Albisteak 26 urtarrila, 2022

Dastatzen Group online haragi-dendetako lehena bihurtu da Estatu mailan

Enpresa gipuzkoarrak haragi-produktuen e-commerce bat sortu zuen 2020an haren Iruki markaren baitan, eta urte horretan bertan 40.000 eskaera baino gehiago erregistratu zituen, sektoreko erreferente bihurtuz. Duela gutxi, Sáenz Horeca Arabako haragi-banatzaile nagusia erosi du.
-

Harakinen lau belaunaldik gaur egun Dastatzen Group bezala ezagutzen dugunari bide ematen diote, haragiaren sektorean ibilbide luzea duten bi enpresen bat-egitea, Cárnicas Dastatzen haragi-banatzailea eta Iruki, Behi Nagusiaren heltzean eta esportazioan aditua. Elkarrekin Europar Batasuneko hainbat herrialdetan egotea lortu dute, eta estatu mailan haragitarako online denden artean lehen postuan kokatu dira. Izan ere, 2020an 40.337 eskaera pilatu zituzten eta 2021ean salmenta kopurua mantentzea lortu dute urtean ia bi milioi euro fakturatuz kanal horren bidez bakarrik.

“Pandemia hasi zenean, taldea sortzen ari ginen bete-betean. Horrek proban jarri gintuen eta oso une gogorrak bizi izan genituen, baina aukera bat izan zen guretzat”, onartu du Jon Gorostiagak, taldeko presidenteak. Izan ere, 2020an Astigarragako enpresaren bezero nagusiak, ostalaritzak, ateak erabat itxi zituen, bere negozio-estrategia berriz zuzentzeko beharra eraginez. “Testuinguru horretan, argi ikusi genuen azken kontsumitzailearengana, etxeetara, iritsi behar genuela, eta Iruki gure marka espezializatuaren bidez egitea erabaki genuen. Negozio-ildo berri bat sortu genuen, horrek dakarren guztiarekin: marketina, bezeroarentzako arreta, logistika, espedizioak, mozketa berriak, etab. Ez zen bide erraza izan, erabiltzaile digitala oso bezero zorrotza baita, eta berehalakotasuna eta zehaztasuna bilatzen ditu beti, baina milaka eta milaka etxetara iristeko gai izan ginen, eta, horrela, Espainia osoko haragiaren online denden artean lehenak bihurtu ginen”, azaldu du Gorostiagak.

Negozio-lerro berri hori Astigarragako enpresaren fakturazio osoaren % 10 da dagoeneko, eta horri denda fisikoaren eta B2B bezeroen salmentak gehitu behar zaizkio: handizkariak, banatzaileak, harategiak, ostalaritza, etab. Publiko horiei guztiei arraza eta kalitate desberdinetako produktuak eta mozketa ugari eskaintzen dizkiete, tartean amerikarrak eta argentinarrak, eta e-commerce bidez 72 ordu baino gutxiagoan iristen dira kontsumitzailearen etxera. Gainera, behiak, txahala eta arkumea ere banatzen dituzte, baita Dry Aged izeneko haragiak ere (heltze-aldi luzeekin), ez bakarrik tokian-tokian, baita Europan ere; horrela, Italia, Frantzia, Inglaterra edo Portugalera iristen dira. “Haragiaren kalitatea hasieratik amaierara kontrolatzen dugu balio-kate osoan. Hautaketa bikoitzaren teknikarekin lan egiten dugu, hau da, jatorrian haragirik onena aukeratzen dugu eta bigarren aukeraketa bat egiten dugu gure instalazioetan. Horrela, gure bezeroei kalitaterik onena eskaintzea lortzen dugu”, dio Gorostiagak. Horren ildora, 2019an munduko haragi onenaren brontzezko domina lortu zuten World Steak Challengen, eta Basque Culinary Centerreko kolaboratzaile eta hornitzaile ofizialak izan dira.

Inbertsioa eta berrikuntza hazkundearen gako gisa

Duela gutxi, Gipuzkoako taldeak Arabako haragi-banatzaile nagusia, Sáenz Horeca, erosi du, eta, horrela, plantilla % 50 handitu du. “Sáenz Horecaren instalazio berritzaileek aukera ematen digute gure eraldaketa-bolumena handitzeko eta HORECA sektorean (Hotelak, jatetxeak eta cateringa) intentsitate handiagoz sartzeko”, gaineratu du Dastatzen Group-eko presidenteak. Arabako enpresak ibilbide luzea du sektore horretan, hotel-talde handietan (Melia, Silken, NH, etab.) eta lurralde nazionaleko hainbat kolektibotan (Auzolagun, Senal, Serunion, Aramark, etab.) banatzen esperientzia handia baitu.

Era berean, 2020an, CEPYMEk (Enpresa Txiki eta Ertainen Espainiako Konfederazioak) nazio mailan hazkunderik handiena izan duen ETEetako bat bezala nabarmendu zuen Dastatzen Group, eta 2021ean Diariovasco.com sarietan industria-enpresen kategoriako estrategia digital onenaren saria lortu zuen. Iaz ere, SPRI Taldeak eskainitako Hazinnova programan parte hartu zuen, eta, horren bidez, ikerketa bat egin zuen bere produktuak merkatu berrietara egokitzeko. “2020 eta 2021 artean retail sektorean merkaturatzeko eta gure produktuak kontsumo handiko merkatuan banatzeko lan egiten dugu. Azterketa horri esker, baliozko proposamen berri bat garatu ahal izan genuen Iruki markarekin, Prosumer Lab aholkularitza-enpresaren lankidetzari esker. Guretzat erronka handia zen arreta Retail sektorean (B2C) jartzea; izan ere, 2020ra arte Dastatzen Group esklusiboki B2B motako merkatuetara zuzentzen zen”, azaldu du Gorostiagak.

Gaur egun, bezeroen beharretara egokitzen diren formatu eta packaging berriak garatzen jarraitzen dute proiektu honetan, eta Dastatzen Groupek argi dauka: “Zaila da etorkizuna aurreikustea, baina argi dago kontsumoa gero eta azkarrago aldatzen ari dela eta etengabe egokitu eta berrasmatzea dagokigula. Zientziak zeresan handia du elikaduraren etorkizunean, eta, zalantzarik gabe, inbertsioan eta berrikuntzan dago gakoa”, taldeko presidentearen esanetan.

Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako programak eta laguntzak ditu. Hemen kontsulta daitezke.

Lotutako albisteak

Innobasquek  2024ko  ekitaldiko  emaitzar  aurkeztu  ditu,  eta  guztiz  bat  datoz  Zientzi,  Teknologia  eta  Berrikuntzako  Euskal  Planarekin
05/06/2025 Berrikuntza

Innobasquek 2024ko ekitaldiko emaitzar aurkeztu ditu, eta guztiz bat datoz Zientzi, Teknologia eta Berrikuntzako Euskal Planarekin

Gaur egin da urteroko topaketa Getxoko Itsas Geltokian (Olatua), eta bertan bildu dira Innobasqueko entitate bazkideak –administrazioak, enpresak eta hezkuntza, gizarte, zientzia eta teknologia arloetako eragileak-, baita Agentziaren Zuzendaritzako 60 kideak ere, Euskadin berrikuntza bultzatzen duen aliantza publiko-pribatuaren goi ordezkariak guztiak

Euskadik  ikerkuntzarako  eta  berrikuntzarako  duen  giharra  erakutsiko  du  Berrikuntzaren  Euskal  Agentziaren  Batzar  Nagusiak
30/05/2025 Berrikuntza

Euskadik ikerkuntzarako eta berrikuntzarako duen giharra erakutsiko du Berrikuntzaren Euskal Agentziaren Batzar Nagusiak

Ekitaldian bilduko dira Innobasqueko entitate bazkideetako kideak ­–administrazioak, enpresak eta hezkuntza, zientzia eta teknologia arloetako eragileak- eta Agentziako zuzendaritzako kideak; Euskadin berrikuntza bultzatzen duen aliantza publiko-pribatu horretako 60 goi ordezkar

+INDUSTRY  873  enpresa  baino  gehiago  bilduko  ditu
30/05/2025 Berrikuntza

+INDUSTRY 873 enpresa baino gehiago bilduko ditu

Smart manufacturingari eskainitako Espainiako urteko topaketarik handiena,  ekainaren 3tik 5era bitarte, Bilbao Exhibition Centren ospatuko da

Horizon  Europe  2025:  7.300  milioi  euro  enpresa  berrikuntza  bultzatzeko  Europan
15/05/2025 Berrikuntza

Horizon Europe 2025: 7.300 milioi euro enpresa berrikuntza bultzatzeko Europan

SPRI-ren eskutik, EEN sarearen euskal nodoaren koordinatzaileak garen aldetik, euskal enpresei Horizon Europe programan parte hartzen laguntzen diegu. Enterprise Europe Network (EEN) Europako sare bat da, ETEen hazkundea eta nazioartekotzea bultzatzen duena

Eusko  Jaurlaritzak  13,65  milioi  euro  bideratuko  ditu  enpresen  berrikuntzara
09/05/2025 Berrikuntza

Eusko Jaurlaritzak 13,65 milioi euro bideratuko ditu enpresen berrikuntzara

SPRI Taldeak maiatzean zabalduko ditu Fast Track Innobideak, Hazinnova eta BDIH Konexio programak

Mikel  Jauregi  Industriako  sailburuak  Aernnova  enpresa  bisitatu  du,  soluzio  aeronautiko  aurreratuetan  liderra
07/05/2025 Berrikuntza

Mikel Jauregi Industriako sailburuak Aernnova enpresa bisitatu du, soluzio aeronautiko aurreratuetan liderra

Aernnova enpresak Araban du egoitza, eta lider espezializatua da aeroegituren eta horien osagaien diseinuan, fabrikazioan, mantentze-lanetan eta zerbitzuetan. Ia 6.000 langile ditu 7 herrialdetan, eta 2025ean 1.000 milioitik gorako fakturazioa izatea espero du.

ETEentzako  produktuen  eta  prozesuen  berrikuntza  babesten  dugu  Hazinnovarekin
02/05/2025 Berrikuntza

ETEentzako produktuen eta prozesuen berrikuntza babesten dugu Hazinnovarekin

Hazinnova euskal ETE-ei doako aholkularitza eskaintzen dien programa da, produktu eta prozesuetan berrikuntza-mikroproiektuak bultza ditzaten. Eska ezazu 2025eko maitzaren 6tik urriaren 29ra.

ESGI  188  (European  Study  Group  with  Industry)  Bilbon  izango  da  2025eko  maiatzaren  26tik  30era
24/04/2025 Berrikuntza

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era

Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Kontsulta  irekia:  Spri  Taldearen  laneko  prebentzio-zerbitzuak  definitzeko  zure  aukera
15/04/2025 Berrikuntza

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera

Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Sustatu  berrikuntza-proiektuak  zure  enpresan  Fast  Track  Innobideak  ekimenarekin
10/04/2025 Berrikuntza

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin

Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.