Alekos Martínez, Veris Behaviorreko CEO eta co-founderra, eta Jaime Madera, Marketin zuzendaria eta Co-Founderra; Gonzalo Azcárate, Bazkide Mentorea; David Perez – Villa, Eywa Space enpresako zuzendari nagusia; eta inbertitzaile berriak, Fernando Alonso Cortés eta Patxi Alija, Analisi eta Ikerketa Taldea ordezkatzen dutenak.
Ekintzailetza Up Euskadi
Elkarrizketak 7 otsaila, 2022

Veris Behavior: “Errealitate Birtualak eraldatu egingo du enpresek kontsumitzailea aztertzeko eta ulertzeko duten modua”

Donostiako start-upak merkatu-azterketak egiten ditu, kontsumitzaileen portaera aztertzeko Errealitate Birtuala eta neuromarketina erabiliz sortutako denda eta errealitate murgiltzaileen bitartez. Duela gutxi 88.000 euro lortu ditu bigarren inbertsio txandan.
-

Merkatu-azterketak ezinbesteko tresnak dira enpresen marketin-estrategiak taxutzeko. Hala ere, kontsumitzailearen erabakiak ulertzeko erabiltzen diren metodo tradizional gehienek, hala nola Focus Group-ek edo inkestek, testuinguru-joera dute, izan ere, desberdintasun bat dago parte-hartzaileak/inkestatuak egingo duela esaten duenaren eta benetan egiten duenaren artean.

Arazo horri irtenbide bat emateko asmoz sortu zen 2021ean Veris Behavior, Errealitate Birtualaren murgiltzeko ahalmena erabiltzen duen start-up bat, murgiltze-denden barruan merkatu-azterketak egiteko. Horren bidez, Alekos Martínez enpresa gaztearen CEOak azaldu duenez, “kontsumitzaileak benetako erosketa-prozesuan dagoela sentitzen du, eta erantzun naturalak sortzen ditu estimulu birtualen aurrean”. Horrela, enpresak merkaturatu aurretik marketin-estrategiak baliozkotzea lortzen du, kontsumitzailearen beharrak eta lehentasunak ulertzea, eta aukera-eremuak aurkitzea.

Hori lortzeko, denda osoak edo horien zatiak diseinatzen dituzte, eta kontsumitzailea erosteko uneko testuinguruan kokatzen dute, produktuekin nola elkarreragiten duen eta erabakiak nola hartzen dituen ikusteko. Informazio hori neuromarketinari esker jasotzen dute, gaur egun, Eyetracking teknologia aplikatuta. “Horri esker, prozesu osoan kontsumitzailearen arreta non dagoen ikus dezakegu, data hori Bero-mapetan edo Gaze Maps-en irudikatuz. Baina hori ez da teknologia bakarra, laster beste tresna batzuk sartzea espero dugu, hala nola Aitortza Faziala, kontsumitzaileak erosketa-fase bakoitzean zer emozio sentitzen dituen aztertu ahal izateko”, zehaztu du Martinezek.

Orain arte, landu eta garatu duten ikerketa mota nagusia packaging berrien probari dagokio. Enpresa gaztearen CEOak bere teknologia baliozkotu duen proiektu berri bat azaldu du, SPRI taldearen BiC Gipuzkoa eta UP! Euskadi Programen laguntzarekin burutua izan dena: “Markaren produktu berriaren packaging-aren eraginkortasuna neurtu nahi genuen, produktu hori nola hobetu jakiteko eta produktua kokatzeko espazio optimoak zeintzuk ziren ikusteko. Horretarako, hiru fase zituen ikerketa bat jarri genuen martxan. Lehenengoan, benetako erosketa-prozesua simulatzen dugu, hau da, supermerkatu bat, bezeroaren produktuak eta lehiakideenak diseinatzen ditugu, eta lineal batean jartzen ditugu benetako prezioarekin. Kontsumitzaileari esan genion erosketa normalean egiten duen bezala egiteko, eta bezeroaren produktuaren eremura iristen zenean informazioa jasotzeko tresnak aktibatzen ziren. Erosketa amaitzean, bere erabakien zergatia galdetu genuen berehala. Bigarren fasean, kontsumitzailea produktuaren packaging-arekin birtualki elkarreragiten hasi zen, eta prozesu horretan zegoen bitartean zer alderdi hobetuko zituen galdetu genion; eta azterlana amaitzeko, hirugarren fase bat egin genuen, simulazio birtualetik kanpo zegoen elkarrizketa bat, alegia.

