Moon mahai-jokoaren irudia
Berrikuntza Eraldaketa digitala
Albisteak 2 maiatza, 2018

Moon mahai-jokoak ordenagailu batek bezala pentsatzen irakasten du

Proiektu honen helburua da neska-mutilen pentsamendu konputazionala garatzen laguntzea.
-

 

Proiektu honen helburua da neska-mutilen pentsamendu konputazionala garatzen laguntzea.

1969an Eagle modulua ilargira iritsi zen, baina ordenagailuak hainbat akats detektatu zituen ilargiratu baino 3 minutu lehenago, eta softwareagatik izan ez balitz istripu hilgarri bat gertatuko zatekeen. Ez zen istripurik gertatu, konputagailuak behar besteko adimena izan zuelako gertatzen ari zena detektatzeko eta astronautak ohartarazteko. Sistema informatiko hura Margaret Hamiltonek (MITeko software ingeniaritza zentroko zuzendariak) lideratutako lantaldeak diseinatu zuen.

 

Moon jokoak istorio hura berreskuratu du, jokalariak Eagle ordenagailuaren paperean jartzen dituelarik ilargiratu aurreko 3 minutuetan. Operazio desberdinak irudikatzen dituzten kartak erabiliz, proiektuak jokalariei laguntzen die hobeto ulertzen pentsamendu konputazionalaren funtzionamendua. Pablo Garaizarrek, informatikako ingeniari eta Deustuko Unibertsitateko irakasleak, diseinatu du jokoa Compus proiektuaren markoan. Deusto Learning Lab ikerketa-taldearen barruan bultzatutako ekimen horren xedea da pentsamendu konputazionalarekin lotutako joko-bilduma bat osatzea.

 

“STEAM arloak landu nahi ditugu, eta, batik bat, pentsamendu konputazionala, funtsezko gaitasuna baita alfabetatze digital berriaren barruan” azaldu du Pablo Garaizarrek, “gaitasun hori dutenak gai dira arazo bat eta konponbide bat formulatzeko, arazoa ordenagailu bati aurkeztu izan bagenio bezala”. Compus proiektuarekin, lantaldeak offlineko jokoak garatu ditu, edozein tokitan deskargatu eta inprimatzeko. “Aspaldi honetan entxuferik gabeko informatikako tailerrak egiten ari gara, hau da, kontzeptu informatikoak erabiltzen ikasten dugu arkatza eta papera edo kartak erabiliz. Kontzeptu horiek ikastea zaila izaten da batzuetan, eta errazago ulertzen dira materialak manipulatuz”.

 

Pentsamendu konputazionaleko beste jolas hezigarri batzuk ez bezala, Moon jokoaren helburua ez da programatzen ikastea, baizik eta ulertzea nola egiten diren operazio matematikoak modu bitarrean eta nola deskonposatu daitezkeen arazoak. Jokoa dohainik deskargatu daiteke, eta 11 urtetik aurrerako neska-mutilei zuzentzen zaie.

 

Compus proiektuaren helburuetako bat da bokazio zientifikoak sustatzea, batez ere nesken artean. Horregatik, Moon jokoak Margaret Hamilton-en lana berreskuratu du, software aeroespazialaren garapenean izan zuen paper garrantzitsua aldarrikatuz. Lehen proiektu horren ostean, Deusto Learning Lab taldeak mahai-joko gehiago diseinatu nahi ditu Compus plataforman sartzeko.

Lotutako albisteak

IndeusBerri:  Industria  eta  Euskararen  plaza

IndeusBerri: Industria eta Euskararen plaza

Gaur albiste dira BIKAIN ziurtagiria, UIK Udako Ikastaroak, ChatGPT Prompt Engineering eta Sentsore birtual

José  Jainaga  industrialak  Joxe  Mari  Korta  2025  saria  irabazi  du
23/06/2025 Berrikuntza

José Jainaga industrialak Joxe Mari Korta 2025 saria irabazi du

Epaimahaiak aho batez erabaki zuen 25. Joxe Mari Korta saria pertsona bakar bati ematea: José Jainaga industrialari, industria errotzearen, industria bikaintasunaren, berrikuntzaren eta kalitatezko enplegua sortzearen aldeko konpromisoagatik.

Bullhost-ek  SPCNet  enpresaren  erosketa  osatzen  du  Cloud  eremuan  sendotzeko  estrategiaren  zati  gisa

Bullhost-ek SPCNet enpresaren erosketa osatzen du Cloud eremuan sendotzeko estrategiaren zati gisa

"Gure bezeroek beren datuak gertu izan behar dituzte lan kritikoetan erabiltzeko, hala nola, iragarpenean, optimizazioan edo erabakiak denbora errealean hartzean..."

