Javier Albarrán: “Medusak ibilgailu elektrikoen flotak kargatzeko aukera ematen du, alferrikako potentzia elektrikoa oinarri bezala hartuz”
Bilboko enpresak garatutako Medusa modeloak, hornidura elektrikoko alternatibak ematen dituenak, “alfer” deitutako potentzia elektrikoa aprobetxatzea lortu du, hau da, kontratatuta egon arren erabiltzen ez den elektrizitatea, ibilgailu elektrikoak kargatzeko.
“Egoera honen jatorria arau-esparrua da; horren bidez, kontsumitzaile bat energia elektrikoaren hornitzaile izatera pasa daiteke, baldin eta ibilgailu elektrikoak kargatzeko bada”, azaldu du Javier Albarrán Medusako zuzendariak. Ekimen hori Energiaren Euskal Erakundeak (EEE), ASE taldeak eta Repsolek bultzatu dute. Hortik aurrera, bere lana energia elektrikoaren kontsumitzaile handi bat identifikatzea eta “ibilgailu elektrikoak kargatzeko erabilgarri egon daitekeen potentzia elektriko alferraren patroiak lortzea da”, zehaztu du Albarranek.
Lehen proiektu pilotua dagoeneko martxan dago Bilbon, eta Bilboko Metroa eta Bilbobus lotzeko aukera ezarri du. “Bilbobuseko autobus elektriko berriak kargatzeko zerbitzurako beharrak Bilboko Metroaaren bidez asetu ahal dira, energia-kontsumitzaile handia baita”, azaldu du. Metroaren kontsumoei buruzko azterketa zehatz baten arabera, “osagarritasuna begi-bistakoa zen. Hau da, metroa erabiltzen ez denenan, gauez, orduan kargatu behar dira ibilgailu elektrikoak”, zehaztu du Albarranek.
Emaitza horiekin, Medusak zortzi kargatze-puntu instalatu ditu Elorrietako kotxetegietan. Horiei esker, beste hainbeste autobus unitate elektriko kargatu ahal izango dira gauero, betiere metroaren zerbitzua arriskuan jarri gabe. “24/7 eta urrutitik zaintzen dugu Bilboko Metroaren azpiegituraren egoera, bere tren-zerbitzua, ibilgailu elektrikoak kargatzeko beharrak eta horiek kargatzeko kudeaketa ezin hobea arriskuan ez jartzeko”, azaldu du Albarránek.
Javier Albarránek MUBIL Mobility Exporen parte izango du, Europako hegoaldeko mugikortasun iraunkorraren industriaren azoka profesionala, Ficoban izango dena (Irun), apirilaren 17an eta 18an.
SPRI Taldea RIS 3 Euskadi estrategia abian jartzen duen eragileetako bat da, energiaren, fabrikazio aurreratuaren, bio-osasunaren eta nanozientziaren arloetan espezializazio adimenduna bultzatzeko.
Lotutako albisteak

Surphasek merkatuan parekorik ez duen teknologia garatzen du eta gatzgabetzeko planten eraginkortasuna handitzea lortzen du
Donostiako ETEak, Europako Batzordearen 2,5 milioiko dirulaguntza lortuta, iragazkien egoera aurreikusten du denbora errealean; hala, geldialdi teknikoen % 60 murrizten du

Lufe: “Bezeroaren esperientzia modu aktiboan entzutea da hobetzen laguntzen dizuna”
Enrique Arrillagak duela hamar urte sortu zuen % 100 Euskadiko lehengaiez diseinatu eta fabrikatutako altzarien enpresa, eta dagoeneko hainbat herrialdetara saltzen du, hala nola Frantzia, Italia eta Portugalera.

Saitec: “’Offshore’ energia eolikoa independentzia ekonomikorako aukera da Europarentzat”
Javier Urgoiti Bizkaiko ingeniaritza-enpresaren bazkide sortzaileak nabarmendu du Euskadiko industriak potentziala duela sektore estrategiko hori erakartzeko

ScrapAd: “Sektorea digitalizatu nahi dugu ekonomia zirkularra bizkortzeko eta metal birziklagarriak baztertzea saihesteko”
Enpresa gipuzkoarrak, Sara Montesek eta Samuel Ruiz de Lorenzok sortuak, end to end formula eskaintzen du 125 herrialde baino gehiagotan hondakin metalikoen salerosketarako: kontratuak, dokumentazioa eta logistika kudeatzeaz arduratzen da, saltzailearen instalazioetan materiala biltzea eta erosleari entregatzea ziurtatuz.

Fivemasa: “Isurien kontrola ingurumenerako onuragarria izateaz gain, lehiarako abantailak ere eskaintzen ditu”
Mende erdi baino gehiagoko historiarekin, enpresa bizkaitarra airearen kutsadura kontrolatzeko makinen diseinuan, ingeniaritzan, fabrikazioan eta muntaketan espezializatu da, eta hainbat kontinentetara iristen da, Europan gero eta garatuagoa den araudia ahaztu gabe.

CTA hidrogeno bidezko hegazkinaren fuselajearekin ari da lanean
Miñaoko Teknologia Aeronautikoen Zentroak Europako Faster H2 proiektuan hartzen du parte, 150 eta 250 bidaiari artean hartuko dituen egitura ultraefizientea diseinatzeko.

CRH, eraikuntzan soluzio jasangarriak eskaintzen dituen multinazionala
Elena Guede exekutibo arabarrak zuzentzen du Irlandako enpresaren jasangarritasuneko estrategia

PepsiCo-ren Arabako lantegia zero emisio garbi dituen lehenengoa izango da taldean
Proiektuak 5 milioi euroko inbertsioa izango du, eta 2019tik Etxeberri-Ibiñan berrikuntza- eta jasangarritasun-proiektuetan inbertitutako 27 milioiri gehitu behar zaio

Mikel Lasa (EIT InnoEnergy): “Startupak funtsezkoak dira mugikortasunaren sektorea eraldatzeko”
Europako erakundeak enpresak bizkortzen ditu eta energia jasangarriaren berrikuntza bultzatzen du, eta hiru arlo nagusitan espezializatuta dago: bateriak, azken miliako hiri-mugikortasuna eta pertsonen eta merkantzien distantzia luzeko desplazamendua.

Egoingo lau proiektutatik bat atzerritik iristen da dagoeneko
Egurraren arloko taldeak 25 milioi euro inbertitu ditu Legutioko fabrika moderno batean eta Europa hegoaldeko lidergoa finkatu du