Europako Ekialdeko automobilgintza sektoreari buruzko txostena
Ekialdeko Europa automobilgintzako industria globalaren eskualde giltzarri bihurtzen ari da, lan-kostu erakargarria eta inbertsiorako baldintza egokiak dituelako, baina baita produkzioaren pisua handitzen ari delako eta hornidura-kate globalean duen zereginagatik ere. Hungaria, Errumania eta Serbia bezalako herrialdeak industria-inbertsio berrietarako estrategikotzat jotzen dira, eta euskal enpresentzako aukera zehatzak eskaintzen dituzte sektorean.
Basque Trade & Investment erakundeak egindako txostenaren arabera, eskualdeko sei herrialde emergenteren ibilgailu arinen ekoizpen bateratuak urteko %3,1eko hazkundea izango du 2028ra arte. Hazkunde hori handiagoa da Ekialdeko Europako industria-herrialde tradizionalenek duten hazkundea baino, hala nola Txekia, Polonia eta Eslovakia (%1,6), eta baita Europako batez bestekoaren (%3,0) gainetik ere.
Herrialdeka hazkunde-proiekzioa eta espezializazioa
Polonia izango da 2021-2024 aldirako ekoizpen-hazkunde handiena izango duen herrialdea (%20 urteko tasa), eta atzetik izango ditu Serbia (%12) eta Errumania (%11). Serbia izango da 2028ra arte hazkunde-tasarik handiena izango duen herrialdea, urteko %10etik gorakoa; aldiz, Esloveniak beherakada handia izango du (%-26,4), eta 2024tik aurrera ez du ekoizpenik izango. Bulgariak, orain arte ekoizpenik gabe, eGO alemaniar OEM elektrikoaren ibilgailuak fabrikatzen hasiko da 2024an.
Hungariak urtean 500.000 unitate gaindituko ditu, Errumania Poloniaren mailara hurbilduko da, eta Serbia 30.000 unitatera iritsiko da. Kroaziak goi-mailako superauto elektrikoetan jarraituko du espezializatuta (Rimac Automobili), eta marken inbertsio-interesa erakarriko du, hala nola Porsche, Hyundai eta Kia.
Makroekonomia eta lan-baldintzak: lehiakortasun-ingurunea
2023rako BPGaren hazkunde-aurreikuspenetan, nabarmendu egiten dira Eslovakia (%5,0), Bulgaria (%4,5), Serbia (%4,3) eta Txekia (%4,2). Inflazioa, historikoki altua eskualde honetan, %2 eta %5 artean egonkortzeko joera du, salbuespenekin, hala nola Kroazia eta Serbian.
Lan-arloan, herrialde emergenteek abantaila nabarmena dute kostu eta soldatetan: Hungaria, Errumania, Serbia eta Bulgariako lan-kostua 10€/ordu azpitik dago; Polonia, Txekia eta Eslovakian, berriz, 11€/ordu gorakoak dira. Gainera, %5etik gorako langabezia-tasak, hala nola Serbian, Kroazian, Bulgarian eta Errumanian, eskulan eskuragarri gehiago adierazten du.
Elektrifikazioa, hornitzaileak eta inbertsio berriak
Hungaria da erreferentzia elektrifikazioaren arloan, bateria eta ibilgailu elektrikoentzako osagaien landare gehien dituen herrialdea delako. Esloveniak alternatiba duten powertrain sistemen lantegietan lidergoa du, bost instalaziorekin. Errumania da automobilgintzako osagaien esportazioak esportazio guztien %26 osatzen duten herrialdea, eta horrek erakusten du hornikuntza-katean duen pisua.
Inbertsioak nabarmen areagotzen ari dira: Hungariak proiektuak jasotzen ditu enpresa korear, txinatar eta Tier1 handietatik, hala nola Bosch, Continental eta Vitesco; Errumanian, OEM nagusiek ekoizpen-gaitasuna handitzen ari dira eta hornitzaile alemanen inbertsio berriak iragarri dira; eta Serbian, instituzioen babesa funtsezkoa izan da Hego Koreako, Japoniako, Txinako eta AEBetako fabrikatzaileak erakartzeko.
Ekialdeko Europa automozio euskal industriarentzat helmuga estrategiko bihurtzen ari da eta elektrifikaziorako polo emergentea da
Ekialdeko Europa indarrez ari da aurrera egiten automoziorako industria-plataforma gisa. Hungaria, Errumania, Serbia edo Polonia bezalako herrialdeek oso lehiakorra den ingurunea eskaintzen dute: lan-kostu doituak, egonkortasun makroekonomikoa eta elektrifikazioaren, automatizazioaren eta hornikuntza-katearen digitalizazioaren aldeko apustu argia. Testuinguru horretan, Euskadik hasi du jada harremanak estutzen Poloniako industria-ekosistemarekin, espazio-industriarako lankidetzaren bidez.
Basque Trade & Investment erakundearen txostenak nabarmentzen du ibilgailu arinen ekoizpenaren hazkundea Europar Batasunaren batez bestekoa baino handiagoa izango dela, batez ere Serbiako eta Hungariako merkatuetan. Bilakaera honek aukera zehatzak sortzen ditu Euskadiko teknologiaren, osagaien eta soluzio industrialen hornitzaileentzat, batez ere bateriak, powertrain sistemak, konektibitatea edo automatizazioa bezalako arloetan. Ildo horretan, Euskadik eta Txekiar Errepublikak lankidetza teknologiko berrietan ari dira elkarrekin lanean.
Bosch, Vitesco, Rimac edo Hyundaik azkenaldian egindako inbertsioek aldaketa teknologikoa bizkortu dute eskualdean. Hungaria elektrifikazioaren polo gisa sendotu da, eta Errumania osagaien esportatzaile garrantzitsu bihurtu da; Kroazia eta Bulgaria, berriz, nitxo estrategikoetan kokatzen hasita daude. Aldi berean, Euskadik bere posizionamendua indartu du Moravia-Silesian industria deskarbonizatzeko ekintzen bidez, eskualdearekiko interes gero eta handiagoa erakutsiz.
Basque Open Industry bezalako ekitaldiek aukera eman dute euskal enpresak eta mundu osoko 20 herrialde baino gehiagoko agente nagusiak konektatzeko. Eskualde honetako merkatua esploratu nahi duten enpresek nazioartekotzeko laguntzak dituzte eskura SPRI Taldearen bidez, eta nazioartekotze-buletinaren bidez informazio estrategikoa jaso dezakete: txostenak, merkataritza-misioak eta sektoreko joera nagusiak barne.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
- BT&I-ko Automobilgintzaren Behatokia: Munduko automozioaren sektoreari buruzko txostena
Basque Trade & Investmenten Automozio Behatokiak nabarmendu duenez, 2024an salmenten susperraldi globala gertatuko da, nahiz eta ekoizpena %2 jaitsiko den 2023ko datuekin alderatuta. Asia eta Ipar Amerika dira hazkundearen buru; Europak, berriz, ziurgabetasunean jarraitzen du. Merkatu gakoetan dauden euskal enpresentzako aukerak identifikatzen dira, batez ere ibilgailu elektriko eta hibridoetan, Txina eta Ipar Amerikarekin ekoizpena handituz. - Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Estatu Batuetako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Errusiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- ASEANeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena