Albisteak 26 urtarrila, 2022

Dastatzen Group online haragi-dendetako lehena bihurtu da Estatu mailan

Enpresa gipuzkoarrak haragi-produktuen e-commerce bat sortu zuen 2020an haren Iruki markaren baitan, eta urte horretan bertan 40.000 eskaera baino gehiago erregistratu zituen, sektoreko erreferente bihurtuz. Duela gutxi, Sáenz Horeca Arabako haragi-banatzaile nagusia erosi du.
-

Harakinen lau belaunaldik gaur egun Dastatzen Group bezala ezagutzen dugunari bide ematen diote, haragiaren sektorean ibilbide luzea duten bi enpresen bat-egitea, Cárnicas Dastatzen haragi-banatzailea eta Iruki, Behi Nagusiaren heltzean eta esportazioan aditua. Elkarrekin Europar Batasuneko hainbat herrialdetan egotea lortu dute, eta estatu mailan haragitarako online denden artean lehen postuan kokatu dira. Izan ere, 2020an 40.337 eskaera pilatu zituzten eta 2021ean salmenta kopurua mantentzea lortu dute urtean ia bi milioi euro fakturatuz kanal horren bidez bakarrik.

“Pandemia hasi zenean, taldea sortzen ari ginen bete-betean. Horrek proban jarri gintuen eta oso une gogorrak bizi izan genituen, baina aukera bat izan zen guretzat”, onartu du Jon Gorostiagak, taldeko presidenteak. Izan ere, 2020an Astigarragako enpresaren bezero nagusiak, ostalaritzak, ateak erabat itxi zituen, bere negozio-estrategia berriz zuzentzeko beharra eraginez. “Testuinguru horretan, argi ikusi genuen azken kontsumitzailearengana, etxeetara, iritsi behar genuela, eta Iruki gure marka espezializatuaren bidez egitea erabaki genuen. Negozio-ildo berri bat sortu genuen, horrek dakarren guztiarekin: marketina, bezeroarentzako arreta, logistika, espedizioak, mozketa berriak, etab. Ez zen bide erraza izan, erabiltzaile digitala oso bezero zorrotza baita, eta berehalakotasuna eta zehaztasuna bilatzen ditu beti, baina milaka eta milaka etxetara iristeko gai izan ginen, eta, horrela, Espainia osoko haragiaren online denden artean lehenak bihurtu ginen”, azaldu du Gorostiagak.

Negozio-lerro berri hori Astigarragako enpresaren fakturazio osoaren % 10 da dagoeneko, eta horri denda fisikoaren eta B2B bezeroen salmentak gehitu behar zaizkio: handizkariak, banatzaileak, harategiak, ostalaritza, etab. Publiko horiei guztiei arraza eta kalitate desberdinetako produktuak eta mozketa ugari eskaintzen dizkiete, tartean amerikarrak eta argentinarrak, eta e-commerce bidez 72 ordu baino gutxiagoan iristen dira kontsumitzailearen etxera. Gainera, behiak, txahala eta arkumea ere banatzen dituzte, baita Dry Aged izeneko haragiak ere (heltze-aldi luzeekin), ez bakarrik tokian-tokian, baita Europan ere; horrela, Italia, Frantzia, Inglaterra edo Portugalera iristen dira. “Haragiaren kalitatea hasieratik amaierara kontrolatzen dugu balio-kate osoan. Hautaketa bikoitzaren teknikarekin lan egiten dugu, hau da, jatorrian haragirik onena aukeratzen dugu eta bigarren aukeraketa bat egiten dugu gure instalazioetan. Horrela, gure bezeroei kalitaterik onena eskaintzea lortzen dugu”, dio Gorostiagak. Horren ildora, 2019an munduko haragi onenaren brontzezko domina lortu zuten World Steak Challengen, eta Basque Culinary Centerreko kolaboratzaile eta hornitzaile ofizialak izan dira.