Babestu  zure  enpresa  zibererasoetatik  Enpresa  Zibersegurtasuneko  dirulaguntza  berriei  esker
17/06/2025 Zibersegurtasuna

Babestu zure enpresa zibererasoetatik Enpresa Zibersegurtasuneko dirulaguntza berriei esker

Gaur zabaldu den Enpresa Zibersegurtasuna laguntza-programaren edizio berria 4.5 milioi €-ko aurrekontua izango du. Zibererasoei aurre egiteko indartu egin nahi duten euskal enpresek 2025ko azaroaren 24ra arteko epea dute euren eskaerak aurkezteko.

IndeusBerri:  Industria  eta  Euskararen  plaza

IndeusBerri: Industria eta Euskararen plaza

Gaur albiste dira ETEKIN Ekonomia Topaketak, LanHitz deialdia, Jauzia Gara ekitaldia, ChatGPT eta Nanoeskala

Innobasquek  2024ko  ekitaldiko  emaitzar  aurkeztu  ditu,  eta  guztiz  bat  datoz  Zientzi,  Teknologia  eta  Berrikuntzako  Euskal  Planarekin
05/06/2025 Berrikuntza

Innobasquek 2024ko ekitaldiko emaitzar aurkeztu ditu, eta guztiz bat datoz Zientzi, Teknologia eta Berrikuntzako Euskal Planarekin

Gaur egin da urteroko topaketa Getxoko Itsas Geltokian (Olatua), eta bertan bildu dira Innobasqueko entitate bazkideak –administrazioak, enpresak eta hezkuntza, gizarte, zientzia eta teknologia arloetako eragileak-, baita Agentziaren Zuzendaritzako 60 kideak ere, Euskadin berrikuntza bultzatzen duen aliantza publiko-pribatuaren goi ordezkariak guztiak

Euskadik  ikerkuntzarako  eta  berrikuntzarako  duen  giharra  erakutsiko  du  Berrikuntzaren  Euskal  Agentziaren  Batzar  Nagusiak
30/05/2025 Berrikuntza

Euskadik ikerkuntzarako eta berrikuntzarako duen giharra erakutsiko du Berrikuntzaren Euskal Agentziaren Batzar Nagusiak

Ekitaldian bilduko dira Innobasqueko entitate bazkideetako kideak ­–administrazioak, enpresak eta hezkuntza, zientzia eta teknologia arloetako eragileak- eta Agentziako zuzendaritzako kideak; Euskadin berrikuntza bultzatzen duen aliantza publiko-pribatu horretako 60 goi ordezkar

+INDUSTRY  873  enpresa  baino  gehiago  bilduko  ditu
30/05/2025 Berrikuntza

+INDUSTRY 873 enpresa baino gehiago bilduko ditu

Smart manufacturingari eskainitako Espainiako urteko topaketarik handiena,  ekainaren 3tik 5era bitarte, Bilbao Exhibition Centren ospatuko da

Digitalizazioa  eta  pentsamendu  kritikoa:  honela  bizi  izan  da  CodeOKen  1.  edizioa  Euskadiko  ikasgeletan

Digitalizazioa eta pentsamendu kritikoa: honela bizi izan da CodeOKen 1. edizioa Euskadiko ikasgeletan

280 ikastetxetako, 12 eta 16 urte arteko ia 5.000 ikasle eta 600.000 jarduera baino gehiago bildu ditu CodeOK 2024-2025en lehen edizioak. Hezkuntza Sailak eta GAIA Klusterrak bultzatutako ekimenak digitalizazioa eta pentsamendu konputazionala Euskadiko ikasgeletara eraman ditu, erronketan, gamifikazioan eta benetako problemak ebazten oinarritutako metodologia berritzailearekin.

Epea  eta  aurrekontua  zabaldu  ditugu,  adimen  artifizialeko  teknologiak  barne  hartzen  dituzten  eta  Euskadiko  enpresen  datuen  azpiegitura  optimizatzen  duten  proiektuak  babesteko.

Epea eta aurrekontua zabaldu ditugu, adimen artifizialeko teknologiak barne hartzen dituzten eta Euskadiko enpresen datuen azpiegitura optimizatzen duten proiektuak babesteko.

Laguntza horiek Europar Batasunak finantzatzen ditu NextGenerationEU berreskuratze-planaren bidez, pandemiak eragindako kalteak konpontzeko eta etorkizun jasangarriago, digitalago eta erresilienteago baten oinarriak ezartzeko. Espainian, funts horiek Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez kudeatzen dira.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.