Carlos Lamarca.
Elkarrizketak 11 urria, 2022

Metapostak bere postontzi digitalaren segurtasuna eta konfidentzialtasuna indartu du

2011n proiektu sozial gisa sortu zen enpresa honek konponbideak eskaintzen ditu enpresa eta antolakundeen prozesu administratiboak azkartu eta sinplifikatzeko
-

Imajinatu aukera duzula klik bakar batekin eta zure gailu mugikorretik sinatzeko ofimatikako ikastaro baten matrikula edo lan-kontratu bat… Eta imajinatu matrikula hori artxibatuta eta ordenatuta izan dezakezula zure postontzi digitalean, modu seguru eta konfidentzialean, alferreko bidaiarik egin gabe eta, batez ere, paperik erabili gabe. Horixe da, hain zuzen, Metapostaren helburua. Metaposta duela hamaika urte sortu zen eta gaur egun enpresa arlora bideratuta dago. Carlos Lamarca enpresako zuzendari komertzialak dioenez, konponbide digitalak eskaintzen dizkiete enpresei euren kudeaketa prozesuak sinplifikatu eta azkartzeko. Bi milioi dokumentu digital pasatuxe entregatzen dituzte urtero.

Zer irabazten du zuen zerbitzuak erabiltzen dituen enpresa batek?

Antolakundeek eurek esaten digute zer irabazten duten martxan jarri dugun bezeroaren ahots programaren bidez, zeinak bi helburu baititu: batetik, antolakundeei galdetzen diegu zertan gatzaizkien baliagarri, eta haiek esaten digute laguntzen diegula euren prozesu administratiboak azkartu eta sinplifikatzen, bai eta paperaren erabilpena nabarmen gutxitzen, eta orain gai direla prozesu horietako asko edozein unetan eta edonon egiteko gailu mugikor bat erabiliz. Eta abantailak ez dira bakarrik enpresarentzat, zeren dokumentua bere postontzian jasotzen duenak ez du alferreko joan-etorririk egin behar, esaterako, lan-kontratu bat sinatzeko.  Era berean, esaten digute oso seguru sentitzen direla transakzio digitalak egitean, oso erraz, azkar eta eroso egiten dituztelako, denbora eta kostuak aurrezten dituztela, eta jasangarritasunaz ere mintzatzen dira paper gutxiago erabiltzen dutelako.

Erakundeen prozesu administratiboak azkartu eta sinplifikatzeaz ari zaretenean, zertaz ari zarete?

Ari gara dokumentu digitalen entrega zertifikatuak egiteaz kanal seguru eta pribatu baten bidez, erabiltzaile baten dokumentu digitalaren sinadura azkar eta modu sinple batean jasotzeaz gailu mugikor baten bitartez, eta baita ere ari gara legezko zaintza elektronikoaz, dokumentuaren integritatea bermatzeko denboran zehar.

Konponbide horiek entzute aktibo baten ondorio dira, enpresek eurek “nahierara” proposatzen dituztelako konponbideak beren prozesuak hobetzeko…

Hala da. Bezeroaren ahots programa horren bidez eskatzen diegu lagun diezagutela hobetzen egunero erabiltzen dituzten konponbideak, alegia Metapostaren konponbideak. Hortik aurrera, hobekuntza horiek inplementatzen ditugu gure bezero guztiek balia ditzaten.

 Zein testuingurutan sortu zen Metaposta?

 2011n sortu ginen administrazio publikoak bultzatutako proiektu sozial bezala herritarrentzako postontzi digital bat sortzeko. Herrialde eskandinaviarretatik hartu genuen ideia, zehazki Danimarkatik, non herritarren %80k baitauka bere postontzi digitala. Baina bada alde bat hango eta hemengo gizartearen artean, eta alde hori Datuaren Kulturan datza, hain zuzen datuaren jabetzan, zeina ez baita erakundeena edo enpresena baizik eta herritarrarena. Badugu hardwarea, baina ez dugu software “mental” egokirik. Euskal herritarrok jarraitzen dugu etxeko artxiboekin funtzionatzen, eta baita ere paper fisikoak aurkezten, batzuetan behin eta berriro eskaneatzen ditugunak hainbat tramite egiteko.

