Ekintzailetza Nazioartekotzea
Elkarrizketak 12 Azaroa, 2019

Kendu: “Produktua behar duzu bezeroa irabazteko, eta zerbitzua kontserbatzeko”

Álvaro Cabrera, arropa-dendak diseinatzeko neurrira egindako soluzioei esker nazioarteko erreferentzia bihurtu den ETEko zuzendari nagusia da

Kendu donostiarra da, gustuko arropa-denden erakusleihoen aurretik igarotzen dugun bakoitzean, argi, kolore eta soinuzko ikuskizun apartaz gozatzeko gelditu eta, finean, horixe baita helburua, saltokira sartzera bultzatzen gaituen joeraren errudunetako bat. Hari zor diogu, besteak beste, lortu arteko bidea produktua bera bezain garrantzitsua bihurtu duen erosketa-esperientzia berriaren sorrera.

Izan ere, duela ia 20 urtez geroztik, zeregin horretan dihardu nazioarteko bokazio argia duen konpainia gipuzkoar honek, Londres, New York eta Singapurren dituen ordezkaritzen laguntzaz eta Miamin finkatua duen lantegiaren bultzadaz. Kenduk 160 langile ditu eta munduko retail marka nagusien erreferentziazko bazkide teknologikotzat lan egiten du. Álvaro Cabrera zuzendari nagusiak euskal konpainia honek mundura esportatu duen talentu eta teknologia bisualaren berri eman digu.

 Zeintzuk dira aipa daitezkeen markak?

Donostian, esaterako, Zara, Mango eta Real Sociedaden dendetan ikus daitezke gure produktuak. Eta munduko beste hiri batzuetan, Adidas, L’Oreal eta Dior aipa ditzakegu, baita Madrilgo Gran Vian bost solairuko saltokia ireki eta retailaren arloko erraldoi berrietako bat bihurtu den Primark ere.

Hortaz, janzten gaituztenak jazten dituzue zuek…

Hala esan liteke, bai… Gure lana, funtsean, jendea erostera joaten den espazio horiek ahalik eta erakargarrienak eta deigarrienak bihurtzea da, gure bezeroentzat ahalik eta errentagarrienak bihurtzeko helburuarekin, noski.

Zure ustez, non dago Kenduren indarra?

Paregabekoak gara. Geurea ez da diseinu-agentzia, retail sektorerako nahiz salmenta-gunerako soluzioak diseinatzen ditugun arren. Geurea ez da kudeaketa-enpresa, baina soluzio integralak eskaintzen ditugu, baita bisualak kudeatzeko tresnak eta retailerrentzako logistika-zerbitzuak ere. Kendu ez da enpresa ekoizlea, baina produktuak ekoizten ditugu geure instalazioetan. Kendu bezero bakoitzari egokitutako 360ºko soluzioak eskaintzen dituen partnerra da, eta horixe da paregabekoak bihurtzen gaituena.

Zuen enpresaren tamaina gorabehera, nolako eragina duzue sektorean, nazioarteko enpresa-talde handiak lahiakida eta bezero dituzuelarik?

Guri gustatzen zaigu esatea tamainaz txikiak garela, baina espirituz handiak. Ia 20 urte daramatzagu retailaren munduari lotuta eta gure lantaldea osatzen duten prestakuntza eta eskarmentu handiko 160tik gora pertsonek grina bizi-bizia dute horren berrikuntza eta eskakizun maila handia duen sektore dinamiko honekin. Hamar hizkuntzatan hitz egiten dugu eta gure soluzioak 130etik gora herrialdetara, 4.500 hiritara eta 20.000 salmenta-gune ingurutara hedatuta daude. Ez da gutxi. Gurekin lan egiten duten markak globalak dira, eta ahalik eta zerbitzurik onena eskaintzeko xedez, nazioarteko bokazio sendoa duen enpresa gara betidanik, izan ere, bulegoak ditugu Londresen, Singapurren, New Yorken eta Chicagon, Donostiako eta Miamiko lantegiez gain. Horri esker, bereizgarri dugun kalitateko arreta eta zerbitzu berbera eskaini ahal diegu Durangoko supermerkatuko bati edo Tokioko Adidas denda bati.

Zer dela eta, izen handiko marka horiek zuen tamaina txikiko ETEan duten konfiantza hori?

Nire ustez, produktuaren berrikuntzaz eta zerbitzuaren kalitateaz fidatzen dira, nagusiki. Guk ahalegin handia egin dugu eta baliabide ugari inbertitu dugu produktuaren berrikuntzan, espazioen diseinuan, euskarrietan edo teknologian, baina azkenean horrek guztiak bezeroa irabazteko baino ez dizu balio. Bezeroa mantentzeko eguneroko zerbitzua eskaini behar diozu. Ez dago bestelako sekreturik. Eta berdin dio bezeroa Euskadikoa nahiz Tokiokoa izateak. Berriro diot: produktuen arloko I+Ga behar duzu bezeroa erakartzeko, baina zerbitzuarekin atxikitzen dituzu.

