Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 29 Marzo, 2019

Fulsion Smart Systems: chatbot-ak gizaki eta makina arteko komunikazioa hobetzeko

Luis Gonzalo Aller, Fulsion Smart Systems enpresako bozeramailea.
-

 

Enpresa bizkaitarrak adimen artifizialean oinarritutako konponbideak garatzen ditu hizkuntza naturala interpretatzeko

 

Adimen artifizialak gero eta presentzia handiagoa du industri sektorean, hor ditugu datuak aztertzeko aplikazioak, makinen mantenimendu prediktiboa, ikusmen artifizialeko sistemen garapena, e.a. Baina ikaskuntzako algoritmoek ere badute eragina hain ohikoak ez diren beste tresna batzuetan, esaterako, chatbot-etan. Fulsion Smart Systems euskal startupa bereziki espezializatu da horrelako garapenetan, hau da, gizaki eta makina arteko komunikaziorako eta bezeroei arreta emateko erabiltzen direnetan. Hizketan aritu gara Luis Gonzalo Allerrekin, Fulsion Smart Systems enpresako bozeramailearekin.

 

Zein da Fulsion Smart Systems enpresaren jatorria?

2014an jarri ginen martxan chatbot-ak garatzeko asmoarekin. Hasieran, mota guztietako sektoreetara zuzentzen ginen, adibidez, komunikaziora, hezkuntzara eta baita ere aisialdira. Hala, chatbot-ak garatu ditugu Alokabide agentziarentzat, Goiena.eus webgunearentzat, turismo bulegoentzat, eta euskaraz hitz egiteko bideojoko bat ere egin dugu Telegram aplikaziorako: Hizkijalea. Orain, industri sektorera bideratutako proiektuak ere egiten ditugu.

 

Zer da chatbot bat?

Uste dugu horixe dela modu azkarrena ordenagailu batekin edo makina batekin komunikatzeko. Chatbot batek adimen artifizialeko algoritmoak erabiltzen ditu pertsona batek egiten dizkion galderei erantzuteko. Galdera horiek testuzko txatetan egin daitezke (web orri askotan daude horrelakoak) edo, bestela, ahots bidezko elkarrizketetan. Gu bereziki espezializatu gara hizkuntza naturala interpretatzen duten algoritmoetan, sistemak uler dezan zer den galdetzen zaiona. Horretarako, entrenatu egin behar da algoritmoa eta horixe da prozesu honetako lan zailenetako bat. Horrelako sistemek ongi funtzionatzen dute ingelesez, lan asko eginda dagoelako, baina gaztelaniazkoak astiro doaz aurrera. Guk erronka handiago bati heldu diogu, asmoa baita gure chatbot-ek euskara ulertu eta euskaraz hitz egin dezatela.  Zentzu horretan, ia zerotik abiatu gara.

 

Nolako aplikazioak izan ditzakete chatbot-ek industri arloan?

Uste dugu etorkizun ez oso urrunean gai izango garela makinekin edo sistemekin komunikatzeko gure ahotsa erabiliz. Ez dugu teklaturik edo pantailarik beharko, gure ahotsaz emango dizkiegu aginduak edo eskatuko diegu informazioa. Eta makinak, sistemak edo prozesuak bere ahotsa erabiliko du zer gertatzen zaion esateko edo erabilpenari eta mantenimenduari buruzko iradokizunak egiteko. Are gehiago, makinak gai izango dira euren artean komunikatzeko. Egunen batean, makinekin hitz egin ahal izango dugu, hau da, sistema osoarekin erlazionatuko gara.

Une honetan, enpresek gehienbat bezeroekin komunikatzeko erabiltzen dituzte chatbot-ak. Langileak eduki beharrean bezeroek online egiten dituzten galderei erantzuteko, lan hori chatbot-ek egiten dute, gai direlako galderak ulertzeko eta bezeroen premiei erantzuteko, baldin eta galdera horiek jasota badaude beren programazioan. Hala, posible da egunean 24 orduko eta astean zazpi eguneko arreta ematea. Eta makina ez bada gai bezeroari konponbide bat emateko, beti egongo da aukera bere eskaera pertsona bati bidaltzeko.

Badakit gai arazotsua dela, batzuek uste dutelako horrelako sistemek lanpostuak desagerraraziko dituztela. Nire ustez, lanpostu horietako asko nahiko aspergarriak dira, eta chatbot-ei esker, lan horietan aritzen direnek bestelako lan sortzaileagoak egin ahal izango dituzte, balio handiagoa sortzen dutenak, alegia.

 

Lanpostuen galerari buruzko eztabaida alde batera utzita, gizartean bada beste eztabaida etiko bat adimen artifizialaren inguruan: enpresa batek jakinarazi behar dio bezeroari adimen artifizial batekin ari dela hizketan ala ez? Zein da zure iritzia?

Duela hilabete batzuk, Google enpresako adimen artifizial batek (Google Duplex) ile-apaindegi batera deitu zuen hitzordu bat eskatzeko. Langilea ez zen ohartu adimen artifizial batekin ari zenik eta hitzordua eman zion. Horrek erakusten du komunikatzeko gaitasuna duen AAk ongi funtzionatzen duela. AAk beste erabilpen batzuk ere izan ditzake, adibidez, erabil daiteke aurpegiak errekonozitzeko edo pertsonen nortasuna ordezkatzeko. Egia esan, chatbot batekiko komunikazioan egon daitezke elkarreragin hibridoak ere, hau da, gizakien esku-hartzearekin egiten direnak, gizakiak garelako balio erantsi handiena ematen dugunak. Zentzu horretan, uste dut zaila dela zehaztea norekin (zein izakirekin) ari garen hizketan.