Zerbitzu seguru eta konfidentziala dela aipatu duzu, orduan nola liteke zerbitzu hori doakoa izatea?

Doakoa da herritarrarentzat, azken erabiltzailearentzat, baina ez dokumentua entregatzen duenarentzat, hots, erakundearentzat. Esan bezala, Metaposta administrazio publikoak bultzatutako proiektu sozial bezala sortu zen postontzi digital bat eskaintzeko herritarrei, baina gero estrategia hori osatu egin zen ohartu ginenean postontzi digitala erabilgarria dela mundu profesionalean ere. Halere, sekula ez du galdu bere ikuspegi soziala, zeren proiektu honen helburua baita gure erkidegoko enpresa guztiek balia ditzatela teknologiak dakarzkigun abantailak.

Zeintzuk dira abantaila horiek?

Argi daukagu teknologia horrek pertsonen bizimodua erraztu behar duela, eta ez da kasualitatea Metapostako bezeroek ongien baloratutako zerbitzua Bezeroaren Arretarako Zentroa (CAU) izatea, pertsonak dauzkagulako bezeroari arreta ematen eta ez makinak, izan ere, bertan argitzen dira erabat dohainik gure erabiltzaileen eta erakundeen zalantza eta kontsultak, bai euskaraz eta bai gaztelaniaz.

Zeinek erabil ditzake zuen konponbideak?

Puntu honetan lehen aipatutako bi merkatuak bereizi behar ditugu. Postontzi digitala erabiltzen dute bai erakundeek eta bai pertsona fisikoek. Baina konponbideez ari garenean (dokumentu digitalen entrega zertifikatuak, sinadurak jasotzea edo legezko zaintza elektronikoa) ari gara erakunde jaulkitzaileez, zeintzuek jaulkitzen baitute azken bezeroari bere postontzi digitalean entregatuko zaion dokumentua, honek gorde edo sinatu dezan.

Zeintzuk dira zerbitzu honek eskaintzen dituen abantaila garrantzitsuenak?

Enpresek eurek dioten bezala, abantaila garrantzitsuenak dira segurtasuna, erraztasuna, erosotasuna, denbora aurreztea, kostuak merkatzea eta jasangarritasuna, baina, horrezaz gain, azpimarratu nahi nuke gure postontzi digitala kanal segurua dela dokumentu garrantzitsuak entregatzeko. Sarritan WhatsApp-a edo posta elektronikoa bezalako kanalak baliatzen ditugu dokumentu garrantzitsuak bidaltzeko, erosoak direlako eta berehalakotasuna eskaintzen digutelako, baina ez dira kanal seguruak eta horregatik dago hainbeste iruzur mundu digitalean, direla xantaiak edo direla fakturen jaulkitzaile ez direnei eginiko ordainketak.

Beraz…

Dokumentu garrantzitsu bat, esaterako, faktura bat edo kontratu bat gure postontzi digitalaren bidez bidaltzea da kanal seguru, pertsonal eta konfidentzial bat aukeratzea, eta horrek esponentzialki handitzen du segurtasuna. Eta dokumentu hori sinadura digitaleko ziurtagiriren baten bidez sinatzen badugu, ia seguru esan dezakegu dokumentu hori bortxaezin bihurtzen dela.

Zeintzuk dira Metapostan darabiltzazuen zenbatekoak?

Berrehun mila postontzi digital baino gehiago ditugu, bai herritarrenak eta bai erakundeenak, eta erakunde jaulkitzaileak 400 baino gehiago dira. Enpresa bezala sortu ginenetik hona, hogeita bost milioi dokumentu baino gehiago bidali ditugu, zeren urtean bi milioitik gora dokumentu digital entregatzen baititugu.

