Automobilgintzako Behatokia: AEBen muga-zergen presioak ibilgailuen ekoizpenari buruzko 2025eko aurreikuspen globalak baldintzatuko ditu
Munduko automobilgintza-merkatuaren azterketa eta euskal enpresentzako aukerak
Euskal enpresek eskuragarri dute dagoeneko SPRI Taldeari atxikitako Basque Trade & Investment (BasqueTrade) euskal enpresak nazioartekotzeko agentziak landu duen Automobilgintzaren Behatokiaren azken edizioa. Dokumentuak automobilgintzako industria globalaren bilakaerari buruzko azterketa eguneratua jaso eta eskualde mailako joerak zein sektoreko eragile nagusiak zehaztu ditu.
Ibilgailu arinen salmentak eta ekoizpena
Ibilgailu arinen eskari globalak goranzko joera sendotu zuen
S&P Global-en 2025eko apirileko datuetan oinarrituta, txostenak azkenaldiko doikuntzak txertatu ditu ibilgailu arinen salmenta eta ekoizpenari dagozkien aurreikuspenetan, Estatu Batuetako administrazioak bultzatutako muga-zergen presio gero eta handiagoaren egungo testuinguruan.
Aurreko urtearen itxierari erreparatuta, dokumentuak argi utzi du ibilgailu arinen eskari globalak goranzko joera sendotu zuela hainbat urtez distortsioak jasan ondoren, guztira 88,5 milioi unitate salduz, 2023an baino % 2 gehiago. Hazkunde honetan, oso lagungarriak izan dira hornidura-kateetan pixkanaka-pixkanaka lortutako normalizazioa eta hainbat merkatutako egonkortze ekonomikoa. Ekoizpenari dagokionez, 2024an 89,5 milioi unitate fabrikatu ziren, aurreko ekitaldian baino % 1 gutxiago, eskaintza eskariarekin orekatzeko ekoizpen-erritmoetan sartutako doikuntzen harira.
2025era begira, aurreikuspenek % 1,8ko jaitsiera iragarri dute ekoizpen globalean, lurrunkortasun geopolitikoak, muga-zergen presioak eta hornidura-kateen bilakaerak baldintzatutako egungo ingurunean.
Elektrifikazioaren aurrerapena
Motorizazio-tipologiaren arabera, elektrifikazioak goranzko joerari eutsi dio. Guztiz elektrikoak diren ibilgailuen ekoizpena 11,5 milioi unitatekoa izan zen 2024an, eta 2028n ibilgailu elektrifikatuen ekoizpenaren % 50 eta guztizko ekoizpenaren laurden bat inguru izango direla aurreikusi da, 23 milioi unitate baino gehiago ekoitzita.
Automobilgintzako OEMen analisia eskualdearen eta hazkundearen arabera
Geografikoki, Txina izan zen berriz ere salmenten arloko hazkundearen buru (+% 5), 26 milioi unitate baino gehiago ekoitzita; haren atzetik daude Hego Amerika (+% 4,5) eta Europa, 2024ko ekitaldia 18,5 milioi ibilgailu salduta itxi zuena. Ekoizpenari dagokionez, Hego Amerikan (% +2) eta Txinan (% +4) baino ez ziren hazkundeak izan; Europak (% -4) eta Ipar Amerikak (% -2) jaitsierak izan zituzten urte osoan.
Txostenak fabrikatzaile nagusien bilakaera ere jaso du.
OEMek % 6ko batez besteko hazkundea lortu zuten fakturazioan 2024an, eta lehen mailako hornitzaileek (Tier 1) % 2ko batez besteko jaitsiera izan zuten (LGren inpaktua alde batera utzita), fabrikatzaile eta hornitzaileen arteko bilakaeraren desberdintasunak agerian utziz. Ekoizpenean dinamismo handiena izan zuten EOEen artean, BYD (+% 41), Chery (+% 36) eta Geely (+% 20) nabarmendu behar dira, Txinako eragileen protagonismo gero eta handiagoa sendotuz.
Kamioi ertain eta astunen merkatua
Azkenik, Behatokiak kamioien segmentuari buruzko azterketa bat ere sartu du, eta bertan zehaztu denez, ibilgailu ertain eta astunen salmentak 3,1 milioi unitatekoak izan ziren 2024an, aurreko urtean baino % 2 txikiagoak, eta ekoizpenak % 8 inguruko jaitsiera izan zuen, Europako eskariaren ahuleziak eta Asiako hazkunde txikiagoak bultzatuta nagusiki.
