Gonzalo Moya, Lurmetrika Labs enpresako datu-analista.
Ekintzailetza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 20 uztaila, 2020

Lurmetrika Labs, adimen artifiziala eta Big Data turismoaren sektorerako

Innolab Bilbao-n sortutako startup honek 4.0 Industriari lotutako tresnak baliatzen ditu jomuga turistikoei buruzko datuak bildu eta aztertzeko
-

 

Innolab Bilbao-n sortutako startup honek 4.0 Industriari lotutako tresnak baliatzen ditu jomuga turistikoei buruzko datuak bildu eta aztertzeko

 

Datuen analitika eta adimen artifiziala bezalako tresna eta teknologien erabilerak gero eta aplikazio gehiago ditu arlo desberdinetan. Arlo horien artean turismoa da berritzaileenetako bat eta potentzial handienetakoa duena. Horrelako teknologien bidez posible izango da okupazio-mailak edo prezioak aurreikustea, eta baita ere bezero bakoitzarentzako esperientzia turistiko pertsonalizatuak diseinatzea. Koronabirusaren krisiaz eta turismo sektoreko teknologia berriez mintzatu gara Gonzalo Moyarekin, Lurmetrika Labs enpresako datu-analistarekin.

 

Nolako zerbitzuak ematen dituzue Lurmetrika Labs-en?

Lurmetrika Labs adimen turistikoko zerbitzuetan espezializatutako startup bat da, batik bat “Jomuga Adimendun”en kudeatzaileei zuzendua, hala nola, udalak, patronatuak, erakunde publikoak, e.a. Lurmetrika Labs-en helburua da ostatu turistikoen industriaren errendimendua neurtzea. Lurmetrika Labs-en lantzen ditugun datuak informazio-iturri digitaletatik eta monitorizazio-teknologietatik eskuratzen dira, eta baliagarri dira erabaki hobeak hartzeko jomuga turistikoaren posizionamenduarekin, lehiakortasunarekin eta jasangarritasunarekin zerikusia duten arloetan. Lurmetrika-k informazioa ematen du hileko eta eguneko batez besteko prezioei buruz, horretarako kontuan hartuz Estatu osoa, autonomia erkidegoak, probintziak, eskualdeak eta udalerriak, bai eta establezimendu mota desberdinak, hala nola, hotelak, apartamentuak, pentsioak edo landetxeak. Halaber, adimen artifizialeko algoritmoak erabiltzen ditugu informazioa sortzeko ondoko hauei buruz: gorago aipatutako lurraldeen eguneroko okupazio-maila, prezioen aurreikuspena, eskaintzaren okupazio-gradu edo tamaina, eta oporretako etxebizitzen eta alokairuen hileko batez besteko diru-sarrerak, prezioak eta okupazioa.

 

Emango diguzu garatu dituzuen proiektuen edo kasu arrakastatsuen adibideren bat?

Gaur egun lanean ari gara Donostia Turismoa bulegoarekin, Salamancako Turismoaren Behatokiarekin, ITREMekin eta, besteak beste, Costa del Sol eskualdearekin; datu turistikoak ematen dizkiegu euren eskualdeari eta beste jomuga lehiakor batzuei buruz, gero euren plataforma digitaletara egokitu ditzaten. Lan egin dugu orobat Kanaria Handiko Turismo Patronatuarekin okupazioaren aurreikuspena egiteko, eta Segittur-ekin bere datu-baseak aberasteko.

 

Halaber, Kevo Technologies enpresarekin (adituak lengoaiaren prozesamenduan) ari gara lanean; tresna bat garatu nahi dugu, bidaiariak ahalik eta gehien aprobetxa dezan hiri batean egiten duen egonaldia, bere bidaia pertsonalizatuz eta berarekin elkarreraginez sakelakotik, AAz hornitutako chatbot baten bidez.

 

Turismoa izan da koronabirusaren krisiak gogorren kolpatutako sektoreetako bat. Nola eragin dizue pandemiak?

Partzialki eragin digu, turismotik bizi garelako. Hainbat proiektu bertan behera gelditu dira, adibidez, Costa Ricako Turismoaren Institutuarentzat garatu behar genuena hango turismoaren adierazleak hobetzeko. Bertan behera geratu dira orobat beste bezero batzuei ematen dizkiegun zerbitzuak, itxialdi garaian mugikortasunik ez zegoenez, okupazio turistikoari buruzko datuak ez zirelako esanguratsuak. Bestalde, alde positiboari begiratuta, bezero berriak aurkitu ditugu, zeintzuk ziurtasuna edo itxaropena baitute turismoa suspertu egingo dela.