 

Zergatik bizi dugu adimen artifizialean oinarritutako tresnen goraldi hau?

Teknologia helduarora iritsi delako. Adimen artifizialeko algoritmoak ezagunak dira aspalditik, baina orain konputazio gaitasuna handitu egin da, tresnak merkeagoak eta eskura errazagoak dira eta, beraz, gero eta gehiago erabiltzen dira.  Chatbot-en kasuan, hizkuntza naturalaren prozesamenduaz gain, asko garatu dira baita ere analisi semantikorako tresnak, gai direnak idatzizko testu baten esanahia ulertzeko. Teknologia oraindik berde samar dago arlo horretan, baina ari dira bidea egiten. Ia edozein dispositibok edo Interneteko gailuk dauka adimen artifizial pixka bat.

 

Chatbot-ei dagokienez, zein urrats emango dituzue hemendik aurrera?

Eraikin bateko zati desberdinekin komunikatzeko proiektuak lantzen ari gara. Sentsoreak eta gure chatbot-ak erabiliz, zutabe batek edo hodi batek informazioa eman dezake arazo bat duenean eta ahots bidez jakinarazi arazo bat duela.

Horrez gain, bada lortu beharreko beste erronka handi bat: chatbot baten elkarrizketa beste informazio gehigarri batzuekin elikatu behar da, elkarrizketa aberasteko. Geo-kokapena erabiliz jakin badezakegu non dagoen solaskidea, bakarrik dagoen ala ez edo zertan ari den, gai izango gara zerbitzu zehatzagoak eskaintzeko. Hala ere, badaude mugak solaskidearen pribatutasuna errespetatzeko, eta aztertu beharko da zeintzuk diren zerbitzuak eskaintzeko balio dezaketen informazioak eta zeintzuk diren informazio pertsonalak.

 

Lotutako albisteak

Bideroad,  adimen  artifizialaren  bitartez  azpiegituren  mantentze-lanen  kudeaketa  asmatu  duen  startupa
12/11/2025 Ekintzailetza

Bideroad, adimen artifizialaren bitartez azpiegituren mantentze-lanen kudeaketa asmatu duen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

Tekurak  ekintza  jasangarriak  integratzen  ditu  zure  negozioan

Tekurak ekintza jasangarriak integratzen ditu zure negozioan


Aholkularitza-enpresa honek esperientzia eta metodologia eraginkorrekin laguntzen die erakundeei, beren prozesuak eta pertsonak eraldatuz, iraunkortasunaren iritsiera arina izan dadin

Kata  School  Euskadik  laguntzaile  digital  adimenduna  eskaintzen  du  industriako  ETE-en  lehiakortasuna  hobetzeko

Kata School Euskadik laguntzaile digital adimenduna eskaintzen du industriako ETE-en lehiakortasuna hobetzeko

Enpresak I+G arlora bideratzen du urtean fakturatutakoaren % 15.

D  &  A  Innovative  Systemsek  beren  digitalizazio-prozesuan  laguntzen  die  enpresei

D & A Innovative Systemsek beren digitalizazio-prozesuan laguntzen die enpresei

Enpresak sektore anitzeko soluzio berritzaileak eskaintzen ditu, bezeroen esperientzia eta teknologia aurreratuenak batuz

Lasa  Dynamics  teknologia  propioa  duen  hegaldi-simulagailua  sustatzen  ari  da  Miñaon
07/11/2025 Ekintzailetza

Lasa Dynamics teknologia propioa duen hegaldi-simulagailua sustatzen ari da Miñaon

Euskadiko startup honen proiektua erabakigarria da aireko sektorearen segurtasunarentzat, efizientziarentzat eta bilakaera teknologikoarentzat

Photokrete,  eraikuntzan  energia  aurreztu  ahal  izateko  materialak  garatzen  dituen  startupa
06/11/2025 Ekintzailetza

Photokrete, eraikuntzan energia aurreztu ahal izateko materialak garatzen dituen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da

Ikasgelatik  fabrikara:  Innovaek  prestakuntza  eta  eraginkortasun  industriala  bultzatzen  ditu  Errealitate  Birtual  eta  Areagotuarekin

Ikasgelatik fabrikara: Innovaek prestakuntza eta eraginkortasun industriala bultzatzen ditu Errealitate Birtual eta Areagotuarekin

Gipuzkoako enpresak errealitate hedatuko soluzioak garatzen ditu, Lanbide Heziketa eta prozesu industrialak eraldatzen ari direnak, berrikuntza teknologikoa eta pertsonak ardatz dituen ikuspegi praktikoa bateratzen dituztenak.

Lacor-Ibili,  sukaldaritza  profesionaleko  tresnerian  liderra  den  taldea

Lacor-Ibili, sukaldaritza profesionaleko tresnerian liderra den taldea

Bergarako enpresak Kloud programaren SPRI Taldearen laguntza jaso du, eta 90 herrialdetan baino gehiagotan saltzen du, eta 500 eskaera izapidetzen ditu egunero.

The  White  Team,  ETE  eta  korporazio  handientzako  transformazio  digital  integrala

The White Team, ETE eta korporazio handientzako transformazio digital integrala

Konpainia bizkaitarra datu-analisian, cloud zerbitzuetan eta ERP edo SAP bezalako enpresa-plataformetan espezializatuta dago.

Sitecok  bezeroari  egokitutako  kobrantza-sistema  automatikoak  eskaintzen  ditu

Sitecok bezeroari egokitutako kobrantza-sistema automatikoak eskaintzen ditu

Gasteizko ETEak SPRI Taldearen Hazinnova programako dirulaguntza jaso du, eta fakturazioaren % 2 eskaintzen dio I+G alorrari.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.