Daniel Azcue, GKNk Zumaian duen lantegiko produkzioko arduraduna.
Albisteak 12 abendua, 2022

GKN Zumaia enpresak munduan barrena dabiltzan hiru milioi ibilgailuren transmisioak fabrikatzen ditu

SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntza jaso duen enpresa honek I+G-rako gune espezifiko bat du 80 langilerekin
-

GKN Driveline Zumaia GKN multinazionalaren barruko enpresa bat da, automobilgintzarako transmisioko piezak fabrikatzen dituena. Mundu mailako liderra da eta munduan barrena dabiltzan 78 milioi ibilgailutatik hiruk dituzte “Zumaian eginiko transmisioko osagaiak”, diote. Konpainiak SPRI Taldearen laguntza jaso du BDIH Konexio programaren bitartez, zeinarekin Basque Digital Innovation Hub-ek ETEen eskura jartzen duen fabrikazio aurreratuko aktibo eta zerbitzu sare konektatu bat prestakuntzarako, ikerketarako, testak egiteko eta baliozkotze prozesuetarako.

GKN Automotive enpresaren jatorria 1940an kokatzen da Eibarren, “Gerra Zibilak suntsitutako gune batean, non hiru pertsonak (Trocaola, Ibarzabal eta Gaztañaga) abian jarri baitzuten Ayra Durex enpresa, armak eta autoentzako ordezko piezak fabrikatzeko. Hori nobedadea izan zen armak baino egiten ez zituen Eibar hartan” oroitu du Daniel Azcuek, GKNk Zumaian duen lantegiko produkzioko arduradunak.

1960rako enpresa erreferente bat zen emakumeen laneratzean. Hurrengo 20 urteetan Spicer enpresa frantsesarekin bat egin zuen negozioa zabaldu eta “Espainiatik kanpo saltzen hasteko”. Garai hartarako, konpainia autoentzako pieza berrien eta ordezko piezen negozioan zentratuta zegoen.

Hurrengo mugarria 1974an iritsi zen, instalazioak Eibartik Zumaiara eraman zituenean (gerora, 1989an, enpresak beste nabe industrial bat hartu zuen Legazpin). 1978a ere urte garrantzitsua izan zen, GKN enpresaren akziodunen artean sartu baitzen. Gaur egun, multinazional horrek 25.000 pertsona enplegatzen ditu automobilgintza arloan, eta 20 herrialdetan lan egiten du 50 lantegi industrialekin. 1994an GKNk enpresaren jabetza osoa bereganatu zuen.

Daniel Azcuek dio 1980 eta 2000 urteen artean aldaketa handia gertatu zela, eta horren atzean dagoela zuzendaritza taldeak Japoniara eginiko bidaia, “Toyota-ren produkziorako modu berriak ezagutzeko”. Langilearen kontzeptua aldatu zuten, askotariko zereginak hartu zituelarik bere gain, eta mini-konpainiak sortu zituzten departamenduka, bakoitza bere adierazleekin”.

Automatizazioa eta 4.0 industria

Azken bi hamarkadetan, GKN buru-belarri murgildu da automatizazioan eta 4.0 industrian. “Robotak integratu dira fabrikan -eurek egiten dituzte ia mugimendu guztiak- eta produkzio-prozesu osoa digitalizatu da. Uneoro kontrolpean daukagu lantegian gertatzen den guztia”. Piezak egiteko prozesua ia guztiz robotizatuta dago, eta fase zorrotzak igaro behar ditu zehaztasun eta kalitate gorenak lortzeko.

Enpresaren produktu nagusia ibilgailuen transmisiorako piezak dira, hau da, “gurpilen eta diferentzialaren artean doazenak”. Pieza horiek Zumaiako lantegian egiten dira, eta forjaketa-lanak, berriz, Legazpin. Gainera, Zumaian garatzen da GKN multinazionalak transmisioen eta motor elektriko berrien inguruan egiten duen I+G-ko jarduera guztia. “Forjan 43 milioi pieza egiten ditugu urtean, eta prozesu mekanizatuetan transmisioko 10 milioi pieza”.

Izan ere, munduan barrena dabiltzan 78 milioi ibilgailutatik hiruk dituzte “Zumaian eginiko transmisioko osagaiak. Munduko autoen transmisiorako piezen % 40 gure taldean egiten dira”.

Konpainiaren bezero nagusiak automobilgintzako munduko fabrikatzaile handienak izaten dira, eta “gure lehia ez da beste enpresa batzuekin, baizik eta GKN taldeko kideekin”.

Enpresak 560 langile ditu Euskadin, eta horietatik 80k I+G-ko unitate espezifiko batean dihardute multinazional osoarentzat lanean. Ikerketa eta garapenak Euskadiko negozioaren % 5 ordezkatzen du.

SPRI Taldearen BDIH Konexio programako laguntzarekin software bat garatu da Vicomtech zentroarekin batera forjaketa-lanak optimizatzeko eta, horrela, “produktuaren amaierako neurria lortzeko bestelako operaziorik egin beharrik gabe. Pieza deformatu egiten da prozesuan, baina software honen bidez eta indukzio-prozesu baten ostean, definitu egin dezakegu amaierako zehaztapenak lortzeko forjan eman behar zaion konpentsazioa”.

