Gailu Medikoak Japonian, osasun-sistema aurreratuenetako batean aukerak dituen merkatua
Japoniako Osasun Sistemaren bilakaera
“Japoniak munduko bizi-itxaropen handienetako bat du eta Osasunari buruzko gastu per capita OCDEko batez bestekoaren gainetik dago.”
Japoniako osasun-sistema aseguru sanitario unibertsalaren eredu batean oinarritzen da, eta bertan biztanle guztiek derrigorrezkoa dute aseguratuta egotea. Herritarrek lan bidezko aseguru baten bidez (Langileen Osasun Asegurua) edo komunitatearen bidez (Osasun Aseguru Nazionala) eskuratzen dute estaldura, eta nagusiki erakunde publikoek kudeatzen dute. Ereduak estaldura zabala, zerbitzu-emaleen aukeraketa-askatasuna eta kopago moderatuak eskaintzen ditu, eta horri esker, osasun-adierazle oso altuak lortu dira, batez ere bizi-itxaropen eta prebentzio alorretan.
Japonian, sektore publikoak arautu eta finantzatzen du osasuna, baina zerbitzuen eskaintza oso askotarikoa da, eta sektore pribatuak presentzia garrantzitsua du. Sistemak demografia-erronkei aurre egiteko gaitasuna erakutsi du, bereziki biztanleriaren zahartze azkarrari, gastua kontrolatzeko politikekin, lehen mailako arreta sustatuz eta ospitale-eraginkortasuna hobetuz. Osasun-sistema sendo honek teknologia aurreratuko medikuntza-gailuen eta adinekoen zaintzarako soluzioen eskaera iraunkorra sortzen du.
Japonia: oso araututako eta lehiakorra den merkatua
“Herriak 30.000 osasun-erakunde baino gehiago eta 8.500 ospitale inguru ditu, gehienak pribatuak.”
Japonia da munduko bigarren medikuntza-gailu merkaturik handiena, Estatu Batuen atzetik, eta 26.600 milioi dolarreko balioa zuen 2021ean. Aurreikuspenen arabera, 2026an 34.100 milioira iritsiko da, %5eko urteko hazkundearekin 2021etik 2026ra. Hazkunde hori biztanleriaren zahartzearen, gaixotasun kronikoen hazkundearen eta berrikuntza teknologiko etengabearen ondorioz ematen da.
Japoniako medikuntza-gailu gehienak inportatuak dira, batez ere teknologia aurreratua dutenak, nahiz eta tokiko industria sendoa ere baduen. Segmentu nagusien artean daude ortopediako gailuak, irudi bidezko diagnostikorako ekipamenduak, monitorizazio-sistemak, kirurgia minimal inbadiboa eta errehabilitaziorako soluzioak. Atzerriko enpresek zeregin nagusia dute balio handiko produktuen horniketan, baina araudi zorrotz bati aurre egin behar diote.
Erregulazioa eta tokiko eragileak, gailu medikoen merkatuan sartzeko baldintza nagusiak Japonian
“Onarpen-prozesuak tokiko entsegu klinikoak barne har ditzake, eta horrek prozedura luzatu eta garestitu egiten du.”
Japoniako merkatuan sartzea zaila da eragile berrientzat. Sektorea Pharmaceuticals and Medical Devices Agency (PMDA) erakundeak eta Osasun, Lan eta Ongizate Ministerioak oso zorrotz arautzen dute. Medikuntza-gailu bat merkaturatu nahi izanez gero, derrigorrezkoa da aurretiazko onarpena lortzea, eta hori hiru urte arte luza daiteke, batez ere II. eta III. klaseko produktuen kasuan. Horrez gain, beharrezkoa da Japonian fabrikatzaile gisa erregistratzea eta tokiko baimendutako ordezkari batekin lan egitea (Designated Marketing Authorization Holder – D-MAH).
Prozesu honek kostu eta konplexutasun handia izan dezake, eta, beraz, merkatuan sartzeko estrategia ondo planifikatzea eta esperientziadun tokiko bazkideak bilatzea gomendatzen da. Hala ere, merkatuan kokatzea lortzen duten enpresek eskaera egonkorra eta ingurune operatibo segurua aurkitzen dute, teknologia altuko gizarte batean, kalitate handiko osasun-sistemekin, irtenbide eraginkorrak eta iraunkorrak eskatzen dituztenak.
Japoniako gailu medikoen merkatuan ezartzeko laguntza eta aukerak
Japoniako merkatua estrategikoa da balio erantsi handiko soluzioak eskaintzen dituzten euskal enpresentzat. Araudi zorrotza izan arren, bere tamaina, egonkortasun ekonomikoa eta berrikuntza-beharra aukera paregabe bihurtzen dute.
Japoniari buruzko sektore-aukerak aztertzen dituen txostenean, Basque Trade & Investment-ek merkatu-nitxo erakargarriak identifikatzen ditu geriatria, urruneko monitorizazioa, ospitaleen automatizazioa eta diagnosirako adimen artifiziala bezalako arloetan.
Bestalde, EBtik enpresa berritzaileak erakartzeko interesa eta Fukushimako ordezkaritzaren azken bisitak sendotu egiten dute Japoniaren merkatu-potentziala euskal enpresentzat.
SPRI Taldeak nazioartekotze-programak eskaintzen ditu Japoniako merkatura sartzeko, tokiko bazkideak identifikatzeko edo araudiaren betekizunak prestatzeko. Era berean, nazioartekotzeari buruzko buletinetan izena ematea gomendatzen dugu negozio-misioei, gertaera estrategikoei eta aukera berriei buruz eguneratuta egoteko.
Zerikusia duten beste txosten batzuk: