Aritz Gartzia, Ekomodoren sortzaileetako bat.
Nazioartekotzea
Elkarrizketak 15 iraila, 2025

Ekomodok hondakinak diseinu jasangarri bihurtzen ditu

Motxiletatik hiri-altzarietara, Donostian egoitza duen enpresak ekoizpen-eredu zirkular eta arduratsu baten aldeko apustua egin du.
-

Hondakinak diseinu bihurtzea. Hori da Ekomodo euskal enpresaren abiapuntua, birziklatzea berrikuntzarako eta diseinu jasangarrirako modu bihurtu baitu bere nortasun-zigilua. Donostian du egoitza eta Beasainen du bulegoa. Baztertutako plastikoak produktu funtzional, estetiko eta ingurumenarekin konprometitu bihurtzen ditu. Marka bat izateaz gain, ekonomia zirkularra ulertzeko modu berri bat da Ekomodo: ez joera bat bezala, premiazko behar eta aukera sortzaile bat bezala baizik. 

Ekomodoren ideia Eko-RECen I+G+b sailean sortu zen, Andoainen kokatutako PET birziklatze plantan. Bertan ikuspegi argiko proiektua sortu zen: birziklapenak ez zuen bidearen amaiera izan behar, zerbait berriaren hasiera baizik. Taldeak ulertu zuen plastikozko botilak edo arrantza-sareak bezalako materialek bigarren bizitza bat izan zezaketela. Eraldatu ondoren, diseinua eta merkatu-balioa duten objektu erabilgarriak izango lirateke. 2019an, ikuspegi hori enpresa bihurtu zen. Sortzaileek ibilbide independente bati ekitea erabaki zuten, ekoizteko eta kontsumitzeko beste modu bat posible zelakoan. Ordutik, jasangarritasuna, estetika eta erabilgarritasuna eskutik helduta joan daitezkeela erakusteko lan egin dute. 

Hiru lerro, filosofia bera

Ekomodo Sustainable Company enpresak bere negozio-lerroak kudeatzen dituen matrize gisa jokatzen du. Ildo bakoitzak ikuspegi komun bati erantzuten dio: hondakin plastikoetatik abiatuta produktuak sortzea, ingurumen-inpaktua murriztuz eta balio erantsia sortuz. Lehenengo lerroak enpresaren izen bera du, eta ehungintzako eta eguneroko gaiak biltzen ditu: motxilak, zorroak, botila berrerabilgarriak, nezesereak… Horiek guztiak material birziklatuz eginak daude eta irauteko pentsatuak. Azken bezeroari (online denda eta marketplace-n bidez) zein balio partekatuak dituzten produktu pertsonalizatuak bilatzen dituzten denda fisiko eta enpresei saltzen zaizkie. 

Bigarren ildoak, Mertx izenekoak, enpresen merchandising jasangarriaren eskaera gero eta handiagoari erantzuten dio. Hemen, Ekomodok banatzaile gisa jokatzen du: produktu pertsonalizatuak hautatzen ditu, bere marka eraman ez arren, jasangarritasun-irizpideak (material birziklatu, organiko edo ziurtatuen erabilera, adibidez) betetzen dituztenak eta markei haien komunikazioa narratiba arduratsu batekin lerrokatzeko aukera ematen dietenak. 

Hirugarrena, Altzariak, agian ukigarriena da: plastikozko hondakinez (botila-tapoiez, adibidez) egindako bankuak, paperontziak, mahaiak edo eserlekuak. Prozesua zirkularra da: bezeroek berek (udalek, ikastetxeek edo enpresa pribatuek) haien hondakinak jaso eta bidaltzen dituzte, eta horiek pieza funtzional eta iraunkor bihurtzen dira. Espazio publikora itzultzen dira zikloa itxiz. 

Urte gutxiren buruan, bere ingurumen-konpromisoekin koherenteak diren irtenbideak bilatzen dituzten erakunde, marka eta administrazioen agendan sartzea lortu du. Eusko Jaurlaritza, Gipuzkoako Foru Aldundia, CAF, Irizar, Sanitas, L’Oréal Paris edo Real Sociedad bezalako erakundeekin lankidetzan aritu da. Guztira, 300 enpresa baino gehiagorekin lan egin du eta zazpi herrialde baino gehiagotara bidali ditu produktuak; bere fakturazioaren % 10 Estatutik kanpokoa da. 

Bere taldea txikia da, baina diziplina anitzekoa. Aritz Gartzia, sortzaileetako bat, eta Sara Gamarra, eragiketen arduraduna, proiektuaren buru dira eta arlo guztiak koordinatzen dituzte, etengabeko berrikuntzari eta enpresa sortu zuten balioekiko koherentziari begira. Inplantalariak bezalako programak eta SPRIren Zabaldu laguntzak eman dioten sustatzeari esker hazi ahal izan da. Horiek berrikuntzak egiteko eta nazioartean hedatzeko gaitasuna indartu dute. 

Jasangarritasuna ez da helburu finko bat, etengabe aldatzen ari den bide bat baizik. Enpresak ondo daki hori, eta, horregatik, berritzeko, araudi aldakorretara egokitzeko eta merkatuaren beharrei aurrea hartzeko bide berriak aztertzen jarraitzen du. Arreta berezia jartzen du birziklatzearen industrializazioan, erosketa publiko berdean edo hondakinen merkatuko prezioen mugimenduetan. Faktore horiek guztiak modu koherentean eta eragin positiboarekin hazten jarraitzeko aukerak dira. 

Euskal enpresen nazioarteko proiektuak bultzatzea da SPRI Taldearen helburuetako bat; izan ere, Basque Trade and Investment Nazioartekotzeko Euskal Agentziaren bidez, leihatila bakarraren bidez bere baliabide eta laguntza guztiak jartzen ditu enpresen eskura, adibidez Elkartu, Gauzatu edo BEINT eta Global Training Bekak.   

SPRI Taldeak aukera ematen die euskal enpresei haien jardueraren berri emateko bere informazio-kanaletan. Zure proiektua gure gaiekin lotuta badago (I+G+b, digitalizazioa, internazionalizazioa, ekintzailetza, berrikuntza…), Zutaz mintzo gara ekimenean parte har dezakezu. 

Lotutako albisteak

Bihar  Batteries:  “Sodiozko  bateriek  enpresen    energia-kostua  %  50  murrizten  lagun  dezakete”

Bihar Batteries: “Sodiozko bateriek enpresen energia-kostua % 50 murrizten lagun dezakete”

Gipuzkoako startupak lehengai oparoak erabiltzen ditu, gatza esaterako, eta Km0 industria bat sortzea du helburu, tokiko eragileekin lankidetzan.

Battery2Life  proiektuaren  helburua  baterien  bizitza  baliagarria  luzatzea  da

Battery2Life proiektuaren helburua baterien bizitza baliagarria luzatzea da

CIDETEC Energy Storage proiektu europar honen zuzendari teknikoa eta lan-pakete baten liderra da.

Wavegarden,  olatu  perfektuak  mundura  esportatzen  dituen  enpresa  donostiarra
10/09/2025 I+G+B

Wavegarden, olatu perfektuak mundura esportatzen dituen enpresa donostiarra

Teknologia propioarekin eta surf parkeetarako soluzio integralekin, orduko 1.000 olatu sortzeko gai den sistema patentatu bat garatu du eta dagoeneko 11 instalaziotan funtzionatzen du.

Bioplastics4health-ek  %  100  konpostagarriak  diren  filmen  eta  ontzien  soluzio  berritzaileak  sortzen  ditu

Bioplastics4health-ek % 100 konpostagarriak diren filmen eta ontzien soluzio berritzaileak sortzen ditu

Gaiker euskal zentro teknologikoak patata-almidoitik eratorritako biopolimero batekin egindako material horien garapenean parte hartu du bazkide teknologiko gisa.

Lanzo  Batteriesek  bateriak  emango  dizkio  MIURA  5  jaurtitzaile  espazial  espainiarrari
08/09/2025 I+G+B

Lanzo Batteriesek bateriak emango dizkio MIURA 5 jaurtitzaile espazial espainiarrari

Euskal enpresa proiektuaren buru den PLD Space-rekin elkarlanean ari da.

AI4SoilHealth:  lurzoruaren  jarraipenerako  bilakaera  digitala

AI4SoilHealth: lurzoruaren jarraipenerako bilakaera digitala

Neiker zentro teknologikoak parte hartzen du lurzoruen bilakaera aurreikusteko eta kudeaketa hobetzeko tresna digital bat garatzen duen ekimen honetan.

Webker:  “Mundu  digitalean,  erronka  nagusia  eguneratuta  egotea  da”
03/09/2025 Ekintzailetza

Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”

Iaz, Gasteizko bi gaztek sektore digitalean ekitea erabaki zuten, eta Webker sortu zuten. Bertatik, beren negozioa bultzatzeko online presentzia garatzeko aukera eskaintzen diete bezeroei.

Ojmarrek  pilarik  eta  kablerik  gabeko  lehen  ‘smart  lock’-a  sortu  du
03/09/2025 Berrikuntza

Ojmarrek pilarik eta kablerik gabeko lehen ‘smart lock’-a sortu du

Eibarko enpresa, itxiera-sistema adimendunetan espezializatua, 80 herrialdetan baino gehiagotan dago. Iaz 22 milioi eurotik gorako fakturazioa izan zuen.

Purple  Blob-ek  benetako  digitalizazioa  soluzio  teknologiko  egokituak  dituzten  enpresa  eta  erakundeetara  hurbiltzen  du

Purple Blob-ek benetako digitalizazioa soluzio teknologiko egokituak dituzten enpresa eta erakundeetara hurbiltzen du

Euskal konpainiak softwarea, IoT eta zibersegurtasuna industria, turismoa edo Administrazio publikoa bezalako sektoreei zerbitzu pertsonalizatuak eskaintzeko uztartzen ditu.

Iori  Hontek  produktu  industrialak  esperientzia  bisual  bihurtzen  ditu
30/07/2025 Berrikuntza

Iori Hontek produktu industrialak esperientzia bisual bihurtzen ditu

Gipuzkoako estudioak irudi fotoerrealistak sortzen ditu, hainbat industria-sektoretako produktuen komunikazioa eta salmenta errazten dutenak.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.