ASEAN eskualdeko automobilgintza merkatuaren aukera eta gakoak
Hego-ekialdeko Asiak automozio-industrian hazkunde etengabea erakusten du, hazkunde ekonomiko egonkorra, erosahalmenaren handitzea eta gobernuen zein inbertitzaileen interesa direla medio. 600 milioi biztanle baino gehiago eta ia 2 bilioi dolarreko BPG dituen eskualdea nazioartekotzeari begira lehentasunezko eremua bihurtu da sektorearentzat.
ASEAN industriarentzako ‘hub’ estrategiko bilakatu da, bere merkatu erakargarriari eta gero eta handiagoa den esportazio-paperrari esker. Eskualdeko dinamismoaren gainetik, nazioarteko arreta ere erakarri du, merkataritza askeko akordio berriak, atzerriko inbertsioak sustatzeko politikak eta mugikortasun jasangarriaren garapen estrategikoek bultzatuta.
Tailandia: eskualdeko ekoizpen eta esportazio erreferentea
Tailandian ekoitzitakoaren %80 esportaziora bideratzen da, eta horrek erakusten du bere izaera globala eta nazioarteko orientazioa.
15 OEM ditu kokatuta eta 700 Tier 1 hornitzaile baino gehiago, Tailandia da eskualdeko hub industrial nagusia, bereziki ibilgailu elektrikoen eta baterien ekoizpenerako. Herrialdeak merkataritza askeko hitzarmenak ditu Txina, India, Australia eta ASEANeko herrialdeekin, eta horrek lehiakortasuna areagotzen du. Hala ere, OEM japoniarrek dute nagusitasuna, eta produkzio europarra oso txikia da oraindik.
Gobernuak zerga-pizgarriak eta pizgarri ez fiskalak eskaintzen ditu atzerriko inbertsioa erakartzeko eta ibilgailu ekologikoen produkziorako plataforma gisa kokatzeko. Gainera, sektoreak enpresa-elkarteen sare aktibo baten babesa du, hala nola TAIA edo TAPMA, lankidetza publiko-pribatua sustatzeko eta hornikuntza-katean berrikuntza bultzatzeko.
Tailandia Belgika, Erresuma Batua edo Italia bezalako herrialdeek baino ibilgailu gehiago esportatzen ditu. 2018an, 87. kapituluko esportazioetan 30.000 milioi dolarreko kopurua gainditu zuen, eta horrek industria sendotu baten ate gisa kokatzen du eskualdean ezarri nahi duten enpresentzat.
Indonesia: potentzial handia eta barne-merkatu sendoa
Indonesiako automozio-industria oso kontzentratuta dago Mendebaldeko Javan, eta han kokatzen da ekoizpen nazionalaren %80.
Indonesia da eskualdeko bigarren ekoizlerik handiena, 1,2 milioi ibilgailu baino gehiagorekin, eta barne-merkatuak bultzatuta hazten ari da. Herrialdeko BPGaren %10,16 hartzen du sektoreak, eta ADM (Astra Daihatsu Motor) da ekoizpenaren %40aren arduraduna. Produkzioa ibilgailu utilitario arinetan oinarritzen da eta gehienbat OEM japoniarrekin egindako joint venture-ak dira nagusi.
Herrialdeak inbertsio atzerritarra erakartzeko eta mugikortasun elektrikoa bultzatzeko neurriak hartu ditu, 2025erako 200.000 ibilgailu elektriko esportatzeko helburuarekin. Toyota, Honda edo Hyundai bezalako enpresen inbertsioak eta merkatuan sartzeko lege berriak nabarmentzen dira. Hala ere, banaketa geografikoak eta logistika-infraestruktura eskasak ekoizpen-kostuen %25erainoko igoera dakarte.
Indonesiak batez ere Multi Purpose Vehicles (MPV), SUV eta pisu arineko kamionetak ekoizten ditu. Hornitzaile sare bat garatzen ari da Tier 1 mailan, eta estandar teknikoak hobetu behar diren arren, biztanleria handiak eta hazkunde ekonomikoak merkatu egokia bihurtzen dute Asiarako egokitutako soluzioak eskaintzen dituzten enpresentzat.
Vietnam: hazkunde bizkorra eta teknologia-eskaera
Vinfast-en helburua da ibilgailu elektrikoen fabrikatzaile global bihurtzea, eta Europako zein Ipar Amerikako merkatuetan egotea.
Vietnam bere industria automobilistikoa garatzen ari da, eta 2025erako 1,4 milioi ibilgailuren ekoizpen-gaitasuna aurreikusten da. Gaur egun, CKD kit-en bidezko muntaketa nagusitzen bada ere, Vinfast OEM berriak sektorea dinamizatu du eta kalitatezko osagai europarren hornitzaileak bilatzen ditu.
Herrialdeak EBrekin merkataritza askeko hitzarmena dauka eta inbertsio industriala eta I+G sustatzen duten zerga pizgarriak eskaintzen ditu. Besteak beste, 15 urtez zerga tasa murriztua, ekoizpen-makineriarako muga-zergen salbuespenak eta kreditu lehentasunezko politikak. Hori guztia dela eta, inbertsio ugari erakarri dira eta edukiontzi lokalaren hazkundea nabarmena da.
Vietnamen gaur egungo ekoizpenaren %85 baino gehiago CKD kit-en muntaketatik dator. Hala ere, gobernuak mendekotasun hori iraultzea du helburu, tokiko industria osagarria indartuz eta nazioarteko ezagutza erakarriz. Aukerak daude lehiakortasun baxuko arloetan, hala nola elektronika, xasis sistemak edo segurtasun osagaietan.
Malaysia: merkatu egonkorra eta ikuspegi nazionala
Malaysiako gobernuarentzat automobilgintzako softwarearen garapena estrategikotzat jotzen da, industriarentzako bereizgarri gisa.
Malaysia-k urtero 570.000 ibilgailu inguru ekoizten ditu, bere marka propioei esker (Proton eta Perodua), eta batez ere barne-eskariari erantzuten dio. Logistika-infraestruktura ona eta langile kualifikatuak eskaintzen dituen arren, merkatu babestua da eta ezarpen europar gutxi daude.