Ikerketaren emaitzek ondorioztatu zuten markak packaging berria diseinatzeko erabili zituen hipotesiak ez zirela betetzen ari. Era berean, lehiakideak emaitza hobeak zituela eta hori zergatik zen horrela identifikatu zuten, eta, gainera, packaging-aren errendimendua hobetzeko egin beharreko hobekuntza puntualak atera zituzten. Horrela, marka “‘insights’-etan oinarritutako erabaki estrategikoak hartzeko gai izatea lortu genuen, oso alborapen gutxirekin”, Martinezen esanetan.

“Gure ustez, merkatuen ikerketan Errealitate Birtuala, Errealitate Gehitua edo Adimen Artifiziala bezalako teknologien aplikazioak industria irauliko du. Gaur egun erabiltzen diren metodologia asko zaharkituta geratuko dira, eta kontsumitzailea iketzen ari ez diren enpresak atzeratuta geratuko dira”, Veris Behavior enpresako CEOaren esanetan. “Horri Adimen Artifizialaren ahalmen aurresalea gehitzen badiozu, kontsumitzaileak sortzen duen informazio guztia hartzeko eta bere portaera iragartzeko ereduak sortzeko gai dena, imajina dezakezu tresna horiek menderatzen dituzten enpresek zer abantaila izango duten lehiarako. Azkenean ulertzen dugu, ia industria guztietan bezala, teknologia menperatzen duena eta horretara egokitzen dena izango da txapeldun eztabaidaezina”, gaineratu du.

4.0 marketina atzean utzi dugu eta 5.0 marketinaren aroan sartzen ari gara, non murgiltze unibertso berri bat sortuko den aukera askorekin. Kontsumitzaileak bizitza birtual berria izango du, eta ez du zertan bere ‘benetako’ bizitza islatuko, aktibo digitalak erosiko ditu, lan digitala izango du eta, funtsean, errealitate berri bat. Hau marketinerako eraldatzailea izango da, markek esperientzia murgiltzaile guztiz disruptiboak sortu ahal izango dituztelako eta informazioa biltzeko tresnak izango dituztelako. Hala ere, oraindik denbora falta da hori zehazteko. Asko falta da teknologia horietako batzuk demokratizatzeko, eta, beraz, pixoihaletan gaude, eta ia ez dugu marketina 5.0-ari buruzko ezer ikusi”, esan dute start-upetik.

Zuatzuko (Donostia) enpresa-parkean dagoen enpresak bigarren inbertsio-txanda itxi berri du, eta 88.000 euro lortu ditu, 2021aren hasieran 30.000 euro lortu ondoren. Gainera, SPRI Taldearen Bind 4.0 programan parte hartzeko hautagai gisa hautetsi dute. «Orain, gure lehentasuna talentu teknikoa kontratatzen jarraitzea da, gure teknologia hobetzeko eta bezeroari balio handiagoa emateko», adierazi du Martinezek. “Ondoren, gure merkataritza-prozesuaren hedapena dago. Gaur egun bost herrialde baino gehiagotan saltzen ari gara gure irtenbidea, eta balidazio komertzialeko prozesu batetik pasatzen ari gara. Eta, azkenik, 2022aren erdian edo amaieran (gure urteko helburuen arabera) itxi nahi dugun erronda askoz handiago baterako prestatu nahi dugu”, gaineratu du.

SPRI Taldeak laguntza integralaren bidez berrikuntza, ekintzailetza eta barne-ekintzailetza laguntzen ditu, ideiak merkatura modu arrakastatsuan irits daitezen. Aurrera, Basque Fondo, Bind 4.0, Ekintzaile edo Barnekintzailetza programen bidez egiten du hori. Informazio gehiago esteka honetan.

