Albisteak 27 abendua, 2021

Edujoyk hezkuntza bideo-jokoaren bidez digitalizatzeko app-ak proposatzen ditu

Aita batek bere seme-alabek jolas zezaten app egokirik aurkitu ezin eta gero jaio zen Edujoy. Gaur, 500 milioi deskarga baino gehiago ditu eta Sandbox britainiar erraldoiak xurgatu du.
-

Mugikorretarako aplikazioek eta bideojokoek sortu berri den merkatua osatzen dute, eta horrek esan nahi du horiek sortzeko jarduerak gero eta maila handiagoko profesionalizazio-prozesu bat bizi duela. Smartphone-ak ez dira gizartean urte asko daramaten gailuak, eta horregatik da hain zabala hobetzeko tartea. Duela 10 urte euskal startup bat sortu zen sektorean txikienen eskaerari erantzuteko. Gaur, Sandbox & Co britainiar erraldoiak xurgatu du. Edujoyk, bere ahizpa Tellmewowrekin batera, nazioarteko jauzi hau eman berri du.

“Duela 10 urte produktuaren kalitatea nahikoa zen erabiltzaileak lortzeko. Orain, lehia hain handia denez, interes berezia jarri behar dugu marketinarekin zerikusia duen guztian”, azpimarratu du Urtzi Jaureguibeitiak, bi enpresetako kudeatzaile nagusiak. Haztea eta bideo-jokoaren sektorea Euskadin finkatzea bere helburu nagusietako bat izaten jarraitzeaz gain, Sandboxen parte izateak “orain arte urrun zeuden negozio-aukera berriak irekitzen dituela” uste du. Jaureguibeitiak azaldu duenez, “taldeak beste herrialde batzuetan, EBn eta AEBetan esaterako, dituen beste garapen ikasketa batzuetatik ere ikasi ahal izango dugu”.

Edujoy eta Tellmewow ahizpak dira bazkideei eta espazio fisikoari dagokienez. Jaureguibeitiak dioenez, “ez dira asko gure inguruko bideo-jokoen enpresak, eta are gutxiago mugikorrerako jokoetan soilik aritzen direnak. Hori dela eta, nahiz eta enpresa bakoitzaren publikoa desberdina izan, bideak oso antzekoak izan dira”.

Hala ere, Edujoyren bidea 2011. urtean hasi zen bakarkako proiektu gisa. Sortzailea Alberto Iglesias izan zen, eta seme-alabentzako kalitatezko bideo-joko hezitzaileak aurkitzeko gai izan ez zenean hartu zuen erabakia. “Lehenengo produktuen onarpena ona izan zen. Denbora gutxian erabiltzaile aktibo ugari izan zituzten”, azaldu du Jaureguibeitiak.

10 urteko historian, Edujoyk mugarri asko bete ditu deskarga kopuruari, abiarazitako proiektuei eta abarri dagokienez. Jaureguibeitiak azaldu duenez, “une garrantzitsu horietako bat 2018an Tellmewow bideo-jokoen estudio gisa sortzea izan dela esan daiteke”. Beste batzuk izan daitezke 500 milioi deskarga lortu izana Kids-E-Cats bezalako jokoekin edo Masha eta Hartza, Hello Kitty edo Miffy bezalako markekin kolaboratu izana. Izan ere, bere Masha eta Hartzari buruzko jokoak 100 milioi deskarga baino gehiago ditu.

Mugikorretarako bideojokoak hezkuntza digitalizatzeko modu bat ere izan daitezke: “2020an ikasi genuen hezkuntza-arazoei bide horretatik erantzuteko premia zegoela”. Hori dela eta, 2021ean produktuak garatzen hasi dira, ikasgai zehatzak ikasten laguntzeko, bideojokoaren funtsa mantenduz eta, beraz, modu dibertigarrian. Dagoeneko badaude Edujoy Math Academy bezalako adibideak, haurrek matematikan hobetzeko app bat.

Euskadik, nazioartean hainbat sektoreren buru den enpresa-sarea izan arren, oraindik ez du presentzia handirik bideo-jokoetan. “Gure helburua Euskadin bideojokoaren sektore indartsu eta egonkor bat izan dezagun laguntzea da. Enpresa gisa hazten jarraitu nahi dugu, baita gure aletxoa ematen segi ere. Badakigu milioi askoko industria bati buruz ari garela, eta gustatuko litzaiguke Euskadik bertan presentzia izatea”, azaldu du Jaureguibeitiak.

“Gaur egun, produktua sortzeko erritmoari eta dagoeneko ditugun jokoen hobekuntzari eustean jarri ditugu indarrak”, adierazi du Jaureguibeitiak. “Hobetzen, taldea handitzen eta egunetik egunera produktu osatuagoak egiten jarraitu nahi dugu. Hau guztia, dena dela, hasi ginen esentziari eutsiz”, amaitu du.

SPRI Taldearen helburuetako bat euskal enpresen eraldaketa digitala da. Besteak beste, Basque Industry 4.0, BDIH Konexio, Zibersegurtasun Industriala, Enpresa Digitala edo Inplantalariak laguntza-programen bidez bultzatzen du. Aurkitu hemen eskuragarri dauden laguntza guztiak.

Lotutako albisteak

Eusko  Jaurlaritzak  32  startup  eta  Euskadiko  20  ETE  konektatu  ditu  horien  berrikuntza  bizkortzeko
10/12/2025 Up Euskadi

Eusko Jaurlaritzak 32 startup eta Euskadiko 20 ETE konektatu ditu horien berrikuntza bizkortzeko

32 startup Euskadiko 20 ETErekin bildu dira euren soluzio teknologikoak aurkezteko BIND SMEren hautaketa-prozesuaren azken fasean.

Hevea3D  ekimenak  eta  Interphase  Technologiesek  irabazi  dituzte  2025eko  Manuel  Laborde  sariak
03/12/2025 Ekintzailetza

Hevea3D ekimenak eta Interphase Technologiesek irabazi dituzte 2025eko Manuel Laborde sariak

ZuBizik 25. urteurreneko sari berezia jaso du

Datuaren  Heldutasunaren  Diagnostiko  Programa  enpresa-kudeaketa  adimentsuago  baterako  abiapuntua  da

Datuaren Heldutasunaren Diagnostiko Programa enpresa-kudeaketa adimentsuago baterako abiapuntua da

Abenduaren 2an irekiko da Datuaren Heldutasunaren Diagnostikoa Programaren lehen deialdia. Zerbitzu berri honek euskal enpresei laguntza eskaintzen die datuen arloko egungo egoeraren ebaluazio zorrotza egiteko eta analitika eta adimen artifizialaren eredu aurreratuagoetarako ibilbide-orri bat definitzeko.

Bizkaiko  Foru  Aldundiaren  V.  Inbertsio  Foroan  Bizkaiko  8  startupek  61  euren  proiektuak  aurkeztu  dituzte  inbertitzaileren  aurrean
27/11/2025 Ekintzailetza

Bizkaiko Foru Aldundiaren V. Inbertsio Foroan Bizkaiko 8 startupek 61 euren proiektuak aurkeztu dituzte inbertitzaileren aurrean

Bizkaiak bere erreferentziazko foroa sendotu du, potentzial handiko proiektuak inbertsio espezializatuarekin lotzeko

Tantak  ingurumena  zaintzeko  eta  babesteko  lan  egiten  du

Tantak ingurumena zaintzeko eta babesteko lan egiten du

Erakunde honen helburua da gure itsasoak zaintzea, bizi ohitura osasungarriak sustatzea eta planeta hobetzeko ekintzak egitea

Ekongreso:  10  Inpaktu-ekonomiek  erronkak  eta  aukerak  partekatuko  dituzte  Laukariz  Ekosisteman

Ekongreso: 10 Inpaktu-ekonomiek erronkak eta aukerak partekatuko dituzte Laukariz Ekosisteman

Azaroak 27, 28, 29 eta 30: enpresa txiki arduratsuak, B-Corps, erakundeak, proiektu profesionalak, sozialak eta ekintzaileak, berriz ere Ekongresoan elkartuko dira.

Ideia  berriak,  gazteak  eta  landa  eremuko  enpresei  errekonozimendua  Lea-Artibaiko  ekintzaileentzako  Leartibai  Sarietan
20/11/2025 Ekintzailetza

Ideia berriak, gazteak eta landa eremuko enpresei errekonozimendua Lea-Artibaiko ekintzaileentzako Leartibai Sarietan

Edizio honetan 56 proiektuk hartu dute parte lehiaketan, aurrekoan baino 19 gehiagok

Onkoreplica  eta  Semi  Zabala,  2025eko  Toribio  Echevarria  sarien  irabazleak
13/11/2025 Ekintzailetza

Onkoreplica eta Semi Zabala, 2025eko Toribio Echevarria sarien irabazleak

Toribio Echevarria Sariak Eibarko Udalak eta BIC Gipuzkoak bultzatutako ekimena da, eta Eusko Jaurlaritzako Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasun Sailak, SPRIren bitartez, eta Gipuzkoako Foru Aldundiak parte hartzen dute

Smart  Industry  programa  berritu  egin  da  Teknologia  Kuantikoetako  proiektuak  bultzatzeko

Smart Industry programa berritu egin da Teknologia Kuantikoetako proiektuak bultzatzeko

Azaroaren 7an irekiko da Smart Industry – Teknologia Kuantikoak 2025eko laguntza-programaren hurrengo deialdia. Smart Industry programa historikoak teknologia kuantikoen esparrura egindako bilakaera jasoko du deialdi berriak. Teknologia horiek beren prozesuetan aplikatzeko interesa duten enpresek 2025eko abenduaren 9a baino lehen aurkeztu beharko dituzte eskaerak.

Eusko  Jaurlaritzak  startupen  140  hautagaitza  jaso  ditu  20  ETEren  digitalizazioa  bultzatzeko
06/11/2025 Ekintzailetza

Eusko Jaurlaritzak startupen 140 hautagaitza jaso ditu 20 ETEren digitalizazioa bultzatzeko

BIND SMEren bosgarren edizioak 140 startupen 179 proposamen jaso ditu Euskadiko 20 ETEk planteatutako 7 erronkei erantzuteko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.