Pablo Ocaña the glocal network
Ekintzailetza
Elkarrizketak 9 uztaila, 2020

Adimen kolektiboa; XXI. Mendeko erronka erakundeentzat

Pablo Ocaña aditua da erakunde eta lurraldeen inguruan sortutako ekosistemetan adimen kolektiboko prozesuak garatzen.

“Komunitatea” ia mundu guztiak ulertzen duen terminoa da eta gero eta garrantzitsuagoa da edozein erakundetan, baina, zer da benetan komunitate bat? Esan genezake helburuetan eta arazoetan bat egiten duten pertsona talde bat dela, eta, nolabait, eremu komun batzuk partekatzen dituztela, lankidetzan aritzeko nahiarekin.

Pablo Ocaña aditua da erakunde eta lurraldeen inguruan sortutako ekosistemetan adimen kolektiboko prozesuak garatzen.

 

Non daude komunitateak?

Eremu sozioekonomiko askotan badira komunitateak, baina eragin ekonomiko handiena duten komunitateak enpresen inguruan sortzen dira, elkarte edo konfederazio moduko sektore-taldeen inguruan; baita elkarte transbertsalen inguruan ere, hala nola, klusterrak edo baita lurralde-espazioetan bertan ere, normalean, ekintzailetzarekin, GIHekin edo mugikortasunarekin lotutako eremu berriak edo gero eta interes publiko handiagoarekin dauden eremuen inguruak edo interes publiko handia duten eremuak.

 

Zein da egungo egoera?

Komunitate aktiboak garatzen dugun esperientzia kontutan hartuz, ikusi dugu ia ez dagoela metodologia espezifikorik komunitateen adimen kolektiboaren potentziala baliatzeko, bai enpresetan, bai elkarteetan, baita sare sozialen, app-en eta plataforma teknologiko desberdinen ugaritzea kontutan hartzen badugu ere.

Erakunde kudetzaileen liderrek eta dinamizatzaileek beren komunitateak garatzeko ahalegin eta baliabideak erabiltzen badituzte ere, ikusten dugu partaidetzaren inpaktuak eta adimen kolektiboaren aprobetxamenduak ez dituela ematen eman litzakeen emaitzak.

 

Zer garrantzi du lidergoak komunitate baten garapenean?

Enpresa eta erakundeetan, tradizioz, lidergoa hierarkia-kontzeptuetan oinarritzen da. Kontzeptu horietan, komunitateko kide bakoitzak rol jakin bat du, eta barne-arau eta -arau batzuk daude.

Ikusi dugunez, komunitate baten garapenean arrakasta izateko, lidergoak dinamizazio-gaitasuna sustatu behar du, adimen kolektiboa aprobetxatzeko, funtsezkoa baita parte-hartzaileen jarrera eta motibazioa; horregatik, lidergoak askoz ere inspiratzaileagoa izan behar du, eta testuinguru motibatzaileak sortu.

Gero eta entitate gehiagotan: klusterrak, elkarte sektorialak, alumni-komunitateak, lurralde-komunitate tematikoak, erakunde desberdinak eskatzen ari dira, eta “erredakarkia” bezalako kontzeptuekin lan egiten da, hau da, kideek beren borondatez adimen kolektiboa sor dezaten lortzea, komunitateko kide izateagatik onura indibidualak ekar diezazkien.

 

Ez aldatzea mehatxu bat izan liteke inguruan komunitateak dituzten erakundeen etorkizunerako?

Pertsonak, gero eta modu aktiboagoan parte hartu nahi dugu parte hartzen dugun komunitateetan, bai gure enpresan bertan, zein sektoreko beste elkarteetan.

Mehatxu nagusiena da, informazio anitzeko ingurune global batean, erakundeetako liderrek eta kudeatzaileen aldetik, bere komunitate desberdinen parte hartzea lortzen ez bada, hauek erabilgarriagoak diren beste espazio batzuk aurkitu ahal izango dituzte, non baloratuak sentituko diren eta balio nabarmenagoko elementuak lor ahal izango dituzten, digitalizazioa izanik, besteak beste, eragin nabarmena izan dezakeen arrazoietako bat.

 

Zer egin daiteke komunitatetako liderren eta kudeatzaileen ikuspegitik?

