Elkarrizketak 23 Azaroa, 2023

Munduko belaontzi luxuzkoena bultzatzen dute Ingeteamen motorrek

Euskal enpresak Zamudion eta Beasainen fabrikatzen dituen bost motorrek bultzatuta nabigatuko du Orient Express Silenseas ontziak. Propultsio isileko soluzioetan aitzindaria da enpresa.
-

Orient Express mitikoak dagoeneko badu erreplika itsasoan. Frantziako Chantiers de l’Atlantique ontziola transatlantiko izugarri bat eraikitzen ari da une honetan. 200 metro luze da, eta hainbat luxu ditu, hala nola 54 suite, bi igerileku eta hainbat jatetxe. Paperaren gainean, munduko belaontzirik luxuzkoenak 1.000 milioi dolarreko kostua izan lezakeela kalkulatzen da. Bada, Ingeteam euskal enpresaren motorrek bultzatuko dute itsasoko erraldoi berri hori. Propultsio isileko teknologietan aitzindaria da enpresa. Paris-Istanbul ibilbidea egiten zuen tren mitikoa emulatuko duen belaontzi hau 2026an uretaratzea aurreikusten da. Garairen baten ikur izango den proiektu honen xehetasunak eman zituen Oier Urrutiak, euskal enpresa honetako Europako ontzidiaren arduradun komertzialak, Made in Basque Country irratsaioan.

Zer esan nahi du Ingeteamentzat honelako proiektu bat esku artean izateak?

Enpresarentzat aurrerapauso bat da, zalantzarik gabe. Bai markaren inpaktuarengatik, bai proiektuak dakarren berrikuntza teknologiko altuagatik.

Bi ontzi biki ekipatu beharko dituzue, ezta?

Bai, eta baliteke beste bi ere izatea. Oso pozik gaude.

Nola jarri ziren zuekin harremanetan?

Ontziak Accor enpresarenak dira eta Orient Express markarekin eraikiko dituzte, Frantziako Chantiers de l’Atlantique ontziolan. Guk zortzi urte baino gehiago daramatzagu ontziola horrekin lanean, eta bera izan da enpresa armadoreari gure enpresa proposatu diona.

Zertan datza Ingeteamek belaontzi honetan izango duen parte-hartzea?

Propultsio sistemetarako bost motorrez eta bost bihurgailuz hornituko dugu ontzia. Zehazki, propultsio nagusia eragingo duten bi motor eta zeharkako propultsiorako hiru motor izango dira, eta horien guztien maiztasun-bihurgailuak. Horrek erosotasun gorena eskainiko du ontzi barruan, bibrazio eta zarata baxuak dituztelako. Propultsioaren urruneko bi aginte ere garatuko ditugu. Propultsioaren kudeaketa eta eraginkortasun handia ahalbidetuko dituzte horiek, SolidSail teknologiaren bidez.

Kasu honetan, bihurgailu horiek lurrerako konexioa dute portuan. Zertarako?

Belaontziak atrakatuta dauden bitartean lurreko sare elektrikora konektatu ahal izateko. Hala, errekuntza motor osagarriak ez ditu martxan mantendu beharko gurutzaontziko zerbitzuak elikatzeko. Modu horretan, nitrogeno, sufre eta karbono dioxido gutxiago isuriko da atmosferara.

Zer bultzada-indar erreal izango dute bost motor horiek?

Gutxi gorabehera, 7.500 ZP.

Eta, propultsioaz gain, zer beste balio erantsi izango dute?

Esan dugun moduan, diseinu isila ahalbidetuko dute, bidaiarien erosotasuna bermatzeko.

Hori guztia hemen fabrikatuko da, Euskadin?

Bai, hemen egingo ditugu diseinua, fabrikazioa eta probak. Kontrolaren eta potentzia-elektronikaren zatia Bizkaiko Parke Teknologikoan dugun egoitzan zuzenduko dugu, eta motorrei dagokiena, Beasainen.

Belaontzirik luxuzkoena izateaz gain, ingurumenaren ikuspegitik luxuzko gurutzaontzien erreferentzia izango da…

Hori posible izango da bi energia-iturri alternatiboren bidez propultsatuko delako: belen bidez. Berrikuntza teknologiko handia da itsasontzi mota hauentzat. Chantiers de L’Ataltique ontziolak garatu du diseinua, eta SolidSail izena jarri dio. Hiru bela zurrun dira, eta bakoitzak 1.500 metro karratuko gainazala du. Plataforma baten gainean jasoko dituzte, 100 metrotik gorako altuera duten hiru masta baskulagarriren bidez. Bela horiek % 100eko propultsioa berma dezakete baldintza klimatikoak egokiak direnean.  Sistema horrekin batera, gas natural likidotuko (GNL) motor bat izango du ontziak; etorkizunean hidrogeno berdea erabil lezake. Kontzeptu berri honen parte izatea oso interesgarria da.

