Eraldaketa digitala I+G+B
Albisteak 14 maiatza, 2018

Beitxu Studios eta Deustuko Salestarrek simulagailu bat garatu dute kontrol numerikoko makinak erabiltzeko

BIEMH ekitaldiaren hurrengo ediziora doazenek esperientzia horren demo bat probatu ahal izango dute Fagor enpresaren standean
-

Los asistentes a la próxima BIEMH podrán probar una demo de su experiencia en el  stand de Fagor

La realidad virtual está adquiriendo una creciente relevancia en sectores como el turismo, la arquitectura, la comunicación, la educación, la sanidad o la industria. Sus posibilidades en los ámbitos de formación, tratamientos sanitarios o cognitivos y en el ocio son cada vez más reseñables. Su vinculación con conceptos como la Industria 4.0 se sustenta en experiencias relacionadas con la preparación para el uso de maquinaria o herramientas, en la simulación de planes de emergencias o en la recreación virtual de las plantas de producción, por poner solo algunos ejemplos.

La ‘startup’ Beitxu Studios, nacida en Bizkaia en octubre de 2016, se define como un estudio de desarrollo de comunicación a medida utilizando las últimas tecnologías. De entre esas herramientas, han apostado por la realidad virtual “ya que es la más puntera y nos permite optimizar la comunicación en sectores como el turismo, el diseño, la construcción, la formación, la educación, la sanidad o la industria”, según reconoce su CEO, Iurgi Bilbao.

Algunos de sus primeros proyectos estuvieron relacionados con la recreación de experiencias para manejar un torno CNC, montar un troquel y engancharlo a una grúa. “Con nuestro taller de mecanizado virtual, Machining VR, trasladamos experiencias sencillas para mostrar las capacidades de la realidad virtual”, como recuerda Bilbao. Este primer proyecto despertó el interés del centro Salesianos Deusto con quien llevan ya cuatro meses desarrollando una nueva herramienta formativa. “Gracias a las indicaciones de un profesor de Diseño en Fabricación Mecánica de Salesianos Deusto, hemos desarrollado un simulador de realidad virtual que permite a los alumnos realizar diferentes ejercicios como buscar el cero máquina y el cero pieza en una máquina de control numérico. La simulación consiste en virtualizar el propio aula. Los alumnos se ponen el visor de realidad virtual y entran en un aula idéntica a la suya en cuanto a espacio, mesas, sillas etcétera. Entonces, se dirigen a la mesa del profesor y allí eligen el ejercicio que quieren llevar a cabo. También está la máquina virtual en la que realizarán el ejercicio”, explica el CEO de Beitxu Studios.

Llevar a cabo esta simulación tiene diferentes ventajas como detalla Iurgi Bilbao: “Por una parte, aprenden el manejo de una máquina sin el riesgo de posibles fallos o averías. Por otra parte, la propia plataforma tiene una opción tutorial que, mediante indicaciones de voz, en euskera y en castellano, y en pantalla, te explica cómo realizar el ejercicio de forma correcta y solo tienes que seguir los pasos”.

Otro beneficio de esta herramienta es que los alumnos aprenden el funcionamiento de las máquinas de una manera más lúdica: “El profesor está muy contento porque es una plataforma muy efectiva a la hora de enseñar y de que los alumnos memoricen esa información. No es lo mismo leer o tener que aprender de un libro que vivir esa experiencia. Los alumnos están muy motivados y, además, tienen ganas de ir a clase todos los días para seguir experimentando con la realidad virtual”.

Beitxu Studios y Salesianos Deusto quieren seguir apostando por desarrollar nuevas soluciones de formación relacionadas con la realidad virtual, creando nuevos ejercicios o simulando el funcionamiento de otros aparatos. Los asistentes a la próxima BIEMH podrán probar una demo de su experiencia en el  stand de Fagor. Al margen de la experiencia con el centro de formación bilbaíno, la ‘startup’ también está trabajando en otros proyectos dirigidos a empresas de fabricación de máquina herramienta para el desarrollo de cursos virtuales para el manejo de su maquinaria.

Lotutako albisteak

Euskadiko  ikerketa-azpiegiturak  indartzen  Azpitek  programarekin
25/06/2025 I+G+B

Euskadiko ikerketa-azpiegiturak indartzen Azpitek programarekin

Eusko Jaurlaritzako Industria, Trantsizio Energetiko eta Jasangarritasunaren Sailak atera berri du Azpitek laguntzen programa berri bat, alegia, azpiegiturak eta ikerketa-ekipamenduak eskuratu, instalatu eta eguneratzen laguntzera bideratutako ekimena. Programa hori bat dator 2030erako Euskadiko Zientzia, Teknologia eta Berrikuntza Planarekin (ZTBP 2030), eta haren helburua da I+G+b garatzea Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren...