Lotutako albisteak

Lasercoat  startupak  korrosioaren  aurkako  laser-teknologia  sortu  du  itsasoko  garraioarentzat
11/12/2025 Ekintzailetza

Lasercoat startupak korrosioaren aurkako laser-teknologia sortu du itsasoko garraioarentzat

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

Duara:  “Besteentzat  hondakina  dena,  guretzat  lehengaia  da”
04/12/2025 Ekintzailetza

Duara: “Besteentzat hondakina dena, guretzat lehengaia da”

Bilboko berrikuntza-agentziak moda iraunkorreko zuzeneko lehiaketak antolatzen ditu, lankidetza-eredu zirkular eta ekosistemarekiko errespetuzko baten aldeko apustua indartzeko.

Kroketak.eus,  bi  ekintzaile  arabarren  omenaldia  euskal  gastronomiari
03/12/2025 Ekintzailetza

Kroketak.eus, bi ekintzaile arabarren omenaldia euskal gastronomiari

Juan eta Patxiren ibilbideak 2017an gurutzatu ziren eta proiektu komun bat sortu zen emaitza bezala: kroketak, prestatutako gisatuak eta postreak egiten dituen enpresa bat, tokiko ekoizleen sare batean oinarrituta.

Nexi  Health,  adimen  artifizialari  esker  osasun  mentalaren  eraldaketa
27/11/2025 Ekintzailetza

Nexi Health, adimen artifizialari esker osasun mentalaren eraldaketa

Gipuzkoako startupak teknologia digitalak garatzen ditu, osasun arloko profesionalei kontsultan %25rainoko denbora aurrezteko eta kasu larriak goiz detektatzeko aukera ematen dietenak.

Ariketa  fisikoa,  zientzia  eta  laguntza:  SISU  Bienestar  enpresaren  formula  minbiziari  aurre  egiteko
19/11/2025 Ekintzailetza

Ariketa fisikoa, zientzia eta laguntza: SISU Bienestar enpresaren formula minbiziari aurre egiteko

Bizkaiko enpresa honek unibertsitateko ikerketa eta entrenamendu pertsonalizatua uztartzen ditu, minbiziak iraun bitartean eta ondoren bizi-kalitatea hobetzeko.

Bideroad,  adimen  artifizialaren  bitartez  azpiegituren  mantentze-lanen  kudeaketa  asmatu  duen  startupa
12/11/2025 Ekintzailetza

Bideroad, adimen artifizialaren bitartez azpiegituren mantentze-lanen kudeaketa asmatu duen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

Tekurak  ekintza  jasangarriak  integratzen  ditu  zure  negozioan

Tekurak ekintza jasangarriak integratzen ditu zure negozioan


Aholkularitza-enpresa honek esperientzia eta metodologia eraginkorrekin laguntzen die erakundeei, beren prozesuak eta pertsonak eraldatuz, iraunkortasunaren iritsiera arina izan dadin

Lasa  Dynamics  teknologia  propioa  duen  hegaldi-simulagailua  sustatzen  ari  da  Miñaon
07/11/2025 Ekintzailetza

Lasa Dynamics teknologia propioa duen hegaldi-simulagailua sustatzen ari da Miñaon

Euskadiko startup honen proiektua erabakigarria da aireko sektorearen segurtasunarentzat, efizientziarentzat eta bilakaera teknologikoarentzat

Photokrete,  eraikuntzan  energia  aurreztu  ahal  izateko  materialak  garatzen  dituen  startupa
06/11/2025 Ekintzailetza

Photokrete, eraikuntzan energia aurreztu ahal izateko materialak garatzen dituen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da

GH  Cranes  :  “Gure  enpresarentzako  erronka  garrantzitsuak  jorratzeko  aukera  ematen  digu  BIND-k”
23/10/2025 Ekintzailetza

GH Cranes : “Gure enpresarentzako erronka garrantzitsuak jorratzeko aukera ematen digu BIND-k”

Garabi-fabrikatzaile honek Beasainen du egoitza eta startupak eta finkatutako enpresak batzen dituen plataforma honetako protagonistetako bat da

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.