Berrikuntza Eraldaketa digitala I+G+B
Albisteak 7 Marzo, 2018

Autozko mugikortasunaren etorkizuna: konektatua, malgua eta partekatua

Txosten batek aztergai hartu ditu automobilaren merkatuan eragina izango duten 5 joerak.
-

 

Txosten batek aztergai hartu ditu automobilaren merkatuan eragina izango duten 5 joerak.

Etorkizuneko ibilgailuak elektrikoak, autonomoak, partekatuak eta konektatuak izango dira, eta urtero eguneratuko dira. Digitalizazioak, adimen artifizialaren hazkundeak eta erabiltzaileen ohitura aldaketek goitik behera eraldatuko dute automobilgintza sektorea datorren hamarkadan. PwC aholkularitzak eginiko Five trends transforming the automotive industry txostenaren arabera, ibilgailuak “eascy” izango dira 2030ean, hau da: Electrified, Autonomous, Shared, Connected eta Yearly updated.

 

Eraldaketa horrek hainbat ondorio dakartza berekin, besteak beste, hain kutsatua egongo ez den etorkizun bat, eta baita ere autoari eskaini beharreko denbora eta espazio pertsonala aurreztea, ibilgailu autonomoak izango direlako. Halaber, irisgarritasuna hobetuko da, ez delako gidabaimenik beharko eta merkeagoa izango delako autoa erabiltzea. Funtsean, txostenak dio mugikortasuna errazagoa, malguagoa eta indibidualizatuagoa izango dela denborarekin.

 

2030ean matrikulatzen diren autoen %95 elektrikoak edo hibridoak izango dira (%55 eta %40, hurrenez hurren). Ibilgailu elektrikoaren erabateko ezarpena motelxeagoa izango da, zeren datorren hamarkadan oraindik auto stock-a %80 ingurukoa izango baita. Baina joera argia da. Gainera, PwC-k eginiko azterlanaren arabera, eraldaketa hori energia-iturri berriztagarrietan oinarrituko da, neurri handi batean.

 

Bigarren joera ibilgailu autonomoarena da. Baliteke hori izatea ikusmin gehien pizten duen ezaugarria eta baita ere beranduen iritsiko dena. Txostenak dio 2023an irtengo direla merkatura 4. mailako lehen auto autonomoak. Maila horretan sartzen dira eremu zehatz batean autonomoki zirkulatzeko gai diren ibilgailuak (auto erabat autonomoak 5. mailakoak izango lirateke). Halere, berrikuntza hori erregulatzeko dugun gaitasunak baldintzatuko du horrelako autoen zabalkundea, eta ez hainbeste garapen teknologikoak.

 

Bestalde, datozen urteetan ez ditugu izango hainbeste auto jabetzan, eta erabiltzeagatik ordaintzen hasiko gara. Gaur egun, Europan autoz egiten diren joan-etorri guztien %1 baino gutxiago dira garraio partekatuko zerbitzuak. Baina 2030ean portzentaje hori kilometraje osoaren %35eraino iritsi liteke Europan, %34raino Estatu Batuetan, eta %46raino Txinan. Garraio partekatuko zerbitzua estuki lotuta egongo da auto autonomoen erabilera gero eta handiagoarekin.

 

Gauzen Interneta iritsi da automobilgintza sektorera, eta datozen hamarkadetan are gehiago zabalduko da, hiru arlotako konektagarritasuna barne hartuz: ibilgailu artekoa, garraio azpiegiturekikoa, eta auto barruko bidaiarien eta kanpoko munduaren artekoa. Five trends transforming the automotive industry txostenak dio horri esker posible izango dela era guztietako zerbitzuak baliatzea joan-etorrietan.

 

Azken joera da ibilgailuen eguneratze-zikloak izugarri murriztuko direla. Berrikuntza teknologikoak oso azkar agertzen dira, aldiz, autoen ohiko berritze-zikloak 5 eta 8 urte bitartekoak dira une honetan. Fabrikatzaileek urteroko zikloak eskainiko dituzte, baina batez ere auto partekatuen merkatura zuzenduta egongo dira, zeren jabe partikular gehienak ez baitira prest egongo autoak hain azkar aldatzeko. Gainera, auto autonomo eta partekatuen parkea askoz gehiago erabiliko da eta, beraz, maizago ordezkatu beharko dira ibilgailu horiek.

 

Azkenik, PwC aholkularitzak azpimarratu du eraldaketa horrek automobilgintzaren industriako negozio-eredua aldatuko duela. Ez da nahikoa izango produkzioaz eta salmentaz arduratzea, autoaren balio-katea bizitza baliagarri osora zabalduko baita.

