Albisteak 27 abendua, 2021

Edujoyk hezkuntza bideo-jokoaren bidez digitalizatzeko app-ak proposatzen ditu

Aita batek bere seme-alabek jolas zezaten app egokirik aurkitu ezin eta gero jaio zen Edujoy. Gaur, 500 milioi deskarga baino gehiago ditu eta Sandbox britainiar erraldoiak xurgatu du.
-

Mugikorretarako aplikazioek eta bideojokoek sortu berri den merkatua osatzen dute, eta horrek esan nahi du horiek sortzeko jarduerak gero eta maila handiagoko profesionalizazio-prozesu bat bizi duela. Smartphone-ak ez dira gizartean urte asko daramaten gailuak, eta horregatik da hain zabala hobetzeko tartea. Duela 10 urte euskal startup bat sortu zen sektorean txikienen eskaerari erantzuteko. Gaur, Sandbox & Co britainiar erraldoiak xurgatu du. Edujoyk, bere ahizpa Tellmewowrekin batera, nazioarteko jauzi hau eman berri du.

“Duela 10 urte produktuaren kalitatea nahikoa zen erabiltzaileak lortzeko. Orain, lehia hain handia denez, interes berezia jarri behar dugu marketinarekin zerikusia duen guztian”, azpimarratu du Urtzi Jaureguibeitiak, bi enpresetako kudeatzaile nagusiak. Haztea eta bideo-jokoaren sektorea Euskadin finkatzea bere helburu nagusietako bat izaten jarraitzeaz gain, Sandboxen parte izateak “orain arte urrun zeuden negozio-aukera berriak irekitzen dituela” uste du. Jaureguibeitiak azaldu duenez, “taldeak beste herrialde batzuetan, EBn eta AEBetan esaterako, dituen beste garapen ikasketa batzuetatik ere ikasi ahal izango dugu”.

Edujoy eta Tellmewow ahizpak dira bazkideei eta espazio fisikoari dagokienez. Jaureguibeitiak dioenez, “ez dira asko gure inguruko bideo-jokoen enpresak, eta are gutxiago mugikorrerako jokoetan soilik aritzen direnak. Hori dela eta, nahiz eta enpresa bakoitzaren publikoa desberdina izan, bideak oso antzekoak izan dira”.

Hala ere, Edujoyren bidea 2011. urtean hasi zen bakarkako proiektu gisa. Sortzailea Alberto Iglesias izan zen, eta seme-alabentzako kalitatezko bideo-joko hezitzaileak aurkitzeko gai izan ez zenean hartu zuen erabakia. “Lehenengo produktuen onarpena ona izan zen. Denbora gutxian erabiltzaile aktibo ugari izan zituzten”, azaldu du Jaureguibeitiak.

10 urteko historian, Edujoyk mugarri asko bete ditu deskarga kopuruari, abiarazitako proiektuei eta abarri dagokienez. Jaureguibeitiak azaldu duenez, “une garrantzitsu horietako bat 2018an Tellmewow bideo-jokoen estudio gisa sortzea izan dela esan daiteke”. Beste batzuk izan daitezke 500 milioi deskarga lortu izana Kids-E-Cats bezalako jokoekin edo Masha eta Hartza, Hello Kitty edo Miffy bezalako markekin kolaboratu izana. Izan ere, bere Masha eta Hartzari buruzko jokoak 100 milioi deskarga baino gehiago ditu.

Mugikorretarako bideojokoak hezkuntza digitalizatzeko modu bat ere izan daitezke: “2020an ikasi genuen hezkuntza-arazoei bide horretatik erantzuteko premia zegoela”. Hori dela eta, 2021ean produktuak garatzen hasi dira, ikasgai zehatzak ikasten laguntzeko, bideojokoaren funtsa mantenduz eta, beraz, modu dibertigarrian. Dagoeneko badaude Edujoy Math Academy bezalako adibideak, haurrek matematikan hobetzeko app bat.

Euskadik, nazioartean hainbat sektoreren buru den enpresa-sarea izan arren, oraindik ez du presentzia handirik bideo-jokoetan. “Gure helburua Euskadin bideojokoaren sektore indartsu eta egonkor bat izan dezagun laguntzea da. Enpresa gisa hazten jarraitu nahi dugu, baita gure aletxoa ematen segi ere. Badakigu milioi askoko industria bati buruz ari garela, eta gustatuko litzaiguke Euskadik bertan presentzia izatea”, azaldu du Jaureguibeitiak.

“Gaur egun, produktua sortzeko erritmoari eta dagoeneko ditugun jokoen hobekuntzari eustean jarri ditugu indarrak”, adierazi du Jaureguibeitiak. “Hobetzen, taldea handitzen eta egunetik egunera produktu osatuagoak egiten jarraitu nahi dugu. Hau guztia, dena dela, hasi ginen esentziari eutsiz”, amaitu du.

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du. Aurkitu hemen eskuragarri dauden laguntza guztiak.