NAP (National Automotive Policy)-k ibilgailu eraginkorren (EEV) ekoizpena eta osagai estrategikoen garapena sustatzen du. Gainera, Malaysia-k pizgarri fiskalak eskaintzen dizkie ASEAN eskualdeko eta merkataritza askeko akordioak dituzten herrialdeetako fabrikatzaileei. TRW, Bosch edo Continental bezalako enpresek bertan duten presentziak industriaren egonkortasuna erakusten du.
Malaysia muntaketa-herrialde izatetik berezko ibilgailu-fabrikatzaileak izatera igaro da, Proton eta Perodua markei esker. Hala ere, babeskopia, merkatuaren kontzentrazioa eta eskualdeko lehia direla eta, estrategia selektiboak behar dira nitxo-opurtunitateetarako edo lankidetza teknologikoetarako.
Filipinak: epe luzerako potentziala eraldaketa fasean
Herrialdeak CARS programa jarri du martxan, tokiko fabrikazioa bultzatzeko eta atzerriko inbertsioa erakartzeko funtsezko ekimen gisa.
80.000 ibilgailu inguruko ekoizpenarekin, Filipinak da ASEANeko merkaturik txikiena, baina biztanleria handia, hazkunde ekonomikoa eta gobernuaren borondate industrializatzailea direla eta, hazteko gaitasun handia erakusten du.
Gobernuak estrategiak iragarri ditu lehiakortasun industriala hobetzeko, tokiko ekoizpena sustatzeko eta osagai automobilistikoetan atzerriko inbertsioa erakartzeko. Hori guztia merkataritza akordioetan parte hartzeko interes gero eta handiagoarekin eta motozikleten sektorearen sustapenarekin uztartzen da, egun gorakadan baitago.
Filipinetako BPGaren %4 automozio-sektoretik dator, gaur egungo industria-tamaina txikia izan arren. Eskaintzaren eta eskariaren arteko desoreka, azpiegitura faltak eta ekonomia informalaren pisuak sektorea garatzea zailtzen dute, baina, aldi berean, berrikuntzarako, prestakuntza teknikorako eta tokiko fabrikatzaileekin lankidetzarako aukera eskaintzen dute.
ASEAN eskualdeak aukera berriak irekitzen dizkio euskal automozio-sektoreari
Hego-ekialdeko Asia nazioartekotze estrategikorako eskualde nagusietako bat bihurtu da automozio-sektorearentzat, eskualdeko hazkunde ekonomiko jarraituari, mugikortasun elektrikoaren garapenari eta inbertsio atzerritarrak erakartzeko politikaren bultzadari esker. Thailandia, Indonesia, Vietnam, Malaysia eta Filipinak bezalako herrialdeek ingurune osagarriak eskaintzen dituzte, eta euskal enpresentzat aukera handiak daude soluzio teknologikoekin, osagai aurreratuekin edo industria-zerbitzu espezializatuekin posizionatzeko.
Basque Trade & Investment erakundeak bost merkatu horiek sakon aztertzen dituen txosten berrian, tokiko lehiakide gutxi dituzten segmentuak, behar teknologiko zehatzak eta ekoizpena eta iraunkortasuna bultzatzeko plan publikoak identifikatzen dira. Azterketa hori osatzeko, Euskadik parte hartu du Metalex, CES edo Toyota Business Fair bezalako azoketan, eta horietan Asiako etorkizuneko joera teknologiko nagusiak aurreikusten dira.
Aukera komertzialez gain, ASEAN eskualdeak interes instituzional gero eta handiagoa ere pizten ari da. Horren adibide dira Euskadi eta Singapurren arteko azken bisitak eta harremanak, edo energia berriztagarrien eta biozientzien alorrean izandako lankidetza-aukerak, Euskadiko enpresa berritzaileenen nazioarteko posizionamendua indartuz.
Informazio estrategiko horretara sarbidea izateko, merkatu berriak ezagutzeko eta sektorearen joera globaletara aurrea hartzeko, harpidetu zaitez SPRI Taldearen buletinera eta egon zaitez txosten sektorialen, negozio-aukeren eta ekitaldi estrategikoen berri, zure nazioartekotzea bultzatzeko tresna gisa.
Hemen ere eska dezakezu txosten osoa.
- BT&Iren Automobilgintzako Behatokia
Munduko automozio-industriaren ikuspegi xehea eskaintzen du azterketa horrek, eta haren egituran, eragile nagusietan eta estrategietan jartzen du arreta, euskal enpresek negozio-aukerak aurkitu eta nazioartekotze-planak garatu ahal izan ditzaten. - Ipar Afrikako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Indiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Italiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Japoniako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Turkiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Europa Ekialdeko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Mexikoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Brasileko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Marokoko automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Argentinako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Estatu Batuetako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Errusiako automobilgintza-merkatuaren azterketa
- Txinako sektore automotrizak Europan duen azkundeari buruzko oharra
- Ibilgailu astunen elektrifikazioari buruzko txostena
Lotutako albisteak

