Berrikuntza Eraldaketa digitala
Elkarrizketak 5 abendua, 2019

“ITP Aerorentzat, Fabrikazio Aditiboa ez da etorkizuna, oraina baizik”

Zamudion finkatutako enpresa aeronautikoak 3D inprimaketan egindako lehenengo piezak ekoiztu ditu Airbusen bi modelotarako, 4.0 Industriaren aldeko konpromisoa berretsiz
-

Zamudion finkatutako enpresa aeronautikoak 3D inprimaketan egindako lehenengo piezak ekoiztu ditu Airbusen bi modelotarako, 4.0 Industriaren aldeko konpromisoa berretsiz

ITP Aero ezagutza eta talentu teorikoa errealitate industriala bihurtu izanaren eredu bizia da. Zehazkiago esanda, bertatik bertara frogatu du Fabrikazio Aditiboko prozesu baten bidez (3D inprimaketa) hegazkin baten motorreko osagaien pisua % 40 ere murriz daitekeela. Horixe da Bizkaiko Zientzia eta Teknologia Parkean finkatutako euskal konpainia honek lortu berri duena, 4.0 Industriaren adar horretaz baliatu baita Airbusen ‘A350’ eta ‘A400M’ modeloetan inplementatzeko. ITP Aero da motor eta osagai aeronautikoen Espainiako enpresa nagusia eta mundu osoko bederatzigarrena.

 

30 urtetik gorako hazkunde iraunkorra eta I+Garen aldeko apustu etengabea tarteko (360 milioi baino gehiago inbertitu ditu azken bost urteotan), egun 3.800 langile baino gehiago ditu bost herrialdetan banatuta eta 880 milioi euro fakturatzen ditu, euskal konpainia honetako Hegazkintza Komertzialeko zuzendari exekutibo Mikel Lanterok ziurtatu duenez.

 

Zergatik da garrantzitsua lortu berri duzuena?

Guretzat oso garrantzitsua da, izan ere, beste aurrerapausoa bat da teknologia propioa garatzeko prozesuan eta hau guztiz funtsezkoa da gu mugitzen garen merkatuan. Eskakizun maila handiko merkatua da, etengabeko hazkuntzan dagoena, eta gure osagaiak eta kostuak hobetzen lagundu ahal digun teknologia propioa garatzea oinarri-oinarrizkoa da. Eta hortxe sartzen da jokoan egun 4.0 Industria izenaz ezagutu eta ITPn digitalizazioa deritzogun hori, eta horren barruan, Fabrikazio Aditiboa esku artean darabiltzagun giltzarrizko hiru oinarrietako bat da.

 

Zein ildotan garatzen ari da 3D inprimaketaren alde egin duzuen apustua?

Lehenik eta behin, argi utzi nahi dut ITPrentzat Fabrikazio Aditiboa ez dela etorkizuna, oraina baizik, gaur egungo jarduna. Hortik abiatuta esan behar dizut ez garela mugatzen osagaiak fabrikatzera, baizik eta diseinuari buruzko irizpide propioetan oinarritzen garela horretarako, guretzat oso garrantzitsua baita. Zergatik? Produktua ziurtatu eta hegazkintza komertzialean abian jartzeko aukera errazten digulako. Ildo horretan, beste aurrerapauso bat ematen ari gara Zamudion dugun lantegian, Bizkaiko Teknologia Parkean: fabrikazio aurreratuko ildo berria abian jartzea. Horri esker, hasierako prototipoetatik serieko fabrikaziora igaro ahal izango gara. Enpresak 14 milioi euroko inbertsioa egin du inflexio-puntu horretara iristeko.

 

4.0 Industriako zein beste adarretan lan egiten ari zarete?

Bigarren jarduera-ildoa simulazio aurreratua izango litzateke, hau da, simulazio-prozesuak gero eta zehatzagoak eta gaitasun handiagokoak izaten saiatzea, motorraren makinan egin beharreko geroko egiazko proben kostuak murrizteko eta gure produktuak eta piezak abian jartzean denbora eta dirua aurrezteko.

 

Zuen agertokiak ba al du hirugarren hanka digitala epe labur-ertainean?

Badago bai, eta nik esango nuke behin eta berriz aipatzen den datuen tratamenduaren ildo handi samarra dela, gure lantegietan etengabe lantzen ari garen Big Data delakoa. Finean, datu-kopuru handi baten bitartez, gure produktuen kalitatea hobetzeko, zuzenketa-neurriak ezartzeko edo mantentze-lanetarako politikak planifikatzeko informazio baliagarria lortzea da xedea. Betiere lehiakortasuna eta kostuak hobetzeko helburuari begira.

 

Une honetan, 180.000 pertsona baino gehiago bidaiatzen ari dira ITP Aerok fabrikatutako osagaiak dituzten hegazkinetan…

Hala da, pieza horiek guztiak Zamudion eta ITPren gainerako lantegietan fabrikatzen dira. Pieza horiek erosten dizkigute gure bezero nagusiek, motoreroek, halaxe esaten baitiegu munduko motor-fabrikatzailerik garrantzitsuenei: Rolls Royce, General Electric… Motorrak fabrikatzen dituen munduko bederatzigarren konpainia garen aldetik, mailarik nazioartekoenean jokatzen dugu.

 

3D faktorea giltzarrizkoa da industria aeronautikoarentzat iraunkortasunaren zein kostuen ikuspegitik… Zenbat eta pisu txikiagoa, orduan eta erregaien kontsumo txikiagoa, eta itxura denez, horixe izango da etorkizuneko hegazkinen joera datozen urteotan…

Egia da, horixe da gure industriaren driver nagusietako bat: pisua murriztea, osagaiek gero eta pisu txikiagoa izatea, horrek kontsumoa gutxituko baitu, baita isurpenak ere. Horren harira, azken aldi honetan, iraunkortasunaren aldeko apustuari eutsi diogu, eta ahalegin horretan, pisua, kontsumoa eta zarata dira duela zenbait urtez geroztik nabarmen murriztu nahian gabiltzan hiru faktore nagusiak. Ildo horretan jarraituko dugu.

 

Ikuspuntu teknologikotik, zein izango da ITP Aeroren ondorengo urratsa?

Lehen aipatu dugun Fabrikazio Aditiboaren inguruko prozesuaz gain, Zamudion ere kokatuta dagoen Teknologia Aeronautikoko Zentroan amaitu berri dugu hurrengo belaunaldiko turbinaren saiakuntza. Presio ertaineko turbina hau bat dator Rolls Royce datozen hamar edo hamabost urteetara begira garatzen ari den ultrafan motorraren kontzeptuarekin eta motorraren kontzeptu berri honek hegazkinen iraunkortasuna hobetzea du helburu.

 

Hegazkinak % 100 elektrikoak diren motorrek bultzatuko dituzte egunen batean?

Bai, zalantzarik gabe. Eta ikusi egingo dugu. Sektorea horretan lan egiten ari da, baita gu ere, noski. Propultsio elektrikoa edo propultsio hibridoa duten motorren ekoizpen-ildoa errealitatea izan liteke 2050. urtearen inguruan… Eta iraultza teknologikoa eta talentuaren garapena nagusi diren prozesu honen erdian, pertsonen balioa aldarrikatu nahi dut, enpresa hau osatzen duten mundu osoko pertsona guzti-guztiena, horien zeregina kritikoa baita. Pertsonak dira konpainian dugun aktiborik handiena, izan ere, pertsonei esker lortu dugu enpresa-jardunean 30 urte egitea, eta beste horrenbeste egitea espero dugu pertsonen eskutik.

 

Lotutako albisteak

Adimen:  merkatuetako  ikerketa  eraldatzeko  inteligentzia  eta  teknologia

Adimen: merkatuetako ikerketa eraldatzeko inteligentzia eta teknologia

Adimen artifizialarekin, errealitate birtualarekin eta metodologia hibridoekin, Arabako enpresak bezeroen erabakitzeko gaitasuna indartzen du.

TECCI,  zirkuitu  inprimatuak  elektronikarako  neurrira  fabrikatzen  dituen  Gipuzkoako  ETEa
03/10/2025 Berrikuntza

TECCI, zirkuitu inprimatuak elektronikarako neurrira fabrikatzen dituen Gipuzkoako ETEa

Enpresak SPRI Taldearen Industria Digitala programaren dirulaguntza jaso du, eta 3,5 milioi inbertitu ditu bere modernizazio-estrategian.

