Carlos Lamarca.
Elkarrizketak 11 urria, 2022

Metapostak bere postontzi digitalaren segurtasuna eta konfidentzialtasuna indartu du

2011n proiektu sozial gisa sortu zen enpresa honek konponbideak eskaintzen ditu enpresa eta antolakundeen prozesu administratiboak azkartu eta sinplifikatzeko
-

Imajinatu aukera duzula klik bakar batekin eta zure gailu mugikorretik sinatzeko ofimatikako ikastaro baten matrikula edo lan-kontratu bat… Eta imajinatu matrikula hori artxibatuta eta ordenatuta izan dezakezula zure postontzi digitalean, modu seguru eta konfidentzialean, alferreko bidaiarik egin gabe eta, batez ere, paperik erabili gabe. Horixe da, hain zuzen, Metapostaren helburua. Metaposta duela hamaika urte sortu zen eta gaur egun enpresa arlora bideratuta dago. Carlos Lamarca enpresako zuzendari komertzialak dioenez, konponbide digitalak eskaintzen dizkiete enpresei euren kudeaketa prozesuak sinplifikatu eta azkartzeko. Bi milioi dokumentu digital pasatuxe entregatzen dituzte urtero.

Zer irabazten du zuen zerbitzuak erabiltzen dituen enpresa batek?

Antolakundeek eurek esaten digute zer irabazten duten martxan jarri dugun bezeroaren ahots programaren bidez, zeinak bi helburu baititu: batetik, antolakundeei galdetzen diegu zertan gatzaizkien baliagarri, eta haiek esaten digute laguntzen diegula euren prozesu administratiboak azkartu eta sinplifikatzen, bai eta paperaren erabilpena nabarmen gutxitzen, eta orain gai direla prozesu horietako asko edozein unetan eta edonon egiteko gailu mugikor bat erabiliz. Eta abantailak ez dira bakarrik enpresarentzat, zeren dokumentua bere postontzian jasotzen duenak ez du alferreko joan-etorririk egin behar, esaterako, lan-kontratu bat sinatzeko.  Era berean, esaten digute oso seguru sentitzen direla transakzio digitalak egitean, oso erraz, azkar eta eroso egiten dituztelako, denbora eta kostuak aurrezten dituztela, eta jasangarritasunaz ere mintzatzen dira paper gutxiago erabiltzen dutelako.

Erakundeen prozesu administratiboak azkartu eta sinplifikatzeaz ari zaretenean, zertaz ari zarete?

Ari gara dokumentu digitalen entrega zertifikatuak egiteaz kanal seguru eta pribatu baten bidez, erabiltzaile baten dokumentu digitalaren sinadura azkar eta modu sinple batean jasotzeaz gailu mugikor baten bitartez, eta baita ere ari gara legezko zaintza elektronikoaz, dokumentuaren integritatea bermatzeko denboran zehar.

Konponbide horiek entzute aktibo baten ondorio dira, enpresek eurek “nahierara” proposatzen dituztelako konponbideak beren prozesuak hobetzeko…

Hala da. Bezeroaren ahots programa horren bidez eskatzen diegu lagun diezagutela hobetzen egunero erabiltzen dituzten konponbideak, alegia Metapostaren konponbideak. Hortik aurrera, hobekuntza horiek inplementatzen ditugu gure bezero guztiek balia ditzaten.

 Zein testuingurutan sortu zen Metaposta?

 2011n sortu ginen administrazio publikoak bultzatutako proiektu sozial bezala herritarrentzako postontzi digital bat sortzeko. Herrialde eskandinaviarretatik hartu genuen ideia, zehazki Danimarkatik, non herritarren %80k baitauka bere postontzi digitala. Baina bada alde bat hango eta hemengo gizartearen artean, eta alde hori Datuaren Kulturan datza, hain zuzen datuaren jabetzan, zeina ez baita erakundeena edo enpresena baizik eta herritarrarena. Badugu hardwarea, baina ez dugu software “mental” egokirik. Euskal herritarrok jarraitzen dugu etxeko artxiboekin funtzionatzen, eta baita ere paper fisikoak aurkezten, batzuetan behin eta berriro eskaneatzen ditugunak hainbat tramite egiteko.

Zerbitzu seguru eta konfidentziala dela aipatu duzu, orduan nola liteke zerbitzu hori doakoa izatea?

Doakoa da herritarrarentzat, azken erabiltzailearentzat, baina ez dokumentua entregatzen duenarentzat, hots, erakundearentzat. Esan bezala, Metaposta administrazio publikoak bultzatutako proiektu sozial bezala sortu zen postontzi digital bat eskaintzeko herritarrei, baina gero estrategia hori osatu egin zen ohartu ginenean postontzi digitala erabilgarria dela mundu profesionalean ere. Halere, sekula ez du galdu bere ikuspegi soziala, zeren proiektu honen helburua baita gure erkidegoko enpresa guztiek balia ditzatela teknologiak dakarzkigun abantailak.

Zeintzuk dira abantaila horiek?

Argi daukagu teknologia horrek pertsonen bizimodua erraztu behar duela, eta ez da kasualitatea Metapostako bezeroek ongien baloratutako zerbitzua Bezeroaren Arretarako Zentroa (CAU) izatea, pertsonak dauzkagulako bezeroari arreta ematen eta ez makinak, izan ere, bertan argitzen dira erabat dohainik gure erabiltzaileen eta erakundeen zalantza eta kontsultak, bai euskaraz eta bai gaztelaniaz.

Zeinek erabil ditzake zuen konponbideak?

Puntu honetan lehen aipatutako bi merkatuak bereizi behar ditugu. Postontzi digitala erabiltzen dute bai erakundeek eta bai pertsona fisikoek. Baina konponbideez ari garenean (dokumentu digitalen entrega zertifikatuak, sinadurak jasotzea edo legezko zaintza elektronikoa) ari gara erakunde jaulkitzaileez, zeintzuek jaulkitzen baitute azken bezeroari bere postontzi digitalean entregatuko zaion dokumentua, honek gorde edo sinatu dezan.

Zeintzuk dira zerbitzu honek eskaintzen dituen abantaila garrantzitsuenak?

Enpresek eurek dioten bezala, abantaila garrantzitsuenak dira segurtasuna, erraztasuna, erosotasuna, denbora aurreztea, kostuak merkatzea eta jasangarritasuna, baina, horrezaz gain, azpimarratu nahi nuke gure postontzi digitala kanal segurua dela dokumentu garrantzitsuak entregatzeko. Sarritan WhatsApp-a edo posta elektronikoa bezalako kanalak baliatzen ditugu dokumentu garrantzitsuak bidaltzeko, erosoak direlako eta berehalakotasuna eskaintzen digutelako, baina ez dira kanal seguruak eta horregatik dago hainbeste iruzur mundu digitalean, direla xantaiak edo direla fakturen jaulkitzaile ez direnei eginiko ordainketak.

Beraz…

Dokumentu garrantzitsu bat, esaterako, faktura bat edo kontratu bat gure postontzi digitalaren bidez bidaltzea da kanal seguru, pertsonal eta konfidentzial bat aukeratzea, eta horrek esponentzialki handitzen du segurtasuna. Eta dokumentu hori sinadura digitaleko ziurtagiriren baten bidez sinatzen badugu, ia seguru esan dezakegu dokumentu hori bortxaezin bihurtzen dela.

Zeintzuk dira Metapostan darabiltzazuen zenbatekoak?

Berrehun mila postontzi digital baino gehiago ditugu, bai herritarrenak eta bai erakundeenak, eta erakunde jaulkitzaileak 400 baino gehiago dira. Enpresa bezala sortu ginenetik hona, hogeita bost milioi dokumentu baino gehiago bidali ditugu, zeren urtean bi milioitik gora dokumentu digital entregatzen baititugu.

