Moon mahai-jokoaren irudia
Berrikuntza Eraldaketa digitala
Albisteak 2 maiatza, 2018

Moon mahai-jokoak ordenagailu batek bezala pentsatzen irakasten du

Proiektu honen helburua da neska-mutilen pentsamendu konputazionala garatzen laguntzea.
-

 

Proiektu honen helburua da neska-mutilen pentsamendu konputazionala garatzen laguntzea.

1969an Eagle modulua ilargira iritsi zen, baina ordenagailuak hainbat akats detektatu zituen ilargiratu baino 3 minutu lehenago, eta softwareagatik izan ez balitz istripu hilgarri bat gertatuko zatekeen. Ez zen istripurik gertatu, konputagailuak behar besteko adimena izan zuelako gertatzen ari zena detektatzeko eta astronautak ohartarazteko. Sistema informatiko hura Margaret Hamiltonek (MITeko software ingeniaritza zentroko zuzendariak) lideratutako lantaldeak diseinatu zuen.

 

Moon jokoak istorio hura berreskuratu du, jokalariak Eagle ordenagailuaren paperean jartzen dituelarik ilargiratu aurreko 3 minutuetan. Operazio desberdinak irudikatzen dituzten kartak erabiliz, proiektuak jokalariei laguntzen die hobeto ulertzen pentsamendu konputazionalaren funtzionamendua. Pablo Garaizarrek, informatikako ingeniari eta Deustuko Unibertsitateko irakasleak, diseinatu du jokoa Compus proiektuaren markoan. Deusto Learning Lab ikerketa-taldearen barruan bultzatutako ekimen horren xedea da pentsamendu konputazionalarekin lotutako joko-bilduma bat osatzea.

 

“STEAM arloak landu nahi ditugu, eta, batik bat, pentsamendu konputazionala, funtsezko gaitasuna baita alfabetatze digital berriaren barruan” azaldu du Pablo Garaizarrek, “gaitasun hori dutenak gai dira arazo bat eta konponbide bat formulatzeko, arazoa ordenagailu bati aurkeztu izan bagenio bezala”. Compus proiektuarekin, lantaldeak offlineko jokoak garatu ditu, edozein tokitan deskargatu eta inprimatzeko. “Aspaldi honetan entxuferik gabeko informatikako tailerrak egiten ari gara, hau da, kontzeptu informatikoak erabiltzen ikasten dugu arkatza eta papera edo kartak erabiliz. Kontzeptu horiek ikastea zaila izaten da batzuetan, eta errazago ulertzen dira materialak manipulatuz”.

 

Pentsamendu konputazionaleko beste jolas hezigarri batzuk ez bezala, Moon jokoaren helburua ez da programatzen ikastea, baizik eta ulertzea nola egiten diren operazio matematikoak modu bitarrean eta nola deskonposatu daitezkeen arazoak. Jokoa dohainik deskargatu daiteke, eta 11 urtetik aurrerako neska-mutilei zuzentzen zaie.

 

Compus proiektuaren helburuetako bat da bokazio zientifikoak sustatzea, batez ere nesken artean. Horregatik, Moon jokoak Margaret Hamilton-en lana berreskuratu du, software aeroespazialaren garapenean izan zuen paper garrantzitsua aldarrikatuz. Lehen proiektu horren ostean, Deusto Learning Lab taldeak mahai-joko gehiago diseinatu nahi ditu Compus plataforman sartzeko.

Lotutako albisteak

Euskadik  ikerkuntzarako  eta  berrikuntzarako  duen  giharra  erakutsiko  du  Berrikuntzaren  Euskal  Agentziaren  Batzar  Nagusiak
30/05/2025 Berrikuntza

Euskadik ikerkuntzarako eta berrikuntzarako duen giharra erakutsiko du Berrikuntzaren Euskal Agentziaren Batzar Nagusiak

Ekitaldian bilduko dira Innobasqueko entitate bazkideetako kideak ­–administrazioak, enpresak eta hezkuntza, zientzia eta teknologia arloetako eragileak- eta Agentziako zuzendaritzako kideak; Euskadin berrikuntza bultzatzen duen aliantza publiko-pribatu horretako 60 goi ordezkar

+INDUSTRY  873  enpresa  baino  gehiago  bilduko  ditu
30/05/2025 Berrikuntza

+INDUSTRY 873 enpresa baino gehiago bilduko ditu

Smart manufacturingari eskainitako Espainiako urteko topaketarik handiena,  ekainaren 3tik 5era bitarte, Bilbao Exhibition Centren ospatuko da

IndeusBerri:  Industria  eta  Euskararen  plaza
30/05/2025 Zibersegurtasuna

IndeusBerri: Industria eta Euskararen plaza

Gaur albiste dira BeDigital azokako euskarazko jardunaldia, ChatGPTri buruzko ikastaroa, Enpresarean Foroa, Adimen Artifizialak lagundutako kontroldun irudiak sortzea eta Kontrol industrialerako sistema.

