Iratxe de las Hayas: “Nazioartekotzean emakumeen presentzia bizkortzeko bitartekoak jarri behar ditugu”
World Economic Forumaren arabera, arlo ekonomikoan 150 urte geratzen dira industrian parekotasuna lortzeko, eta industria-sektoreko lidergo-posizioen % 19a baino ez dute emakumeek betetzen. Hauek dira Iratxe de las Hayas Smart Jidokako Managing Partnerrak Intergune 2022n emandako hainbat datu. ‘Emakumeak eta Nazioartekotzea’ panelean parte hartu zuen urriaren 26 eta 27an ospatutako Euskadiko nazioartekotze hitzorduan Bilbao Exhibition Centren. Basque Trade & Investement Nazioartekotzeko Euskal Agentziak eta SPRIk antolatu zuten.
Datu hauen inguruan Iratxe de las Hayas argia izan zen: “Emakumea nazioartekotzean presente egon behar da eta honen inkorporazioa azkartzeko baliabideak jarri behar ditugu”. Izan ere, gogorarazi zuenez, “nazioartekotzea estrategikoa da enpresentzat, eta funtsezkoa da ekonomia suspertzeko”. Zentzu honetan, estrategian eta lehiakortasunean aditua den de las Hayasek, askotarikoak diren enpresak berritzaileagoak eta produktiboagoak direla aipatu zuen, fakturazio-maila % 19 inguru handiagoa eta % 35 lehiakorragoak izanik.
Aldaketa hau lortzeko lau palankei egin zien erreferentzia Iratxe de las Hayasek: erantzunkidetasunean eta emakumeen eta nesken ahalduntzean heztea; gradu zientifiko-teknologikoetan (STEAM) nesken presentzia handitzea; industria gazteengana hurbiltzea eta emakumeentzat ere erakargarri bihurtzea; eta emakumezkoen ekintzailetza teknologikoa handitzea.
Hain zuzen ere, enpresen lehiakortasuna hobetzea da Smart Jidokaren helburu nagusia, ‘Lean Transformazioan’ (TL) adituak diren profesionalen talde batek osatutako aholkularitza. Hiru ardatz ditu: estrategiaren diseinua eta hedapena, prozesuen hobekuntza eta pertsonen garapena.
Smart Jidokan garrantzi berezia ematen diete pertsonei. “Pertsonak erakundeen erdigunea dira eta, horregatik, enpresek beren garapenean inbertitu behar dute”-la dio de las Hayasek, eta, “horregatik, balio handikoa da konfiantzazko inguruneetan lan egiten duten, eta sormena eta berrikuntza sustatzen duten askotariko taldeak gogoan izatea.”
Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.
Lotutako albisteak

Diseinua, estrategia eta helburua: horrela egiten du lan Dot.-ek, erakundeei aldaketarantz laguntzen dien kooperatibak
Hainbat bulego ditu gaur egun, eta krisi testuinguru batean jaio zen, sortzaileak hainbat eszenatokitara egokitzera behartu dituena.

GuLink: Kulturak konektatzen eta negozioak sustatzen aro globalean
GuLinken modu estrategiko eta jasangarrian globalki hedatzea bilatzen duten enpresekin lan egiten dute.

Riza Taldeak bere presentzia handitu du Alemanian, produkzio-kostuak ia % 40 murrizten dituen lanarekin
KTR Systems GmbH multinazional alemaniarraren filial baterako baliabideak optimizatu ditu enpresa gipuzkoarrak. Orain arte, Europako eta Ipar Amerikako zortzi herrialdetan aritu da, eta urtero 60 milioi euroko fakturazioa du.

Irizar Forge, mende bat garabietarako kakoetan espezializatuta
Enpresak egoitza Lazkaon du eta bere produktu sofistikatuak 60 herrialdetara esportatzen ditu. Gainera, bere merkatua hainbat sektoretara zabaldu du, off shorera, adibidez.

Egaña Group, zazpi hamarkadako historia eta nazioarteko asmoak dituen Gipuzkoako familia enpresa
Aurten hiru enpresak lantegi berean batzeaz gain, atzerrian duten presentzia zabaltzea du helburu konpainiak.

Asier San Millán (Siderex): “Deskarbonizazioa eta emisioen murrizketa ezinbesteko helburuak dira lehiakorrak izaten jarraitzeko”
Euskadiko Siderurgiaren Kluster Elkarteak siderurgiaren balio-kate osoko enpresak biltzen ditu, eta funtsezko arlo batzuetan egiten du lan, hala nola nazioartekotzean, garapen jasangarrian, berrikuntza teknologikoan eta talentuaren prestakuntzan.

Loco Polo: “Hauxe da zerotik hasita sortu dudan eta urte gehien dituen proiektua”
Iñigo Galdonak, enpresaren sortzaileetako batek, artisau-izozkien proiektua bultzatu du Gipuzkoatik, eta beste hainbat herritan ere saltzen dute: Frantzian edo Omanen, adibidez

Kelias, sei hamarkada errepideen eta hirien seinaleztapen egokia, segurua eta jasangarria egiten
Enpresak administrazio publiko nazionalekin lan egiten du, hala nola udalekin eta eskualdeko gobernuekin, eta Suitzako eta Txileko bezeroak izan ditu.

Claudio San Martin Ameriketako Estatu Batuetako merkatura salto egingo du
Gipuzkoako enpresak zazpi hamarkada baino gehiago daramatza plano azpiko zirrindolak egiten. Lau kontinentetan du presentzia, bere fakturazioaren %75, 5 milioi euro inguru, eta automobilgintzaren sektoretik dator.

Iddermanek eski-sektorerako zinta garraiatzaile estaliak diseinatu eta fabrikatzen ditu Legution
Arabako enpresak azpiegitura mugikor horietatik zazpi kilometro baino gehiago instalatu ditu orain arte Europan, Asian eta Estatu Batuetan