 

Lotutako albisteak

Erakarrek  LED  panel  jasangarri  eta  adimendunak  fabrikatzen  ditu

Erakarrek LED panel jasangarri eta adimendunak fabrikatzen ditu

Gipuzkoako enpresak tinta elektronikoaren teknologia sartu berri du bere eskaintzan, energia kontsumo baxuarekin eta ikuspen handiarekin.

RKL  Integral-ek  larrialdietarako  planak  prozesu  digital  adimendunetan  bihurtzen  ditu

RKL Integral-ek larrialdietarako planak prozesu digital adimendunetan bihurtzen ditu

Enpresa bizkaitarrak VES izeneko software bat garatu du, segurtasun integraleko planak digitalizatzen eta automatizatzen dituena.

Altersys,  bidesarietako  matrikula  bidezko  kobrantza  adimendunean  espezializatutako  enpresa

Altersys, bidesarietako matrikula bidezko kobrantza adimendunean espezializatutako enpresa

Enpresa bizkaitarrak ia hamar urte eman ditu softwarea garatzen, eta bere lehen hardwarea patentatzeko prozesuan dago, trafikoa aztertzeko kamera propioa.

Labelan,  labeak  eta  galdarak  konpontzen  espezializatutako  Zegamako  ETEa

Labelan, labeak eta galdarak konpontzen espezializatutako Zegamako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du eta digitalizazioaren aldeko apustua egiten du, 3D piezak diseinatzearen bidez.

Ariadna  Grid,  eraldaketako  40.000  zentro  elektriko  baino  gehiago  kudeatzen  dituen  ETEa

Ariadna Grid, eraldaketako 40.000 zentro elektriko baino gehiago kudeatzen dituen ETEa

Zornotzako enpresak tentsio baxuko sare elektrikoa monitorizatzen duen plataforma bat eskaintzen du, sarean arazoak edo galerak ekidite aldera

Laura  Francos  (SMARTPM):  “Prozesuak  digitalizatu  eta  automatizatzea  edozein  enpresaren  esku  dago”

Laura Francos (SMARTPM): “Prozesuak digitalizatu eta automatizatzea edozein enpresaren esku dago”

SMARTPM enpresak MIC plataforma garatu du ETE industrialen digitalizazio progresiboa errazteko, hainbat teknologia garapen-mailatara egokituz.

Zucchetti  Spainek  enpresen  kudeaketa-prozesuen  digitalitzazioan  laguntzen  du

Zucchetti Spainek enpresen kudeaketa-prozesuen digitalitzazioan laguntzen du

Enpresa bizkaitarrak enpresa-kudeaketarako software soluzioak garatzen ditu. 4.000 bezero baino gehiago ditu industriaren, zerbitzuen eta aholkularitzen sektoreetan, eta horietatik 1.200 Euskadin daude. Gaur egun, Latinoamerikan barneratzea aztertzen ari da.

Lantekek,  software  industrialean  munduko  liderrak,  36.000  bezero  baino  gehiago  ditu  dagoeneko

Lantekek, software industrialean munduko liderrak, 36.000 bezero baino gehiago ditu dagoeneko

Arabako Parkean kokatuta dagoen enpresak 400 langile baino gehiago ditu, eta SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programako laguntza bat jaso du

Lowerton,  adimen  artifizialarekin  enpresak  berritzea  eskaintzen  duen  startupa

Lowerton, adimen artifizialarekin enpresak berritzea eskaintzen duen startupa

Bere teknologiak aukera ematen du lau hilabeteko lana eskatzen duten hobekuntzak bi egunetan bakarrik ezartzeko

Duplostock  industria-irtenbide  pertsonalizatuen  diseinatzaile  eta  fabrikatzaile  bihurtu  da

Duplostock industria-irtenbide pertsonalizatuen diseinatzaile eta fabrikatzaile bihurtu da

Zuzendaritzan izandako aldaketaren ondoren, euskal enpresak eraldaketa digitalaren, efizientzia energetikoaren eta bere prozesuen automatizazioaren aldeko apustua egin du.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.