Electrificación Vehículos Pesados
Argitalpenak 17 Azaroa, 2022

Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txosten berria

BasqueTrade-k automobilgintza sektoreko euskal enpresen eskura jarri du ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txosten bat, zeinak Europako industrian jarri baitu fokua.
-

2022ko urrian egin eta INTERGUNE+ 2022n aurkeztu zen txostenak aztertzen du nola ekiten ari zaion zero emisioko mugikortasunerako trantsizioari ibilgailu astunen kasuan, kamioien kasuan zehazki, eta, hain zuzen ere, kamioi ertain eta astunen segmentuan elektrifikaziorako aurrerapausoak areagotu egingo dira datozen urteetan. Trantsizioa oraindik hasiberria bada ere, azelerazio nabarmena aurreikusten da hamarkada honen bigarren erditik aurrera, bereziki bateriako eredu elektrikoetan (BET); hidrogeno pilarekoek (FCET), berriz, protagonismoa irabaziko dute 2030etik aurrera. Aldaketa horrek aukera berriak irekitzen dizkie salgaiak errepidez garraiatzeko sektorera dibertsifikatu nahi duten euskal enpresei.

Basque Trade & Investment erakundeak egindako txostenak joera teknologikoak, fabrikatzaileen (OEM eta Tier 1) inbertsioak eta aldaketa hau bultzatzen ari den arau-esparrua aztertzen ditu, Euskadik bere burua estrategikoki kokatu dezakeen balio-kate berrietan eta berrikuntza-nitxoetan zentratuta.

Mundu mailako merkatua kamioi elektrifikatuen aldeko apustua sendotzen ari da

2026rako, mundu osoan 3,4 milioi kamioi ekoiztea espero da, 2021eko kopuruaren parekoa, eta Europak bere merkatu-kuota mantenduko du, Alemania buruan izango delarik (123.000 unitate inguru). Kamioi guztien %6,4 elektrikoak izango dira (BET), eta beste %9,1 hidrogenozko pilen bidezkoak (FCET). Asiak ekoizpenaren bolumen handiena izango du, baina Ipar Amerika eta Europa garrantzia irabazten ari dira 2026ra begira.

Europan, 54 muntaketa-plantetatik 13k dute dagoeneko kamioi elektrifikatuak ekoizteko gaitasuna. Talde industrial nagusien artean, TRATON (VW taldea) nabarmentzen da, Daimler Truck eta Volvo Trucks-en aurretik, eta hiruren artean merkatuaren bi heren baino gehiago kontrolatuko dute.

Bateriak eta hidrogenoa irtenbide estrategiko gisa finkatzen dira

Jabetza osoaren kostua (TCO) funtsezko faktorea izango da teknologia bat edo beste hautatzeko garaian. 2025erako, bateria bidezko kamioien (BET) TCOa diesel motakoen parekoa izango da, eta 2030erako lehiakorragoa. Aldiz, hidrogenozko pilen bidezko kamioiek (FCET) kostu handiagoak eta azpiegitura-mugak dituzte oraindik, nahiz eta distantzia luzeetarako eta karga astunetarako abantaila batzuk eskaini.

Hala, badirudi merkatuaren joerak ikuspegi duala duela: distantzia ertainetarako bateriak eta ibilbide luzerako hidrogeno-teknologiak.

Fabrikatzaileek eta hornitzaileek beren eraldaketa teknologikoa bizkortzen dute

Europako fabrikatzaile nagusi guztiek ari dira BET motako modeloak garatzen, eta, neurri txikiagoan, FCET-ak ere bai, 2030erako eta 2040rako elektrifikazio-helburu anbiziotsuekin. Volvo, Daimler, CNH Industrial edo IVECO bezalako markek zero emisiozko gama osoak ari dira zabaltzen, eta TRATONek, berriz, baterien aldeko apustu esklusiboa egin du.

OEM, Tier 1, energia-hornitzaile eta azpiegitura-enpresen arteko dozenaka aliantza eta joint venture sortu dira, pila elektrikoak, bateriak edo karga ultralasterrako sistemak bezalako osagai estrategikoen ekoizpena bermatzeko. Gainera, sektoreko hornitzaile nagusiak (Bosch, Cummins, Dana, Faurecia…) indar handiz ari dira inbertitzen BET eta FCET teknologietarako osagaietan.

Diseinua, araudia eta azpiegiturak aldaketaren erritmoa baldintzatzen dute

Kamioien elektrifikazioak motorretik harago doan eraldaketa sakona bultzatzen ari da. Hobekuntza aerodinamikoak (kabina biribilduak, atzeko hegatsak…) sartzen ari dira, eta norabide eta frenatze sistema berriak garatzen, segurtasun-eskakizun berrietara eta ADAS teknologiaren integraziora egokitzeko. Berrikuntza hauek ez dute soilik eraginkortasuna hobetzen; funtsezkoak dira gidatze autonomoa garatzeko, eta horren ezarpenak TCOa %25 arte murriztu eta ibilgailuen diseinu eta erabilera errotik aldatuko ditu.

Aldi berean, Europako arau-esparruak zeresan handia du trantsizio teknologiko hau bizkortzeko. CO₂ emisioen inguruko arauak, Ibilgailu Garbien Zuzentaraua, erosketa-pizgarriak eta Baterien Ekintza Estrategikoaren Plana dira zero emisiozko modeloen adopzioa sustatzeko tresna nagusiak.

Hala ere, erronka nagusietako bat da ibilgailu astunentzako karga publikoko sare nahikorik ez egotea, ez bateriadun elektrikoentzat ez eta hidrogenozkoentzat ere. 2030erako 279.000 karga-puntu aurreikusten dira, baina horietatik zati bat bakarrik izango da erabilera publikokoa. Hidrogenoaren azpiegitura, berriz, hasierako garapen-fasean dago oraindik. Muga honek trantsizioa moteldu dezake, baldin eta ez bada Europako mailan planifikazio koordinatu baten bidez konpontzen.

Ibilgailu astunen elektrifikazioak aukera industrial berriak irekitzen dizkio Euskadiri

Ihesik gabeko mugikortasunaren aldeko trantsizioak bizkortu egin du ibilgailu astun elektrifikatuen garapena, eta horrek aukera industrial berriak sortu ditu balio-kate osoan. Basque Trade & Investment erakundeak prestatutako txostenak trantsizio horren azterketa zehatza eskaintzen du, Europan zentratua, eta Euskadiko enpresek kokatzeko aukera duten leku estrategikoak identifikatzen ditu: teknologian, osagaietan edo zerbitzu espezializatuetan.

2030erako, bateriazko kamioiek (BET) eta hidrogeno-pilen bidezko ereduek (FCET) pisua irabaziko dute Europako ekoizpenean, jabetza-kostu osoaren (TCO) hobekuntzari, arau-esparruaren bultzadari eta baterietan, azpiegituretan eta trakzio-sistemetan egindako berrikuntzari esker. Talde industrial batzuk, hala nola TRATON, baterietan bakarrik oinarritzen dira, eta beste batzuk, hala nola Volvo, Daimler edo IVECO, zero emisiodun ibilgailu astunen gama osoak ari dira merkaturatzen.

Europako testuinguruak joera hori indartzen du, besteak beste, Baterien Ekintza Plan Estrategikoa edo Ibilgailu Garbien Zuzentaraua bezalako ekimenei esker. Horiei gehitzen zaizkie eskualde-mailako programak, hala nola Euskadin errepide bidezko garraioa deskarbonizatzeko laguntza programa berria.

Gainera, Euskadik jada ari da funtsezko konponbideak eskaintzen, hala nola floten kargatze-sistemarako MEDUSA eredua edo Ikerlanek garatutako elikatze-bikoitzeko bihurgailua, energia trenbidetik berrerabiltzeko.

Ibilgailu astunen elektrifikazioak ez du soilik motorra aldatzen: ibilgailuaren diseinua, logistikaren antolaketa, aerodinamika eta segurtasun-sistemak ere aldatu egiten dira. Hori guztia aukera bihurtzen da mugikortasun adimentsua, ADAS sistemak, material arinak, elektronika edo automatizazioa garatzen duten enpresentzat.

Europako industria-testuingurua ezagutu eta zure estrategiak trantsizio horretara egokitu nahi badituzu, ikus ezazu automozio-sektoreko erronkak eta aukerak Euskadiko enpresentzat, eta aztertu nazioartekotzerako laguntza-programak prozesu hori errazteko.

Industria-aukera berrien, arrakasta-kasuen eta txosten estrategikoen berri izan nahi baduzu, harpidetu zaitez SPRI Taldearen buletinera eta eskuratu zure sektorea aldatzen ari den honetan aurrea hartzeko eduki nagusiak.

 

 


Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.

Zerikusia duten beste txosten batzuk:

Lotutako albisteak

Automobilgintzako  Behatokia:  AEBen  muga-zergen  presioak  ibilgailuen  ekoizpenari  buruzko  2025eko  aurreikuspen  globalak  baldintzatuko  ditu
27/06/2025 Nazioartekotzea

Automobilgintzako Behatokia: AEBen muga-zergen presioak ibilgailuen ekoizpenari buruzko 2025eko aurreikuspen globalak baldintzatuko ditu

2024an, ibilgailuen eskari globalak errekuperazioa sendotu zuen, bilakaera positiboari eutsiz. Hala ere, EBen muga-zergen presioak ibilgailuen ekoizpenari buruzko 2025eko aurreikuspen globalak baldintzatuko ditu.

Behatoki  Aeroespaziala:  Sateliteen  eta  jaurtiketa-ibilgailuen  merkatuak  hazkunde  handia  izan  du  teknologia  berriek  bultzatuta
06/06/2025 Nazioartekotzea

Behatoki Aeroespaziala: Sateliteen eta jaurtiketa-ibilgailuen merkatuak hazkunde handia izan du teknologia berriek bultzatuta

Basque Trade & Investmentek sateliteen eta bestelako azpiegitura espazialen merkatuaren bilakaera aztertu du azken Behatoki Aeroespazialean.

Merkataritza  globalak  muga-zergen  eraginpean  helduko  dio  2025eko  bigarren  seihilekoari
02/06/2025 Nazioartekotzea

Merkataritza globalak muga-zergen eraginpean helduko dio 2025eko bigarren seihilekoari

Basque Trade & Investmentek munduko merkataritzaren hazkundearen inguruko ziurgabetasuna aztertu du Nazioarteko Merkataritzaren Behatokiaren azken edizioan.

Europako  sektore  eolikoak  errekorra  lortu  du  enkanteetan  2024an,  eta  Estatu  Batuetan,  ziurgabetasunak  eragin  die  aurreikuspenei
23/05/2025 Nazioartekotzea

Europako sektore eolikoak errekorra lortu du enkanteetan 2024an, eta Estatu Batuetan, ziurgabetasunak eragin die aurreikuspenei

Basque Trade & Investmenten azken Behatoki Eolikoak sektorearen egungo egoera aztertu eta aurreikuspenak plazaratu ditu eskualde-garapenari buruz, enkanteei buruz eta zorroan dauden proiektuei buruz

Estatu  Batuetako  merkatu  aeroespazialak  jaun  eta  jabe  jarraitzen  du  industriaren  dibertsifikazioagatik  eta  profil  esportatzaile  sendoagatik
19/05/2025 Nazioartekotzea

Estatu Batuetako merkatu aeroespazialak jaun eta jabe jarraitzen du industriaren dibertsifikazioagatik eta profil esportatzaile sendoagatik

Estatu Batuek mundu mailako lidergotasunari eusten dio aeronautika zein espazioaren arloetan, bertako industriaren sendotasun eta dibertsifikazio handiaren eraginez. Hala islatu du SPRI Taldeari atxikitako Basque Trade & Investment (BasqueTrade) euskal enpresak nazioartekotzeko agentziak, apirilean partekatutako informazioa handitu eta zabaltzeko, Estatu Batuetako sektore aeroespazialari buruz landu duen azken txostenean.

Zerbitzu  aurreratuetako  euskal  enpresen  nazioartekotze-estrategiak,  aztergai
12/05/2025 Nazioartekotzea

Zerbitzu aurreratuetako euskal enpresen nazioartekotze-estrategiak, aztergai

Basque Trade & Investmentek azterlan batean jorratu ditu erabilitako nazioartekotze-moduak eta eragiketa-moduak, kanpoko proiektuen gauzatzea eta sektoreko konpainiek gainditu beharreko erronka nagusiak.

Automobilgintzako  osagaien  merkatuaren  negozio-aukerak  eta  -aukerak  EE.UU.
29/04/2025 Nazioartekotzea

Automobilgintzako osagaien merkatuaren negozio-aukerak eta -aukerak EE.UU.

AEBetako automozio-sektorean sartzeko oztopo nagusiei eta negozio-aukerei buruzko 68 orrialdeko azterketa.

BT&I-ren  Nazioarteko  Behatokia:  Ekonomia  globala  %  2,5  haziko  da  2025ean,  AEBetako  politika  eta  muga-zergen  ziurgabetasunaren  eraginpean
16/04/2025 Nazioartekotzea

BT&I-ren Nazioarteko Behatokia: Ekonomia globala % 2,5 haziko da 2025ean, AEBetako politika eta muga-zergen ziurgabetasunaren eraginpean

Basque Trade & Investmentek Nazioarteko Behatokiaren azken edizioan argitu duenez, hazkunde ekonomikoa Estatu Batuetako merkataritza-politikaren gogortzeak markatuko du, beste faktore batzuen artean.

Maroko,  Ipar  Afrikako  automobilgintzaren  hub  estrategiko  nagusia
10/04/2025 Nazioartekotzea

Maroko, Ipar Afrikako automobilgintzaren hub estrategiko nagusia

Basque Trade & Investmenten azken txostenak Afrika iparraldeko automobilgintzaren sektorea aztertu du, euskal enpresei eskaintzen dizkien aukerak barne.

Australia,  merkatu  estrategikoa  energia,  teknologia  eta  garraio  arloetan  euskal  enpresentzat
01/04/2025 Nazioartekotzea

Australia, merkatu estrategikoa energia, teknologia eta garraio arloetan euskal enpresentzat

Australia lehentasunezko merkatua bihurtu da Eusko Jaurlaritzaren nazioartekotze-estrategian. Ekonomia sendoa eta merkatu heldua dituen herrialdea da, baina euskal enpresen presentzia mugatua du oraindik. Hala ere, haren erakargarritasuna sektore estrategikoetan eskaintzen dituen negozio-aukerei esker mantendu da.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.