 

Lotutako albisteak

The  White  Team,  ETE  eta  korporazio  handientzako  transformazio  digital  integrala

The White Team, ETE eta korporazio handientzako transformazio digital integrala

Konpainia bizkaitarra datu-analisian, cloud zerbitzuetan eta ERP edo SAP bezalako enpresa-plataformetan espezializatuta dago.

Sitecok  bezeroari  egokitutako  kobrantza-sistema  automatikoak  eskaintzen  ditu

Sitecok bezeroari egokitutako kobrantza-sistema automatikoak eskaintzen ditu

Gasteizko ETEak SPRI Taldearen Hazinnova programako dirulaguntza jaso du, eta fakturazioaren % 2 eskaintzen dio I+G alorrari.

Beniok  talentua  kudeatzeko  eta  enpresa  kultura  eraldatzeko  eredua  sendotu  du

Beniok talentua kudeatzeko eta enpresa kultura eraldatzeko eredua sendotu du

Enpresak aholkularitza eta sofwarea batzen dituen konponbide integral bat garatu du, garapen profesionala eta laneko ongizatea sustatzeko.

Procomsa,  liderra  eraikinentzako  itxitura-sistemetan

Procomsa, liderra eraikinentzako itxitura-sistemetan

Zamudioko enpresak 27 milioi euroko fakturazioa gainditzea espero du aurten

Entelgy-k  eraldaketa  digitala  bultzatzen  du  pertsonengan  oinarritutako  irtenbide  teknologikoekin

Entelgy-k eraldaketa digitala bultzatzen du pertsonengan oinarritutako irtenbide teknologikoekin

Konpainia enpresen eta erakunde publikoen bazkide estrategiko gisa finkatu da, digitalizaziorako eta adimen artifiziala hartzeko bidean aurrera egiteko.

Tentsio  baxuko  kable  elektronikoen  soluzio  pertsonalizatuak  eskaintzen  ditu  CENSAk

Tentsio baxuko kable elektronikoen soluzio pertsonalizatuak eskaintzen ditu CENSAk

Hernaniko SPRI Taldearen Kloud programako laguntza jaso du eta I+Gko bere laborategi propioa du.

Kernet,  bezeroaren  neurrira  egindako  irtenbide  teknologikoen  ingeniaritza

Kernet, bezeroaren neurrira egindako irtenbide teknologikoen ingeniaritza

Erandioko enpresak SPRI Taldearen Kloud programako laguntza jaso du, eta 40 zerbitzari kudeatzen ditu Frantziako eta Irlandako bi datu-zentrotan

Vicomtech:  “AA  etikoak  aurrerapen  teknologikoa  gidatu  behar  du,  pertsonen  ongizatea  ziurtatuz  berrikuntza  geldiarazi  gabe”

Vicomtech: “AA etikoak aurrerapen teknologikoa gidatu behar du, pertsonen ongizatea ziurtatuz berrikuntza geldiarazi gabe”

Vicomtech-eko Edurne Loyarte doktoreak AA-k dituen erronkak analizatu ditu, zentzu guztietan, erantzukizun sozialaren eta etikaren ikuspegitik.

Mekalerunen  digitalizazioak  aukera  ematen  du  produktibitate  handiagoarekin  fakturazio  errekorra  lortzeko

Mekalerunen digitalizazioak aukera ematen du produktibitate handiagoarekin fakturazio errekorra lortzeko

Elgoibarko enpresak tamaina handiko piezak mekanizatzen ditu eta SPRI Taldearen Industria Digitala programako laguntza jaso du

Evec,  industria-sektore  zorrotzenetarako  doitasun  handiko  artezketetan  aditua

Evec, industria-sektore zorrotzenetarako doitasun handiko artezketetan aditua

Bizkaiko enpresak teknologia aurreratua, erabat klimatizatutako tailerra eta sei hamarkadako esperientzia uztartzen ditu bere prozesuetan zehaztasun handiena bermatzeko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.