Albisteak 27 abendua, 2021

Edujoyk hezkuntza bideo-jokoaren bidez digitalizatzeko app-ak proposatzen ditu

Aita batek bere seme-alabek jolas zezaten app egokirik aurkitu ezin eta gero jaio zen Edujoy. Gaur, 500 milioi deskarga baino gehiago ditu eta Sandbox britainiar erraldoiak xurgatu du.
-

Mugikorretarako aplikazioek eta bideojokoek sortu berri den merkatua osatzen dute, eta horrek esan nahi du horiek sortzeko jarduerak gero eta maila handiagoko profesionalizazio-prozesu bat bizi duela. Smartphone-ak ez dira gizartean urte asko daramaten gailuak, eta horregatik da hain zabala hobetzeko tartea. Duela 10 urte euskal startup bat sortu zen sektorean txikienen eskaerari erantzuteko. Gaur, Sandbox & Co britainiar erraldoiak xurgatu du. Edujoyk, bere ahizpa Tellmewowrekin batera, nazioarteko jauzi hau eman berri du.

“Duela 10 urte produktuaren kalitatea nahikoa zen erabiltzaileak lortzeko. Orain, lehia hain handia denez, interes berezia jarri behar dugu marketinarekin zerikusia duen guztian”, azpimarratu du Urtzi Jaureguibeitiak, bi enpresetako kudeatzaile nagusiak. Haztea eta bideo-jokoaren sektorea Euskadin finkatzea bere helburu nagusietako bat izaten jarraitzeaz gain, Sandboxen parte izateak “orain arte urrun zeuden negozio-aukera berriak irekitzen dituela” uste du. Jaureguibeitiak azaldu duenez, “taldeak beste herrialde batzuetan, EBn eta AEBetan esaterako, dituen beste garapen ikasketa batzuetatik ere ikasi ahal izango dugu”.

Edujoy eta Tellmewow ahizpak dira bazkideei eta espazio fisikoari dagokienez. Jaureguibeitiak dioenez, “ez dira asko gure inguruko bideo-jokoen enpresak, eta are gutxiago mugikorrerako jokoetan soilik aritzen direnak. Hori dela eta, nahiz eta enpresa bakoitzaren publikoa desberdina izan, bideak oso antzekoak izan dira”.

Hala ere, Edujoyren bidea 2011. urtean hasi zen bakarkako proiektu gisa. Sortzailea Alberto Iglesias izan zen, eta seme-alabentzako kalitatezko bideo-joko hezitzaileak aurkitzeko gai izan ez zenean hartu zuen erabakia. “Lehenengo produktuen onarpena ona izan zen. Denbora gutxian erabiltzaile aktibo ugari izan zituzten”, azaldu du Jaureguibeitiak.

10 urteko historian, Edujoyk mugarri asko bete ditu deskarga kopuruari, abiarazitako proiektuei eta abarri dagokienez. Jaureguibeitiak azaldu duenez, “une garrantzitsu horietako bat 2018an Tellmewow bideo-jokoen estudio gisa sortzea izan dela esan daiteke”. Beste batzuk izan daitezke 500 milioi deskarga lortu izana Kids-E-Cats bezalako jokoekin edo Masha eta Hartza, Hello Kitty edo Miffy bezalako markekin kolaboratu izana. Izan ere, bere Masha eta Hartzari buruzko jokoak 100 milioi deskarga baino gehiago ditu.

Mugikorretarako bideojokoak hezkuntza digitalizatzeko modu bat ere izan daitezke: “2020an ikasi genuen hezkuntza-arazoei bide horretatik erantzuteko premia zegoela”. Hori dela eta, 2021ean produktuak garatzen hasi dira, ikasgai zehatzak ikasten laguntzeko, bideojokoaren funtsa mantenduz eta, beraz, modu dibertigarrian. Dagoeneko badaude Edujoy Math Academy bezalako adibideak, haurrek matematikan hobetzeko app bat.

Euskadik, nazioartean hainbat sektoreren buru den enpresa-sarea izan arren, oraindik ez du presentzia handirik bideo-jokoetan. “Gure helburua Euskadin bideojokoaren sektore indartsu eta egonkor bat izan dezagun laguntzea da. Enpresa gisa hazten jarraitu nahi dugu, baita gure aletxoa ematen segi ere. Badakigu milioi askoko industria bati buruz ari garela, eta gustatuko litzaiguke Euskadik bertan presentzia izatea”, azaldu du Jaureguibeitiak.

“Gaur egun, produktua sortzeko erritmoari eta dagoeneko ditugun jokoen hobekuntzari eustean jarri ditugu indarrak”, adierazi du Jaureguibeitiak. “Hobetzen, taldea handitzen eta egunetik egunera produktu osatuagoak egiten jarraitu nahi dugu. Hau guztia, dena dela, hasi ginen esentziari eutsiz”, amaitu du.

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du. Aurkitu hemen eskuragarri dauden laguntza guztiak.

Lotutako albisteak

Industriari  aplikatutako  30  soluzio  teknologiko  aurkeztuko  ditu  Eusko  Jaurlaritzak  BINDen  Demo  Day  jardunaldian,  uztailaren  3an
29/05/2025 Up Euskadi

Industriari aplikatutako 30 soluzio teknologiko aurkeztuko ditu Eusko Jaurlaritzak BINDen Demo Day jardunaldian, uztailaren 3an

Kursaal Kongresu Jauregia eta Auditorioan ospatuko da Eusko Jaurlaritzaten eta SPRI taldearen BINDen Demo Day 9. edizioan eta 20 startupek Euskadiko ETE eta korporazio liderrekin batera garatutako berrikuntza-proiektuak aurkeztuko dituzte.

Digitalizazioa  eta  pentsamendu  kritikoa:  honela  bizi  izan  da  CodeOKen  1.  edizioa  Euskadiko  ikasgeletan

Digitalizazioa eta pentsamendu kritikoa: honela bizi izan da CodeOKen 1. edizioa Euskadiko ikasgeletan

280 ikastetxetako, 12 eta 16 urte arteko ia 5.000 ikasle eta 600.000 jarduera baino gehiago bildu ditu CodeOK 2024-2025en lehen edizioak. Hezkuntza Sailak eta GAIA Klusterrak bultzatutako ekimenak digitalizazioa eta pentsamendu konputazionala Euskadiko ikasgeletara eraman ditu, erronketan, gamifikazioan eta benetako problemak ebazten oinarritutako metodologia berritzailearekin.

Garaia  Parke  Teknologikoa,  berriro  ere  ekintzailetza  eta  inbertsiorako  topagune  ekainaren  3an
27/05/2025 Ekintzailetza

Garaia Parke Teknologikoa, berriro ere ekintzailetza eta inbertsiorako topagune ekainaren 3an

Debagoiena euskal ekintzailetzaren epizentroa izango da berriro, ekosistema enpresarial eta berritzailea indartzea helburu duen topaketarekin.

EBN  2025  kongresua  BIC  Bizkaia  Ezkerraldean  egingo  da
23/05/2025 Ekintzailetza

EBN 2025 kongresua BIC Bizkaia Ezkerraldean egingo da

Kongresua aukera paregabea izango da industria-energia trantsizioaren inguruan eztabaidatzeko, gure lurralde eta ekonomien etorkizunerako funtsezko gaia baita.

Epea  eta  aurrekontua  zabaldu  ditugu,  adimen  artifizialeko  teknologiak  barne  hartzen  dituzten  eta  Euskadiko  enpresen  datuen  azpiegitura  optimizatzen  duten  proiektuak  babesteko.

Epea eta aurrekontua zabaldu ditugu, adimen artifizialeko teknologiak barne hartzen dituzten eta Euskadiko enpresen datuen azpiegitura optimizatzen duten proiektuak babesteko.

Laguntza horiek Europar Batasunak finantzatzen ditu NextGenerationEU berreskuratze-planaren bidez, pandemiak eragindako kalteak konpontzeko eta etorkizun jasangarriago, digitalago eta erresilienteago baten oinarriak ezartzeko. Espainian, funts horiek Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez kudeatzen dira.

INIZIA  sariak  banatu  dituzte,  INIZIA  DAY  jardunaldian
15/05/2025 Ekintzailetza

INIZIA sariak banatu dituzte, INIZIA DAY jardunaldian

Horien helburua da oinarri teknologikoa duten eta/edo berritzaileak diren enpresa egitasmoak biltzen dituzten proiektuak aitortzea

Ekintzaileentzako  laguntzak:  Bihur  ezazu  zure  negozio  ideia  enpresa  berritzaile  eta  errentagarri  Ekintzailerekin
15/05/2025 Ekintzailetza

Ekintzaileentzako laguntzak: Bihur ezazu zure negozio ideia enpresa berritzaile eta errentagarri Ekintzailerekin

Ideia berritzaile bat duzu eta enpresa bihurtu nahi duzu? Orduan interesatzen zaizu Ekintzaile 2025, programa ezagutzea. Ekintzailetza bultzatzeko laguntza horrek laguntza ekonomikoa eta adituen aholkularitza eskainiko dizkizu zure proiektua bideragarria eta arrakastatsua izan dadin.

Nola  izan  enpresa  ekintzaile  bat  Barnekintzaile  programarekin,  barne-ekiteko  laguntza.
15/05/2025 Ekintzailetza

Nola izan enpresa ekintzaile bat Barnekintzaile programarekin, barne-ekiteko laguntza.

800.000 euroko aurrekontua du Barnekintzaile 2025 barne-ekintzailetzarako laguntza-programaren edizio berriak. Enpresa-proiektu berriak garatzeko edo jarduera berrietara dibertsifikatzeko laguntza eskuratu nahi duten enpresek abenduaren 11ra arte aurkez ditzakete eskaerak.

Iritsi  da  zure  datuak  eta  zerbitzuak  hodeira  migratzeko  unea.  Aprobetxatu  euskal  enpresentzako  Kloud  laguntza
15/05/2025 Zibersegurtasuna

Iritsi da zure datuak eta zerbitzuak hodeira migratzeko unea. Aprobetxatu euskal enpresentzako Kloud laguntza

Kloud programak Euskadiko enpresei haien zerbitzu edo azpiegitura informatikoak Cloud ingurune komertzialetara migratzeko aukera eskaintzen die. Horretarako, enpresa bakoitzeko 50.000 € arte eskaintzen du hodeirako migrazio-prozesu osoa diseinatzen eta ezartzen lagunduko dien kanpoko enpresa bat kontratatu ahal izateko. Azaroaren 10ean amaituko da laguntza hori eskatzeko epea.

ApplAI  2025  Kongresuak  Adimen  Artifizial  Aplikatuaren  erreferente  gisa  finkatu  du  Euskadi  nazioartean

ApplAI 2025 Kongresuak Adimen Artifizial Aplikatuaren erreferente gisa finkatu du Euskadi nazioartean

230 erakunde baino gehiagoko 500 pertsona bildu dira, eta Euskaditik berrikuntza teknologikoarekin konprometitutako komunitate aktiboa sendotu da

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.