Automobilgintzako osagaien merkatuaren negozio-aukerak eta -aukerak EE.UU.
AEBetako automozio-sektorean sartzeko oztopo nagusiei eta negozio-aukerei buruzko 68 orrialdeko azterketa.

BT&I-ren Nazioarteko Behatokia: Ekonomia globala % 2,5 haziko da 2025ean, AEBetako politika eta muga-zergen ziurgabetasunaren eraginpean
Basque Trade & Investmentek Nazioarteko Behatokiaren azken edizioan argitu duenez, hazkunde ekonomikoa Estatu Batuetako merkataritza-politikaren gogortzeak markatuko du, beste faktore batzuen artean.

Maroko, Ipar Afrikako automobilgintzaren hub estrategiko nagusia
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Afrika iparraldeko automobilgintzaren sektorea aztertu du, euskal enpresei eskaintzen dizkien aukerak barne.

Australia, merkatu estrategikoa energia, teknologia eta garraio arloetan euskal enpresentzat
Australia lehentasunezko merkatua bihurtu da Eusko Jaurlaritzaren nazioartekotze-estrategian. Ekonomia sendoa eta merkatu heldua dituen herrialdea da, baina euskal enpresen presentzia mugatua du oraindik. Hala ere, haren erakargarritasuna sektore estrategikoetan eskaintzen dituen negozio-aukerei esker mantendu da.

AEBko industria aeroespaziala: hazkundea eta erronkak
AEBko merkatu aeronautikoak oso erakargarria izaten jarraitzen du, eta etengabe handitzen ari da, bidaiarien eta merkantziaren trafikoaren gorakada dela eta. Aukera handiak daude teknologia berritzaileak eskaintzen dituzten euskal enpreseentzat; bereziki, erregaiaren eraginkortasunean eta isurpenen murrizketan zentratuta dauden horientzat.

Lehengaien Nazioarteko Behatokia 2025ean petrolioaren prezioa progresiboki murriztuko dela aurreratu du Lehengaien Behatokiak
Basque Trade & Investmentek Estatu Batuen muga-zergek eta Txinako ekonomiaren dezelerazioak merkatu global honetan izango duten eragina aztertu du azken Behatokian.

Indiako automozioa: Indiak hub estrategikotzat duen posizioa indartu du automobilgintzako industria globalean
Basque Trade & Investmenten azken txostenak Asiako herrialde horretan jarduteko interesa duten euskal enpresek aurki ditzaketen aukerak eta erronkak aztertu ditu.

Argentinako Vaca Muerta hobian, 35.500 milioi dolarreko inbertsioak aurreikusi dira datozen urteetarako gas naturalaren arloan
Basque Trade & Investmentek merkatu horrek eskaintzen dituen aukerak aztertu ditu bere azken ohar teknikoan, izan ere, mundu osoko mailan shale oil eta shale gas delakoen erreserbarik handienetakoa da.

T&D Behatokia S2 2024: Europa, Estatu Batuak eta Indiaren dinamismoak aukera berriak ireki ditu Transmisio eta Banaketaren sektorean
Transmisio eta Banaketan (T&D) espezializatutako euskal enpresek eskuragarri dute dagoeneko sektore honen joerak eta aukerak aztertzen dituen Behatokiaren laugarren edizioa. Txostena Basque Trade & Investment (BasqueTrade) SPRI Taldeari atxikitako euskal enpresen nazioartekotze-agentziak argitaratu du, eta sektorea sei hilean behin monitorizatzen duen azterketa sakona eskaintzen du aukera globalak identifikatzeko, lehiakortasuna indartzeko...

Brasilgo industria siderurgikoari buruzko txostena: funtsezko merkatua euskal enpresentzat
Basque Trade & Investment-ek, sektore estrategiko horren egungo egoera aztertzen du bere azken txostenean, merkatu horretan sartu nahi duten euskal enpresei informazio erabilgarria emateko edo bertan duten presentzia indartzeko.