José Ignacio Rodríguez.
Elkarrizketak 23 maiatza, 2022

“Onlineko erosketa batean konfiantza sortzea funtsezkoa da modu osasuntsu eta organikoan hazteko”

FitnessDigital-en sortzaileak, José Ignacio Rodríguezek, Europa hegoaldeko sektoreko marketplace garrantzitsuenetako bat bihurtu du euskal ETE hau

FitnessDigital  duela hamabost urte Gasteizen sortutako proiektu bat da, dagoeneko Europa hegoaldeko fitness sektoreko marketplace garrantzitsuenetako bat bilakatu dena. Garai hartan  hasiberria zen salerosketa elektronikoaren bidez hasi zen lanean, ozta-ozta 400 erreferentziako portfolio batekin; gaur egun 5.000tik gora aukera eskaintzen ditu katalogoan, direla muskulazio-makinak, direla bizikleta estatikoak edo korritzeko zintak… Bere zerbitzu, kalitate, logistika eta, batez ere, espezializazioagatik, José Ignacio Rodríguezek sortutako ETE arabar hau nazioarteko erreferentea da fitness-aren industrian,  urtean hamabost milioi euro inguruko fakturazioa dauka, 31 langile plantillan, presente dago 28 herrialdetan eta filial bat du Mexikon.

Karga-bolumena faktore erabakigarria al da eCommerce-an?

Esango nuke gaur egun dendako erreferentzia kopurua ez dela erabakigarria arrakasta izateko. Azken urteotan merkatua bi ildo nagusitan garatu da. Batetik, milaka erreferentzia dituzten marketplace handi bilakatutako dendak, eta bestetik, produktu eta zerbitzu askoz zainduagoa duten bertikalak, erreferentzia bakar bat izan dezaketenak. Bi aukerak izan daitezke bereizgarriak eta arrakastatsuak.

Dibertsifikazioa ote da hazten jarraitzeko hurrengo aukera?

Gure kasuan, argi dago kanalak dibertsifikatu ditugulako jarraitu ahal izan dugula hazten eta kategoria bakoitzean  sakontzen. Bestalde, 30 salmenta-puntu fisiko irekita izateak, merkatu-aukera berriak emateaz gain, bezeroen premien inguruko ikuspegi berriak eta ikaskuntza berriak ere ematen dizkigu.

Fitness-erako arropa saltzea aukera bat da zuentzat?
Oraingoz ez daukagu asmorik bide horri ekiteko. Batetik, badakigu gure bezeroak eta makinak erosten dituztenak bat direla eta, beraz, sinergia handiak aurki genitzakeela dudarik gabe, baina bestalde, kategoria bateko eta besteko prozesuak oso desberdinak dira. Gainera, gaur egun fitness-erako arropa marka handietan eta moda eta arropa dendetan saltzen da.

 Zenbat erabiltzailek erosten dute zuen web orrian?

Hamabost urteko ibilbide baten ostean (webgunea 2007ko maiatzaren 1ean ireki genuen), esan dezakegu 700.000tik gora bezerok jarri dutela euren konfiantza fitnessdigital atarian. Guretzat, horrexek ematen dio zentzua gure lan guztiari. Salmenten %65 atzerrian egiten dira.

Non?

Espainia da gure merkatu garrantzitsuena (salmenten %40), baina orobat saltzen dugu Frantzian, Belgikan, Italian, Portugalen, Holandan eta, gutxiago bada ere, Alemanian eta Ingalaterran.

Jakinik zein zaila den gauzak erostea haztatu gabe… Zure ustez zein da kontsumitzaileak kontuan hartzen duen ezaugarria onlineko erosketa bat egitean, webgunearekiko konfiantza ala produktuaren kalitatea?

Onlineko denda batek konfiantza transmititzeko duen gaitasuna funtsezkoa da modu osasuntsu eta organikoan hazteko. Baldin negozio-eredu baten oinarria bada une jakin batean zure lehiakideek ez dituzten produktuak edo prezioak eskaintzea, eredu horrek normalean “hanka laburragoak” izango ditu eta ez da arituko inbertitzen lehiakortasun-abantaila garrantzitsuak aurkitzeko eta bezeroaren esperientzia hobetzeko.

Zure ustez, hamabost urte hauetan zein izan da konpainiaren inflexio-puntua maila bat gorago igotzeko?

Espezializazioa izan da gure inflexio-puntua, baina, bitxia bada ere, galdera honi erantzutean bururatzen zaidan lehen erantzuna kontrakoa da. Alegia, enpresa honen inflexio-puntua izan da konfiantza izatea gogoeta estrategiko bat egin behar izan dugun bakoitzean eta prozesu horretatik irtetea pentsatuz gehiago espezializatu behar dugula mailaz igo ahal izateko.

 Zein izango da zuen bidea datozen urteetan?

Espezializazioa kategoria batzuetan, aholkularitza, nazioartekotzea eta kanalak dibertsifikatzea izango dira datozen urteetarako gure norabideak.

Denda fisiko gehiago esan nahi du horrek?
Seguru baietz. Erronka handi bat daukagu oraindik: gure denda fisikoen negoziazioa nazioartekotzea eta zabalik ditugunak hobetzea.

Erronkez ari garenez… Zure ustez zein da konpainiaren etorkizuneko erronka handiena?

Gu bezalako fitness arloko espezialista batek beti izango du toki bat merkatuan, horregatik gure erronka izango da merkatuarekin batera mugitzea eta, ahal bada, aurrea hartzea. Retail munduan dabiltzan kontsumo-ohituren aldaketa sakonen erritmoarekin, erronka berdin zaila da guretzat nahiz edozein industriatako merkataritza-zaleentzat.

Lotutako albisteak

Veiss-ek  20  urte  baino  gehiago  dihardu  tokiko  enpresa  eta  erakundeen  eraldaketa  digitalean  laguntzen

Veiss-ek 20 urte baino gehiago dihardu tokiko enpresa eta erakundeen eraldaketa digitalean laguntzen

Arabako enpresak webgune korporatiboak, mugikorretarako aplikazioak edo online dendak garatzen ditu sektore mota guztietarako.

Lancor,  altxatzeko  motor  elektrikoen  fabrikazioan  Europako  liderra

Lancor, altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan Europako liderra

Abanto-Zierbenako enpresak SPRI Taldearen Gaitasun Digital Profesionalen programako laguntza jaso du eta esportaziorako produktu propioak garatzearen aldeko apustua egiten du.

Rebel  Tickets,  sarreren  birsalmentan  iruzurrari  eta  gehiegizko  prezioei  aurre  egiteko  sortutako  enpresa  bizkaitarra

Rebel Tickets, sarreren birsalmentan iruzurrari eta gehiegizko prezioei aurre egiteko sortutako enpresa bizkaitarra

Gaur egun, beren publikoari baimendutako birsalmenta eskaini nahi dioten jaialdi, kontzertu eta bestelako ekitaldien sustatzaileekin lan egiten du.

Mercanza:  “Bezeroa  bere  datuen  ustiapenean  espezializatua  bihurtzen  dugu”

Mercanza: “Bezeroa bere datuen ustiapenean espezializatua bihurtzen dugu”

Enpresak eraldaketa digital tradizionala gaindituz soluzioak eta zerbitzuak eskaintzen ditu, enpresen eraginkortasuna eta produktibitatea bultzatzeko.

Zabalgarbik  denbora  errealeko  analisi-tresnekin  modernizatu  du  bere  azpiegitura

Zabalgarbik denbora errealeko analisi-tresnekin modernizatu du bere azpiegitura

Besteak beste, biki digitala eta adimen artifizialean oinarritutako teknologiak ezartzeaz gain, lurrun-gainberogailu bat instalatzea du helburu enpresak, energia-eraginkortasuna eta jasangarritasun operatiboa hobetzeko ekimen estrategiko bat.

GAIAk  IKT  sektorearen  prestakuntza-beharren  diagnostikoa  egin  du  eta  merkatuaren  eskaerei  erantzuteko  prestakuntza-ibilbideak  garatu  ditu

GAIAk IKT sektorearen prestakuntza-beharren diagnostikoa egin du eta merkatuaren eskaerei erantzuteko prestakuntza-ibilbideak garatu ditu

GAIAk azpimarratu duenez, sektoreko eta gobernuko erakundeen, sozietate publikoen eta hezkuntza-sistemaren parte-hartzea funtsezkoa izan da azterlanari balio erantsia emateko

Senvia  Systems-ek  beste  enpresa  batzuk  gidatzen  ditu  haien  sustapenean  eta  eraldaketa  digitalean

Senvia Systems-ek beste enpresa batzuk gidatzen ditu haien sustapenean eta eraldaketa digitalean

Iaz sortutako enpresa gipuzkoarrak sistemetan, komunikazioetan eta zibersegurtasunean oinarritutako IT zerbitzuak eta aholkularitza eskaintzen ditu.

Akting,  gizarteari  balioa  emateko  teknologia

Akting, gizarteari balioa emateko teknologia

Gipuzkoako enpresak euskarri desberdinetarako aplikazioak garatzen ditu eta digitalizazioaren, datuen analisiaren eta prozesuen optimizazioaren aldeko apustua egiten du.

Biotz:  “Roca  Salvatellarekin  egindako  akordioak  berrikuntza  teknologikoaren  balio-kate  osoa  batzen  du”

Biotz: “Roca Salvatellarekin egindako akordioak berrikuntza teknologikoaren balio-kate osoa batzen du”

Gipuzkoako enpresak Kataluniakoarekin aliantza bat itxi du bere talentu digitala indartzeko eta nazioarteko merkatu berrietan bere presentzia zabaltzeko.

Elvira,  berrikuntza  eta  tradizioa  osagai  nagusi  dituen  istorio  gastronomikoa

Elvira, berrikuntza eta tradizioa osagai nagusi dituen istorio gastronomikoa

Harategi-urdaitegi txiki bat izatetik, gaur egun hamar establezimendu inguru ditu etxean egingo liratekeen moduan prestatutako produktuak saltzeko, online dendan ere saltzen direnak.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.