Amaia Ferro: “Mondragon Korporazioan 180 milioi euro baino gehiago inbertitzen ditugu urtero berrikuntzan”
Berrikuntza, jasangarritasuna eta eraldaketa digitala dira Mondragon Korporazioaren hurrengo urteetako ibilbide-orriaren ardatzak. Amaia Ferro Enpresa Garapeneko arduradunak hiru eremu horietan erronkei heltzea garrantzitsua dela nabarmendu du, “negozio-eredu berriak sortzeko eta gure bezeroei balioa emateko”.
Berrikuntza da, hain zuzen ere, gaur egun 95 kooperatiba, 138 filial eta 80.000 pertsona ingururentzako enplegua sortzen duen taldearen hazkunde-eragilea. “Berrikuntza da azken urteetan kooperatibek landu dugun arloa. ‘Erpin hirukoitza’ deritzoguna bertan dago, teknologia zentroekin eta kooperatiben I+G zentroekin; unibertsitateekin, kooperatibetako berrikuntzaren hazkundean laguntzen gaituena; eta, hirugarrenik, berrikuntza bezeroarengana bideratzen duten enpresekin.
Apustu horrek salmenten 180 milioi euro baino gehiago inbertituko direla esan nahi du, totalaren %3,4a suposatzen duena, eta industriaren %9a. “Gure erakundean berrikuntzan diharduten 2.300 pertsona baino gehiago ditugu, eta horrek erakusten du honek duen garrantzia”, dio Ferrok.
Iraunkortasuna da, halaber, Ferroren arabera, “erronka berriak aukera berrietan bihurtu behar ditu”-en arloa. Alde horretatik, Enpresa Garapeneko arduradunak mugikortasun iraunkorreko edo ekonomia zirkularreko proiektuetan jartzen du arreta. Proiektu horiek “gure instalazioen deskarbonizazio prozesuan lagunduko dute, eta datozen urteetan jasan beharko dugun erronka handienetako bat izango da hau”.
Eta hirugarren ardatza eraldaketa digitalari dagokio, “aspaldi daramagu lanean arlo honetan produktuen digitalizazioaren bidez”, azaldu du Ferrok, eta orain “fabrikazio aurreratuko prozesuak digitalizatzera, fabrikazio gehigarriko prozesuak hobetzera, fabrikazio-prozesuak hobetzera, datu gehiago ematera, elkarlaneko robotikara…” jotzen du. Haren arabera, digitalizazio hori “zibersegurtasunera, digitalizazio kuantikoara edo bezeroaren aurreko digitalizaziora luzatzen da, kasu batzuetan negozio-eredu berriak ekarri dizkiguna”, amaitu du.
Euskal enpresen artean berrikuntza bultzatzeko, enpresa txiki eta ertainetatik konpainia handietaraino, SPRI Taldeak Hazinnova, BDHI Konexio edo Innobideak bezalako berrikuntzarako programak eta laguntzak ditu.
Lotutako albisteak

ETEentzako produktuen eta prozesuen berrikuntza babesten dugu Hazinnovarekin
Hazinnova euskal ETE-ei doako aholkularitza eskaintzen dien programa da, produktu eta prozesuetan berrikuntza-mikroproiektuak bultza ditzaten. Eska ezazu 2025eko maitzaren 6tik urriaren 29ra.

ESGI 188 (European Study Group with Industry) Bilbon izango da 2025eko maiatzaren 26tik 30era
Enpresek problema matematikoak aurkezten dituzte azterketa-taldeak konpon ditzan, askotan modelizazio edo optimizazio moduan.

Kontsulta irekia: Spri Taldearen laneko prebentzio-zerbitzuak definitzeko zure aukera
Sprik merkatuko aurretiazko kontsulta jarri du abian, lan-arriskuen prebentzioaren eta osasunaren zaintzaren sektorearen benetako beharretara egokitutako lizitazioa diseinatzeko. Horren bidez, operadore ekonomikoen ekarpenak bildu nahi dira, kontratazio-prozesu lehiakor, garden eta merkatuko jardunbide egokienekin lerrokatua egituratzeko.

Sustatu berrikuntza-proiektuak zure enpresan Fast Track Innobideak ekimenarekin
Fast Track Innobideak Euskadiko enpresa berritzaileen kopurua handitzeko eta sustatzeko sortu zen. Merkatuan ondasun edo zerbitzu berriak sartu dituzten edo enpresan negozio-prozesuak hobetzen dituzten berrikuntza-jarduerak babesten ditu, enpresa lehiakorrago bihurtzeko.

NudgeXperience Bilbon: CX eta Portaera Zientzien ekitaldia
Zuzendariei eta gerenteei, Cx-eko arduradunei eta berrikuntza eta marketineko profesionalei zuzendua

Innobideak Prestakuntza prestatu zure lantaldea balioan lehiatzeko eta ez prezioan
Euskadiko ETEen % 60k berrikuntzaren alde egiten du, baina gehienek kostua murrizteko edo kalitatea hobetzeko egiten dute eta ez dute benetako abantaila lehiakorra sortzen merkatuan. Alabaina, berrikuntza ez da etorkizunean mantentzeko tresna soila, etorkizunean liderra izateko estrategia baizik. Horretarako, gakoa teknologia ez ezik, pertsonak, estrategia eta egokitzeko gaitasuna ere badira.

Imanol Rego, Innobasque Berrikuntzaren Euskal Agentziako presidente berria
Manuel Salaverriaren lekukoa hartu du. Salaverriak euskal ekosistema publiko pribatuaren balioa sustatzen jakin du, Euskadi garatzeko bide estrategiko gisa

UNIREn bigarren edizioak 80 enpresa baino gehiago bildu ditu FICOBAn
Soldaduran eta beste lotura-teknologietan espezializatutako Estatuko azoka bakarra da

Euskadik Europan herrialde berritzaile gisa duen ahala finkatu du, enpresa txiki eta ertainen ahaleginari esker
Topaketak lurraldeko eta sektoreko berrikuntzaren 30 eragile eta Euskadiko 70 enpresa txiki eta ertain baino gehiago bildu ditu; eragile eta enpresa horiek 2023an berrikuntza-proiektu bat garatu dute HAZINNOVAren bidez, SPRIk eta Innobasque, Berrikuntzaren Euskal Agentziak kudeatutako Eusko Jaurlaritzaren programaren bidez

Soldaduraren balio-kateari buruzko azokaren, UNIREren, bigarren edizioa egingo dute Ficoban
Sektore horrek Estatu osoan egiten duen kongresu bakarra martxoaren 18 eta 19an izango da