E-MAR Euskadin garatutako egoera solidoko bateriekin itsas garraioaren deskarbonizazioa bultzatzen ari da
Emisiorik gabeko itsas mugikortasunerako trantsizioak urrats berria eman du E-MAR proiektua abiarazita, sei euskal enpresen esperientzia uztartzen duen ekimen estrategikoa, itsas garraioaren elektrifikazioan eta ozeanoen babes jasangarrian aurrera egiteko.
Ia 6,5 milioi euroko aurrekontuarekin eta 2025eko apiriletik 2027ko abendura bitarteko iraupenarekin, E-MAR proiektua SPRIren Hazitek programak finantzatzen du, eta Basquevolt, Batt Belt, Fagor Ederbatt, Obeki, Lasai eta Astilleros de Murueta osatutako partzuergo batek gidatzen du.
Helburua egoera solidoko bateria-soluzioak garatzea da, egungoek baino %20 energia-dentsitate handiagoarekin eta itsas ingurunera egokitutakoak, hainbat ontzi motatan aplikatzeko. Proiektuak aisialdiko eta merkataritzako flotak elektrifikatzeko apustua egiten du, 2030erako itsas garraioaren CO₂ emisioak %40 murriztea aurreikusiz, eta euskal ekosistemako enpresen eta teknologia-zentroen arteko lankidetza sustatzen du, Euskadi Europako itsas berrikuntza jasangarriaren buru gisa kokatzeko.
“Bateriak oso azkar eboluzionatzen ari dira, eta egoera solidoko teknologia gaur egun itxaropentsuenetako bat da”, azaldu du Fagor Ederbatteko David Simó-k, battery pack-aren diseinuaz arduratzen den enpresakoak. “Proiektu honetan itsas zehaztapenekin bat datorren bateria bat zehaztuko dugu, ez baita gauza bera errepideko mugikortasunean integratzea edo ontzi batean egitea. Helburua benetako ontzietan probatzea da”, gehitu du.
E-MAR proiektuak balio-kate osoa artikulatzen du: zelulen fabrikazioa (Basquevolt), moduluak (Batt Belt) eta battery pack-a (Fagor Ederbatt), propultsio elektrikoa (Obeki), aisialdiko ontzietan aplikazioa (Lasai) eta eskalagarritasun industriala (Muruetako Ontziolak).
“Helburu komun bat aurkitzea ez da beti erraza, baina hemen lortu dugu”, adierazi du Simók. “Erronka bera dugu abiapuntu bezala: itsas garraioaren elektrifikazio erabilgarri eta jasangarri baterantz aurrera egitea, balio-kateko eragile guztien esperientzia uztartuz, baterien fabrikatzaileetatik ontziolara arte.”
E-MAR proiektuak, beraz, euskal industria-sarearen apustu bateratua ordezkatzen du, “Euskadiko itsas ondarea soluzio berritzaileekin jarraitzeko eta etorkizun garbiago eta jasangarriago baterantz aurrera egiteko”, ondorioztatu du Simók.
SPRI Taldeak euskal enpresen I+G bultzatzen du tresnekin, aktiboekin, laguntzekin, lantalde eta aliantzekin, ikerketa sustatzeko eta teknologia berriak sortzeko. Elkartek, Emaitek edo Hazitek bezalako I+Grako laguntza programak kontsulta itzazu.