Jokin Umerez.
Elkarrizketak 27 uztaila, 2018

“Gure ADNan dago beti aurrerantz begiratzea”

Ternua kirol-arropa taldea outdoor segmentuko liderra da Estatuan, eta 50 herrialdetan saltzen ditu bere produktuak
-

 

Ternua kirol-arropa taldea outdoor segmentuko liderra da Estatuan, eta 50 herrialdetan saltzen ditu bere produktuak

 

 

Ternua Taldea 1986an sortu zen Arrasaten (Gipuzkoa). Astore, Ternua eta Lorpen markak barne hartzen ditu, eta gaur egun outdoor segmentuko liderra da Estatuan. Gainera, 50 herrialdetan saltzen ditu bere produktuak, eta presentzia fisikoa du Amerikan, Europan nahiz Asian. Une honetan 175 lagun enplegatzen ditu, euren artean Jokin Umerez zuzendari nagusia, zeinak Made in Basque Country irratsaioan hainbat argitasun eman dizkigun bere hazpidea nazioarteko merkatuan daukan konpainia honi buruz.

 

Arrasateko lehen denda hura inauguratu ondoren, gutxik amestuko zuten iritsi zareten lekuraino iristea…

Arrasate Kirolak izeneko lehen denda hura sortu zutenek proiektuaren parte aktibo izaten jarraitzen dute. Oso jende ekintzailea da, lanerako gaitasun handikoa. Suposatzen dut 1986an ilusio handiz hasi zutela abentura hura, eta ziurrenik euren ametsa zela zerbait handia egitea. Esango nuke konpainiaren ADNan dagoela beti aurrerantz begiratzea.

 

Zer izan da zailena bide horretan?

Nire iritziz egokitzea izan da zailena, bai fase desberdinetako denboretara eta bai merkatuko egoeretara. Ternua proiektua bizirik dago eta eboluzionatu egin behar du; nire ustez gai izan gara enpresaren errealitatea aldaketa handi askotara moldatzeko (fabrikatzeko modua, saltzeko modua, produktuen erabilera, e.a), eta horixe izan da zailena baina baita ere positiboena.  Funtsean, gai izan gara kirol modaren merkatu lehiakorrera egokitzeko –azken 30 urteetan izugarri eboluzionatu duena- eta kontsumitzailea jartzeko gure erabaki guztien erdigunean.  Erosleak gaur egun beste gauza batzuk eskatzen ditu, beste modu batean erosten du, eta hori jakitea ezinbestekoa da guretzat.

 

Ternua enpresaren AMIA analisi bat egingo bagenu, zeintzuk dira zure ustez konpainiaren indar-gune eta mehatxu nagusiak?

Indar-guneen artean hiru azpimarratuko nituzke: enpresako giza taldea; markak, gai izan direnak garatzeko eta espazioak okupatzeko, hala dendetan nola gutako askoren buruan; eta, azkenik, Ternua taldearen gaitasuna eta negozio-eredua.

 

Eta mehatxuak?

Oso txikiak gara, mundu honetan konpainia handiak direlako nagusi eta urte askotako abantaila dutelako gure aldean. Horregatik, lanean jarraitu behar dugu nitxo berriak aurkitu eta horietan sartzeko.

 

Ternua erreferentziazkoa da Estatuko ipar-zonalde osoan, baina agian ez beste eskualde batzuetan… Hori zuzentzea al da zuen epe laburreko helburuetako bat?

Hala da bai, zalantzarik gabe. Eremu geografiko batzuetan gertatzen zaigu gure merkatu-kuota handiagoa dela markaren sona baino, hau da, markaren pertzepzioak erakutsi lezakeena baino gehiago saltzen dugula. Erronka da merkatu-kuota mantentzea, hori baita lider egiten gaituena, baina baita ere geure burua ezagutaraztea eta gure irudiaren ospea handitzea, adibidez, Mediterraneo inguruan eta Katalunian.

 

Hegoaldean ere bai?

Ez hainbeste. Eremu hori oso beroa da, eta hango klimatologia ez da oso egokia gure negozioarentzat. Zaila da hegoaldean berokiak edo galtzerdi termikoak saltzea.

 

Orduan esan genezake atzerriko salmentak handitzean datzala zuen hazkunde marjina?

Bai, dudarik gabe. Une honetan presentzia fisikoa dugu Hong Kong eta Puebla (Mexiko) hirietan, non biltegi bana baitaukagu. Lokal horiek hub modura erabiltzen ditugu munduko puntu estrategikoetara iristeko, baina jarduera handitu nahi dugu eta %35eko gaitasun esportatzailea gainditu.

 

Ba al dago munduan euskal gizarteak adina goretex kontsumitzen duen beste gizarterik?

Bai, Koreakoa da munduko merkatu garrantzitsuena, Estatu Batuak kontuan hartu gabe jakina, bera baita liderra tamainagatik eta biztanleriagatik. Baina bai, Korean hemen baino goretex gehiago kontsumitzen da.

 

Zenbateko garrantzia du berrikuntzak eta garapenak zuen eguneroko lanean?