Digitalizazioa  eta  pentsamendu  kritikoa:  honela  bizi  izan  da  CodeOKen  1.  edizioa  Euskadiko  ikasgeletan

Digitalizazioa eta pentsamendu kritikoa: honela bizi izan da CodeOKen 1. edizioa Euskadiko ikasgeletan

280 ikastetxetako, 12 eta 16 urte arteko ia 5.000 ikasle eta 600.000 jarduera baino gehiago bildu ditu CodeOK 2024-2025en lehen edizioak. Hezkuntza Sailak eta GAIA Klusterrak bultzatutako ekimenak digitalizazioa eta pentsamendu konputazionala Euskadiko ikasgeletara eraman ditu, erronketan, gamifikazioan eta benetako problemak ebazten oinarritutako metodologia berritzailearekin.

IndeusBerri:  Industria  eta  Euskararen  plaza

IndeusBerri: Industria eta Euskararen plaza

Gaur albiste dira Adimen Artifiziala eta irudiak sortzea, ChatGPT ikastaroak, Bai Euskarari ziurtagiriak 25 urte eta Txartel adimendun.

Epea  eta  aurrekontua  zabaldu  ditugu,  adimen  artifizialeko  teknologiak  barne  hartzen  dituzten  eta  Euskadiko  enpresen  datuen  azpiegitura  optimizatzen  duten  proiektuak  babesteko.

Epea eta aurrekontua zabaldu ditugu, adimen artifizialeko teknologiak barne hartzen dituzten eta Euskadiko enpresen datuen azpiegitura optimizatzen duten proiektuak babesteko.

Laguntza horiek Europar Batasunak finantzatzen ditu NextGenerationEU berreskuratze-planaren bidez, pandemiak eragindako kalteak konpontzeko eta etorkizun jasangarriago, digitalago eta erresilienteago baten oinarriak ezartzeko. Espainian, funts horiek Berreskurapen, Eraldaketa eta Erresilientzia Planaren bidez kudeatzen dira.

Horizon  Europe  2025:  7.300  milioi  euro  enpresa  berrikuntza  bultzatzeko  Europan
15/05/2025 Berrikuntza

Horizon Europe 2025: 7.300 milioi euro enpresa berrikuntza bultzatzeko Europan

SPRI-ren eskutik, EEN sarearen euskal nodoaren koordinatzaileak garen aldetik, euskal enpresei Horizon Europe programan parte hartzen laguntzen diegu. Enterprise Europe Network (EEN) Europako sare bat da, ETEen hazkundea eta nazioartekotzea bultzatzen duena

Iritsi  da  zure  datuak  eta  zerbitzuak  hodeira  migratzeko  unea.  Aprobetxatu  euskal  enpresentzako  Kloud  laguntza
15/05/2025 Zibersegurtasuna

Iritsi da zure datuak eta zerbitzuak hodeira migratzeko unea. Aprobetxatu euskal enpresentzako Kloud laguntza

Kloud programak Euskadiko enpresei haien zerbitzu edo azpiegitura informatikoak Cloud ingurune komertzialetara migratzeko aukera eskaintzen die. Horretarako, enpresa bakoitzeko 50.000 € arte eskaintzen du hodeirako migrazio-prozesu osoa diseinatzen eta ezartzen lagunduko dien kanpoko enpresa bat kontratatu ahal izateko. Azaroaren 10ean amaituko da laguntza hori eskatzeko epea.

ApplAI  2025  Kongresuak  Adimen  Artifizial  Aplikatuaren  erreferente  gisa  finkatu  du  Euskadi  nazioartean

ApplAI 2025 Kongresuak Adimen Artifizial Aplikatuaren erreferente gisa finkatu du Euskadi nazioartean

230 erakunde baino gehiagoko 500 pertsona bildu dira, eta Euskaditik berrikuntza teknologikoarekin konprometitutako komunitate aktiboa sendotu da

Eusko  Jaurlaritzak  13,65  milioi  euro  bideratuko  ditu  enpresen  berrikuntzara
09/05/2025 Berrikuntza

Eusko Jaurlaritzak 13,65 milioi euro bideratuko ditu enpresen berrikuntzara

SPRI Taldeak maiatzean zabalduko ditu Fast Track Innobideak, Hazinnova eta BDIH Konexio programak

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.