Lotutako albisteak

Perihortz,  berrikuntzan  nagusi  mekanizazio  soluzio  azkarragoak  eta  pertsonalizatuagoak  eskaintzeko
15/10/2025 Berrikuntza

Perihortz, berrikuntzan nagusi mekanizazio soluzio azkarragoak eta pertsonalizatuagoak eskaintzeko

Gipuzkoako enpresak, planopeko eta material-sorta zabal baten erakustokiaren gainean mekanizazioan espezializatua, bost ardatzeko makina berri bat gehitu du, eta fabrikazio gehigarriaren aldeko apustua ere egin du.

Gamesa:  «Lideratzea  ez  da  gainetik  egotea,  alboan  egotea  da»
13/10/2025 Berrikuntza

Gamesa: «Lideratzea ez da gainetik egotea, alboan egotea da»

María José Bidaurretak 1986an Beasainen sortutako ETE baten bigarren belaunaldia zuzentzen du, eta gaur egun erreferentea dira industriako hornikuntzetan

Modelos  Arnon-en  prototipoak,  metal  urtuzko  piezak  lortzeko  oinarria
07/10/2025 Berrikuntza

Modelos Arnon-en prototipoak, metal urtuzko piezak lortzeko oinarria

Gipuzkoako enpresak egur, poliestireno edo erretxinazko prototipoak ekoizten ditu, eta funtsezkoak dira makina-erreminta, automobilgintza edo ontzigintza bezalako sektoreentzat.

TECCI,  zirkuitu  inprimatuak  elektronikarako  neurrira  fabrikatzen  dituen  Gipuzkoako  ETEa
03/10/2025 Berrikuntza

TECCI, zirkuitu inprimatuak elektronikarako neurrira fabrikatzen dituen Gipuzkoako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen Industria Digitala programaren dirulaguntza jaso du, eta 3,5 milioi inbertitu ditu bere modernizazio-estrategian.

Asier  Aguirrebeña  (Alfa  MIMtech):  “MIM  teknologiak  aukera  ematen  digu  prestazio  handiko  pieza  konplexuetan  berrikuntzak  egiteko”
30/09/2025 Berrikuntza

Asier Aguirrebeña (Alfa MIMtech): “MIM teknologiak aukera ematen digu prestazio handiko pieza konplexuetan berrikuntzak egiteko”

Eibarko enpresak pieza metalikoak Metal Injection Moulding teknologiaren bidez fabrikatzen espezializatuta dago, eta “giltza eskura piezaren diseinutik azken entregara arteko” soluzioak eskaintzeko duen malgutasun produktibo handiagatik nabarmentzen da.

Teslec,  azpiegitura  kritikoak  argitzen  dituen  kablerik  gabeko  berrikuntza
29/09/2025 Berrikuntza

Teslec, azpiegitura kritikoak argitzen dituen kablerik gabeko berrikuntza

Bizkaiko enpresak kable ikusgairik gabeko argiak diseinatu eta instalatzen ditu, indukzio elektromagnetikoan oinarrituta, segurtasuna hobetzeko eta mantentze-lanak murrizteko.

Dryfing-ek  neoprenozko  jantziak  modu  jasangarriagoan  eta  eraginkorragoan  garbitzen  dituen  “vending”  makina  bat  garatu  du
22/09/2025 Berrikuntza

Dryfing-ek neoprenozko jantziak modu jasangarriagoan eta eraginkorragoan garbitzen dituen “vending” makina bat garatu du

Arabako enpresak material teknikoaren garbiketa, lehorketa eta desinfekzioa automatizatzen du surfeko eta urpekaritzako zentroetan eta laster suhiltzaileen parkeetan "Dryfing Sua" produktu-linea berria eskainiko du.

Txikitok  euskal  transmedia  narratiba    berrikuntza  digitalaren  bitartez  bultzatzen  du
17/09/2025 Berrikuntza

Txikitok euskal transmedia narratiba berrikuntza digitalaren bitartez bultzatzen du

Euskal konpainiak Bilboko sinbolo tradizional bat tradizioa, teknologia eta entretenimendua uztartzen duen ‘unibertso’ sortzaile bihurtu du.

Iraunkortasunaren  aldeko  apustua  egin  du  Equipel  enpresak,  trantsizio  energetikoa  bultzatzen  duten  erdi-tentsioko  gelaxkekin
16/09/2025 Berrikuntza

Iraunkortasunaren aldeko apustua egin du Equipel enpresak, trantsizio energetikoa bultzatzen duten erdi-tentsioko gelaxkekin

Konpainia bizkaitarrak 200 gelaxka baino gehiago fabrikatu ditu azken urtean, teknologia garbia eta ingurumena errespetatzen duena, SF6rik gabe.

Ojmarrek  pilarik  eta  kablerik  gabeko  lehen  ‘smart  lock’-a  sortu  du
03/09/2025 Berrikuntza

Ojmarrek pilarik eta kablerik gabeko lehen ‘smart lock’-a sortu du

Eibarko enpresa, itxiera-sistema adimendunetan espezializatua, 80 herrialdetan baino gehiagotan dago. Iaz 22 milioi eurotik gorako fakturazioa izan zuen.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.