Konpainiaren etorkizuneko erronketako bat da produkzio-prozesuen berrikuntza optimizatzen jarraitzea bi lantegietan, “lehiakorrak izateko eta azken belaunaldiko motor elektrikoak garatu ahal izateko, eta dagoeneko badaukagu motorrei eskainitako I+G-ko gune bat”.

Lotutako albisteak

Euskadik  presentzia  indartu  du  Europako  Batzordearen  Industrial  Forum  foroan
29/10/2025 I+G+B

Euskadik presentzia indartu du Europako Batzordearen Industrial Forum foroan

Euskadik Industrial Forum foroan parte hartzeak agerian uzten du Europako industria berritzaileagoa, iraunkorragoa eta trantsizio energetikoaren erronkekin konektatuagoa izateko konpromisoa duela.

AEBk  muga-zerga  berriak  jarri  dizkie  232  Sekzioko  ibilgailu  ertain  eta  astunei
27/10/2025 Nazioartekotzea

AEBk muga-zerga berriak jarri dizkie 232 Sekzioko ibilgailu ertain eta astunei

Estatu Batuetako Gobernuak muga-zergen neurri berri bat iragarri du Trade Expansion Act of 1962ren baitan.

Lehendakariak  konpromiso  eta  bizkortasun  handiagoa  eskatu  die  Europari  eta  Estatuari,  euskal  altzairuaren  etorkizuna  bermatzeko
21/10/2025 Kluster politika

Lehendakariak konpromiso eta bizkortasun handiagoa eskatu die Europari eta Estatuari, euskal altzairuaren etorkizuna bermatzeko

Imanol Pradales Lehendakariak ‘Steel Tech 2025’ inauguratu du, BECen, urriaren 21etik 23ra izango den siderurgia-sektorearen nazioarteko elkargunea

Euskadik  indartu  egin  du  Poloniarekin  duen  lankidetza  industriala,  euskal  esportazioen  hamar  helmuga  nagusien  artean

Euskadik indartu egin du Poloniarekin duen lankidetza industriala, euskal esportazioen hamar helmuga nagusien artean

Imanol Pradales: “Kontinentearen lehiakortasun industriala bermatzea posible izango bada, gure indarrak batuta, sinergia berriak bilatuta eta norabide berean eginda izango da”

Irundinek  lidergoa  sendotu  du  Mecanizaciones  Alavesas-en  integrazioarekin  eta  2026ra  arteko  6  milioi  euroko  inbertsioarek
20/10/2025 Berrikuntza

Irundinek lidergoa sendotu du Mecanizaciones Alavesas-en integrazioarekin eta 2026ra arteko 6 milioi euroko inbertsioarek

Bi enpresen batuketak estatu mailako edari-ontziratzeko makineria talde sendoena sortzen du

Euskadik  itsasoko  energia  eolikoan  duen  nazioarteko  posizionamendua  indartu  du  Japonian
16/10/2025 Nazioartekotzea

Euskadik itsasoko energia eolikoan duen nazioarteko posizionamendua indartu du Japonian

Euskadik eta bere industria sareak GOWS 2025ean duten parte hartzea sektoreko enpresa liderrekin eta nazioarteko erakundeekin lankidetza esparru batean garatzen da

Voon  Sports,  teknologia  adimenduna  duen  kirol  entrenamenduaren  irtenbidea
13/10/2025 Nazioartekotzea

Voon Sports, teknologia adimenduna duen kirol entrenamenduaren irtenbidea

Donostiako konpainiak kirolarien entrenamendu teknikoa eta kognitiboa hobetzen duten gailuak eta app propioa garatzen ditu.

Eusko  Jaurlaritzak  nazioartekotzea  bultzatu  du  9,5  milioi  euroko  laguntzen  bidez

Eusko Jaurlaritzak nazioartekotzea bultzatu du 9,5 milioi euroko laguntzen bidez

Enpresek Zabaldu, Sakondu eta Elkartu programetarako diru-laguntzak eska ditzakete.

Nazioartekotzerako  enpresa-lankidetzari  bultzada,  Elkarturekin
10/10/2025 Nazioartekotzea

Nazioartekotzerako enpresa-lankidetzari bultzada, Elkarturekin

Urriaren 14an Elkartu programaren deialdi berri bat irekiko da. Nazioartekotze-jardueretarako enpresen arteko lankidetza bultzatzea da programaren xedea. 1.000.000 euroko aurrekontua du programak, eta nazioartean duten posizionamendua hobetu nahi duten enpresa-lankidetzako elkarte eta taldeei zuzenduta dago.

Europako  Batzordeak  proposamen  bat  iragarri  du  beste  herrialde  batzuetatik  datorren  altzairuaren  muga-zergak  %50era  igotzeko  eta  haren  jatorriaren  trazabilitatea  indartzeko

Europako Batzordeak proposamen bat iragarri du beste herrialde batzuetatik datorren altzairuaren muga-zergak %50era igotzeko eta haren jatorriaren trazabilitatea indartzeko

Xedapen horiek Europako Parlamentuak eta Kontseiluak erregelamenduaren azken testua adostu ondoren aplikatuko dira, 2026ko ekainetik aurrera altzairuaren gaineko egungo babesa ordeztuko duena.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.