Kolonbiako Gailu Medikoen Merkatua, eraldatzen ari den Osasun Sistema baten aukerak
Kolombiako Osasun Sistemaren bilakaera
“1993an biztanleriaren %25 estaltzen zuen SGSSS sistemak egun %95etik gorako estaldura eskaintzen du.”
Kolonbiak unibertsaltasun estaldura duen osasun-sistema bat dauka, aseguru mistoko ereduan oinarritua, finantzaketa publikoa eta zerbitzuen eskaintza publiko zein pribatuarekin. Sistema ekarpen- eta dirulaguntza-erregimenetan oinarritzen da, eta Osasun Sustatzeko Erakundeek (EPS) eta Osasun eta Gizarte Babeserako Ministerioak kudeatzen eta gainbegiratzen dute. Sistemaren erronka nagusietako bat da zatiketa eta funtzioen bikoizketa, eta horrek eraginkortasunik ezak sortzen ditu; horiek integrazio- eta digitalizazio-politiken bidez konpontzen saiatzen ari da herrialdea.
2020. urtean, osasunerako gastuak BPGren %9,16-ra iritsi ziren, eta horrek adierazten du Kolonbiako Estatuak estaldura eta kalitatea hobetzeko egiten duen ahalegina. Nahiz eta landa-eremuetan eta departamentuen artean aldeak dauden, lehen mailako arreta, telemedikuntza eta sistemaren elkarreragingarritasuna indartzera bideratutako erreformak abian daude. Hori guztia dela eta, Kolonbia osasun-eraldaketan dagoen herrialde gisa kokatzen da, eta berrikuntza teknologikorako eta nazioarteko lankidetzarako aukerak eskaintzen ditu.
Kolonbia: medikuntza-gailuen hazkunde-merkatu bat
“Osasun-gastua biztanleko 344 dolar da, Latinoamerikako batez bestekotik behera, eta horrek sektorean inbertsio-aukera zabala erakusten du.”
Kolonbia da Latinoamerikako hirugarren merkatu handiena medikuntza-gailuen arloan, 1.250 milioi dolarreko balioarekin (herrialdeko osasun-gastuaren %5 inguru). Inportazioan oinarritutako merkatua da, eta bertan dauden gailuen %80 baino gehiago atzerritik dator. Espero da merkatuak %6,8ko hazkunde-tasa izango duela urtero 2022-2026 aldian, batez ere kontsumo pribatuaren eta ekonomiaren suspertzeak bultzatuta.
Produktu lokalaren ekoizpena oraindik mugatua bada ere, enpresa-klusterretan egituratzeari esker hazten ari da. Gaur egun, merkatuaren heren bat baino gutxiago hartzen du eta teknologia baxuko produktuetara bideratzen da, hala nola benda, xiringa, orratz eta kateterrak. Kontsumigarri horiek tokiko ekoizpenaren erdia baino gehiago ordezkatzen dute, eta horrek aukera zabala eskaintzen die teknologia aurreratuko soluzioetan espezializatutako atzerriko enpresei.
Merkatura sartzeko bideak eta eskualdeko kontuan hartzeko alderdiak
“Medikuntza-gailuen inportazioaren araudia INVIMA erakundeak arautzen du, eta produktuak lau arrisku mailatan sailkatzen ditu.”
Kolonbiako medikuntza-gailuen merkatura bi bide nagusiren bidez sar daiteke: eskari publikoak eta tokiko banatzaile edo agenteen bidezko merkaturatzea. Ez da derrigorrezkoa tokiko bazkide bat edukitzea kontratazio publikoetan parte hartzeko, baina oso gomendagarria da, administrazioaren konplexutasuna eta herrialdeko aniztasun geografikoa kontuan hartuta.
Kolonbia deszentralizazio handiko eredua duen herrialdea da, eta departamentu bakoitzak bere eros ahalmena eta kudeaketa-ahalmena dauka. Hori dela eta, Bogotá nodo estrategiko gisa kokatzen da, eta eskualdeko azpiagente-sare eraginkorrak eratzea ahalbidetzen du. Logistika-azpiegiturak, batez ere aireko garraioaren menpe, eragina du atzerriko enpresen sarrera- eta banaketa-estrategian.
Teknologia mediko aurreratua, telemedikuntza eta gailu konektatuak: Kolonbiako gailu medikoen merkatuan ezartzeko aukera nagusiak
Kolonbia osasun sektoreko euskal enpresentzat helmuga estrategiko gisa kokatzen ari da, bai osasun-sistemaren hazkundeagatik, bai abian duen eraldaketa digitalagatik. Basque Trade & Investment erakundeak egindako txostenak aukera nabarmenak azpimarratzen ditu medikuntza-teknologia aurreratuan, telemedikuntzan eta gailu konektatuetan, baita turismo medikoa garatzen ari den merkatuan ere.
Testuinguru horretan, nabarmentzekoa da 1.200 milioi euro arteko balioa duen medikuntza-gailuen salmentarako aukera Kolonbian, balio erantsi handiko soluzioetarako aukera zehatzak eskaintzen baititu. Gainera, Euskadi eta Kolonbiaren arteko merkataritza-harremanak hedapen betean daude, tokiko bazkideen eta erosketa publikoen bidez merkatura sartzeko aukera erraztuz.
SPRI Taldeak nazioartekotze-programa desberdinak eskaintzen ditu merkatuan ezarri, banatzaileak bilatu edo aliantza estrategikoak sortu nahi dituzten enpresentzat laguntza gisa. Era berean, gomendagarria da nazioartekotzeari buruzko buletinetan harpidetzea, berritasun, enpresa-misio eta deialdien inguruko informazioa jasotzeko.
Zerikusia duten beste txosten batzuk: