

 

Adimen artifizialak gero eta presentzia handiagoa du industri sektorean, hor ditugu datuak aztertzeko aplikazioak, makinen mantenimendu prediktiboa, ikusmen artifizialeko sistemen garapena, e.a. Baina ikaskuntzako algoritmoek ere badute eragina hain ohikoak ez diren beste tresna batzuetan, esaterako, chatbot-etan. Fulsion Smart Systems euskal startupa bereziki espezializatu da horrelako garapenetan, hau da, gizaki eta makina arteko komunikaziorako eta bezeroei arreta emateko erabiltzen direnetan. Hizketan aritu gara Luis Gonzalo Allerrekin, Fulsion Smart Systems enpresako bozeramailearekin.

 

Zein da Fulsion Smart Systems enpresaren jatorria?

2014an jarri ginen martxan chatbot-ak garatzeko asmoarekin. Hasieran, mota guztietako sektoreetara zuzentzen ginen, adibidez, komunikaziora, hezkuntzara eta baita ere aisialdira. Hala, chatbot-ak garatu ditugu Alokabide agentziarentzat, Goiena.eus webgunearentzat, turismo bulegoentzat, eta euskaraz hitz egiteko bideojoko bat ere egin dugu Telegram aplikaziorako: Hizkijalea. Orain, industri sektorera bideratutako proiektuak ere egiten ditugu.

 

Zer da chatbot bat?

Uste dugu horixe dela modu azkarrena ordenagailu batekin edo makina batekin komunikatzeko. Chatbot batek adimen artifizialeko algoritmoak erabiltzen ditu pertsona batek egiten dizkion galderei erantzuteko. Galdera horiek testuzko txatetan egin daitezke (web orri askotan daude horrelakoak) edo, bestela, ahots bidezko elkarrizketetan. Gu bereziki espezializatu gara hizkuntza naturala interpretatzen duten algoritmoetan, sistemak uler dezan zer den galdetzen zaiona. Horretarako, entrenatu egin behar da algoritmoa eta horixe da prozesu honetako lan zailenetako bat. Horrelako sistemek ongi funtzionatzen dute ingelesez, lan asko eginda dagoelako, baina gaztelaniazkoak astiro doaz aurrera. Guk erronka handiago bati heldu diogu, asmoa baita gure chatbot-ek euskara ulertu eta euskaraz hitz egin dezatela.  Zentzu horretan, ia zerotik abiatu gara.

 

Nolako aplikazioak izan ditzakete chatbot-ek industri arloan?

Uste dugu etorkizun ez oso urrunean gai izango garela makinekin edo sistemekin komunikatzeko gure ahotsa erabiliz. Ez dugu teklaturik edo pantailarik beharko, gure ahotsaz emango dizkiegu aginduak edo eskatuko diegu informazioa. Eta makinak, sistemak edo prozesuak bere ahotsa erabiliko du zer gertatzen zaion esateko edo erabilpenari eta mantenimenduari buruzko iradokizunak egiteko. Are gehiago, makinak gai izango dira euren artean komunikatzeko. Egunen batean, makinekin hitz egin ahal izango dugu, hau da, sistema osoarekin erlazionatuko gara.

Une honetan, enpresek gehienbat bezeroekin komunikatzeko erabiltzen dituzte chatbot-ak. Langileak eduki beharrean bezeroek online egiten dituzten galderei erantzuteko, lan hori chatbot-ek egiten dute, gai direlako galderak ulertzeko eta bezeroen premiei erantzuteko, baldin eta galdera horiek jasota badaude beren programazioan. Hala, posible da egunean 24 orduko eta astean zazpi eguneko arreta ematea. Eta makina ez bada gai bezeroari konponbide bat emateko, beti egongo da aukera bere eskaera pertsona bati bidaltzeko.

Badakit gai arazotsua dela, batzuek uste dutelako horrelako sistemek lanpostuak desagerraraziko dituztela. Nire ustez, lanpostu horietako asko nahiko aspergarriak dira, eta chatbot-ei esker, lan horietan aritzen direnek bestelako lan sortzaileagoak egin ahal izango dituzte, balio handiagoa sortzen dutenak, alegia.

 

Lanpostuen galerari buruzko eztabaida alde batera utzita, gizartean bada beste eztabaida etiko bat adimen artifizialaren inguruan: enpresa batek jakinarazi behar dio bezeroari adimen artifizial batekin ari dela hizketan ala ez? Zein da zure iritzia?

Duela hilabete batzuk, Google enpresako adimen artifizial batek (Google Duplex) ile-apaindegi batera deitu zuen hitzordu bat eskatzeko. Langilea ez zen ohartu adimen artifizial batekin ari zenik eta hitzordua eman zion. Horrek erakusten du komunikatzeko gaitasuna duen AAk ongi funtzionatzen duela. AAk beste erabilpen batzuk ere izan ditzake, adibidez, erabil daiteke aurpegiak errekonozitzeko edo pertsonen nortasuna ordezkatzeko. Egia esan, chatbot batekiko komunikazioan egon daitezke elkarreragin hibridoak ere, hau da, gizakien esku-hartzearekin egiten direnak, gizakiak garelako balio erantsi handiena ematen dugunak. Zentzu horretan, uste dut zaila dela zehaztea norekin (zein izakirekin) ari garen hizketan.

 

Zergatik bizi dugu adimen artifizialean oinarritutako tresnen goraldi hau?

Teknologia helduarora iritsi delako. Adimen artifizialeko algoritmoak ezagunak dira aspalditik, baina orain konputazio gaitasuna handitu egin da, tresnak merkeagoak eta eskura errazagoak dira eta, beraz, gero eta gehiago erabiltzen dira.  Chatbot-en kasuan, hizkuntza naturalaren prozesamenduaz gain, asko garatu dira baita ere analisi semantikorako tresnak, gai direnak idatzizko testu baten esanahia ulertzeko. Teknologia oraindik berde samar dago arlo horretan, baina ari dira bidea egiten. Ia edozein dispositibok edo Interneteko gailuk dauka adimen artifizial pixka bat.

 

Chatbot-ei dagokienez, zein urrats emango dituzue hemendik aurrera?

Eraikin bateko zati desberdinekin komunikatzeko proiektuak lantzen ari gara. Sentsoreak eta gure chatbot-ak erabiliz, zutabe batek edo hodi batek informazioa eman dezake arazo bat duenean eta ahots bidez jakinarazi arazo bat duela.

Horrez gain, bada lortu beharreko beste erronka handi bat: chatbot baten elkarrizketa beste informazio gehigarri batzuekin elikatu behar da, elkarrizketa aberasteko. Geo-kokapena erabiliz jakin badezakegu non dagoen solaskidea, bakarrik dagoen ala ez edo zertan ari den, gai izango gara zerbitzu zehatzagoak eskaintzeko. Hala ere, badaude mugak solaskidearen pribatutasuna errespetatzeko, eta aztertu beharko da zeintzuk diren zerbitzuak eskaintzeko balio dezaketen informazioak eta zeintzuk diren informazio pertsonalak.

 

Lotutako albisteak

Lasercoat  startupak  korrosioaren  aurkako  laser-teknologia  sortu  du  itsasoko  garraioarentzat
11/12/2025 Ekintzailetza

Lasercoat startupak korrosioaren aurkako laser-teknologia sortu du itsasoko garraioarentzat

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

Roiward:  “Txandakatzea  da  ETE  baten  kostu  ezkutu  handienetako  bat”

Roiward: “Txandakatzea da ETE baten kostu ezkutu handienetako bat”

Roiward Bilbon jaio zen, eta enplegatuen ongizatea enpresentzako aktibo bihurtzeko erronka hartu zuen bere gain. Horretarako, fintech, HRTech eta lan-ongizatea geruza teknologiko bakar batean konektatzen dituen eredu bat proposatu du.

Formesa,  digitralizazioaren  aldeko  apustua  egin  duen  forjaketako  eta  mekanizazioko  enpresa

Formesa, digitralizazioaren aldeko apustua egin duen forjaketako eta mekanizazioko enpresa

Mungiako enpresak SPRI Taldearen laguntza jaso du Industria digitala programaren baitan, eta negozioaren % 1,5 I+G arlora bideratzen du

Duara:  “Besteentzat  hondakina  dena,  guretzat  lehengaia  da”
04/12/2025 Ekintzailetza

Duara: “Besteentzat hondakina dena, guretzat lehengaia da”

Bilboko berrikuntza-agentziak moda iraunkorreko zuzeneko lehiaketak antolatzen ditu, lankidetza-eredu zirkular eta ekosistemarekiko errespetuzko baten aldeko apustua indartzeko.

Betsaide,  adimen  artifizialaren  bitartez  digitalizazioa  sustatzen  duen  Bizkaiko  galdaketa-enpresa

Betsaide, adimen artifizialaren bitartez digitalizazioa sustatzen duen Bizkaiko galdaketa-enpresa

Elorrioko enpresak eskari komertzialen automatizazio-sistema adimenduna garatzeko erabili du SPRI Taldearen dirulaguntza.

Kroketak.eus,  bi  ekintzaile  arabarren  omenaldia  euskal  gastronomiari
03/12/2025 Ekintzailetza

Kroketak.eus, bi ekintzaile arabarren omenaldia euskal gastronomiari

Juan eta Patxiren ibilbideak 2017an gurutzatu ziren eta proiektu komun bat sortu zen emaitza bezala: kroketak, prestatutako gisatuak eta postreak egiten dituen enpresa bat, tokiko ekoizleen sare batean oinarrituta.

Bilenko  startupak  konektagarritasuna  eskaintzen  du  landa-eremuetan  eta  industria-eremuetan

Bilenko startupak konektagarritasuna eskaintzen du landa-eremuetan eta industria-eremuetan

Bizkaiko enpresak proiektuak garatu ditu dagoeneko Euskadin, Nafarroan, Kantabrian eta Kanarietan.

RK  Solutions  handizkako  informatikako  denda  da  eta  ETE-entzako  software  soluzioak  hornitzen  ditu

RK Solutions handizkako informatikako denda da eta ETE-entzako software soluzioak hornitzen ditu

Gernikako enpresa lau langiletik 80ra igaro da lau urtetan eta zortzi aldiz gehiago fakturatzen du orain, urtea bost milioi eurora iritsi arte.

Nexi  Health,  adimen  artifizialari  esker  osasun  mentalaren  eraldaketa
27/11/2025 Ekintzailetza

Nexi Health, adimen artifizialari esker osasun mentalaren eraldaketa

Gipuzkoako startupak teknologia digitalak garatzen ditu, osasun arloko profesionalei kontsultan %25rainoko denbora aurrezteko eta kasu larriak goiz detektatzeko aukera ematen dietenak.

Ariketa  fisikoa,  zientzia  eta  laguntza:  SISU  Bienestar  enpresaren  formula  minbiziari  aurre  egiteko
19/11/2025 Ekintzailetza

Ariketa fisikoa, zientzia eta laguntza: SISU Bienestar enpresaren formula minbiziari aurre egiteko

Bizkaiko enpresa honek unibertsitateko ikerketa eta entrenamendu pertsonalizatua uztartzen ditu, minbiziak iraun bitartean eta ondoren bizi-kalitatea hobetzeko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.