Bullhost-ek  SPCNet  enpresaren  erosketa  osatzen  du  Cloud  eremuan  sendotzeko  estrategiaren  zati  gisa

Bullhost-ek SPCNet enpresaren erosketa osatzen du Cloud eremuan sendotzeko estrategiaren zati gisa

"Gure bezeroek beren datuak gertu izan behar dituzte lan kritikoetan erabiltzeko, hala nola, iragarpenean, optimizazioan edo erabakiak denbora errealean hartzean..."

Eusko  Jaurlaritzak  70  milioi  euroko  zuzkidura  duten  Emaitek  Industria  Hobea  eta  Azpitek  programak  onartu  ditu,  Zientzia,  Teknologia  eta  Berrikuntzaren  Euskal  Sareko  zentro  teknologikoei  laguntzeko
17/06/2025 I+G+B

Eusko Jaurlaritzak 70 milioi euroko zuzkidura duten Emaitek Industria Hobea eta Azpitek programak onartu ditu, Zientzia, Teknologia eta Berrikuntzaren Euskal Sareko zentro teknologikoei laguntzeko

Bi programa horiek 58,5 eta 9 milioi euroko zuzkidura dute, hurrenez hurren, eta foku anitzeko zentro teknologikoen emaitzak eta gaitasunak hobetzea eta merkatura bideratzea dute helburu

Babestu  zure  enpresa  zibererasoetatik  Enpresa  Zibersegurtasuneko  dirulaguntza  berriei  esker
17/06/2025 Zibersegurtasuna

Babestu zure enpresa zibererasoetatik Enpresa Zibersegurtasuneko dirulaguntza berriei esker

Gaur zabaldu den Enpresa Zibersegurtasuna laguntza-programaren edizio berria 4.5 milioi €-ko aurrekontua izango du. Zibererasoei aurre egiteko indartu egin nahi duten euskal enpresek 2025ko azaroaren 24ra arteko epea dute euren eskaerak aurkezteko.

Tecnaliak  TramoIA  Intralogistics  Robots  startupa  sortu  du,  logistikako  prozesu  konplexuak  automatizatzeko  soluzio  teknologiko  bat
16/06/2025 Ekintzailetza

Tecnaliak TramoIA Intralogistics Robots startupa sortu du, logistikako prozesu konplexuak automatizatzeko soluzio teknologiko bat

Startup berriak Basque Tek Venturesen laguntza du, zeina baita Eusko Jaurlaritzaren ekimen bat, helburu duena oinarri teknologikoko enpresa berriak sortzen laguntzea eta haien hazkundea sustatzea

IndeusBerri:  Industria  eta  Euskararen  plaza

IndeusBerri: Industria eta Euskararen plaza

Gaur albiste dira ETEKIN Ekonomia Topaketak, LanHitz deialdia, Jauzia Gara ekitaldia, ChatGPT eta Nanoeskala

Eraldaketa  digitala:  Datuak  eta  Adimen  Artifiziala  eta  beren  inpaktua  teknologia  disruptiboen  garapenean

Eraldaketa digitala: Datuak eta Adimen Artifiziala eta beren inpaktua teknologia disruptiboen garapenean

Silvia Leal, Soziologian doktorea, ELGAko eta Europako Batzordeko aholkularia estrategia digitalean, hitzaldiak eskainiko ditu Bizkaian eta Araban.

Fabrikazio  aurreratuaren  nazioarteko  erakusleiho  bihurtuko  da  Euskadi
03/06/2025 I+G+B

Fabrikazio aurreratuaren nazioarteko erakusleiho bihurtuko da Euskadi

+Industry azokan hainbat industria-sektoretako ordezkariak elkartuko dira, hala nola automobilgintza, aeronautika, trena, energia, siderurgia, makina-erreminta edo logistika arloetakoak; eta SPRI Eusko Jaurlaritzaren Enpresen Garapenerako Euskal Agentziaren laguntza jaso du.

Euskadiko  Parke  Teknologikoa,  duela  25  urtetik  industria  bioteknologikoaren  polo,  Progenika  bezalako  enpresei  esker
29/05/2025 I+G+B

Euskadiko Parke Teknologikoa, duela 25 urtetik industria bioteknologikoaren polo, Progenika bezalako enpresei esker

Sektore bioteknologiko eta biosanitarioko enpresa 25. urteurrena ospatu du

Digitalizazioa  eta  pentsamendu  kritikoa:  honela  bizi  izan  da  CodeOKen  1.  edizioa  Euskadiko  ikasgeletan

Digitalizazioa eta pentsamendu kritikoa: honela bizi izan da CodeOKen 1. edizioa Euskadiko ikasgeletan

280 ikastetxetako, 12 eta 16 urte arteko ia 5.000 ikasle eta 600.000 jarduera baino gehiago bildu ditu CodeOK 2024-2025en lehen edizioak. Hezkuntza Sailak eta GAIA Klusterrak bultzatutako ekimenak digitalizazioa eta pentsamendu konputazionala Euskadiko ikasgeletara eraman ditu, erronketan, gamifikazioan eta benetako problemak ebazten oinarritutako metodologia berritzailearekin.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.