Inbertsioa eta berrikuntza hazkundearen gako gisa

Duela gutxi, Gipuzkoako taldeak Arabako haragi-banatzaile nagusia, Sáenz Horeca, erosi du, eta, horrela, plantilla % 50 handitu du. “Sáenz Horecaren instalazio berritzaileek aukera ematen digute gure eraldaketa-bolumena handitzeko eta HORECA sektorean (Hotelak, jatetxeak eta cateringa) intentsitate handiagoz sartzeko”, gaineratu du Dastatzen Group-eko presidenteak. Arabako enpresak ibilbide luzea du sektore horretan, hotel-talde handietan (Melia, Silken, NH, etab.) eta lurralde nazionaleko hainbat kolektibotan (Auzolagun, Senal, Serunion, Aramark, etab.) banatzen esperientzia handia baitu.

Era berean, 2020an, CEPYMEk (Enpresa Txiki eta Ertainen Espainiako Konfederazioak) nazio mailan hazkunderik handiena izan duen ETEetako bat bezala nabarmendu zuen Dastatzen Group, eta 2021ean Diariovasco.com sarietan industria-enpresen kategoriako estrategia digital onenaren saria lortu zuen. Iaz ere, SPRI Taldeak eskainitako Hazinnova programan parte hartu zuen, eta, horren bidez, ikerketa bat egin zuen bere produktuak merkatu berrietara egokitzeko. “2020 eta 2021 artean retail sektorean merkaturatzeko eta gure produktuak kontsumo handiko merkatuan banatzeko lan egiten dugu. Azterketa horri esker, baliozko proposamen berri bat garatu ahal izan genuen Iruki markarekin, Prosumer Lab aholkularitza-enpresaren lankidetzari esker. Guretzat erronka handia zen arreta Retail sektorean (B2C) jartzea; izan ere, 2020ra arte Dastatzen Group esklusiboki B2B motako merkatuetara zuzentzen zen”, azaldu du Gorostiagak.

Gaur egun, bezeroen beharretara egokitzen diren formatu eta packaging berriak garatzen jarraitzen dute proiektu honetan, eta Dastatzen Groupek argi dauka: “Zaila da etorkizuna aurreikustea, baina argi dago kontsumoa gero eta azkarrago aldatzen ari dela eta etengabe egokitu eta berrasmatzea dagokigula. Zientziak zeresan handia du elikaduraren etorkizunean, eta, zalantzarik gabe, inbertsioan eta berrikuntzan dago gakoa”, taldeko presidentearen esanetan.

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako programak eta laguntzak ditu. Hemen kontsulta daitezke.

Lotutako albisteak

Lancorrek  haren  kudeaketa-eredua  eta  industriako  bikaintasuna  aitortzen  duten  nazioarteko  bi  sari  lortu  ditu
16/10/2025 Berrikuntza

Lancorrek haren kudeaketa-eredua eta industriako bikaintasuna aitortzen duten nazioarteko bi sari lortu ditu

Bizkaiko enpresa Europako liderra da altxatzeko motor elektrikoen fabrikazioan

‘La  Fundacion’-ek  eskaintzen  du  SOS  EmozioLan  —  Langile‑ongizatearen  aldeko  benetako  apustua  egiten  duten  enpresentzat  Lehen  Laguntza  Emozionalen  lehen  zerbitzua
05/10/2025 Berrikuntza

‘La Fundacion’-ek eskaintzen du SOS EmozioLan — Langile‑ongizatearen aldeko benetako apustua egiten duten enpresentzat Lehen Laguntza Emozionalen lehen zerbitzua

La Fundación San Prudencio ha desarrollado SOS EmozioLan, un innovador servicio de primeros auxilios emocionales en el entorno laboral

Innobasque  kasu  praktikoen  bila  dago,  Global  Innovation  Day  2025  ekitaldirako
18/09/2025 Berrikuntza

Innobasque kasu praktikoen bila dago, Global Innovation Day 2025 ekitaldirako

Proposamenak aurkezteko epea irekita egongo da urriaren 3ra arte. Hautatutako esperientziak Global Innovation Day 2025 ekitaldiko programa ofizialean jasoko dira, Euskadin zientziak berrikuntzan duen eragina erakusteko adibide aipagarri gisa

Erreka  Ikerlaneko  bazkide  erabiltzailea  izango  da,  lankidetza  teknologikoa  eta  instituzionala  bultzatzeko
18/09/2025 Berrikuntza

Erreka Ikerlaneko bazkide erabiltzailea izango da, lankidetza teknologikoa eta instituzionala bultzatzeko

Hitzarmen honen bidez, MONDRAGON Taldeko bi erakundeek duela urte batzuetatik duten aliantza sendotzen dute, beren lankidetza teknologikoa eta instituzionala indartzearen alde eginez.

