Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 16 iraila, 2019

Kevo Technologies enpresak ahots-laguntzaileak industria, osasuna eta  turismoaren sektoreetara hurbiltzen ditu

Oiartzungo “startupean” uste dute etorkizunean gizakiaren eta makinaren arteko interakzioa  elkarrizketa-laguntzaileen bidez egingo dela
-

Oiartzungo “startupean” uste dute etorkizunean gizakiaren eta makinaren arteko interakzioa  elkarrizketa-laguntzaileen bidez egingo dela

 

4.0. industriako etorkizuneko joeren artean bezeroei arreta eskaintzeko edo ahozko aginduen bidez makinak maneiatzeko ahots-laguntzaileak daude. Oiartzunen dagoen  Kevo Technologies  konpainiak mota horretako erreminten garapenaren aldeko apustua egin du hala industrian nola osasuna edo turismoa bezalako arloetan aplikatzearen ondoreetarako. Javier Manzanok, Kevo Technologies enpresako CDO denak, elkarrizketa-laguntzaileetan aplikatzen den adimen artifizialaren gako batzuk eskaintzen dizkigu.

 

Zer egiten duzue Kevo Technologiesen?

Kevo Technologiesen adimen artifiziala, ‘chatbots’-ak, Big Data, laguntzaile birtualak, IoT  eta VoIP-ak integratzen dituzten plataformak eraikitzen ditugu. Interakzioa eta kudeaketa eskatzen duten atazetan gizakiaren ekintzak erreplikatzen dituen elkarrizketa-interfaze adimendunak sortzen ditugu Prozesuen Automatizazio Robotikorako, horrela  giza baliabideak negozioari balioa emateko atazetarako  erreserbatuz.

 

Noiz eta nola sortu zen enpresa?

Gure konpainia 2019an sortu zen, Grupo K35-ren ekimen bati esker. ‘Cloud’ teknologien esperimentazioan espezializatuta geundenez  IoTen munduari oso lotuta dauden ‘cloud’ teknologiak frogatzen hasi ginen eta horren ondorioz elkarrizketa-interfazeak sortzen hasi ginen. Gure iritziz ahotsaren bidez makinekin elkar-eragiteko era hau etorkizuneko joera bat da eta  sektore jakin batzuetarako ahots-laguntzaileetan  egiten dugu lan. Oso argi daukagu  aukerak norantz abiatzen gaituen. Oraintxe bertan egon daude mota honetako teknologiak aplikatzeko helduago dauden sektoreak, berbarako  osasuna, adineko pertsonen arreta edo Silver Economy-a eta turismoa; dena dela, jakin dakigu industriaren munduan ere teknologia hauek beharko direla makinekin edo  robot  kolaboratzaileekin komunikatzeko.

 

Nolako garapenak burutu dituzue?

Angara IA deritzon ‘bot’  bat merkaturatu dugu, SAT gaietan komunikatzeko dena, bezeroekin  komunikatzeko. ‘Bot’  hau gauza da aldi berean 10.000 telefono dei egiteko eta jasotzeko  bezeroekin elkar-eragiteko, eskabideak jasotzeko, fakturak jaulkitzeko, eta abar. Abantaila nagusien artean esan genezake mota honetako zerbitzu batek 24 orduko eskuragarritasuna duela, merkataritzako kudeaketaren arloko lana azkar eta ia giza baliabiderik gabe egiten dela eta lana eragingarriagoa dela. ‘Bot-ak’ berak hartzen ditu bezeroen datuak eta zuzenean agintzen dizkie fakturak mugikorrera. Elikagaien sektorean erabiltzen ari dira, adibidez eskabideen bilketa automatizatzeko eta  logistika hobetzeko.