 

Nola aldatuko da turismoaren sektorea COVID-19ak eragin duen krisiaren ondorioz?

Une honetan, osasunaren segurtasuna bermatzea da garrantzitsuena jomuga turistiko guztientzat. Munduko gune turistiko guztien helburua da turistak seguru senti daitezela jomugetan. Sektorea alderdi hori indartzen ari da, batez ere Espainian, pandemiak gogorren jo duen herrialdeetako bat izan delako.

 

Bestalde, jomuga batzuek, adibidez, Balear edo Kanariar Uharteek menpekotasun handia dute atzerriko turistekiko. Baina testuinguru honetan, aurten behintzat, Estatuko turisten menpe egon beharko dute. Egia da termino ekonomikoetan eta kuantitatiboki bi turismo motak alderaezinak direla, baina egoera hau baliagarri izango da lehenago nazioarteko jomugetara edo Estatuko beste batzuetara joatea erabakitzen zuten bezero horiek leialtzeko. Hau da, Estatuko turistak zaindu behar dira, une honetan haien menpe daudelako, ez Covid-19a baino lehenagoko egoerara itzultzeko, baina bai mantentzeko.

 

Horrekin batera, jasangarritasuna eta horrekin lotuta dagoen guztia nabarmendu behar da. Itxialdiko hilabeteotan ikusi dugu naturak bere espazioa berreskuratu duela. Ia ez da trafikorik izan, pertsonak ere ez dira kalean ibili, eta naturak bere eremua berreskuratu du, horrela erakutsiz zein garrantzitsua den gure ondarea babestea. Jomuga turistikoak ondare hori ustiatzen ahaleginduko dira, masifikazioak saihestuz. Eta hori lortzen ari da teknologiak erabiliz, zehazki, Big Data teknologiak. Turista batek, jomuga batera iristen denean, denbora errealean kontsultatu ahal izango du zein den museo baten, monumentu baten edo hondartza baten okupazio-maila, horrela jende asko dagoen ala ez jakiteko eta kolapsoak saihesteko.

 

Hortaz, hauek izango dira  jomugaren kalitatea bermatzeko gakoak: osasun segurtasuna, turismoa leialtzea, jasangarritasuna eta teknologien erabilpena.

 

Teknologiak paper garrantzitsuagoa hartuko du turismoaren sektorean?

Lurmetrika-n uste dugu plataforma digitaletan –gure kasuan turismoaren sektorean- informazio kopuru handia dagoela. Horregatik, Big Data eta adimen artifiziala erabiliz informazioa eskuratu dezakegu zenbait adierazle konfiguratzeko eta, horrela, aukera emango diogu jomuga turistikoari erabakiak hartzeko.

 

Zeintzuk dira Lurmetrika-ren etorkizuneko erronkak?

Une honetan gure zerbitzu guztiak API gisa eskaintzen hasteko prozesuan gaude. Horrezaz gain, prezioen epe luzeko iragarpena hobetu nahi dugu algoritmoetan hobekuntzak eginez.

 

Beste erronka bat da turismo teknologikoari lotutako profesionalak bilatzea, hau da, marketin digitaleko espezialistak, web programatzaileak, zibersegurtasuneko adituak, e.a. Ezagutzadun profesionalak eta tresna digitalak bilatu behar dira, izan ere, turistaren premiak eta bidaiatzeko moduak aldatzen diren neurrian, turismoaren industriak ere aldatu egin behar du.

 

Bestalde, aurreikuspen-tresna bat lantzen ari gara adimen artifizialaren bitartez; tresna horrek gune edo hiri bateko prezioak eta okupazio-maila aurreikusiko ditu epe luzera. Hala, esaterako, ekitaldi zehatz bat gertatzekoa denean, iragarri ahal izango dugu zein prezio eskainiko diren hoteletan eta zein izango den okupazio-maila.