Nazioarteko hedapenerako tresna estrategikoa
S&P Globalen datuetan oinarrituta, Basque Trade & Investment (BasqueTrade) Automozio Behatokia, SPRI Taldean integratutako euskal enpresak nazioartekotzeko agentzia, enpresentzat iturri estrategikoa da, negozio-aukera garrantzitsuenak identifikatzeko eta merkatu globalaren dinamiketara egokitzeko aukera ematen baitie. Azterketa zehatz honekin, enpresek aurrea har diezaiekete industriaren mugimenduei, eta hazkunde-potentzial handiena eskaintzen duten merkatu eta segmentuetara bidera ditzakete ahaleginak.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
Zerikusia duten beste txosten batzuk:
-
Automobilgintzaren sektoreak aukera berriak ireki ditu 2024an salmentak maila globalean suspertzeko. Hala ere, Europako egoerak ziurgabea da oraindik, eta Ipar Amerikako eta Asiako merkatuek kontzentratzen dute hazkundea. Era berean, adituek aurreikusten dute 2024ko ekoizpena jaitsi egingo dela -
Basque Trade & Investmenteko Automozio Behatokiak 2023an sektorea suspertzen ari dela baieztatu du, salmenta eta ekoizpenaren %ko hazkundearekin. Elektrifikazioak aurrera jarraitzen du, eta, 2027rako elektriko-puruak aurreikusitako ekoizpenaren herena izatea espero da; OEM eta Tier1 nagusiek, berriz, hazkunde sendoari eusten diote, hornikuntza-katearen egonkortasunak bultzatuta. -
Automozioaren Behatokiak sektoreak 2023ko lehen seihilekoan izan duen susperraldia nabarmendu du: salmentak %7 hazi dira, eta ekoizpena %10, pandemia aurreko mailak gaindituz. Elektrifikazioak aurrera egiten du ibilgailu elektriko puruekin, eta ekoizpenaren buru dira. OEMek eta Tier1ek, berriz, emaitza ekonomiko sendoak dituzte, hornikuntza-katea hobetzeak bultzatuta. -
Automobilgintza Behatokiak 2022ko ibilgailu arinen salmenta eta ekoizpenaren bilakaera globala aztertzen du, eskualdeka eta fabrikatzaile nagusien arabera. EE.UU. eta Txinako ibilgailu elektrikoen fabrikatzaile berriei buruzko intsight bat nabarmentzen da, baita OEM eta Tier1 nagusien mugimendu estrategikoak ere. -
Automobilgintza Behatokiaren arabera, 2022ko lehen hiruhilekoan ibilgailu arinen salmentak eta ekoizpena jaitsi egin dira, Ukrainako gerrak, erdieroaleen krisiak eta lehengaien gorakadak bultzatuta. Europa da eskualderik kaltetuena; OEMek eta Tier1ek, berriz, zailtasun operatiboak orekatu zituzten, elektrifikazioan eta teknologia berrietan aliantza estrategikoak eginez. -
Erdieroaleen eskasia da sektorean izan diren gorabehera berrienen arrazoi nagusia, 2020an pandemia sartu ondoren sektorea suspertzea zailtzen ari baitira. -
Automobilgintza-sektoreak berreskurapenari eusten dio 2021ean, %12ko hazkundea salmentetan eta %10ekoa ekoizpenean, nahiz eta txipen krisiak eragina izan duen. Asiak jarduera globala lideratzen du, eta Europak zein Amerikak jaitsiera nabarmenak izan dituzte hiruhilekoan. -
Automobilgintza Behatokiak sektorearen hazkundea nabarmendu du 2021ean, salmenteta eta produkzioan Asiaren lidergoa indartuz. Elektrifikazioa aurrera doa Renault, Honda eta Ford bezalako fabrikatzaileen bultzadarekin; eta Bosch eta BorgWarner bezalako Tier 1eko fabrikek, ordea, beren posizionamendu teknologikoa indartu dute. -
Automozio-sektoreak beherakada handiekin itxi zuen 2020a, baina 2021erako aurreikuspenek %11ko salmenten berreskuratze globala iragartzen dute. Produkzioa %17 jaitsi zen eta oraindik eragina du erdieroaleen eskasiak, nahiz eta hurrengo hiruhilekoetan galdutako bolumena berreskuratzea espero den. Asiak irabazi egiten du kuotan Europa eta Amerikarekiko, eta elektrifikazioan eta baterietan inbertsioak hazten ari dira. -
Automobilgintzaren Behatokia COVID-19aren eragina aztertzera bideratuta dago: % 23 jaitsi dira salmenta globalak, eta % 25 ekoizpenekoak 2020an. Pixkanaka berreskuratzea aurreikusten da, elektrifikazioak eta fabrikatzaileen estrategiaren aldaketek bultzatuta. -
Auto salmenten mundu mailako susperraldia azkartzen ari da. Uztailera arte metatutako salmentak %24 jaitsi ziren 2019ko aldi beraren aldean, ehuneko 3 puntuko hobekuntza ekainarekiko. -
Urteko lehen seihilekoarekin alderatuta, ibilgailu arinen mundu mailako salmentak 32 milioi unitatetan zenbatesten dira, hau da, 2019ko lehen erdian baino 13 milioi gutxiago (% -29). -
COVID-19aren eragina aztertzera bideratutako Automobilgintzaren Behatokia: 2020ean salmentak % 23 jaitsi dira, eta ekoizpena % 25. Pixkanaka berreskuratzea aurreikusten da, elektrifikazioak eta fabrikatzaileen estrategiaren aldaketek bultzatuta. -
Automozio industriari gogor eragin dio koronabirusaren pandemiak. Hasierako hornidura- eta fabrikazio-etenen ondoren, kontsumitzaileen eskaria jaisten ari da industria, eta susperraldi-kronograma zalantzagarria du.
Egoera berri honen aurrean, Basque Trade & Investment-eko taldeak COVID-19 AUTOMOZIO BEHATOKIA abiarazi du, merkatu nagusien egoerari buruz eta fabrikatzaile handienak monitorizatuz.
- Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Europa Ekialdeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Estatu Batuetako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Errusiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- ASEANeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena