KA-IA, ibilgailu elektriko eraginkorragoak eta malguagoak fabrikatzeko adimen artifiziala
Gaur egungo industria eraldaketa digital handia jasaten ari da, non adimen artifiziala funtsezkoa izan den. Fabrikazioaren esparruan, bere gaitasunetan eboluzionatu du urteetan zehar eta, gaur egun, aplikazio ugari eskain ditzake. Hala ere, enpresek 4.0 Industrian prozesuak automatizatzeko inbertsio handiak egin dituzten arren, adopzioak motel jarraitzen du. Agertoki horretan sortu zen KA-IA proiektua, SPRI Taldearen Hazitek programak estrategikotzat jotzen duena. Bere helburua automobilgintzaren eremutik industriara bideratutako adimen artifizialeko soluzioak lantzea zen.
KA-IA 2021etik 2023ra bitartean garatu zen, eta Gestamp izan zuen buru. Multinazionalak 115 lantegi ditu 24 herrialdetan, eta automobilgintzako industriarako goi-mailako ingeniaritzako osagai metalikoen diseinuan, garapenean eta fabrikazioan espezializatuta dago. Ildo horretan, karrozeria-produktuak, txasisak eta mekanismoak garatzen ditu, diseinu berritzailearekin, ibilgailu seguruagoak eta arinagoak ekoizteko, energia-kontsumo txikiagoa eta ingurumen-inpaktu txikiagoa eskaintzen dutenak.
Bertan parte hartu zuten, halaber, Altran Innovación, industria adimendunarekin lotutako ingeniaritza eta I+G zerbitzuen munduko liderra; Deusto Sistemas, abangoardiako soluzio integralen aholkularitza, garapen eta ezarpeneko IKT enpresa; Aingura IIoT, industriarako IIoT soluzio espezifikoen garapenean aditua den enpresa; eta Etxetar, makina-erremintaren balio teknologiko handiko soluzioetan espezializatutako ingeniaritza.
KA-IAren helburu nagusia adimen artifizialean ezagutza berri bat ikertzea eta garatzea izan zen: “Smart factory kontzeptua garatzen laguntzeko jaio zen, ibilgailu elektrikorako osagai eraginkorragoak eta malguagoak fabrikatzeko ekoizpen-plantak. Ezagutza horrek, besteak beste, algoritmo aurreratuetan eta machine learning-ean oinarritutako industria-kudeaketako tresna berritzaile adimendunak garatzea ahalbidetzen du, industria lehiakorrago baterantz aurrera egin ahal izateko”, dio Gestampek.
Proiektuak ikerketa eta garapenari ekin zion parte hartzen zuten enpresen prozesu industrialetan (produktuaren diseinua, prozesuen diseinua, ekoizpenaren kudeaketa eta kalitatearen kontrola) dauden AAren beharren ikuspegi holistikoarekin. “Guztiontzat izan zen proiektu estrategikoa. Ikerketa-ildoen emaitzen zati bat Ibilgailu elektrikoa fabrikatzeko teknologiei eta 4.0 fabrika malguari buruzko ikerketarako bikaintasun-zentroan baliozkotu da (Boroako enpresa-parkeko Automotive Intelligence Center-en 4. fasean dago), partzuergoak industria-kudeaketarako AAren ikerketan eta garapenean bazkide teknologiko gisa duen aintzatespenaren bila”, eta enpresak azaldu duenez, “industrian oro har oso balio erantsi handia duten puntako teknologietan eskuratutako ezagutzak erreplika daitezke”.
KA-IA “eremu guztietako ziurgabetasunaren testuinguru orokor batean” sortu zen, non Euskadiko industria-sektoreak “bere lehiakortasuna areagotzeko beharrari aurre egin behar zion. Gehikuntza hori egiteko, azkar egokitu behar da merkatuaren aldaketetara, inbertsio handirik egin gabe. Aldaketa horiei erantzuteko arintasuna da, zalantzarik gabe, lehiakortasunari dagokionez desberdintasuna markatzen duen irizpidea, eta adimen artifizialak aukera argia zuen helburu hori lortzeko”.
Partzuergoak “arrakastatsutzat” jo zuen proiektua, eta helburu nagusiak lortu zituen. Hona hemen emaitza nagusiak: 4.0 fabrikaren kontzeptu berria, adimen artifizialean oinarritutako kudeaketa industriala eta ingeniaritza dituena ezaugarri; eskaintzak eta RFQak (Request For Quotations) sortzeko sistema erdiautomatikoa, produkzio-lerroak ezartzeko eskaintza bati lotuta; produktu berri bat AA moduluarekin, XFLEX ALIA, aluminio arinduko piezak ekoizteko sektorerako bereziki garatua, eraginkortasunari lotutako eta egokitzeko gaitasuna duten hainbat arlotan ikaskuntza automatikoa egiteko gai dena; eta soldadura-zelulak eta aluminiozko piezak ekoizteko makinak hobetzeko AA eredua. Abiadura handiko datuak hartzeko eta aurrez prozesatzeko sistema adimendunak aukera ematen du ikaskuntza automatikoko modulua elikatzeko, makinen funtzionaltasun espezifikoak edo globalak hobetzeko.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.