Lotutako albisteak

Euskadiko  sei  startup  finalistak  izan  dira  ekintzailetza  berritzailea  saritzen  duen  Top101  Spain  errekonozimenduetan
09/10/2025 Ekintzailetza

Euskadiko sei startup finalistak izan dira ekintzailetza berritzailea saritzen duen Top101 Spain errekonozimenduetan

Ekimen honen bigarren edizioaren entrega-ekitaldia azaroaren 12an izango da Murtzian

Euskadi,  ekintzailetza-ekosistema  egonkorrenen  eta  baloratuenen  artean,  GEM  2024-2025  txostenaren  arabera
08/10/2025 Ekintzailetza

Euskadi, ekintzailetza-ekosistema egonkorrenen eta baloratuenen artean, GEM 2024-2025 txostenaren arabera

GEM proiektua munduko ekintzailetza-datuen iturri nagusia da, eta, horren bidez, Euskadiren egoera beste eskualde eta herrialdeen egoerarekin alderatu daiteke.

A4Radar  startupa  eta  Eralki  ETEa  elkarlanean  ari  dira  teknologia  disruptibo  batean,  Eusko  Jaurlaritzaren  BIND  SME  ekimenari  esker
06/10/2025 Up Euskadi

A4Radar startupa eta Eralki ETEa elkarlanean ari dira teknologia disruptibo batean, Eusko Jaurlaritzaren BIND SME ekimenari esker

BIND SME ekimenaren 5. edizioan parte hartzeko deialdia urriaren 20ra arte egongo da irekita.

MIDE  Premium,  marketin  digitaleko  eta  analitikako  profesionalentzako  etengabeko  prestakuntza  eta  laguntza  programa

MIDE Premium, marketin digitaleko eta analitikako profesionalentzako etengabeko prestakuntza eta laguntza programa

Analitika digitaleko, marketineko eta teknologia osagarrietako gaitasunak sendotu eta berritu nahi dituzten negozio digitaleko profesionalentzako harpidetza-plataforma bat

BaM  Vision  Tech  ‘25ek  Euskadi  sendotu  du  automobilgintzako  berrikuntza-polo  gisa

BaM Vision Tech ‘25ek Euskadi sendotu du automobilgintzako berrikuntza-polo gisa

200 profesional baino gehiago elkartu dira Gasteizko EUNEIZ Unibertsitatean automobilgintzaren erronka handiak aztertzeko: elektrifikazioa, digitalizazioa, robotika eta adimen artifiziala.

Ekintzailetzaren  ekosistema  indartzeko  garaia  da  Erronka  2030  dirulaguntzekin
25/09/2025 Ekintzailetza

Ekintzailetzaren ekosistema indartzeko garaia da Erronka 2030 dirulaguntzekin

Erronka 2030 programaren helburua Euskadiko ekintzailetzaren ekosistema osatzen duten hainbat eragile eta erakundeen arteko harremanak eta loturak sustatzea da. Proiektu bakoitzeko 10.000€ko dirulaguntza eska dezake jardueren zentroa Euskadin duen edozein pertsonak edo enpresak.

Eusko  Jaurlaritzak  epea  ireku  du  startup  disruptiboek  irtenbide  digitalak  eman  diezazkieten  20  euskal  ETEri
24/09/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzak epea ireku du startup disruptiboek irtenbide digitalak eman diezazkieten 20 euskal ETEri

Urriaren 20ra arte, startupek eta scaleupek 7 erabilera-kasutarako soluzioak aurkeztu beharko dituzte honako esparru hauetan: antolamendu efizientea, negozio eta bezero digitala, industria adimenduna, zibersegurtasuna eta jasangarritasuna eta trantsizio energetikoa industriaren, energiaren, zerbitzuen eta elikaduraren sektoreetakoak diren 20 ETEei.

TramoIAk  logistika  automatizatzeko  robot  kolaboratiboak  eskaintzen  ditu
22/09/2025 Ekintzailetza

TramoIAk logistika automatizatzeko robot kolaboratiboak eskaintzen ditu

Startupak teknologia aurreratuak konbinatzen ditu, tamaina aldakorreko paketeen logistikari soluzio robotiko bat emateko

‘CDL  Donostia-San  Sebastián  AI  for  Startups  2025’  deialdia,  irailaren  30era  arte  zabalik.
18/09/2025 Ekintzailetza

‘CDL Donostia-San Sebastián AI for Startups 2025’ deialdia, irailaren 30era arte zabalik.

Jarduerak berehala hasiko dira! Saio presentzialak Tandem - BIC Gipuzkoa eraikineko instalazioetan egingo dira.

Bilbok  Osasunaren  etorkizun  digitalari  buruzko  jardunaldia  jasoko  du  hilabete  honetan

Bilbok Osasunaren etorkizun digitalari buruzko jardunaldia jasoko du hilabete honetan

24an egingo da BAT dorrean

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.