Asier  Aguirrebeña  (Alfa  MIMtech):  “MIM  teknologiak  aukera  ematen  digu  prestazio  handiko  pieza  konplexuetan  berrikuntzak  egiteko”
30/09/2025 Berrikuntza

Asier Aguirrebeña (Alfa MIMtech): “MIM teknologiak aukera ematen digu prestazio handiko pieza konplexuetan berrikuntzak egiteko”

Eibarko enpresak pieza metalikoak Metal Injection Moulding teknologiaren bidez fabrikatzen espezializatuta dago, eta “giltza eskura piezaren diseinutik azken entregara arteko” soluzioak eskaintzeko duen malgutasun produktibo handiagatik nabarmentzen da.

Teslec,  azpiegitura  kritikoak  argitzen  dituen  kablerik  gabeko  berrikuntza
29/09/2025 Berrikuntza

Teslec, azpiegitura kritikoak argitzen dituen kablerik gabeko berrikuntza

Bizkaiko enpresak kable ikusgairik gabeko argiak diseinatu eta instalatzen ditu, indukzio elektromagnetikoan oinarrituta, segurtasuna hobetzeko eta mantentze-lanak murrizteko.

Hondakin-uren  araztegiak  modu  integralean  kudeatzeko  plataforma  digital  berria

Hondakin-uren araztegiak modu integralean kudeatzeko plataforma digital berria

Soluzioak Helinia du izena eta Gipuzkoako Cimico enpresak garatu du. Hiru zutabe nagusi ditu: kontrol automatiko aurreratua, monitorizazioa eta analitika aurreratua eta biki digital berritzailea.

Four9s:  “Gure  tresna  lehiakorrena  bihurtu  da  SQL  Server  datu-baseak  aztertzeko”

Four9s: “Gure tresna lehiakorrena bihurtu da SQL Server datu-baseak aztertzeko”

Enpresa bizkaitar honen soluzioa SQL Server-en datu-baseak behatzeko software bat da. Fernando Penacho negozio-garapeneko zuzendariaren arabera, "funtsezkoa da errendimendua, egonkortasuna eta segurtasuna bermatzeko".

Dryfing-ek  neoprenozko  jantziak  modu  jasangarriagoan  eta  eraginkorragoan  garbitzen  dituen  “vending”  makina  bat  garatu  du
22/09/2025 Berrikuntza

Dryfing-ek neoprenozko jantziak modu jasangarriagoan eta eraginkorragoan garbitzen dituen “vending” makina bat garatu du

Arabako enpresak material teknikoaren garbiketa, lehorketa eta desinfekzioa automatizatzen du surfeko eta urpekaritzako zentroetan eta laster suhiltzaileen parkeetan "Dryfing Sua" produktu-linea berria eskainiko du.

Txikitok  euskal  transmedia  narratiba    berrikuntza  digitalaren  bitartez  bultzatzen  du
17/09/2025 Berrikuntza

Txikitok euskal transmedia narratiba berrikuntza digitalaren bitartez bultzatzen du

Euskal konpainiak Bilboko sinbolo tradizional bat tradizioa, teknologia eta entretenimendua uztartzen duen ‘unibertso’ sortzaile bihurtu du.

Iraunkortasunaren  aldeko  apustua  egin  du  Equipel  enpresak,  trantsizio  energetikoa  bultzatzen  duten  erdi-tentsioko  gelaxkekin
16/09/2025 Berrikuntza

Iraunkortasunaren aldeko apustua egin du Equipel enpresak, trantsizio energetikoa bultzatzen duten erdi-tentsioko gelaxkekin

Konpainia bizkaitarrak 200 gelaxka baino gehiago fabrikatu ditu azken urtean, teknologia garbia eta ingurumena errespetatzen duena, SF6rik gabe.

Ojmarrek  pilarik  eta  kablerik  gabeko  lehen  ‘smart  lock’-a  sortu  du
03/09/2025 Berrikuntza

Ojmarrek pilarik eta kablerik gabeko lehen ‘smart lock’-a sortu du

Eibarko enpresa, itxiera-sistema adimendunetan espezializatua, 80 herrialdetan baino gehiagotan dago. Iaz 22 milioi eurotik gorako fakturazioa izan zuen.

Joan blogera

Jarrai gaitzazu

Kanal espezializatuak eta eguneroko gaurkotasuna gure sareetan.