Liderrek eraldaketa handia egin behar dute beren ekosistema ikusteko eta kudeatzeko moduan; metodologia espezializatuak izan behar dituzte, eta beren komunitate-motarako egokienak diren teknologiak erabili behar dituzte, eta bere dinamizatzaileak jarduteko modu berrietan gaitzea

Gure esperientziatik ikusten ari gara gero eta baliabide gehiago erabiltzen direla: komunikatzeko, garatzeko, gaitzeko edo kudeatzeko, “komunitatea dinamizatzea” premisapean eta argi dago komunitatearen adimen kolektiboa aprobetxatu egiten dela parte-hartzaile gehienek onura hauetakoren bat lortzen dutenean:

haientzat garrantzitsuak diren trebetasun edo irakasgai batzuk ikastea, helbururen bat lortzeko edo arazoren bat konpontzeko lankidetza edo laguntza, produktu edo zerbitzuren bat eskuratu edo ematea, komunitatearen ezagutza eta baliabideak modu errazean eskuratu edo partekatzea; komunitateak Marka bat garatzea lortzen badu, horrek haren parte izatearen eta harekin identifikatzearen sentimendua sortzen du; hau da, talde handi bateko kide izatearen sentsazioa.

 

Zer proposatzen du zuen erakundeak egoera berri horien aurrean?

Guk 10 urte baino gehiago daramagu sektore publiko eta pribatuarekin lanean, elkarlaneko komunitateak garatuz adimen kolektiboa aprobetxatu ahal izateko. Denbora honetan, “DADO sistema” izeneko metodologia sortu dugu, izan ere, existitzen ziren metodoetan ez bait genuen aurkitzen komunitate dinamikoen errealitatera egokitu zitzakeen prozesuen kudeaketarik eta bere potentzial guztia aprobetxatzea ahalbidetuko zuenik.

Duela 2 urte ere, geure teknologia-sistema martxan jarri genuen: “Hub TGN” izeneko metodología, tresna digital espezializatu gisa, metodologiari ahalik eta etekin handiena ateratzeko, eta, ondorioz, komunitatearen adimen kolektibo horri.

Gaur egun, 10.000 parte-hartzaile baino gehiago ditugu, hainbat herrialdetako erakunde eta lurraldeetan hub-ak ezarrita, eta oraindik proiektu berria den arren, erakundeen eta haien ekosistemen adimen kolektiboa garatzen laguntzeko duen ahalmen handia ikusten ari gara.

 

+info: https://theglocal.network/promoters

Lotutako albisteak

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Sariki,  metrologian  liderra  den  ETEa:  “BIND  SMEk  zure  erronketarako  soluzioak  dituzten  startupekin  konektatzen  zaitu”
07/05/2025 Ekintzailetza

Sariki, metrologian liderra den ETEa: “BIND SMEk zure erronketarako soluzioak dituzten startupekin konektatzen zaitu”

Gipuzkoako ETEak 40 urte beteko ditu 2025ean, eta BIND SMEren, Eusko Jaurlaritzak sustatutako eta startupekin berrikuntza irekian jarduteko programaren, 2. edizioan parte hartu zuen

Novaut,  blog  batetik  jaio  zen  marketplace  industrialaren  finkapena

Novaut, blog batetik jaio zen marketplace industrialaren finkapena

Merkatuan bost urte daramatza, eta Arabako enpresak lortu du bere lekua egitea ordezko pieza kritikoen sektoreko erraldoien artean

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

EatAmigo,  ostalaritzako  eskaerak  automatizatzeko  AA  erabiltzen  duen  tresna

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna

Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Lorra,  lau  hamarkada  inguru  Bizkaiko  nekazaritzako  elikagaien  kooperatibismoaren  funtsezko  zutabe  gisa 
31/03/2025 Berrikuntza

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa 

Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez. 

Surphasek  merkatuan  parekorik  ez  duen  teknologia  garatzen  du  eta  gatzgabetzeko  planten  eraginkortasuna  handitzea  lortzen  du

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du

Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

Kimaiwi:  “Gure  proposamen  teknologikoa  balioztatzean  eta  nazioarteko  turismo-industriaren  aurrean  proiektatzean  zentratu  gara”
25/03/2025 Ekintzailetza

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”

Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

WonderShop,  WordPress-erako  (“WP”)  diseinatutako  plugina,  online  denden  jabeei  katalogoen  kudeaketa  errazten  die
20/03/2025 Ekintzailetza

WonderShop, WordPress-erako (“WP”) diseinatutako plugina, online denden jabeei katalogoen kudeaketa errazten die

Garatzen eta merkaturatzen duena WoonderSoft da. Enpresa gipuzkoarrak nazioarteko asmoak ditu eta bere produktuak interesa piztu du beste herrialde batzuetan.

NAW:  “Gure  abantaila  lehiakorra  10  urte  bitarteko  kirol-oinetako  minimalista  eskaintzea  da”
04/03/2025 Berrikuntza

NAW: “Gure abantaila lehiakorra 10 urte bitarteko kirol-oinetako minimalista eskaintzea da”

Silvia Echeverríak, NAWren sortzaileak, oinetako minimalistak postura-osasunean eta garapen biomekanikoan haurtzarotik helduarora arte nola eragin dezakeen azaltzen du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.