GKN Zumaia enpresak munduan barrena dabiltzan hiru milioi ibilgailuren transmisioak fabrikatzen ditu
GKN Driveline Zumaia GKN multinazionalaren barruko enpresa bat da, automobilgintzarako transmisioko piezak fabrikatzen dituena. Mundu mailako liderra da eta munduan barrena dabiltzan 78 milioi ibilgailutatik hiruk dituzte “Zumaian eginiko transmisioko osagaiak”, diote. Konpainiak SPRI Taldearen laguntza jaso du BDIH Konexio programaren bitartez, zeinarekin Basque Digital Innovation Hub-ek ETEen eskura jartzen duen fabrikazio aurreratuko aktibo eta zerbitzu sare konektatu bat prestakuntzarako, ikerketarako, testak egiteko eta baliozkotze prozesuetarako.
GKN Automotive enpresaren jatorria 1940an kokatzen da Eibarren, “Gerra Zibilak suntsitutako gune batean, non hiru pertsonak (Trocaola, Ibarzabal eta Gaztañaga) abian jarri baitzuten Ayra Durex enpresa, armak eta autoentzako ordezko piezak fabrikatzeko. Hori nobedadea izan zen armak baino egiten ez zituen Eibar hartan” oroitu du Daniel Azcuek, GKNk Zumaian duen lantegiko produkzioko arduradunak.
1960rako enpresa erreferente bat zen emakumeen laneratzean. Hurrengo 20 urteetan Spicer enpresa frantsesarekin bat egin zuen negozioa zabaldu eta “Espainiatik kanpo saltzen hasteko”. Garai hartarako, konpainia autoentzako pieza berrien eta ordezko piezen negozioan zentratuta zegoen.
Hurrengo mugarria 1974an iritsi zen, instalazioak Eibartik Zumaiara eraman zituenean (gerora, 1989an, enpresak beste nabe industrial bat hartu zuen Legazpin). 1978a ere urte garrantzitsua izan zen, GKN enpresaren akziodunen artean sartu baitzen. Gaur egun, multinazional horrek 25.000 pertsona enplegatzen ditu automobilgintza arloan, eta 20 herrialdetan lan egiten du 50 lantegi industrialekin. 1994an GKNk enpresaren jabetza osoa bereganatu zuen.
Daniel Azcuek dio 1980 eta 2000 urteen artean aldaketa handia gertatu zela, eta horren atzean dagoela zuzendaritza taldeak Japoniara eginiko bidaia, “Toyota-ren produkziorako modu berriak ezagutzeko”. Langilearen kontzeptua aldatu zuten, askotariko zereginak hartu zituelarik bere gain, eta mini-konpainiak sortu zituzten departamenduka, bakoitza bere adierazleekin”.
Automatizazioa eta 4.0 industria
Azken bi hamarkadetan, GKN buru-belarri murgildu da automatizazioan eta 4.0 industrian. “Robotak integratu dira fabrikan -eurek egiten dituzte ia mugimendu guztiak- eta produkzio-prozesu osoa digitalizatu da. Uneoro kontrolpean daukagu lantegian gertatzen den guztia”. Piezak egiteko prozesua ia guztiz robotizatuta dago, eta fase zorrotzak igaro behar ditu zehaztasun eta kalitate gorenak lortzeko.
Enpresaren produktu nagusia ibilgailuen transmisiorako piezak dira, hau da, “gurpilen eta diferentzialaren artean doazenak”. Pieza horiek Zumaiako lantegian egiten dira, eta forjaketa-lanak, berriz, Legazpin. Gainera, Zumaian garatzen da GKN multinazionalak transmisioen eta motor elektriko berrien inguruan egiten duen I+G-ko jarduera guztia. “Forjan 43 milioi pieza egiten ditugu urtean, eta prozesu mekanizatuetan transmisioko 10 milioi pieza”.
Izan ere, munduan barrena dabiltzan 78 milioi ibilgailutatik hiruk dituzte “Zumaian eginiko transmisioko osagaiak. Munduko autoen transmisiorako piezen % 40 gure taldean egiten dira”.
Konpainiaren bezero nagusiak automobilgintzako munduko fabrikatzaile handienak izaten dira, eta “gure lehia ez da beste enpresa batzuekin, baizik eta GKN taldeko kideekin”.
Enpresak 560 langile ditu Euskadin, eta horietatik 80k I+G-ko unitate espezifiko batean dihardute multinazional osoarentzat lanean. Ikerketa eta garapenak Euskadiko negozioaren % 5 ordezkatzen du.
SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntzarekin software bat garatu da Vicomtech zentroarekin batera forjaketa-lanak optimizatzeko eta, horrela, “produktuaren amaierako neurria lortzeko bestelako operaziorik egin beharrik gabe. Pieza deformatu egiten da prozesuan, baina software honen bidez eta indukzio-prozesu baten ostean, definitu egin dezakegu amaierako zehaztapenak lortzeko forjan eman behar zaion konpentsazioa”.
Konpainiaren etorkizuneko erronketako bat da produkzio-prozesuen berrikuntza optimizatzen jarraitzea bi lantegietan, “lehiakorrak izateko eta azken belaunaldiko motor elektrikoak garatu ahal izateko, eta dagoeneko badaukagu motorrei eskainitako I+G-ko gune bat”.
Lotutako albisteak

Euskal enpresek Estatu Batuetako itsas-sektore eolikoan duten presentzia sendotu dute
Euskadiko ordezkaritza bat International Partnering Forum 2025 ekitaldian egon da merkatuaren azken joerak aztertzeko, saio teknikoetan parte hartzeko eta sektoreko eragile estrategikoekin zuzeneko harremanak ezartzeko

Koreako automatizazioa eta robotika industriala, aztergai
Basque Trade & Investmentek euskal enpresen eskura jarri ditu Smart Factory + Automation World 2025 ekitaldian egindako bi txosten, Hego Koreako merkatuaren joerak eta aukerak jasotzen dituztenak

Euskadik eta Japoniak lankidetza sendotu dute berrikuntza teknologikoan eta energia berriztagarrietan
Euskadik Japoniako Mie prefekturako ordezkaritza baten bisita jaso du aste honetan, sektore estrategikoetan balizko lankidetza-arloak esploratzeko asmoz

Sei euskal ikerketa-erakundek bat egin dute ITTHACAn zahartze osasuntsua sustatzeko
Elkartek programak finantzatutako proiektu honek biomarkatzaileak, iragarpen-ereduak eta osasunaren zuzeneko monitorizazioa erabiltzen ditu.

Euskadik energia eolikoan duen gaitasuna erakutsi du WindEurope 2025 azokan
Euskal parte-hartzeak ordezkaritza zabala bildu du Wind Energy Basque Country stand bateratuan, 17 enpresa eta erakunde hauei abian dituzten soluzioak eta teknologiak ezagutzeko aukera emanez

Ukrainako susperraldi ekonomikoa, Bruselan eztabaidagai
Bertaratutako erakundeen artean egon da SPRI Taldeari atxikitako Basque Trade & Investment (BasqueTrade) enpresak nazioartekotzeko euskal agentzia

Euskadik eta Egiptok bien arteko lankidetza ekonomikoa indartu dute Egiptok Espainian duen enbaxadorearen bisitarekin
Ehab Badawi agintari nstituzionalekin eta euskal enpresa-sektorearen ordezkariekin bildu da aste honetan inbertsio eta lankidetzarako aukera berriak esploratzeko asmoz

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Industriarako soluzio teknologiko aurreratuen garapenean erreferentea den ULMA kooperatiba taldea bisitatu du Mikel Jauregi sailburuak
Oil&Gaseko negoziorako brida homologatuen fabrikazioan munduko liderra den ULMA Forged Solutionsen lantegi nagusian ibili da eta "ziurgabetasuna nagusi den une honetan, ULMA kooperatiba-taldea industriaren, inbertsioaren, berrikuntzaren eta kalitatezko enpleguaren aldeko apustua nabarmena egiten ari da" nabarmendu du

Imanol Pradales lehendakariaren arabera, muga-zerga berrien aurrean, “ezinbestekoa da Europak ahots bakarrarekin erantzutea
Enpresek izan ditzaketen zalantzak argitzeko eta araudi berriak nola aplikatuko diren eta haien produktu eta merkatuetan zer eragin izan dezakeen jakiteko orientazio pertsonalizatua eskaintzeko eta izan ditzaketen zalantzak argitzeko diseinatutakoarreta goiztiarreko zerbitzua-Helpdesk zabaldu du SPRI Taldeko Basque Tradek. Zerbitzuak telefono-zenbaki bat eta arreta emateko formularioa ditu, eta dagoeneko hasi da...