Luis Uranga.
Nazioartekotzea
Elkarrizketak 25 ekaina, 2019

Ur Global, ezinbesteko laguntzaile eta aholkularia Latinoamerikan kokatutako 50 euskal enpresarentzat

“LATAM eremuan kokatutako Europako enpresak bakarrik kudeatzen ditugu eta gertakari guzti-guztien erantzukizuna hartzen dugu” dio Luis Uranga zuzendari nagusiak
-

“LATAM eremuan kokatutako Europako enpresak bakarrik kudeatzen ditugu eta gertakari guzti-guztien erantzukizuna hartzen dugu” dio Luis Uranga zuzendari nagusiak

“Uste dugu pieza garrantzitsua izan garela euskal enpresak urte hauetan Latinoamerikan izan duen nazioartekotze-prozesuan”

 

 

UR Global enpresak 15 urtetik gorako esperientzia dauka nazioartekotze-proiektu integralen garapen eta exekuzioan, eta ezarpen komertzial eta produktiboetan.

 

Sektore askotako bezeroak ditu (automozioa, estanpazioa, aholkularitza teknologikoak, merkataritza elektronikoko eta marketin digitaleko enpresak, energia berriztagarriak, ingeniaritzak) eta 50 bat euskal enpresa kudeatzen ditu Latinoamerikako bost herrialdetan. Donostian, bere matrizean, zerbitzu berri bat eskaintzen du: matrizearen eta filialen kontuak eta zergak bateratzea. Luis Uranga da Ur Global enpresaren sortzaile eta zuzendari nagusia.

 

Nazioartekotze-proiektu integralen garapen eta exekuzioan eskarmentu handiko enpresa izaki, zeintzuk dira giltzarriak horrelako prozesu batek arrakasta izan dezan?

Latinoamerikako merkaturako aproposa den produktu edo zerbitzu bat aurkitzea; han badaude Mexiko bezalako herrialdeak, non merkatua handia baita baina lehia ere bai, edo Kolonbia eta Peru bezalakoak, zeintzuen merkatuak ez baitira ez hain helduak ez hain handiak, eta kasu horietan inbertsioaren itzulera azkarragoa ahalbidetzen dute. Maila operatiboan, pertsona egokiak aurkitu behar dira jomugan proiektua gidatzeko, hau da, kudeaketako profila dutenak baina, batik bat, merkataritza arloan ondo mugitzen dakitenak. Horrez gain, beti behar da matrizearen laguntza, proiektuaren, prestakuntzaren eta bidaien jarraipena egiteko. Era berean, funtsezkoa da aholkularitza baten babesa izatea, enpresak ongi ezagutu ditzan kontularitza, lege, lan eta zerga arloetako giltzarri eta arriskuak, bere obligazio guztiak bete ditzan eta sorpresa desatseginik izan ez dezan ezjakintasunagatik edo aholkularitza txarragatik.

 

Kudeaketa integrala diozuenean, zer egiten duzue zehazki enpresentzat?

Ur Global enpresan kudeaketaz arduratzen gara, hau da, esan liteke gestoria arrunt bat garela, baina Mexiko, Kolonbia, Peru, Brasil edo Txileko filialetan espezializatua. Enpresa eratzeko eta martxan jartzeko prozesu osoaz arduratzen gara, harik eta operatibo uzten dugun arte; gero, kontabilitatea, nominak, lan-kontratuak, lege-ordezkaritza eta nazioarteko fiskalitate estrategiak egiten ditugu, matrizearen eta filialaren arteko fluxuak fiskalki optimizatzeko. Konfiantza handia ematen diogu enpresari, matrizean eta filialetan atenditzen dugulako; operazioaren erantzukizuna hartzen dugu eta eurek hobeto kontrolatzen dute Latinoamerikan gertatzen dena, enpresaren begi bihurtzen garelako. Gainera, beren produktuak Mexikon mugitzen dituzten enpresen kasuan, inportazioak, logistika eta biltegia kudeatzen ditugu.

 

Zer eskatzen du, hau da, zer behar du ETE batek edo multinazional batek Hegoamerika bezalako eremu geografiko batean ezartzea erabakitzen duenean?

Behar du bulego bat, eman diezazkion lege, kontularitza, zerga eta lan arloetan kontuan hartu behar dituen giltzarriak herrialdean arrakasta izateko. Orobat behar du informazioa, eta konfiantza emango dion bulego bat, bera jarduera komertzialean zentratu dadin.

 

Zein da zuen zorroko bezeroen profil tipikoa?

Gure bezero tipoak 5-100 milioi euro bitartean fakturatzen du Espainian eta 100.000 euro eta 10 milioi bitartean jomugan; Latinoamerikara jotzen du bezerotzat duen Espainiako enpresa handiren baten eskutik edo jomugako bezeroei saltzeko hornitzaileak herrialdean bertan egon behar duelako, dela kontingentziei erantzuteko, dela astero zerbitzatu beharreko stock bat izateko, dela tokiko txanponean fakturatzeko…  Mota askotako enpresak dira: ingeniaritzak, aholkularitzak, potentzial handiko merkatu hauetatik hurbilago egon behar duten enpresa industrialak, ingurune digitaleko enpresak…

 

Zerk bereizten du UR Global enpresa negozio-eredu bera duten gainerako konpainietatik?

Gure bezeroak Latinoamerikan dauden Espainiako enpresak dira, beraz, primeran ezagutzen ditugu herrialdean sartzeko prozesuan igaroko dituzten faseak eta izango dituzten eskakizun eta premiak.  Gainera, badauzkagu Espainiako zuzendaritza-taldeak jomugan, eremu desberdinetako tokiko adituz osatutako lantaldeekin konbinatuta. Beste bulego batzuetan ez bezala, gurean langile guztiak (200) nominan daude eta ez dugu partner-ekin lan egiten.  Konfiantza handia ematen dugu eta geure gain hartzen dugu operazioaren erantzukizuna, bai enpresako kulturagatik eta baita ere babesten gaituen erantzukizun zibileko aseguruagatik –oso gutxik daukate halakorik-.  Gainera, bisitak egin ditzakegu Espainian nahiz Latinoamerikan, beraz, argi eta garbi dakite zer gertatzen den beren filialetan.  Esango nuke LATAM eremuan Europako enpresak soilik kudeatzen espezializatu izana eta intzidentzia guztien erantzukizuna hartzea, horiek direla faktore garrantzitsuenak.

 

Duela gutxi lehen urtemuga bete duzue Txilen eta dagoeneko Espainiako enpresen 300dik gora filial kudeatzen dituzue Latinoamerikan. Pentsatu al duzue beste latitude batzuetan lan egitea, adibidez Ipar Amerikan edo Asian, eta noiz emango zenukete jauzi hori?

Momentuz gure sei merkatuetan zentratuta gaude: Espainian, non zerbitzua ematen baitiogu matrizeari bere eta filialaren kontuak bateratzeko; Mexikon, Kolonbian, Perun, Brasilen eta Txilen. Gustatzen zaigu herrialde horietan zerbitzu ona ematea, hurbilak izatea eta gure bezeroen “bazkide” bihurtzea elkarrekin hazten jarraitzeko. Horregatik, saiatuko gara gure negozioa sendotzen sei herrialde horietan. Enpresa askok eskatu digute Argentinan sartzeko, baina oraindik zain gaude, txanponaren ezegonkortasunagatik.

 

Zenbat euskal konpainiari lagundu diezue sortu zinetenetik?

Orain 50 enpresa inguru kudeatzen ditugu bost herrialdeak kontuan hartuta. Baina lanean daramatzagun 20 urteak kontuan hartuz gero, 100 euskal enpresa ingururi lagundu diegu Latinoamerikara nazioartekotzen; gehienek arrakasta handia izan dutenez, milioika eskaera kudeatu ditugu Latinoamerikan, gero Euskadiko matrizeetan gauzatu direnak –gehienak ezarpen komertzialak direlako-.  Oso gustura gaude datu horiekin, uste dugu pieza garrantzitsua izan garela euskal enpresak urte hauetan Latinoamerikan izan duen nazioartekotze-prozesuan.

 

Lotutako albisteak

Sellex,  40  herrialdetan  baino  gehiagotan  presentzia  duen  “diseinu  zintzoko”  altzari-fabrikatzailea
12/06/2025 Nazioartekotzea

Sellex, 40 herrialdetan baino gehiagotan presentzia duen “diseinu zintzoko” altzari-fabrikatzailea

Gipuzkoako enpresak bankuak, aulkiak, mahaiak edo oheak ekoizten ditu instalazio handietarako, diseinu iraunkorraren aldeko apustu nabarmena eginez.

Javier  Zumarraga  (CMZ):  “Berrizen  izango  dugun  lantegi  berriak  urtean  800  makina  ekoizteko  gaitasuna  emango  digu”
04/06/2025 Nazioartekotzea

Javier Zumarraga (CMZ): “Berrizen izango dugun lantegi berriak urtean 800 makina ekoizteko gaitasuna emango digu”

80 urte baino gehiagoko ibilbidea izanik, CMZ erreferente bihurtu da Europan CNC tornuen fabrikazioan. Ekoizpen propioan, jasangarritasunean eta nazioartekotzean oinarritutako ereduari esker, une erabakigarrian murgilduta dago, bi gertakizun nagusiekin: Berrizen lantegi berri bat eta Europatik kanpo irekiko den lehenengo filial berria, Bostonen.

Geinsak  30  herrialdetan  baino  gehiagotan  presente  dauden  tratamendu-lerro  automatizatuak  fabrikatzen  ditu
22/05/2025 Nazioartekotzea

Geinsak 30 herrialdetan baino gehiagotan presente dauden tratamendu-lerro automatizatuak fabrikatzen ditu

Bizkaiko enpresak 50 urte baino gehiago eman ditu sektorean erreferente gisa, eta gaur egun bere merkatuaren %70 inguru nazioartekoa da.

Alterity,  robotika  mugikorrarentzat  eta  mugikortasun  elektriko  arinarentzat  bateriak  fabrikatzen  dituen  enpresa  bizkaitarra
07/05/2025 Nazioartekotzea

Alterity, robotika mugikorrarentzat eta mugikortasun elektriko arinarentzat bateriak fabrikatzen dituen enpresa bizkaitarra

Elkarteak SPRI taldearen nazioartekotze-programaren laguntza bat jaso du, eta bezeroak ditu jada Italian, Suitzan eta Herbehereetan

Haizelur,  nazioartekotzearen  aldeko  apustua  egiten  duen  doitasun-mekanizazioaren  arloko  Debako  ETEa
05/05/2025 Nazioartekotzea

Haizelur, nazioartekotzearen aldeko apustua egiten duen doitasun-mekanizazioaren arloko Debako ETEa

Enpresaren esportazioek SPRI Taldearen zibersegurtasuneko programaren dirulaguntza jaso dute eta negozioaren % 35era iritsi dira dagoeneko

Diseinua,  estrategia  eta  helburua:  horrela  egiten  du  lan  Dot.-ek,  erakundeei  aldaketarantz  laguntzen  dien  kooperatibak
22/04/2025 Nazioartekotzea

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak

Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

GuLink:  Kulturak  konektatzen  eta  negozioak  sustatzen  aro  globalean
28/03/2025 Nazioartekotzea

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean

GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Riza  Taldeak  bere  presentzia  handitu  du  Alemanian,  produkzio-kostuak  ia  %  40  murrizten  dituen  lanarekin
26/03/2025 Nazioartekotzea

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin

KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Irizar  Forge,  mende  bat  garabietarako  kakoetan  espezializatuta
11/03/2025 Nazioartekotzea

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta

Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.

Egaña  Group,  zazpi  hamarkadako  historia  eta  nazioarteko  asmoak  dituen  Gipuzkoako  familia  enpresa
03/03/2025 Nazioartekotzea

Egaña Group, zazpi hamarkadako historia eta nazioarteko asmoak dituen Gipuzkoako familia enpresa

Aurten hiru enpresak lantegi berean batzeaz gain, atzerrian duten presentzia zabaltzea du helburu konpainiak.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.