 

Beste alde batetik konplexuagoa den ‘bot’ baten proiektua ari gara garatzen, Cicerone deritzona; proiektu honetan Dualia Teletraducciones itzulpen enpresarekin, Deustuko Unibertsitateko Turismo Departamentuarekin eta informazio-iturri digital eta monitorizazio teknologia aurreratu berriei esker ostaturatze turistikoaren industriako datuen etekina neurtzen dituen Lurmetrika Labs startuparekin jarduten dugu. Bi urtetan garatuko den proiektu honen helburua telefonogune adimenduna sortzea da, erabiltzaileen eskura 67 hizkuntza baino gehiagoko itzultzailea jartzeko kapaz izango dena. Hori guztia   Dualia Teletraducciones plataformari esker da. Beste alde batetik  sistemak  hotelen okupazioarekin edo Europako hegoaldeko hotelen prezioekin lotuta dagoen informazio turistikoa ematen du. Laguntzaile honek erabiltzaileentzako gomendioak egin ditzake eta, aldi berean,  sistema hauek datuak biltzen dituzte   eta kapaz dira  lurraldean bertan fluxu turistikoak berriz bideratzeko informazioa sortzeko. Adibidez, Donostia beterik dagoela detektatzen badugu aukera izango genuke turismoa hurbileko eskualdeetara bideratzeko eta horrela sektorearen beraren jasangarritasuna  sustatu. Mota horretako ‘bot’ batek, aldi berean,  aplikazioa izan dezake etorkizunean beste esparru batzuetan, adibidez, industrian edo  adineko pertsonen arretan.

 

Zeintzuk dira elkarrizketa-laguntzaile bat garatzerakoan aurkitzen dituzuen  erronka nagusiak?

Uste dugu mota honetako teknologietan funtsezkoak direla ‘bot-arekiko’ interakzioa eta erabiltzailearen esperientzia. Harremanetan gaude zentro teknologikoekin gure produktuka  hobetzeko. Kontuan hartu behar da oraindik ere teknologia hau oso berria dela eta erabiltzaileak ez daudela   ahots-laguntzaileekin elar-eragitera ohituta. Sistema  ‘machine learningetik’ deribatzen den entrenamenduan oinarritzen da, baina erabiltzaileak ere ikasi egin behar du makinarekin elkar-eragiten.

 

Beste alde batetik, beste hizkuntza batzuetan mota honetako sistemak daude, besteak beste gaztelaniaz edo ingelesez, eta euskararen kasuan oso gutxi landu da. Guretzat estrategikoa da gure  produktuak euskaraz garatzea eta horretan ari gara oraintxe bertan.

 

Garatzen ari zareten proiektu horietatik aparte, zure iritziz zein da elkarrizketa-laguntzaileek industriaren sektorean izango duten eragina?

Etorkizunean fabriketako langileak ahotsaren bidez komunikatuko dira makinekin. Zentro batzuetan robotika malguko proiektuetan ari dira lanean eta horrelakoetan gizakiaren eta makinaren arteko   interakzioa ahotsaren bidez egiten da elkarrizketa-laguntzaileen bitartez. Uste dugu iritsiko dela mota honetako sistemen zabalkuntza kontsumo masiborako. Datozen urte  hauek funtsezkoak izango dira eta dagoeneko gauza interesgarriak ikus ditzakegu esparru batzuetan, adibidez teleitzulpengintzan edo kotxeetako informazio turistikoan.

 

Zein da gaur egun teknologia horiekiko dagoen heldutasun-gradua?

Nik neuk ez dakit datozen urteetan ahotsarekin edo testuarekin elkar-eragin ahal izateko aplikazio baten barruko edo web baten bidezko bozgorailu adimenduen edo ‘chatboten’ formulak garrantzitsuak izango diren. Ordea, oso argi dago joera pantailak ezabatzen eta makinekin eta objektuekin era erosoagoan elkar-eragiten joatea dela, hau da, aldi berean beste gauza batzuk ere egiteko aukera izatea, eta hori ezinezkoa da zer gertatzen den ikusteko pantaila bati itsatsita zaudenean. Duela urte batzuk sortu ziren lehen webetatik  edo garatu ziren     hasierako app-etatik  jauzi itzela eman da  gaur egunekora arte eta gauza bera gertatuko da ahots-laguntzaileekin.

Lotutako albisteak

PhotoKrete,  hiriak  hozteko  morteroak  garatzen  dituen  euskal  startup-a
13/06/2025 Ekintzailetza

PhotoKrete, hiriak hozteko morteroak garatzen dituen euskal startup-a

Bere teknologia berritzaileari esker, %70etik gorako energia aurrezpena lortu daiteke hozte-gastuan, material pasibo eta jasangarrien bidez.

Labelan,  labeak  eta  galdarak  konpontzen  espezializatutako  Zegamako  ETEa

Labelan, labeak eta galdarak konpontzen espezializatutako Zegamako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen zibersegurtasun-programaren laguntza jaso du eta digitalizazioaren aldeko apustua egiten du, 3D piezak diseinatzearen bidez.

Yorsio:  “Jabetzakidetzan  oinarritutako  etxebizitza  emantzipatzeko  modurik  adimentsuena  da”
11/06/2025 Ekintzailetza

Yorsio: “Jabetzakidetzan oinarritutako etxebizitza emantzipatzeko modurik adimentsuena da”

Sara Recalde Yorsio-ren sortzaile eta zuzendari nagusiak, plataformak hipotekarik gabe eta jabetza partekatutako eredua erabiliz etxebizitza eskuratzeko modua nola eraldatzen duen azaltzen du.

Ariadna  Grid,  eraldaketako  40.000  zentro  elektriko  baino  gehiago  kudeatzen  dituen  ETEa

Ariadna Grid, eraldaketako 40.000 zentro elektriko baino gehiago kudeatzen dituen ETEa

Zornotzako enpresak tentsio baxuko sare elektrikoa monitorizatzen duen plataforma bat eskaintzen du, sarean arazoak edo galerak ekidite aldera

FHIMASAk,  eraikuntzaren  sektorean  erreferente  den  ETEak,  BIND  SMEren  aldeko  apustua  egin  du  bere  merkatua  berrikuntzaren  eskutik  lideratzeko
29/05/2025 Up Euskadi

FHIMASAk, eraikuntzaren sektorean erreferente den ETEak, BIND SMEren aldeko apustua egin du bere merkatua berrikuntzaren eskutik lideratzeko

ETE horrek BIND SMEren —Eusko Jaurlaritzak startupekin sustatutako berrikuntza-ekimen irekia— bigarren edizioan parte hartu zuen.

Laura  Francos  (SMARTPM):  “Prozesuak  digitalizatu  eta  automatizatzea  edozein  enpresaren  esku  dago”

Laura Francos (SMARTPM): “Prozesuak digitalizatu eta automatizatzea edozein enpresaren esku dago”

SMARTPM enpresak MIC plataforma garatu du ETE industrialen digitalizazio progresiboa errazteko, hainbat teknologia garapen-mailatara egokituz.

Zucchetti  Spainek  enpresen  kudeaketa-prozesuen  digitalitzazioan  laguntzen  du

Zucchetti Spainek enpresen kudeaketa-prozesuen digitalitzazioan laguntzen du

Enpresa bizkaitarrak enpresa-kudeaketarako software soluzioak garatzen ditu. 4.000 bezero baino gehiago ditu industriaren, zerbitzuen eta aholkularitzen sektoreetan, eta horietatik 1.200 Euskadin daude. Gaur egun, Latinoamerikan barneratzea aztertzen ari da.

Nexmachinak  Gauzen  Interneta  industriara  zabaltzen  du
22/05/2025 Up Euskadi

Nexmachinak Gauzen Interneta industriara zabaltzen du

Enpresak IoT soluzio jasangarriagoak eta eskuragarriagoak eskaintzen ditu mota guztietako enpresa eta erakundeentzat

Lantekek,  software  industrialean  munduko  liderrak,  36.000  bezero  baino  gehiago  ditu  dagoeneko

Lantekek, software industrialean munduko liderrak, 36.000 bezero baino gehiago ditu dagoeneko

Arabako Parkean kokatuta dagoen enpresak 400 langile baino gehiago ditu, eta SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programako laguntza bat jaso du

Lowerton,  adimen  artifizialarekin  enpresak  berritzea  eskaintzen  duen  startupa

Lowerton, adimen artifizialarekin enpresak berritzea eskaintzen duen startupa

Bere teknologiak aukera ematen du lau hilabeteko lana eskatzen duten hobekuntzak bi egunetan bakarrik ezartzeko

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.