Kudeaketa  Aurreratuaren  Europako  Astea  kulturari,  AAri  eta  lan  egiteko  modu  berriei  buruzko  eztabaida  batekin  hasiko  da  Bilbon

Kudeaketa Aurreratuaren Europako Astea kulturari, AAri eta lan egiteko modu berriei buruzko eztabaida batekin hasiko da Bilbon

Urriaren 8an Javier Martínez Aldanondok emango dio hasiera Europako Asteari, erakunde adimentsuen arloan nazioartean ezagunak. Adimen Artifizialaren aroan etorkizunari aurrea hartzeko ikaskuntzaren kulturaren inguruan hitz egingo du.

Irundinek,  oso  nazioartekotutako  ETEak,  negozioa  % 50  baino  gehiago  handitu  du
12/09/2025 Nazioartekotzea

Irundinek, oso nazioartekotutako ETEak, negozioa % 50 baino gehiago handitu du

Irungo enpresak SPRI Taldearen Fast Track Innobideak programako laguntza jaso du eta botilatzeko makinak fabrikatzen ditu 1994tik

Basque  Digital  Innovation  Hubek  adimen  artifizialean  espezializatutako  nodo  berria  gehitu  du
02/09/2025 BDIH

Basque Digital Innovation Hubek adimen artifizialean espezializatutako nodo berria gehitu du

Basque Artificial Intelligence Centerren gidaritzapean, konputazio aurreratuko eta datuak biltegiratzeko tresnak eskuratzeko aukera emango die euskal enpresei.

BDIH  Konexioa  programak  euskal  industriaren  berrikuntza  digitala  eta  jasangarritasuna  sustatzen  ditu  eta  BDIHk  eskaintzen  duen  adituen  laguntzarako,  aktiboetarako  eta  zerbitzuetarako  sarbidea  errazten  du
21/08/2025 Berrikuntza

BDIH Konexioa programak euskal industriaren berrikuntza digitala eta jasangarritasuna sustatzen ditu eta BDIHk eskaintzen duen adituen laguntzarako, aktiboetarako eta zerbitzuetarako sarbidea errazten du

SPRI Taldeak BDIH Konexioaren deialdi berri bat jarriko du abian abuztuaren 26an. 950.000 euro bideratuko ditu euskal industriaren berrikuntza-prozesuak bermeekin azeleratuko dituzten proiektuak finantzatzeko. Enpresek BDIHren edo Europako DIH jakin batzuen aditu-laguntza izango dute eta beraien ezagutza, azpiegiturak eta teknologiak jarriko dituzte enpresen esku, haien proiektu digital eta jasangarriak esperimentatzeko...

Europako  Batzordearen  Regional  Innovation  Scoreboard-ek  “berrikuntza  handiko”  herrialde  gisa  kokatu  du  Euskadi
18/07/2025 Berrikuntza

Europako Batzordearen Regional Innovation Scoreboard-ek “berrikuntza handiko” herrialde gisa kokatu du Euskadi

Euskadik Europar Batasuneko batez besteko berrikuntza-maila gainditzen du (% 108,1), eta “strong innovator” (berrikuntza handikoa) kalifikazioari eutsi dio

José  Jainaga  industrialak  Joxe  Mari  Korta  2025  saria  irabazi  du
23/06/2025 Berrikuntza

José Jainaga industrialak Joxe Mari Korta 2025 saria irabazi du

Epaimahaiak aho batez erabaki zuen 25. Joxe Mari Korta saria pertsona bakar bati ematea: José Jainaga industrialari, industria errotzearen, industria bikaintasunaren, berrikuntzaren eta kalitatezko enplegua sortzearen aldeko konpromisoagatik.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.