Lotutako albisteak

Arituk  bere  software  libreko  tresna  hobetu  du  merkatu  berrietara  zabaltzeko

Arituk bere software libreko tresna hobetu du merkatu berrietara zabaltzeko

Gipuzkoako enpresak ingurumen-erregulazioak kudeatzeko tresna bat gehitu du EloraPLM plataforman.

Vamos  a  Cuidarnos,  erronka  demografiko  global  baterako  tokiko  konponbidea

Vamos a Cuidarnos, erronka demografiko global baterako tokiko konponbidea

Bizkaiko enpresak aplikazio bat diseinatu du eguneroko bizitza errazteko eta adinekoen lotura sozialak indartzeko, zahartze-testuinguru gero eta handiago batean.

Datu  konplexuak  erabaki  erabilgarri  bihurtu:  Ikerfelen  proposamena

Datu konplexuak erabaki erabilgarri bihurtu: Ikerfelen proposamena

40 urte daramatzan enpresa bizkaitarrak irtenbideak eskaintzen ditu era guztietako erakundeei, bezeroen gogobetetasuna, fideltasuna eta erabaki-hartzea indartu dezaten.

Adimen:  merkatuetako  ikerketa  eraldatzeko  inteligentzia  eta  teknologia

Adimen: merkatuetako ikerketa eraldatzeko inteligentzia eta teknologia

Adimen artifizialarekin, errealitate birtualarekin eta metodologia hibridoekin, Arabako enpresak bezeroen erabakitzeko gaitasuna indartzen du.

Adaptam  Therapeutics-ek  minbiziaren  aurkako  immunoterapian  aurrera  egiteko  antigorputz  berritzaileak  garatzen  ditu
25/09/2025 Ekintzailetza

Adaptam Therapeutics-ek minbiziaren aurkako immunoterapian aurrera egiteko antigorputz berritzaileak garatzen ditu

Startup bioteknologikoak SPRI Taldearen programen laguntzari esker tumore-mikroingurunera zuzendutako terapiak diseinatzen ditu.

Hondakin-uren  araztegiak  modu  integralean  kudeatzeko  plataforma  digital  berria

Hondakin-uren araztegiak modu integralean kudeatzeko plataforma digital berria

Soluzioak Helinia du izena eta Gipuzkoako Cimico enpresak garatu du. Hiru zutabe nagusi ditu: kontrol automatiko aurreratua, monitorizazioa eta analitika aurreratua eta biki digital berritzailea.

Four9s:  “Gure  tresna  lehiakorrena  bihurtu  da  SQL  Server  datu-baseak  aztertzeko”

Four9s: “Gure tresna lehiakorrena bihurtu da SQL Server datu-baseak aztertzeko”

Enpresa bizkaitar honen soluzioa SQL Server-en datu-baseak behatzeko software bat da. Fernando Penacho negozio-garapeneko zuzendariaren arabera, "funtsezkoa da errendimendua, egonkortasuna eta segurtasuna bermatzeko".

InterGaiakek  olatu  jasangarria  bultzatzen  du  bere  surf-ohol  ekologikoekin
18/09/2025 Ekintzailetza

InterGaiakek olatu jasangarria bultzatzen du bere surf-ohol ekologikoekin

Arabako aholkularitzak eta ingeniaritzak, 7 Olatu markaren bidez, plastikoak murrizteko paulowniako zurez sortutako produktu horiek merkaturatuko ditu. Enpresak SPRIren Barnekintzaile programaren laguntza izan du.

Webker:  “Mundu  digitalean,  erronka  nagusia  eguneratuta  egotea  da”
03/09/2025 Ekintzailetza

Webker: “Mundu digitalean, erronka nagusia eguneratuta egotea da”

Iaz, Gasteizko bi gaztek sektore digitalean ekitea erabaki zuten, eta Webker sortu zuten. Bertatik, beren negozioa bultzatzeko online presentzia garatzeko aukera eskaintzen diete bezeroei.

Purple  Blob-ek  benetako  digitalizazioa  soluzio  teknologiko  egokituak  dituzten  enpresa  eta  erakundeetara  hurbiltzen  du

Purple Blob-ek benetako digitalizazioa soluzio teknologiko egokituak dituzten enpresa eta erakundeetara hurbiltzen du

Euskal konpainiak softwarea, IoT eta zibersegurtasuna industria, turismoa edo Administrazio publikoa bezalako sektoreei zerbitzu pertsonalizatuak eskaintzeko uztartzen ditu.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.