Handia eta anitza. Esan bezala, gure ADNaren barruan dago, hau da, gai izan behar dugu gainerakoengandik bereiziz eta modu desberdinean hazteko, bi ardatz garrantzitsuri jarraiki: modu arduratsuan haztea eta hazkunde horretan I+G sostengarria txertatzea. Azken horri esker proiektu berriak garatzen ditugu, adibidez, Bermeoko kofradia eta arrantzaleekin batera egin duguna arrantza-sareak birziklatzeko: dagoeneko erabiltzen ez ziren eta arrantzaleentzat arazo baino ez ziren sareak tratatu eta birziklatu ditugu, euretatik nylona ateratzeko, gure produktu batzuk nylonezkoak direlako.

Lotutako albisteak

Tecmanek  40  urte  bete  ditu,  instalazio  eta  energiaren  kudeaketa  adimenduna  oinarri  hartuta
04/12/2025 I+G+B

Tecmanek 40 urte bete ditu, instalazio eta energiaren kudeaketa adimenduna oinarri hartuta

Bizkaiko enpresak I+Garen aldeko apustua indartu du, mantentze-lan prediktiboen, AAren eta datu-zentroen arloko proiektu berriekin.

Erysafety:  nola  saihestu  farmakoen  eragin  kaltegarriak
25/11/2025 I+G+B

Erysafety: nola saihestu farmakoen eragin kaltegarriak

CIC bioGUNE proiektu horren parte da, eta sendagaien segurtasunaren ebaluazio zehatzagoa egiteko eredu bat garatzea du helburu.

Heuristik:  “Pazienteen  identifikazioan  munduko  erreferente  bihurtu  nahi  gara”
24/11/2025 I+G+B

Heuristik: “Pazienteen identifikazioan munduko erreferente bihurtu nahi gara”

Bizkaiko enpresak adimen artifizialeko soluzioetan espezializatuta dago, eta bere teknologia osasun-arloan aplikatzen du, ospitaleetako segurtasuna eta eraginkortasuna hobetzeko.

Cyber  Surgeryren  helburua  da  bizkarrezurreko  robot  kirurgikoa  Estatu  Batuetan  barneratzea
24/11/2025 I+G+B

Cyber Surgeryren helburua da bizkarrezurreko robot kirurgikoa Estatu Batuetan barneratzea

Gipuzkoako enpresak, teknologia medikoan erreferenteak, SPRI Taldearen Fast Track Innobideak programako laguntza jaso du

Simune  Atomistics-ek  materialen  ikerketa  irtenbide  digital  erabilgarrien  bidez  eraldatzen  du
20/11/2025 I+G+B

Simune Atomistics-ek materialen ikerketa irtenbide digital erabilgarrien bidez eraldatzen du

Donostiako enpresak bere ASAP plataformarekin eta lehen mailako lankidetza zientifikoekin material berrien esplorazioa eta diseinua bizkorten du.

Aotech,  elikadura-industria  hobetzeko  sentsoreak  eskaintzen  dituen  ETEa
17/11/2025 I+G+B

Aotech, elikadura-industria hobetzeko sentsoreak eskaintzen dituen ETEa

Bere azken proiektuak maionesako gantza kuantifikatu du eta blockchain teknologiaren bidez trazabilitatea bermatzen du

LaserWay  proiektuaren  helburua,  laser-teknologia  Europako  industria-ekoizpenean  integratzea
14/11/2025 I+G+B

LaserWay proiektuaren helburua, laser-teknologia Europako industria-ekoizpenean integratzea

Tekniker parte duen ekimenaren helburua da abiadura handiko laser bidezko mikrozulaketa-prozesuak garatzea, fabrikazio arinagoa, jasangarriagoa eta eraginkorragoa lortzeko.

Alerionek  atmosfera  leherkorretan  funtzionatzeko  gai  den  munduko  lehen  dronea  diseinatu  du
13/11/2025 I+G+B

Alerionek atmosfera leherkorretan funtzionatzeko gai den munduko lehen dronea diseinatu du

Euskadiko ETEa tripulaziorik gabeko aireontzietan espezializatuta dago, industria-operazio kritikoak seguruagoak, eraginkorragoak eta jasangarriagoak izan daitezen

Bideroad,  adimen  artifizialaren  bitartez  azpiegituren  mantentze-lanen  kudeaketa  asmatu  duen  startupa
12/11/2025 Ekintzailetza

Bideroad, adimen artifizialaren bitartez azpiegituren mantentze-lanen kudeaketa asmatu duen startupa

Top 101 Spain Up Nation Errekonozimenduen II. edizioko finalisten artean egon diren Euskadiko sei startupetako bat da enpresa

D  &  A  Innovative  Systemsek  beren  digitalizazio-prozesuan  laguntzen  die  enpresei

D & A Innovative Systemsek beren digitalizazio-prozesuan laguntzen die enpresei

Enpresak sektore anitzeko soluzio berritzaileak eskaintzen ditu, bezeroen esperientzia eta teknologia aurreratuenak batuz

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.