Denda guztiek berdinak dirudite. Egun, nolakoa izan behar du denda batek erostera gonbidatzeko?

Zuk une horretan nahi duzun horretara egokitzen den denda izan behar du. Bezeroekin daukagun arazoa da oso espazio handiak direla eta horietan oso inbertsio handia egin dutela, azkar-azkar amortizatu beharrekoa. Horregatik, oso espazio moldaerrazak izan behar dute, bezeroen gustuetara egokitzeko modukoak. Izan ere, bezero batzuek bi minutu baino ez dute egin nahi, beste batzuek ordu erdi, zenbaitek norbaiten arreta nahi dute, beste batzuek ez, badira begiratu baino nahi ez dutenak, baita etxetik baino erosten ez dutenak ere… Horixe da gure erronka, eta horregatik garatzen ditugu erraztasun osoz moldatu, aldatu eta kustomiza daitezkeen euskarriak.

Hilabete batzuk baino ez dituzu egin enpresako buru bezala. Non kokatu nahi duzu?

Dendak ez dira jadanik transakzio-gune hutsak, aisialdirako eta entretenimendurako eremuak baizik, eta Kendu hainbat salmenta-gune eta roll-out handitan erreplika daitezkeen espazio eta esperientzia paregabeak diseinatzeko proiektuei zuzendutako soluzioen enpresatzat posizionatu behar dugu. Bezeroekin eskuz esku lanean jarraituko dugu kontsumitzaileek eta kontsumitzaileentzat asmatutako esperientziak eskaintzeko. Eta jakina, berrikuntzaren alde apustuari eutsiko diogu, produktu berriak sortuz eta bezeroen beharrei erantzungo dieten zerbitzu berriak abian jarriz.

Lotutako albisteak

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

EatAmigo,  ostalaritzako  eskaerak  automatizatzeko  AA  erabiltzen  duen  tresna

EatAmigo, ostalaritzako eskaerak automatizatzeko AA erabiltzen duen tresna

Gipuzkoako enpresak jatetxeekin, ostalaritza kateekin eta elikagai banaketa enpresekin egiten du lan estatu mailan, eta duela gutxi Mexikon lortu du lehen bezeroa.

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

Lorra,  lau  hamarkada  inguru  Bizkaiko  nekazaritzako  elikagaien  kooperatibismoaren  funtsezko  zutabe  gisa 
31/03/2025 Berrikuntza

Lorra, lau hamarkada inguru Bizkaiko nekazaritzako elikagaien kooperatibismoaren funtsezko zutabe gisa 

Gaur egun, erakundearen lehentasuna zahartutako sektore honetako erretiroak ordezkatzea da, belaunaldi-erreleboaren bidez. 

Surphasek  merkatuan  parekorik  ez  duen  teknologia  garatzen  du  eta  gatzgabetzeko  planten  eraginkortasuna  handitzea  lortzen  du

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du

Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

GuLink:  Kulturak  konektatzen  eta  negozioak  sustatzen  aro  globalean
28/03/2025 Nazioartekotzea

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean

GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Riza  Taldeak  bere  presentzia  handitu  du  Alemanian,  produkzio-kostuak  ia  %  40  murrizten  dituen  lanarekin
26/03/2025 Nazioartekotzea

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin

KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Kimaiwi:  “Gure  proposamen  teknologikoa  balioztatzean  eta  nazioarteko  turismo-industriaren  aurrean  proiektatzean  zentratu  gara”
25/03/2025 Ekintzailetza

Kimaiwi: “Gure proposamen teknologikoa balioztatzean eta nazioarteko turismo-industriaren aurrean proiektatzean zentratu gara”

Startup arabarrak online irtenbideak garatzen ditu turismo-sektorearentzat, eta hazkunde eta babes handia izan du bere bederatzi hilabeteko bizitzan.

WonderShop,  WordPress-erako  (“WP”)  diseinatutako  plugina,  online  denden  jabeei  katalogoen  kudeaketa  errazten  die
20/03/2025 Ekintzailetza

WonderShop, WordPress-erako (“WP”) diseinatutako plugina, online denden jabeei katalogoen kudeaketa errazten die

Garatzen eta merkaturatzen duena WoonderSoft da. Enpresa gipuzkoarrak nazioarteko asmoak ditu eta bere produktuak interesa piztu du beste herrialde batzuetan.

Irizar  Forge,  mende  bat  garabietarako  kakoetan  espezializatuta
11/03/2025 Nazioartekotzea

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta

Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.