Lotutako albisteak

Irundinek  lidergoa  sendotu  du  Mecanizaciones  Alavesas-en  integrazioarekin  eta  2026ra  arteko  6  milioi  euroko  inbertsioarek
20/10/2025 Berrikuntza

Irundinek lidergoa sendotu du Mecanizaciones Alavesas-en integrazioarekin eta 2026ra arteko 6 milioi euroko inbertsioarek

Bi enpresen batuketak estatu mailako edari-ontziratzeko makineria talde sendoena sortzen du

Amie  Consultingek  enpresen  produktibitatea  hobetzeko  software  berri  bat  garatu  du

Amie Consultingek enpresen produktibitatea hobetzeko software berri bat garatu du

Donostiako enpresa industria-digitalizazioan dago espezializatuta eta digitalizazioaren eta datuak eskuz jasotzearen arteko irtenbide bat eskaintzen du

Lancorrek  haren  kudeaketa-eredua  eta  industriako  bikaintasuna  aitortzen  duten  nazioarteko  bi  sari  lortu  ditu
16/10/2025 Berrikuntza

Lancorrek haren kudeaketa-eredua eta industriako bikaintasuna aitortzen duten nazioarteko bi sari lortu ditu

Bizkaiko enpresa Europako liderra da altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan

Jauregiren  esanetan,  Orona  EB2030  proiektua  “Eusko  Jaurlaritzan  garatzen  ari  garen  industria  politikaren  adibiderik  onena  da”

Jauregiren esanetan, Orona EB2030 proiektua “Eusko Jaurlaritzan garatzen ari garen industria politikaren adibiderik onena da”

Orona enpresak bere instalazioak handitu ditu, Hernaniko egoitzari "Estubegi" izeneko lurzati bat gehituta. 60.000 m2-ko lurzoru estrategikoa da, 30.000 m2-ko edukiera eraikigarria du eta egungo kokalekuen kokagune logistiko eta industrial berean integratuta dago. Horri esker, industria-gaitasunen kudeaketa globala harmonizatu ahal izango da, bai eta Oronak testuinguru globalean duen lehia-posizioaren lidergoa...

Euskadik  Estatuko  Bioteknologia  azokarik  garrantzitsuena  hartuko  du  2026an
09/10/2025 I+G+B

Euskadik Estatuko Bioteknologia azokarik garrantzitsuena hartuko du 2026an

Azoka antolatzeko lekukoa jaso dute gaur goizean Jaione Ganzarain, Eusko Jaurlaritzako Teknologia, Berrikuntza eta Eraldaketa Digitaleko Sailburuordeak eta Cristina Múgica, Bizkaiko Foru Aldundiko Lurralde Lehiakortasunerako eta Kanpo Sustapenerako zuzendariak

Ikusmen-ek  elikagaigintzako  eta  packaging-eko  kalitate-kontrola  aldatu  egin  du  AAn  oinarritutako  Ikusmen  Artifizialaren bidez

Ikusmen-ek elikagaigintzako eta packaging-eko kalitate-kontrola aldatu egin du AAn oinarritutako Ikusmen Artifizialaren bidez

Enpresaren konponbide automatizatuek aukera ematen dute produkzio-prozesu osoan begi-ikuskapena egiteko, lehengaitik hasita, azken ontziratzera.

‘La  Fundacion’-ek  eskaintzen  du  SOS  EmozioLan  —  Langile‑ongizatearen  aldeko  benetako  apustua  egiten  duten  enpresentzat  Lehen  Laguntza  Emozionalen  lehen  zerbitzua
05/10/2025 Berrikuntza

‘La Fundacion’-ek eskaintzen du SOS EmozioLan — Langile‑ongizatearen aldeko benetako apustua egiten duten enpresentzat Lehen Laguntza Emozionalen lehen zerbitzua

La Fundación San Prudencio ha desarrollado SOS EmozioLan, un innovador servicio de primeros auxilios emocionales en el entorno laboral

“LEADERS IN TECH CONFERENCE”, azken teknologia eta berrikuntza  joeren topagune izango da berriro
03/10/2025 I+G+B

“LEADERS IN TECH CONFERENCE”, azken teknologia eta berrikuntza joeren topagune izango da berriro

INNOLAB Bilbaok apustu egin du teknologiaren eta berrikuntzaren inguruko erreferentziazko konferentziaren seigarren edizioaren alde

MIDE  Premium,  marketin  digitaleko  eta  analitikako  profesionalentzako  etengabeko  prestakuntza  eta  laguntza  programa

MIDE Premium, marketin digitaleko eta analitikako profesionalentzako etengabeko prestakuntza eta laguntza programa

Analitika digitaleko, marketineko eta teknologia osagarrietako gaitasunak sendotu eta berritu nahi dituzten negozio digitaleko profesionalentzako harpidetza-plataforma bat

BaM  Vision  Tech  ‘25ek  Euskadi  sendotu  du  automobilgintzako  berrikuntza-polo  gisa

BaM Vision Tech ‘25ek Euskadi sendotu du automobilgintzako berrikuntza-polo gisa

200 profesional baino gehiago elkartu dira Gasteizko EUNEIZ Unibertsitatean automobilgintzaren erronka handiak aztertzeko: elektrifikazioa, digitalizazioa, robotika eta adimen artifiziala.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.